Lumikelkka on sellainen lasten muovinen kelkka. Hieman kuten rattikelkka, mutta tanko-ohjauksella kuten polkupyörissä. Ainakin mun lapsuudessani oli sellaisia - huippumallit valmisti Stiga.Koska asia jäi minua arveluttamaan, niin palstan kielipoliisit osaavat varmasti minua valaista. Mikä on lumikelkka?
Lumikelkka on sellainen lasten muovinen kelkka. Hieman kuten rattikelkka, mutta tanko-ohjauksella kuten polkupyörissä. Ainakin mun lapsuudessani oli sellaisia - huippumallit valmisti Stiga.
Olympialaiset voisi muuntaa suomen äännejärjestelmän mukaiseksi. Kysymys on nuoresta lainasta, jonka säilyttämiselle ei ole perusteita. Sana voitaisiin muuttaa vokaalisoinnun mukaiseksi, jolloin ongelmasta päästäisiin.
Vokaalisointu – Wikipedia
Olumppialaiset.
Tällöin Seppo Rädyn kaltaiset suomalaiset perinneurheilijatkin osaisivat lausua tuon oikein.
täältä ei yksinkertaisesti löydy mitään Justin Trudeau´ta.
Tällaisen viestin löysin tarkistaessani hakutoiminnolla, onko Justin Trudeaun melko tuoretta peoplekind-läppää jo mainittu Jatkoajassa. Miksi päätit lykätä u- ja t-kirjainten väliin tuollaisen merkin?
Ehdotan mieluummin ölympiäläisiä.
Ja jos Suomi joskus kisoja hakee, täytyy niiden pitopaikka olla Läyliäisissä, ölympiäläisten etymologisessa kodissa.
Ehkä olisi hyvä vaihtaa Läyliäisten nimeksi Layliäinen ja Köyliön nimeksi Koyliö. Olisi siinä taas sivistyneistöllä hauskaa, kun pääsisivät erottautumaan junteista moitteettomalla suomen kielen ääntämisellään myös Koyliöstä ja Layliäisistä puhuttaessa. Itse toki heinähattuna puhuisin jatkossakin Läyliäisistä, Köyliöstä ja olumpialaisista.
Pölyesterpujamani aiheuttamat ihottumat hoidan hytrökortisonilla
Sama se kai on. Jantteriksi minäkin sitä kutsuin ja kutsuttiin t-a kurssilla. Kaatuva, kauko-ohjattu maalilaite jossa noin 45x60cm alumiinilevy, johon ammutaan ja kaatuu osumasta.
Ylen pääuutislähetyksessä näkyi tänään seuraavanlainen otsikko: Kansanedustajien sopeutumiseläkkeitä aijotaan muuttaa.
Ylen urheilusivuilla puolestaan ei oikein hallita monikon päätteitä.
Ylen nettisivuilta hetki sitten bongattua: "Lava-auton raportoidaan ajaneen ihmisjoukkoon Saksan Münsterissa."
Taipuu muuten rungon, kuten aika moni muukin sana missä on nk pari. Äng-äänne siis kyseessä, tai velaarinen nasaali.En kikkaillut, ei tullut tapaturmia. Polkupyörän hain kellarikopista, laitoin renkaisiin ilmaa, putsasin ja öljysin ketjut ja puhdistin runkon yms. osat vedellä, puhdistusaineella ja talouspaperilla.
Kerrankin pääsen pätemään.
Taipuu muuten rungon, kuten aika moni muukin sana missä on nk pari. Äng-äänne siis kyseessä, tai velaarinen nasaali.
Olenko ainoa, joka lukee tuon niin, että Pelastusarmeijan asettuminen homofobiaa vastaan on ihmisten sortoa?Järjestönä Pelastusarmeija on asettunut vahvasti homofobiaa vastaan, mikä sen mukaan on ihmisten sortoa ja aiheuttaa syrjäytymistä, yksinäisyyttä ja epätoivoa.