Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 746 020
  • 3 602

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllä ne kympin on, mutta Jokereista otetaan 3 euron paikallispelilisä. Plus Lippupalvelun riisto. Eli eivät ole kymppiä.
Miksiköhän Lippupalvelun järjestelmä sitten antoi kolmen lipun hinnaksi 42 euroa? Onko tuo 3 euroa lipunkirjoituslisä joka mukana jo tilausvaiheessa eli 39+3? Mä luulin että tulee vielä 3 euroa/lippu lisää riistoa, jonka takia keskytin operaation. Niin tai näin, menee jo Lippupalvelun kritisoimiseksi, joka ei tähän ketjuun kuulu. Eiköhän halli ole täynnä ilman minun kolmea lippuakin kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Miksiköhän Lippupalvelun järjestelmä sitten antoi kolmen lipun hinnaksi 42 euroa?

13 * 3 = 39 + 3 * 1 verkkokauppamaksu (Verkkokauppamaksu! Siis pitääkö Lippupalvelulle maksaa joka lipusta erikseen siitäkin, että käyttää heidän nettipalvelujaan?). Tuollaisen erittelyn sain kun itse kokeilin. Sen jälkeen saa vielä pulittaa Lippupalvelulle 2,50 euroa lipulta jos tulostaa liput itse.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
13 * 3 = 39 + 3 * 1 verkkokauppamaksu (Verkkokauppamaksu! Siis pitääkö Lippupalvelulle maksaa joka lipusta erikseen siitäkin, että käyttää heidän nettipalvelujaan?). Tuollaisen erittelyn sain kun itse kokeilin. Sen jälkeen saa vielä pulittaa Lippupalvelulle 2,50 euroa lipulta jos tulostaa liput itse.
Joo, noin minäkin ajattelin, en vain tajunnut tuota verkkokauppamaksua. Eli liput, jotka luulin maksavan 30 euroa, maksaisivatkin 49,50 euroa ;)
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Tämä lippujen ostaminen on niin sekavaa, etten oikein pysy kartalla. Mikä on järkevin (=halvin) tapa ostaa 4 lippua torstain Blues - Jokerit -otteluun. Asiaa hankaloittavat ties mitkä palvelu- ja verkkomaksut.

EDIT: En teidä oliko halvin tapa, mutta Lippupalvelusta kävin ostamassa liput. Olkoon mukana mitä tahansa paikallislisiä ja muita taksoja, mutta homma hoidettu.
 
Viimeksi muokattu:

Robert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos ja näkemiin
Mikä on järkevin (=halvin) tapa ostaa 4 lippua torstain Blues - Jokerit -otteluun.

Halvin tapa on ostaa liput ennakkoon suoraan ovelta. Lippumyynti alkaa pelipäivän klo. 12, ja tunti ennen ottelun alkua lipun hintaan lisätään se 2,50 euron toimituskulu.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Sellainen huomio muuten eilisestä "kaulaliinaottelusta", että kaulaliinalla sisääntulleita ei laskettu lainkaan illan yleisömäärään. He vain kävelivät sisälle. Viime vuonnahan kaulaliinaa esittämällä sai ottelulipun joka sitten leimattiin. Tiedä sitten, onko tämä joku SM-liigan määräys että katsojiksi voidaan laskea vain maksaneet tai sellaiset joiden lipusta joku (esim. yhteistyökumppani) on jotain maksanut?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Bluesilla on liigan hienoin jää kotikaukalossaan. Peliä on mukava seurata kun mainokset on laitettu jäähän pelisilmää käyttäen.

Vielä kun saisivat nuo valot toimimaan niin, että jään näkisi.. Varsinkin netistä katsottuna kaukalon keskiosa on hyvin hämärä.
 

Kyjy

Jäsen
Blues-kanavalta tuli 5€-tarjous illan otteluun. Liput Baronan lipunmyynnistä tekstaria vastaan.

Tietääkö kukaan mihin asti tämä lipunmyynti on auki? Blues.fi:ssä vain Lippupalvelu mainittuna. Puhelimitse ei tietoa myöskään saa Bluesilta / Baronalta / keskukselta - ei taida olla ketään töissä päivisin.

Ja joku ihmettelee kun kauppa ei oikein käy.... kyllä se tässäkin menee niin, että sitä saa mitä tilaa.

Nyt olisi kiinnostanut tulla muksujen kanssa otteluun kun Urhokin urpoili yksittäislippujen hinnat 12 Euroon. No ehkä sitten mennäänkin uimahalliin.
 

Number 11

Jäsen
Blues-kanavalta tuli 5€-tarjous illan otteluun. Liput Baronan lipunmyynnistä tekstaria vastaan.

Tietääkö kukaan mihin asti tämä lipunmyynti on auki?

Tarkalleen en tiedä kuinka pitkään tuo lipunmyynti on auki, mutta jos ei pahasti myöhässä tule peliin niin kyllä sieltä vielä lippuja saa. Siitä en mene takuuseen saako enää 5min ennen ottelun päättymistä. Sitä tuskin kuitenkaan hait takaa tuolla kysymyksellä. Eli klo 12 aukesi lipunmyynti ja menee kiinni samaan aikaan kun peleissä yleensäkin. Sitä en tiedä tapahtuuko se ensimmäisen erätauon jälkeen, toisen erätauon jälkeen vai milloin.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
. Puhelimitse ei tietoa myöskään saa Bluesilta / Baronalta / keskukselta - ei taida olla ketään töissä päivisin.

Joo ei sinne puhelimella pääse.

Me oltiin muksujen kanssa yleisöluistelemassa ja unohdettiin yhdet luistimet sinne. Yritettiin soitella ja tiedustella, mutta ei sieltä kukaan vastannut Baronan nettisivuilla ilmoittamiin puhelinnumeroihin. Mentiin paikanpäälle ja löydettiin joku mies kokinhattu päässä ja hän sai ystävällisesti hoidettua asiat niin että saimme luistimemme.

Mitä lipunmyyntiin hallilta tulee, niin kyllä siellä ainakin vielä ekalla erätauollakin myydään.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Mikä mättää taas?

Onpas paljon lippuja myyty Ilves-otteluun 10.1. Lippupalvelun sivulla yläkatsomoista vain yhteen on muutama paikka jäljellä.

En nyt ihan tuohon usko, ettei lippuja olisi jäljellä ;-)

Onkohan tuonne ilmainen sisäänpääsy huomenna vai mitä?
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Silja Line jakanut lippuja Ilves-peliin. Tulossa taas sekoilua, kun paikkalipun ostaneet ja paikattomalla ilmaislipulla sisään tulleet samoissa katsomoissa?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Onpas paljon lippuja myyty Ilves-otteluun 10.1. Lippupalvelun sivulla yläkatsomoista vain yhteen on muutama paikka jäljellä.

Sieltä pidetään jostain syystä isoa osaa paikoista varattuna ottelupäivään asti. 403 on muistaakseni kokonaan varattu ottelupäivän johonkin kellonaikaan asti siltä varalta, että vierasjoukkueen Fan club ostaa sen täyteen(!). Karu todellisuus selviää kun käy katsomassa katsomokarttaa huomenna joskus puolenpäivän jälkeen. Edellinen tiistain Blues-Ilves matsihan oli yleisömäärässään kaikkien aikojen pohjanoteeraus.
 

yousee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
BFC sivuilta: Valmentajahaastattelu ennen otteluita 10.1. alkaen

Valmentajahaastattelu ennen otteluita 10.1. alkaen
Olemme saaneet toivomuksia, että faneilla olisi mahdollisuus kuulla valmentajien mietteitä ennen ottelua. Näin ollen Blues on päättänyt vastata huutoon ja 10.1. Blues - Ilves ottelusta alkaen otetaan käytäntöön valmentajan haastattelu ennen ottelua.
Haastattelu tapahtuu pääovien vieressä sijaitsevan Boxi ravintolan edustalla. Haastattelun lisäksi on avausmaalin veikkauskilpailu!

