Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 741 349
  • 3 567

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Jos pitääpi paikkansa, niin todellakin joku on herännyt. Peukkua nostan.
Itse karsasta tätä "hinnan" myymistä. Okei, tässähän hintaa yritetään käyttää "sisäänvetona", koska tuote ei toimi. Hommahan on kuitenkin niin, että ns. saavutetuista eduista ei haluta luopua. Entä palaako halpalipun ostanut katsoja seuraavaan peliin tuotteen ollessa tätä?

Hyvänä esimerkkinä juuri lippujen hinnat, joita on pitänyt nostaa, jotta tulopuoli saataisiin edes jonkin näköiseen jamaan. Kolme-neljä vuotta sitten Bluesin liput olivat todella huokeita verrattuna oikestaan mihin tahansa joukkueeseen. Niistä puhumattakaan, joilla on hyvä hallit. Hintoja aletaan nostaa ja täältä saa taas lukea kuinka sikahintaisia liput ovat ja kuinka ei enää haluta tulla hallille.

On toki myönnettävä, ettei tuotekaan ole kunnossa, mutta mitäs sitten, kun se saadaan kuntoon? Voidaanko lippujen hintoja nostaa? Nythän hintoja on nostettu, kun menestystäkin on tullut. Ennemmin olisin laittanut alle 12-vuotiaille kaksi lippua yhden hinnalla peräkkäisiin otteluihiin tms. Eli osta lippu tähän matsiin, saat ilmaisen seuraavaan. Poislukien tietysti Kärpät-, Jokerit- ja HIFK-pelit. Tällöin vaaditaan myös pientä sitoutumista asiakkaalta, hyvin pientä.

Itselle kaikista mieluisin tapa olisi lisätä, ja ennen kaikkea parantaa, markkinointia (tästä monessa ketjussa) ja siihen päälle vaikkapa limu/bisse + hodari 5€.

En kuitenkaan sano, että tämä olisi huono asia. Hyvä, että reagoidaan. Katsotaan kuinka käy.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse karsasta tätä "hinnan" myymistä. Okei, tässähän hintaa yritetään käyttää "sisäänvetona", koska tuote ei toimi. Hommahan on kuitenkin niin, että ns. saavutetuista eduista ei haluta luopua. Entä palaako halpalipun ostanut katsoja seuraavaan peliin tuotteen ollessa tätä?

Mielestäni ajattelet asiaa liikaa talouden ja kannattavuuden kannalta tähän paikkaan. Hyvään liikkeenjohtoon nimittäin kuuluu kyky reagoida muutoksiin ja vaihteleviin tilanteisiin. Kirjoitat kuin elämä olisi jostain kauppakorkeakoulun oppikirjasta.

Sorry. Jäi kesken kun tuli duunia. Mutta mustavalkoisella ajattelulla tämä homma siis ei etene. Nyt tehdään asiaa oikein, reagoidaan juuri sinne mihin pitää. Nousevaan mahdolliseen kannattajakuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

trap

Jäsen
En löytänyt mitään ottelutapahtumaketjua niin täällä voisi listata että ...

- Mukavaa että soittolistaa on ilmeisesti hivenen uudistettu ...
- ... mutta vähän voisi perinteisempää jäähallimusiikkia olla enemmän. Erätauolla kun ensin tuli Märkä-SimoWAU ja seuraavassa erässä PMMP:tä, niin ehdin jo pelästymään että Pikkuveli-biisikö sieltä tulee, ja tätäkö on luvassa torstaina. Oli sentään eri biisi.
- Pelaajaesittely ja alkushow on luultavasti liigan paskin. Kaikki vaihtoon.

PS.
Ensi viikolla tapahtuu.
Добро пожаловать нового владельца.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kuka nyt sitten toivotetaan tervetulleeksi?

Владимир Путин! No ei, toivottavasti tulee joku isompi omistajaporras, ja joilla on taatut, jatkuvat tulolähteet (ehkä kuitenkin joku muu kuin prostituutio ja/tai huumekauppa..).
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Tää movember-kampanja on muuten hyvä juttu! Facebookkiin luukutetaan ihan kiitettävällä teholla ja viiksekkäät velikullat Cami & Jimmy hyvin nyky-Bluesin näköisellä youtube-videolla kertovat miksi meidän pitäisi osallistua heidän hyväntekeväisyystempaukseensa. Täällä ainakin harjat kasvaa ja pari ropoa menossa kundien kampanjoihin!

Tässä on sitä peräänkuulutettua halpaa, hyvänhenkistä ja organisaation näköistä markkinointia. Täydet pinnat.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Ale laajenee

Blues tiedotti juuri naamakirjassa, että yläkatsomoliput ovat koko loppukauden 10 euroa. Vähän tempoilevaahan tämä on, kun ensin tuo 10 euroa oli hinta opiskelijoille ja varusmiehille, joka minusta oli tulevaisuussatsauksena oikein hyvä kohdennus. Tällaisen mega-alen fiksuudesta en oikein tiedä. Minulle olis riittänyt, että olis otettu ne kalpa- ja jyppilisät pois ja halvemmat liput junnuille ja opiskelijoille. Jos tuote kunnossa, niin kyllä maksukykyinen väki tiensä hallille löytää. Mutta seura on nyt valinnut allennusmyyntilinjan, joten näillä mennään. Napinaa tulee taas ensi kaudella kun hintoja tuosta kympistä on kuitenkin pakko nostaa.

Alkaa olla siinä ja siinä rajoilla oliko kausarin hankinta kannattavaa. No olihan se kun ei ole noita lippupalvelun lisäkuluja eikä ennen kaikkea sitä vaivaa että pitäisi joka matsiin ostaa lippu erikseen.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Blues tiedotti juuri naamakirjassa, että yläkatsomoliput ovat koko loppukauden 10 euroa.
Vaikka olenkin periatteesta tätä "hinnan" myymistä vastaan, olen kuitenkin tyytyväinen, että jotakin yritetään. Vähän mietityttää tuo tiedotuskanava. Eikös naamakirjan Blues-seuraajat ole niitä, jotka muutenkin käyvät peleissä? Siinä mielessä viesti meni nyt vähän ohi kohderyhmästä, eli satunnaiskävijöistä. Vai onko asia niin, että monet seuraavat vain naamakirjasta, mutteivät paikan päältä? Tiedä häntä. Suuri yleisö saadaan kiinni kuitenkin niillä ottelumainoksilla yms.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Vaikka olenkin periatteesta tätä "hinnan" myymistä vastaan, olen kuitenkin tyytyväinen, että jotakin yritetään. Vähän mietityttää tuo tiedotuskanava. Eikös naamakirjan Blues-seuraajat ole niitä, jotka muutenkin käyvät peleissä?

Vähän samaa tuumin. Jos ei tiedoteta laajemmin on lopputulos vain se, että matseissa muutenkin käyvä porukka maksaa vähemmän. No, ovatpahan he sentään tyytyväisempiä jos oikein positiivisesti ajatellaan.

Edit: Yhden lisämutkan tuohon hommaan tuo Lippupalvelu jossa ei meinata millään pysyä mukana noiden Bluesin ottelujen vaihtuvien hintojen kanssa. Toisen lisämutkan tuo areenan oma lipunmyynti, joka ei kovin jouhevaa ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Vähän samaa tuumin. Jos ei tiedoteta laajemmin on lopputulos vain se, että matseissa muutenkin käyvä porukka maksaa vähemmän. No, ovatpahan he sentään tyytyväisempiä jos oikein positiivisesti ajatellaan.
On siellä Bluesin nettisivulla kuitenkin isolla pyörimässä "10€ Jäädytimme yläkatsomoiden hinnat".
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Vaikka olenkin periatteesta tätä "hinnan" myymistä vastaan, olen kuitenkin tyytyväinen, että jotakin yritetään. Vähän mietityttää tuo tiedotuskanava. Eikös naamakirjan Blues-seuraajat ole niitä, jotka muutenkin käyvät peleissä? Siinä mielessä viesti meni nyt vähän ohi kohderyhmästä, eli satunnaiskävijöistä. Vai onko asia niin, että monet seuraavat vain naamakirjasta, mutteivät paikan päältä? Tiedä häntä. Suuri yleisö saadaan kiinni kuitenkin niillä ottelumainoksilla yms.
Samaa mieltä. "Kiva" että jotain yritetään mutta keinot eivät välttämättä ole oikeita ja kanava jonka kautta tätä viestitetään ei ainakaan ole sitä. Pitkäjänteisyydestä jne tekisi mieli sanoa jotain muttei jaksa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Samaa mieltä. "Kiva" että jotain yritetään mutta keinot eivät välttämättä ole oikeita ja kanava jonka kautta tätä viestitetään ei ainakaan ole sitä.
Kanavat ovat täsmälleen oikeat.

Facebookin kautta hardcore-kannattajat voivat sitten saada helposti muita kavereita mukaan. Suuri osa peliin havittelevista tsekkaa Bluesin kotisivut. Loput löytyy sitten Länsiväylän kautta, jossa tänään on sivulla 12 erittäin erottuva 10€ mainos.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Kanavat ovat täsmälleen oikeat.

Facebookin kautta hardcore-kannattajat voivat sitten saada helposti muita kavereita mukaan. Suuri osa peliin havittelevista tsekkaa Bluesin kotisivut. Loput löytyy sitten Länsiväylän kautta, jossa tänään on sivulla 12 erittäin erottuva 10€ mainos.

No tuo on hienoa! Päivän Länsiväylää en ole vielä nähnyt joten tuo tieto tuli uutena. Hyvä hyvä!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kanavat ovat täsmälleen oikeat.

Facebookin kautta hardcore-kannattajat voivat sitten saada helposti muita kavereita mukaan. Suuri osa peliin havittelevista tsekkaa Bluesin kotisivut. Loput löytyy sitten Länsiväylän kautta, jossa tänään on sivulla 12 erittäin erottuva 10€ mainos.

Facebookissakin on tosiaan yli 10 000 Blues kannattajaa, joten kyllähän kanava sinällään on oikea. Kaikki siellä eivät siis missään nimessä ole niitä HC-faneja, tai muutenhan meillä ei olisi tämän kaltaista ongelmaa. Väittäisin jopa, että suurin osa ns. kalliimmilla paikoilla istuvista kannattajista ei ole Facebookissa Blues yhteisössä, joten noista 10 000 Blues kannattajasta on ainakin 80% potentiaalisia uusia kävijöitä. Onhan se nyt kuitenkin ihan hyvä kanava, kun ilmaiseksi saa mainostaa 10 000 asiakkaalle.

Toinen kanava jota kokeilisin ehdottomasti olisi Lauttasaarilehti, joka on erittäinkin suosittu Lauttasaaressa. Lauttasaaressakin asuu kuitenkin erittäin paljon entisiä Espoolaisia ja ihan kokemuksesta tiedän, että lehden etusivullakaan mainostaminen ei todellakaan ole mitään kallista lystiä. Montaakaan asiakasta ei pitäisi peliin saada/mainos, niin kulut olisivat jo katettu.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kanavat ovat täsmälleen oikeat.

Facebookin kautta hardcore-kannattajat voivat sitten saada helposti muita kavereita mukaan. Suuri osa peliin havittelevista tsekkaa Bluesin kotisivut. Loput löytyy sitten Länsiväylän kautta, jossa tänään on sivulla 12 erittäin erottuva 10€ mainos.
No, minulla oli puutteellista tietoa joten myönnetään virhe. Olen edelleen sitä mieltä että jos tuo olisi ollut ainoa kanava kuten ensin luulin se ei ole riittävä vaikka hinta onkin hyvä. Länsiväylä ei minulle tule ja hyvä kuulla että sielläkin on tämä mainos, sitä en tiennyt. MrBluusin tavoin ajattelisin että Helsingissä tulevat pienemmät paikallislehdet kuten Lauttasaarilehti voisivat olla myös hyvä lisä. Kampissa taitaa myös olla joku oma kotiin jaettava ilmaisjakelulehti joten tässäkin voisi olla potentiaalisia uusia asiakkaita.

Se mitä peräänkuuluttaisin on edelleen kohdennetumpaa tekemistä. Esim. Hannula on kuitenkin voittanut olympia- ja MM-kultaa ja on kiistatta liigaan iso nimi joten olisiko ollut mahdollista mainostaa huomista Lukko-ottelua esim hänen kotidebyyttinään? Ei pelkkä torstaiottelu Lukkoa vastaan tuo itsessään porukkaa ja nythän tehdään loppujen lopuksi taas vain sitä samaa eli mennään hinta edellä. Seuraava steppi on varmaan taas se että syydetään ilmaislippuja peleihin ja taas näyttävät yleisöluvut edes vähän paremmilta. Ei tuota markkinointi- ja myyntiosastoa voi ainakaan luovuudesta syyttää.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Se mitä peräänkuuluttaisin on edelleen kohdennetumpaa tekemistä. Esim. Hannula on kuitenkin voittanut olympia- ja MM-kultaa ja on kiistatta liigaan iso nimi joten olisiko ollut mahdollista mainostaa huomista Lukko-ottelua esim hänen kotidebyyttinään? Ei pelkkä torstaiottelu Lukkoa vastaan tuo itsessään porukkaa ja nythän tehdään loppujen lopuksi taas vain sitä samaa eli mennään hinta edellä. Seuraava steppi on varmaan taas se että syydetään ilmaislippuja peleihin ja taas näyttävät yleisöluvut edes vähän paremmilta. Ei tuota markkinointi- ja myyntiosastoa voi ainakaan luovuudesta syyttää.

Samaa mieltä kyllä tosta, että kun tehdään hankintoja joukkueeseen, niin todella huonosti niitä tuodaan esille. Hannulan ja Clarken haastattelut nettiin ja eri medioihin, niin jengi kiinnostuu pelaajista. Nyt on vain Vuorisen kuivahkot kommentit pelaajista ja siitä kuinka hienosti sopivat Bluesiin.

Katsojat kumminkin omalta osaltaan elävät niille tarinoille ja pelaajille, eikä UTJ:n kommenteille. Vaikka teemana on ollut Espoolaisuus jne., niin on silkkaa tyhmyyttä sivuuttaa Hannulan taipaisen "kestomenestyjän" käyttö markkinoinnissa. Samaa mieltä olin Jere Karalahden käytöstä, joka oli todella pientä miehen media-arvoon nähden.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Katsojat kumminkin omalta osaltaan elävät niille tarinoille ja pelaajille, eikä UTJ:n kommenteille. Vaikka teemana on ollut Espoolaisuus jne., niin on silkkaa tyhmyyttä sivuuttaa Hannulan taipaisen "kestomenestyjän" käyttö markkinoinnissa. Samaa mieltä olin Jere Karalahden käytöstä, joka oli todella pientä miehen media-arvoon nähden.
Pienenä vinkkinä Bluesille, että kannattaa muistaa yksi asia näiden ilmaisjakelulehtien osalta. Hyvä juttu mahtuu yleensä aina lehteen, mutta toimittajien aika on kovin rajattu. Näin Bluesilllakin tulisi olla joku, joka käytännössä tekisi nuo jutut lehteen.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Blues.fi tiedottaa:

- 27.12 pääsee Blues-TPS -otteluun ilmaiseksi kaulaliinalla

- La 10.3 Blues-HPK -ottelu on siirretty pelattavaksi Su 11.3. Tällä kaudella Bluesilla ei näin ollen ole runkosarjassa enää yhtään lauantaiottelua. Kokonaista yksi kappalehan niitä kaikkiaan olikin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Blues.fi tiedottaa:

- 27.12 pääsee Blues-TPS -otteluun ilmaiseksi kaulaliinalla

- La 10.3 Blues-HPK -ottelu on siirretty pelattavaksi Su 11.3. Tällä kaudella Bluesilla ei näin ollen ole runkosarjassa enää yhtään lauantaiottelua. Kokonaista yksi kappalehan niitä kaikkiaan olikin.
Kaulaliinaottelu on ihan hyvä ajatus. Saadaa muutoin hiljaiseen matsiin lisää fiilistä.

Miinusta sitten taas tuosta ottelusiirrosta. Kyseessä on ilmeisesti hallin tuplabuukkaus, jolloin suurin asiakas luonnollisestikin tekee tilaa. Hmpf! Sinällään kyllä sääli, ettei tuonne pääse viikonloppuna syömään ja juomaan. Meilläkin olisi kuuden hengen seurue, joka lippuineen päivineen käyttänee rahaa siinä tonnin hujakoilla sen yhden pelin aikana. Valitettavasti noita mahdollisuuksia on turhan vähän..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaulaliinaottelu on ihan hyvä ajatus. Saadaa muutoin hiljaiseen matsiin lisää fiilistä.

Niin, jos tapahtumaa osattaisiin markkinoida oikein. On aika paljon oletettu jos kuvitellaan, että potentiaalinen kohderyhmä etsiytyy omin toimin Bluesin sivuille lukemaan tuollaista tietoa.

Mut ehkä sieltä jotain mainoksia tulee.


edit: Tammikuun tasauksessa saatiin näemmä yksi ekstralauantaipeli kun Marjamäki valitsi pelipäiväksi Kärppiä vastaan ton 21.1. Ihan jees homma oikeastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tammikuun tasauksessa saatiin näemmä yksi ekstralauantaipeli kun Marjamäki valitsi pelipäiväksi Kärppiä vastaan ton 21.1. Ihan jees homma oikeastaan.

Johtuikohan tuo Bluesin valinta lauantaiksi siitä että Blues halusi varmistaa ettei joudu pelaamaan kolmea peliä kolmeen päivään? Blues nimittäin pelaa keskiviikkona 18.1. Jokereita vastaan. Jos Blues olisi valinnut pelipäiväkseen perjantain 20.1. tai torstain 19.1. niin suurena vaarana olisi ollut että Kärpät olisi tarkoituksella valinnut jäljelle jääneen, ja näin ollen Bluesilla olisi kolme ottelua kolmeen päivään.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Korjaus aiempaan viestiini. Siis lauantaipelejä on nyt kaksi kappaletta, ja ne ovat peräkkäisinä viikonloppuina ja samaa joukkuetta (Kärppiä) vastaan. Siis 14.1 ja 21.1. Siinä välissä on sama pari Oulussa 20.1. Ja tammikuuhan alkaa 3.1 Oulussa pelattavalla Kärpät-Blues -matsilla joten nämä joukkueet pelaavat tammikuussa neljä keskinäistä ottelua.

Joo, tämä koira on kyllä sitä mieltä, että rajansa tuolla poroerottelun määrälläkin. Ei millään nappais. Väsynyttä, todella väsynyttä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tiedä uskoakko tätä todeksi mutta näin tänään kaksi kertaa Bluesin mainoksen TV:ssä (molemmat nelosella). Tosin pikku miinus oli vaan se että V.Lajunen oli niissä mukana vaikka ei enää Bluesissa pelaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En tiedä uskoakko tätä todeksi mutta näin tänään kaksi kertaa Bluesin mainoksen TV:ssä (molemmat nelosella). Tosin pikku miinus oli vaan se että V.Lajunen oli niissä mukana vaikka ei enää Bluesissa pelaa.
Toinen pikku miinus siitä, että on selvästi virheellistä mainontaa kun kertovat yläkatsomojen lippujen hinnaksi 10 euroa runkosarjan lopun ajaksi ja torstain otteluun Lippupalvelun sivut kertovat lippujen maksavan 13 euroa ja niitä varatessani kolmen lipun hinnaksi järjestelmä antaa 42 euroa (14eur/lippu) ja siihen keskeytinkin tilauksen, koska en voinut olla varma mitä tulee vielä lipunkirjoituksesta lisämaksuja. Joten kyllä ehkä vähän viilattavaa vielä on!
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Kyllä ne kympin on, mutta Jokereista otetaan 3 euron paikallispelilisä. Plus Lippupalvelun riisto. Eli eivät ole kymppiä.

Näin myös eilen mainoksen ja olin yllättynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös