Dustwallow
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Niilo22:n opeilla ihon alle päästiin tosi runsaasti.Kiinnostaa tietää, onko tässä kyseessä murreilmaus vai mistä on kysymys.
Niilo22:n opeilla ihon alle päästiin tosi runsaasti.Kiinnostaa tietää, onko tässä kyseessä murreilmaus vai mistä on kysymys.
Niilo22:n opeilla ihon alle päästiin tosi runsaasti.
Niilo22:n opeilla ihon alle päästiin tosi runsaasti.
Lainaus tapaus Lamberg:n kurinpitopäätöksestä:
Lambergille on määrätty pelikieltoa aiemmin Liigan kurinpitomenettelyssä viime kaudella kertaalleen vastustajan päähän kohdistuneesta poikittaisen mailan iskusta (tapaus 8/2016-2017). Lambergin kurinpitohistoria huomioiden pelikieltoa ankaroitetaan kolmella ottelulla.
Lamberg:lla oli siis aikaisemmilta vuosilta yksi kurinpidon antama rangaistus poikittaisesta mailasta ja sillä historialla ankaroitettiin tuomiota kolmella ottelulla. Ei siis olisi mikään vääryys, jos Karjalainen saisi kovennusta tällä kaudella tapahtuneen aikaisemman rikkeensä vuoksi.
Voi kuule jos oisit seurannut niilon yksitoikkoisen elämän kulkua jo vuosia kuten allekirjoittanut, niin tietäisit, että kyseinen heppu sortuu enemmän kieliopillisiin virheisiin kuin korrektiuteen.Nyt enemmän tietävänä en ole lainkaan yllättynyt, että kyseisen fraasirikoksen alkuperäinen esittäjä on joku "tubettaja", josta en ollut ennen tätä iltaa kuullutkaan.
Alla olevassa esimerkissä kirjoittaja käyttää nimen taivuttamiseen kaksoispistettä kahdesti, vaikka lainaamassa tekstissä näkyy (myös kahdesti), miten nimi kuuluu taivuttaa.
Mistä tämä ilmiö taivuttaa nimiä, jotka eivät ole lyhenteitä, kaksoispisteen kanssa oikein kumpuaa? Pata-Ässä:n tapa taivuttaa on nykyään valitettavan tuttu näky.
Alla olevassa esimerkissä kirjoittaja käyttää nimen taivuttamiseen kaksoispistettä kahdesti, vaikka lainaamassa tekstissä näkyy (myös kahdesti), miten nimi kuuluu taivuttaa.
Voi kuule jos oisit seurannut niilon yksitoikkoisen elämän kulkua jo vuosia kuten allekirjoittanut, niin tietäisit, että kyseinen heppu sortuu enemmän kieliopillisiin virheisiin kuin korrektiuteen.
Pieni niiloilu piristää päivää. Ei kaiken oo aina oltava niin vakavaa ;) Päätelkää loput ite.
Niin, tuossa taitaa @Kirjoittelija ihmetellä sitä, että lainatussa kirjoituksessa nimeä Lamberg ei itse asiassa taivuteta väärin, vaan nimeä ei taivuteta lainkaan.
Joo yliannostusta ei niilostakaan kannata hankkia :D Mutta aina välillä on pakko käydä katsomassa, mistä se tällä kertaa valittaa ja paasaa ja ne kommentit!Pakko kompata, koska kumppanini tekstien kautta tuo tarttuu ennen pitkää minuunkin. Tosin väitän sen piristävän, että herrasta pitää vaikka kuukauden taukoa.
Kirjoittelija ottaa kantaa minun viestissäni olevaan kielioppivirheeseen.
Kyllä. Mielestäni sinun olisi pitänyt kirjoittaa "lainaamassani tekstissä". Yritin löytää netistä perusteitakin tälle näkemykselleni mutta en osannut.
Lainaamassaan. Viittasin lainaukseen, joka oli osa Pata-Ässä:n viestiä.
Myös "lainatussa" olisi mielestäni käynyt.
Delegaatio katsoo, että Suomea on pidettävä kiekollisena pelaajana taklaushetkellä, jota voidaan sääntöjen mukaisella tavalla taklata.
Etsisin majoitusta 4e tai 9e arrondissementista, Le Marais'ta jne.
Kiitos korjauksesta. Tosiaan, yksi s-kirjain jäi puuttumaan.Tarkoituksesi oli ilmeisesti muodostaa elatiivimuoto. Se on "Le Marais'sta". Harva suomalainen toki olisi edes noin hyvin hajulla.
Itse etsisin majoitusta sellaisesta maasta, jossa asiakaspalvelijat osaavat myydä yhden kaljan tai vesipullon alle viidessä minuutissa.
Lumikelkka on sellainen lasten muovinen kelkka. Hieman kuten rattikelkka, mutta tanko-ohjauksella kuten polkupyörissä. Ainakin mun lapsuudessani oli sellaisia - huippumallit valmisti Stiga.Koska asia jäi minua arveluttamaan, niin palstan kielipoliisit osaavat varmasti minua valaista. Mikä on lumikelkka?
Lumikelkka on sellainen lasten muovinen kelkka. Hieman kuten rattikelkka, mutta tanko-ohjauksella kuten polkupyörissä. Ainakin mun lapsuudessani oli sellaisia - huippumallit valmisti Stiga.