Kaikki paikalle kuuntelemaan joukkueen mietteitä ja tunnelmia!

Terveisin

Blues Hockey Oy
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Mihinkäs aikaan tuo haastattelu on? Miten jengi osaa tulla oikeaan aikaan paikalle?

Ma kusun vaan.

Blues ,Espoon Facebook-päivitys kertoi, että "Kaikki huomenna ajoissa paikalle Blues - Ilves otteluun Barona Areenalle! Ottelua ennen tiedossa valmentajan haastattelu klo 18 pääaulan vieressä sijaitsevan Boxi ravintolan edustalla. Haastattelun lisäksi on avausmaalin veikkauskilpailu!"

Eli tasan kuudelta!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Blues jatkoi perinteisiä Jorvin vierailuja, nyt mukana oli kuitenkin yllättävä osallistuja, nimittäin koko kansan Jussi (Salonoja). Juttu löytyy Bluesin sivuilta.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Blues jatkoi perinteisiä Jorvin vierailuja, nyt mukana oli kuitenkin yllättävä osallistuja, nimittäin koko kansan Jussi (Salonoja). Juttu löytyy Bluesin sivuilta.

Mukavaa, että Jussikin oli paikan päällä. Vaikka toivon erittäin hartaasti Bluesin omistuspohjan laajenevan, olisi myös mukavaa, että Jussikin jatkaisi osana joukkuetta. Hän on kuitenkin omalla tavallaan yrittänyt edistää espoolaista kiekkoilua, ja siitä nostan kaverille isoa hattua.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Uskomatonta, mutta totta. Eilen tuli bluesin mainos nelosella....

Oliko siinä Ville Lajunen mukana? Onhan tuo toki hieno kuva ja niin edelleen, mutta kun Ville ei ole enää meillä, tuon voisi pikkuhiljaa päivittää. Puhun siis esim. nettisivujen taustakuvasta.
 

Taskukettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Party Box

Nettisivujen hallinta näyttää olevan edelleen aika huonolla tasolla ja tässä tapauksessa koko myytävä tuote on täysin hukassa. Esimerkki on siis tämä uusi "Party Box", jota tästä päivästä alkaen tarjotaan.

Bluesin kotisivuilla lukee osoitteessa Fast Food / Espoo Blues että setti sisältää loosin, ruokaa ja otteluliput hintaan 25e.

No sitten ajankohtaisissa uutisissa on uutinen, jossa korjataan tuota pakettia Uutiset / Espoo Blues siellä siis korjataan, että pakettiin ei kuulukkaan lippuja.

Se nyt on sanomattakin selvää, että missään ei kerrota mitä ruokaa on tarjolla, vain salaperäinen teksti "herkullista finger foodia".

No jotta homma ei olisi näidenkään käänteiden jälkeen ihan selvä, niin junioriorganisaatioiden kautta on jaettu tuosta boksista vielä näistäkin kerrotuista poikkeavaa tietoa. Niissä tiedoissa paketin hinta on 30e ja se sisältää ottelulipun. Niissä tiedoissa kerrotaan myös, että vähimmäismäärä boksille olisi 6 eikä sivuilla kerrottu 4. Tuossa tiedotteessa raotetaan myös hieman tuota ruoka-antia, joskaan ei sielläkään ihan tarkasti "neljä eri fingerfoodia kahdella dipillä sekä limua niin paljon kun jaksat juoda".

Ei tule lähimuistista kyllä mieleen yhtä huonoa markkinointipläjäystä, tähän ei musta voi sanoa edes sitä kuuluisaa lausetta että "Pääasia on, että edes yritetään". Toivoisin, että toimistossa aletaisiin viimein hoitamaan hommia lause "Silloin kun tehdään, tehdään kunnolla" ajatuksissa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Voiko parempaakaan odottaa, kun toimistolla ei ole edelleenkään kuin muutama henkilö hoitamassa koko touhua. Myynninassistentti Jenna Virtanen taitaa olla uusi nimi, mutta muuten koko touhu näyttäisi olevan edelleen Lilli Hannukaisen (aiemmin vastuualueena oli kai vain irtoliput ja kausarit) ja Aki Eurolan varassa, joista Eurola ei siis ilmeisesti hoida enää muuta kuin kuulutuksia ja haastatteluja..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tommi Koivunen nosti alhaiset yleisömäärät aiheeksi kirjoituksessaan:

Mikä espoolaisia oikein vaivaa? - kolumnit - SM-liiga - www.jatkoaika.com

Nythän on niin, että lätkäjoukkueen kauden katsojamäärän "pohja" tehdään jo kesän kausikorttimyynnissä - niin yrityksille kuin yksityisille katsojillekin. Kun tämä on feilattu täysin viime kesänä, tullaan surkeista yleisömääristä kärsimään koko loppukauden, tehtiin mitä tehtiin. Kun jengillä ei ole sitä kausaria, joka "pakottaa" lähtemään hallille, jää tällaiset tiistaimatsit hyvin helposti väliin. Sillä tekemistähän ihmisillä riittää nykyisin, vaikkei hallille menisikään.

Se mitä jäin tuon kirjoituksen jälkeen miettimään, yllä olevan faktan tiedostaen, on se ajatus jota moni ei ole tohtinut ääneen sanoa: onko espoolainen yleisö todella hylännyt Bluesin? Onko monivuotinen säätö, ns. hallitsematon alasajo, ollut liikaa liian monelle - urheilullisesta menestyksestä huolimatta? Nyt on nähty, että menestys ei tuo meillä lisää katsojia (mestaruudesta ei tosin ole kokemusta). Miksi? Mikä toisi? Nyt on kokeiltu mainontaakin, ainakin jossain määrin, ja sen vaikutus satunnaiskatsojiin on ollut täysin olematon.

Koska ensimmäinen askel toiminnan parantamiseen on tosiasioiden myöntäminen, toivon seuran johdon nyt viimein ymmärtävän sen mitä yleisömäärät pitkin kautta ovat kertoneet: Espoo Blues ei kiinnosta ihmisiä. Surullista ehkä, mutta täyttä totta. Taino, kiinnostaa se niitä muutamaa tuhatta, mutta sillä ei vielä liigaseuraa elätetä. Jos ja kun tämä totuus hyväksytään, voidaan alkaa miettiä miten seura tehdään jälleen kiinnostavaksi. Itse tiedän mitä se omalla kohdallani vaatii: omistuspohjan muuttumista/laajentumista. Tämä ei ole enää toiminnan edellytyksiin liittyvä kysymys vaan uskottavuuskysymys. Nykyisenlainen Blues ei ole omissa silmissäni uskottava seura, enkä usko olevani tän mielikuvan kanssa yksin. Ja ilman uskottavuutta seuralta puuttuvat arvot, identiteetti ja kaikki minkä takia joku urheiluseuraa aidosti kannattaa.

No onhan meillä faneja ja kannattajia, sanoo joku. Niin onkin, mutta kun olemassaolevien katsojien joukossa on luonnollista ja jatkuvaa poistumaa, pitäisi uusia saada vähintään samaan tahtiin. Tässä on epäonnistuttu tänä vuonna pahemmin kuin koskaan aiemmin ja siitä on jo kaikki oleellinen varmaan sanottu, mutta jäin kelailemaan, olisiko vahvemmalla markkinoinnillakaan lopulta saatu merkittävästi parempaa tulosta aikaan. Optimisti minussa sanoo "kyllä", inhorealisti vain "ehkä". Mitä jos suuri yleisö on vieraantunut seurasta liikaa? Jos sitä ei koeta enää niin omaksi kuin aikaisemmin, eikä ainakaan niin omaksi, että haluttaisiin maksaa satoja euroja otteluista? Tältä palstalta löytyy varmasti intohimoisia faneja, jotka kieltävät tämän mahdollisuuden, mutta ympärilleen katsomalla ja omia fiiliksiä tutkailemalla olen vakuuttunut, että on tässä muustakin kyse kuin seuran omasta osaamattomuudesta.

Ei mulla tähän hätään mitään lääkkeitäkään ole tarjota, mutta itse näen seuran tulevaisuuden varsin synkkänä ellei omistajuus muutu. Sen ei tarvitse tarkoittaa Salonojan syrjäänvetäytymistä (eikä toivottavasti tarkoitakaan), mutta sen täytyy tarkoittaa uusien, aidosti kiinnostuneiden toimijoiden mukaantuloa. Seurasta puuttuu tällä hetkellä kaikki intohimo, sellainen oikeanlainen tekemisen meininki ja se heijastuu esim. sopimusneuvotteluihin. On aika surullista, että pelaaja, joka on noussut kauden aikana rouhijan roolista joukkueen parhaaksi maalintekijäksi lähtee mieluummin naapuriin pelaamaan kolmosketjun jämäminuutteja.

Jotain tarttis tehdä. Edelleen.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Hyviä pointteja tuossa yllä. Muutama kommentti sekä Juhahtn että linkin jutun asioihin:

- Espoolaiset eivät ole niin persaukista väkeä, että heille olisi merkitystä sillä, onko Bluesin ottelulipun hinta 10 vai 15 euroa. Sillä on merkitystä onko tapahtuma laadukas. Noin ainakin työssäkäyvälle enemmistölle. Itse kannatan hinnoittelussa tulevaisuuteen satsaavaa kohdennettua alea Jokerien tyyliin: junnut puoleen hintaan, opiskelija-alennukset ja opiskelijoille erityisen halpa kausari. Kaikille kohdennettu ale antaa ehkä jopa vähän epätoivoisen vaikutelman.

- Menestyksen vaikutus. Espoossa ei koeta joukkueen saavuttaneen menestystä ennen ensimmäistä aikuisten liigakultamitalia. Vain lajiin tosissaan vihkiytyneet muistavat mikä joukkue voitti hopeamitalin liigassa tai kultaa jossakin nuorten ikäluokissa. Kultamitalistakin saatava hype ulottuu korkeintaan seuraavalle kaudelle, ei pidemmälle - kysykää vaikka turkulaisilta.

- Joukkueen kiinnostavuus. Meille kausikorttilaisille ja lätkää ja Espoon Bluesia päivittäin seuraaville nimet Antti Ore ja Juuso Ikonen ovat kiinnostavia nimiä mutta keille muille? Tosiasia on, että joukkueessa ei ole tällä kaudella yhtään yleisömagneettia. Tai muutama sellainen on, josta markkinoinnilla voitaisiin yrittää sellaista leipoa (lähinnä ruotsalaisvahvistukset + omat symppikset Kähy ja Cami). Mutta kun sellaista markkinointia ei tehdä. Jere Karalahteakaan ei käytetty markkinoinnissa hyväksi millään tavalla, mikä oli minusta aivan käsittämätöntä.

- Jengi on kyllästynyt. Ja tässä viittaan nyt ennen kaikkea nykyiseen omistajaan ja seuran pitkään jatkuneeseen myynnissä olemiseen. Seura tarvitsee uuden alun - kuitenkaan laittamatta kaikkea taas kerran uusiksi - uudet omistajat ja tekoja, joiden perusteella ihmiset voivat kokea että Blues on varteenotettava kilpailija pk-seudulla ja uskottava seura.

ps. Ei eilinen ollut edes kauden pohjanoteeraus. Tavallaan viime viikonlopun Kärppäpelin yleisömäärä oli vielä suurempi pettymys mutta silloin asia ohitettiin koska pelillinen esitys oli hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös