Mainos

Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 746 013
  • 3 602

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otan naapurista kantaa aiheeseen koska sen on mielenkiintoinen.

Mikään uusi tilannehan Espoo-Blues ei ole lätkäkuvassa. Samaa on tapahtunu Hämeenlinna-HPK, Turku-TPS ja Helsinki-HIFK akseleilla. Narreilla samaten. Menestys yhdistettynä ammattimaiseen markkinointi-mainos-ylin johto akseliin takaa täysiä katsomoita. Ensimmäisenä pitää tulla tietysti se menestys, Suomessahan tässä ollaan.

Kaikilla noilla em. kaupunki-jengi akseleilla on onnistuttu ryssimään asiat mutta myös tekemään korjausliikkeitä. HPK vielä laahaa mutta käsittääkseni esim. TPS osasi hyödyntää Suikkasen kaksi kautta aika hyvin, sen jälkeen sitten sössivät oikein kunnolla tietysti. HIFK aloitti Penan raivauksella uuden aikauden joka kulminoitui viimekaudella tietysti, saa nähdä lähteekö meilläkin päinvittua-sesonki seuraavaksi päälle.

Omistuspelleily, logon vaihto-päivät, seuran identiteetti...ei ihme ettei jengiä kiinnosta. Marjamäen(ja tavallaan Petun kai) ansiosta siellä nyt kuitenkin käy vielä joitakuita. Viimekauden finalisti eikä porukkaa nappaa?

Perusteet uusiksi. Bluesille olisi jackpot jos Salonoja myisi koko roskan pois ja se aloitettaisiin uudelta pohjalta. Marjamäki on ymmärtääkseni sitoutunut aika hyvin seuraan? Ei siis pelkoa kun ilmoitetaan että nyt menee yksi kausi hieman pienemmillä resursseilla kun pajatsoa laitetaan kondikseen. Sitten sitä seuraavalla satsataan jo tuntuvasti. Normaali diibadaabat. Late pystyisi varmasti jonkunlaista tulosta tekemään jopa heikommallakin porukalla. Tai sitten ei.

Mitään rakettitiedettä tämä ei ole niinkuin itse pelikään. Espoossa on tarjottu kultamitalia x2 mutta molemmilla kerroilla jäi vähän vajaaksi. Sen sijaan muu organisaatio(poislukien erinomainen junnutyö) ei ole tehnyt mitään vaan odottanut että 'kyllä ne sinne katsomoon löytää'.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Naapurissa on kaksi joukkuetta joilla on historia ja kulttuuri. Espoolla on vain kuvottavan muovinen Blues.

Olen oikeasti yrittänyt kokea Bluesin omakseni, mutta ei siitä ole mitään tullut. Blues edustaa minulle ja monelle muuta juurettomuutta ja äärimmäistä kaupallisuutta. Kasvava määrä espoolaisista on kuitenkin syntyperäisiä ja ylpeitä nurkkapatriootteja. Tarvitaan kunniakas Espoolainen joukkue, ei työmatkalaisille valkosipulietanoilla kuorrutettua anglismia.

Uusi alku Kiekko-Espoo-nimellä, perinteillä ja historialla. En näe mitään muuta vaihtoehtoa. Ja tietenkin Salonoja vittuun.

ps. Kiitos seisomokatsomolle, ilman teitä homma olisi jo valmis taputeltavaksi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
ps. Kiitos seisomokatsomolle, ilman teitä homma olisi jo valmis taputeltavaksi.

Tähän vahva sama. Ilman sitä pientä, mutta sinnikästä joukkoa mulla ei ois enää vähäisintäkään uskoa espoolaisen liigakiekkoilun tulevaisuuteen. Mieluummin paskaa hokia täysille katsomoille kuin hyvää läpsyttelyä tyhjälle hallille.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Naapurissa on kaksi joukkuetta joilla on historia ja kulttuuri. Espoolla on vain kuvottavan muovinen Blues.

Olen oikeasti yrittänyt kokea Bluesin omakseni, mutta ei siitä ole mitään tullut. Blues edustaa minulle ja monelle muuta juurettomuutta ja äärimmäistä kaupallisuutta. Kasvava määrä espoolaisista on kuitenkin syntyperäisiä ja ylpeitä nurkkapatriootteja. Tarvitaan kunniakas Espoolainen joukkue, ei työmatkalaisille valkosipulietanoilla kuorrutettua anglismia.

Uusi alku Kiekko-Espoo-nimellä, perinteillä ja historialla. En näe mitään muuta vaihtoehtoa. Ja tietenkin Salonoja vittuun.

ps. Kiitos seisomokatsomolle, ilman teitä homma olisi jo valmis taputeltavaksi.

Ja tässävaiheessa on täysin oikea liike vaihtaa nimeä, ja eiköhän vaihdeta logokin samantien! Tästähän tässä on kysymys, lisää tempoilua! Siihen päälle päävalmentaja vaihtoon ja joku vitun Pajuoja tohon sähläämään ja muutama vitun kallis turhake (jolla mielellään tsehekinkielinen nimi ja jos vielä mahdollista niin satoja NHL pelejä ja riittävästi ikää mittarissa) kentälle pyörimään.Senjälkeen voidaan todella puhua paluusta (liiga Espoon)juurille.

Jengi ei näköjään todellakaan ymmärrä, että ei tässä mitään Kiekko-Espoota tarvita vaan intohimoa ja tekemistä. Jos jollekin ei Blues sovi, niin K-Espoon pelejä voi kai käydä seuraamassa Espoonlahdessa tai sitten sitä IFK:ta ja Jokereita mitä ne duuniporukatkin kannattaa.

Turhan moni yrittää mennä sen taakse piiloon, että kun joukkueen nimi on Blues, niin ei sitä voi kannattaa.Toista oli sillon Kiekko-Espoon aikaan... Ja kissan vitut sanon minä. Käsi pystyyn kuka edes tietää mistä toi nimi on tullut ja mitä se tarkottaa, ei ainakaan mitään musiikkiin liittyvää.
Niinpä muuttakaamme Jokerit takaisin Töölön Vesaksi ja Tappara takasin ties miksi ja muutetaan Pelicanskin takaisin Kiekkoreippaaksi vai mikävittu se ny oli, koska toi Pelicans on niin vitun muovinen.... !!!

Tiedättekö muuten miks tosta Pelicansin nimestä hirveen harvoin kukaan natisee, se kun on saman aikakauden ulkomaan nimihirviö kun Blueskin?? Ero on siinä, että kaikkien sekoiluiden ja lähes konkurssinkin jälkeen oma jengi ja omankylän porukka uskaltaa olla julkisesti ylpeitä omistaan.

Ai niin, yks juttu vielä; Ei sitä perinteitä ja historiaa rakenneta vaihtelemalla logoja ja nimiä sen mukaan kun joku pellehermanni saa päähänsä. Perinteet tulee siitä, että seistään omien joukoissa niin hyvässä kun pahassa.Jos kadehdit IFK:n perinteitä,niin mietippä asia näin:(K-Espoo) Blues on ollu olemassa 27 vuotta ja liigassakin vasta 20 vuotta ja IFK on perustettu toista sataa vuotta sitten ja pelaa 62. kauttaan pääsarjatasolla. Luuletko oikeasti, että jos Nordiksella olis vaihdettu nimee ja logoo ja sekoiltu vuosittainkin näin kun meillä kukaan sielläkään puhuis mistään perinteistä!

Enemmän kuin vanhaa nimeä, joukkue kaipaa kannattajia jotka ovat yhtä sekä määrätietoista toimintaa niin markkinoinnin kuin urheilullisen tekemisenkin saralla. Itse olen valmis toivottamaan kaikki teidät jotka haluatte palata menneeseen takaisin sinne Jaffalaan ja Nordikselle,ettei teidän tartte hävetä sitä että kannatatte Bluesia.

Muutenkin kummeksun sitä, että nimenmuutosta huutelevat äänekkäimmin ne joilta oli juuri vaipat riisuttu viimeisen kerran pois kun tuo nimenmuutos tehtiin. Venäläisistäkin ne, jotka eivät edes eläneet vielä Neuvostoliiton aikaan haluavat sitkeimmin palata vanhaan ,koska silloin oli kaikki niin paljon paremmin äidin ja isän kertoman mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

blues75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo United
Seisomokatsomo

Seisomokatsomolle tosiaan kivitalon kokoinen peukku täältäkinpäin.

Nimimerkki Jani31 toi esille oleellisen asian: Ihan turha haikaille vanhojen nimien perään. Seuran nimi on tässä ongelmalistalla häntäpäässä, mutta siihen nyt kaikki vanhat jarrut fiksaantuu. Jos tupa on täynnä, toiminta taloudellisesti vakaalla pohjalla, innovaattorit johdossa, nuorille tarjotaan tilaisuuksia SM-liigassa, juniorityö kondiksessa ja menestystä tulee, niin olkoon mun puolesta nimenä vaikka Leppävaaran Pallo.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tiedättekö muuten miks tosta Pelicansin nimestä hirveen harvoin kukaan natisee, se kun on saman aikakauden ulkomaan nimihirviö kun Blueskin?? Ero on siinä, että kaikkien sekoiluiden ja lähes konkurssinkin jälkeen oma jengi ja omankylän porukka uskaltaa olla julkisesti ylpeitä omistaan.

Suurin ero mielestäni on lahtelaisuus ja espoolaisuus. Lahti ja lahtelaisuus on aivan eri tavalla kantava voima kuin espoolaisuus kannattajakulttuurissa. Melkein kaikki lahtelaiset tuntevat Pelicansin nimenomaan omaksi kotikaupungin joukkueeksi, kun taasen Espoossa näin ei ole. Itsekin tunnen monia, jotka asuvat Espoossa mutta kukaan heistä ei Bluesia kannata. Lahti on tietenkin kilpailullisesti parempi paikka kasvattaa kannattajia kun jääkiekossa ei kilpailua muiden seurojen osalta ole.

Varmasti myös syynsä on Espoon hajanaisuus; ts. Espoo ei ole ns. "oikea kaupunki". Espoolta puuttuu perinteisen kaupungin identiteetti ja monet asukkaat ovat muualta työn perässä muuttaneita joille Espoo on ainoastaan asuinpaikka, ei kotikaupunki. Moni esittelee itsensä: asun Espoossa mutta olen Lahdesta (tähän voi laittaa minkä vaan kaupungin).

Tällä hetkellä espoolaisen liigakiekon pyörittäminen kahden vahvan jätin alueella näyttää vaikealta. Ilman Salonojan tapaista mesenaattia ei mielestäni toimintaan ole edellytyksiä. Nimenvaihdot suuntaan tai toiseen ei varmastikaan auta kannatusta suuntaan tai toiseen. Varmaankin tappaisi vaan jo Bluesille aikaan saadun uuden sukupolven kannatuksen, ei ne vanhat parrat kuitenkaan tule Kiekko Espoota suurista puheista huolimatta hallilla asti kannattamaan.

Lahdessa nimen vaihto oli pakollinen puhdistus päästäksemme eroon homehtuneesta jääkiekkohistoriasta. Ja tässäkin tapauksessa uskottavan ja vakavaraisen organisaation kasvattaminen vei toista kymmentä vuotta ja vasta nyt näyttää urheilullisesti menevän hyvin, viidentoista vuoden odotuksen jälkeen. Kauanko tämä sitten kestää, näin lahtelaisena pessimistinä vaikea sanoa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä

Täysin samaa mieltä. Logon ja nimen muutos jälleen kerran ei auta yhtään mitään. Päinvastoin, se vain lisäisi ongelmaa. Kuten jo aiemmin huomautin, kun tästä viimeksi painittiin, Blues on ollut nyt periaatteessa yhtä kauan olemassa, kuin Kiekko-Espoo, siis miesten edustusjoukkueena, joten puheet pidemmistä perinteistä sunmuista ovat hyvin valheelliset.

Olen myös sitä mieltä, että omistajan vaihtuminen ei ainakaan suoraan auta asiassa yhtään. Ei erkkiespoolaista kiinnosta, onko omistaja Jussi Salonoja vai Jethro Rostedt and co. Jussi voi minun puolesta jäädä omistajaksi, jos tajuaisi jäädä taustalle ja toimia vain omistajana. Tällöin hän palkkaisi osaavan toimarin ja antaisi kaiken vastuun ja päätösvallan hänelle. Toki hallitus on aina mukana, mutta kuinka moni osaa suoralta kädeltä sanoa esim. Jokereiden hallituksen jäsenet ja jonkun tapauksen, jolloin he ovat olleet parrasvaloissa? En minä ainakaan.

EDIT: Minua vituttaa se, että samaa asiaa jauhetaan läpi nyt vähintään neljättä kertaa tällä kaudella, ja jälleen eri ketjussa.. Koskaan se ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, että lopulta Blues-fanit tappelevat keskenään ja siellä välissä poukkoilee vähintään pari toisen jengin kannattajaa, jotka tulevat kertomaan, että suurin syy on se, että Espoossa ei ole selvää keskustaa ja espoolaisia ei ole olemassa. On vain tapiolalaisia ja matinkyläläisiä...
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Logopelleily liittyy vahvasti Bluesiin, ei Kiekko-Espooseen. Kannattajille pysyvyys on tärkeää ja paluu K-Espooseen toisi tämän "suuren" espoolaisen kiekkotarinan takaisin. Ikoset, Lehtiset ym. eivät yhdisty vieraskieliseen Bluesiin, vaan K-Espooseen.

Edustan niitä ensimmäisiä espoolaisia sukupolvia ja väitän, että tämän Blues-episodin myötä monien kaltaisteni kiinnostus on vähäistä. Kiekko-Espoota ja klassikkopelaajia jaksetaan kuitenkin aina muistella, jopa niinä harvoina kertoina joukkueen otteluissa.

Ei-urheilullisten seikat joukkueen suosiossa ovat varmasti yhtä tärkeitä kuin se mitä kentällä tapahtuu. Vieraskieliset nimet ja hassunhauskat mitään sanomattomat logot, vrt. HIFK:n "peto", Jokereiden "sivunarrinaama", Red Bull Salzburg pelleilyt, onneksi epäonnistunut HC TPS-yritys yms., eivät tee joukkueesta "uskottavaa" kannattamisen kohdetta, MOT.

"Espoo ei ole kaupunki", "pk-seudulle ei mahdu kolmatta joukkuetta", "espoolaisuutta ei ole olemassa" jne. kommentit voi jättää omaan arvoonsa.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Älkääs nyt ottako nokkiinne, minusta lahtelaisen palstaveljen viesti oli ihan hyvähenkinen eikä mitenkään provoileva. Ja olihan se tottakin vaikka toki tuo "Espoo" on erittäin puhkikaluttu aihe.

Eikä tässä nyt mitään uutta ole tapahtunut, tämä kausi kustiin (yleisömäärien puolesta) siinä vaiheessa kun meidän byroo veti kesän lonkkaa samaan aikaan kun medioissa hehkutettiin kaiket päivät Rudia ja Mikkeä. Jostain syystä vain Jatkiksen toimittaja päätti nyt tehdä ihan samanlaisen jutun joita oli kirjoiteltu pitkin syyskautta.
 

Nametuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Minä sentään uskalla myöntää että Kiekko-Espoo niminä herättää enemmän tunteita kuin Espoo Blues.

Ihan ensimmäiseksi...Jussi "Ei vi**u kiinnosta" Salonoja tukasta jorpakkoon ja omistajaksi OIKEESTI sellanen omistaja poppoo joita oikeesti kiinnostaa. Miten mikään seura voi menestyä jos omistaja on tuollanen kiukutteleva penska? Onko Salonojaa koskaan kiinnostanutkaan? Tuntuu ettei ole.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen myös sitä mieltä, että omistajan vaihtuminen ei ainakaan suoraan auta asiassa yhtään. Ei erkkiespoolaista kiinnosta, onko omistaja Jussi Salonoja vai Jethro Rostedt and co. Jussi voi minun puolesta jäädä omistajaksi, jos tajuaisi jäädä taustalle ja toimia vain omistajana. Tällöin hän palkkaisi osaavan toimarin ja antaisi kaiken vastuun ja päätösvallan hänelle. Toki hallitus on aina mukana, mutta kuinka moni osaa suoralta kädeltä sanoa esim. Jokereiden hallituksen jäsenet ja jonkun tapauksen, jolloin he ovat olleet parrasvaloissa? En minä ainakaan.

EDIT: Minua vituttaa se, että samaa asiaa jauhetaan läpi nyt vähintään neljättä kertaa tällä kaudella, ja jälleen eri ketjussa.. Koskaan se ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, että lopulta Blues-fanit tappelevat keskenään ja siellä välissä poukkoilee vähintään pari toisen jengin kannattajaa, jotka tulevat kertomaan, että suurin syy on se, että Espoossa ei ole selvää keskustaa ja espoolaisia ei ole olemassa. On vain tapiolalaisia ja matinkyläläisiä...

Se vain on niin, kuten vastaukset täällä ja yleisömäärät hallilla osoittavat, että pään puskaan pistäminen ja tilanteen kieltäminen on sellainen tie, joka päättyy suoraan hautaan. Eivät asiat vaikenemalla parane. Jos vituttaa niin aina voi lukea jotain muuta.

Ei erkkiespoolaista varmaan kiinnosta kuka Bluesin omistaa, mutta tiedätkö miksi? No siksi, että erkkiespoolaista ei kiinnosta mikään Bluesiin liittyvä eikä hän osaisi nimetä muutamaa pelaajaa enempää koko joukkueesta - jos niitäkään. Sen takia pelkkien erkkiespoolaisen halujen mukaan ei voida mennä vaan pitää ryhtyä palvelemaan myös niitä, jotka ovat hallilla aiemmin käyneet, mutteivät käy siellä enää. Jopa siten, että nämä nostetaan tärkeimmäksi viestinnän, toiminnan ja kaiken markkinointiponnistelun kohderyhmäksi. Espoossa on sellainen kestämätön tilanne, että kirjaimellisesti tuhansia entisen Kiekko-Espoon ja jopa ensimmäisten vuosien Bluesin kannattajia on hylännyt seuran. Vain totaalinen uudistuminen voi palauttaa tämän jengin uskon - ihan kuten Lahdessa tehtiin. Sen ei tarvitse tarkoittaa mitään nimisäätöä, mutta sen täytyy tarkoittaa uudistumista. Ja se lähtee esim. siitä, johon koko Bluesin aikainen toiminta henkilöityy: Jussi Salonojan omistajuudesta.

Kuten itse tuossa aiemmin kirjoitin, en toivo Salonojan luopuvan seurasta, mutta toivon hänen jättäytyvän vähemmistöosakkaaksi ja laajentavan omistajapohjaa reilulla kädellä. Jos homma on saatu toimimaan jossain Jyväskylässä niin miksei täällä?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Asiasta kolmanteen.

UrhoTV:n nettimatsien erätauoilla tulee Hokihemmot-niminen ohjelma, jossa Luigi Häppölä ja joku toinen tyyppi vierailevat Madventuresista lainattuun gonzo-tyyliin NHL-jengien kotikaupungeissa ja -areenoissa tutustumassa menoon ja meininkiin. Edellinen jakso oli Philadelphiasta ja kyllä kävi kateeksi kun siellä haastateltiin suomalaista, Philadelphiassa asuvaa ja Flyersilla töissä olevaa sälliä, joka oli siis myyjänä firmassa. Hän kertoi samaa jobia tekevän pari tyyppiä ja heidän ainoa tehtävänsä oli varmistaa, että seuraava peli on loppuunmyyty.

Noin nerokkaan simppeli työ, joka maksaa itsensä heti takaisin. Miksei ole kokeiltu Suomessa? Eikö löydy osaavia myyjiä, tyyppejä, jotka sen muutaman päivän aikana myyvät vaikka millä tarjouksilla ja lehmänkaupoilla hallin täyteen tai lähes täyteen - joka ikinen kerta? Kun toi on ainoa tehtävä, joka työhön kuuluu, voi siinä ehkä onnistuakin. Ja kun tota sama sälli tekee edes parin matsin ajan, on se maksanut jo oman palkkansa takaisin.

Meille tollanen jobi ja joku innokas luukuttajamyyjä, koodinimellä Jethro Rostedt, asialle.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Logopelleily liittyy vahvasti Bluesiin, ei Kiekko-Espooseen. Kannattajille pysyvyys on tärkeää ja paluu K-Espooseen toisi tämän "suuren" espoolaisen kiekkotarinan takaisin. Ikoset, Lehtiset ym. eivät yhdisty vieraskieliseen Bluesiin, vaan K-Espooseen.

En ole ollenkaan samaa mieltä. Kyseessä on yksi ja sama "suuri" espoolainen kiekkotarina. Pieni Kiekko-Espoo kasvoi Espoon Bluesiksi. Jos ei osaa muistella Kiekko-Espoon aikoja osana Bluesin menneisyyttä ja kasvutarinaa, on assosiaatiokyvyssä vikaa.

Eikä nimenvaihto muuta sitä seikkaa, ettei joukkue ole enää surkeassa hallissa pelaava sympaattinen pikkujoukkue, jonka tuhkimotarina luo ensiaskeleita espoolaiselle kiekkokulttuurille, ja jonka jokainen voitto on pieni ihme. Ajat muuttuvat. Se pitää hyväksyä. Ihmisille on taipumus katsella taaksepäin vanhoja hyviä aikoja (samoin kun tekivät vanhoina hyvinä aikoinakin).

Ja totuus on se, että valtaosa espoolaisfaneista tuntee joukkueen Espoon Bluesina - varsinkin nuoret fanit, jotka ovat seuran tulevaisuus.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja kun tota sama sälli tekee edes parin matsin ajan, on se maksanut jo oman palkkansa takaisin.

Homma voisi hyvällä säkällä toimiakin, mutta se ei saisi olla ehkä ihan sellaista rutiininomaista touhua, että pari jätkää vetää pellehermannina Isossa Omenassa ja Sellossa tms. 30 kertaa kauden aikana. Siinä vaadittaisiin tekijöiltä melko hyvää kekseliäisyyttä ja intoa asiaan, jo senkin takia ettei itse leipääntyisi hommaan kun on hehkuttanut muutaman tunnin pitkin mestoja illan matsia, saanut kaupattua jopa lippuja ummikoille ja sitten illan kohokohta onkin jotain tiistain Pelicans-matsin kaltaista scheissea jonka jälkeen hankittu asiakas on kutakuinkin menetetty.

Mutta joka tapauksessa haasteista huolimatta ihmisten pariin jalkautuminen maksaisi itsensä helposti takaisin ja olisi kokeilemisen arvoista, jos edes pari sopivaa jannua löytyisi jostain. Aluksi se kyllä vaatisi melkein sen Camilon kaltaisen väriläiskän siihen rinnalle, jotta jotakuta satunnaista ohikulkijaa edes kiinnostaisi mistä on kysymys.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei tuolla nimellä olisi oikeasti mitään väliä, kunhan organisaatiossa olisi innostusta, intohimoa, ammattitaitoa ja espoolaisen kiekon historian tuntemusta ja arvostusta.
Jokaiselle organisaatioon tulevalle pakolliseksi luettavaksi tuo Pihalta päätyyn kirja ja extrana vielä se Sporden spiikkaama Tulosruudun pätkä liiganousun ratkaisseesta ottelusta.

Lukekaapa tuo linkkaami juttu JYP:n Seppäsestä. Varmaan on vähän värikynää, mutta onhan tuossa tavatttoman iso ero siihen miten täällä asioita hoidetaan. Ja Seppäseltäkin oli oiva veto haalia Kari Tyni remmiin. Ei tarvitse JYP:ltä kopioida asioita, mutta asenteen voisi ja töitä olisi alettava tehdä paljon enemmän.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ai niin, yks juttu vielä; Ei sitä perinteitä ja historiaa rakenneta vaihtelemalla logoja ja nimiä sen mukaan kun joku pellehermanni saa päähänsä. Perinteet tulee siitä, että seistään omien joukoissa niin hyvässä kun pahassa.Jos kadehdit IFK:n perinteitä,niin mietippä asia näin:(K-Espoo) Blues on ollu olemassa 27 vuotta ja liigassakin vasta 20 vuotta ja IFK on perustettu toista sataa vuotta sitten ja pelaa 62. kauttaan pääsarjatasolla. Luuletko oikeasti, että jos Nordiksella olis vaihdettu nimee ja logoo ja sekoiltu vuosittainkin näin kun meillä kukaan sielläkään puhuis mistään perinteistä!

Ei ollut mulle, mutta tarhtun tähän. Niin Föönihän ei sekoillut ja se hieno kissalogo on kanssa alkuperäinen ja ainoa oikea. Muuten teksti menee oikein.

Enemmän kuin vanhaa nimeä, joukkue kaipaa kannattajia jotka ovat yhtä sekä määrätietoista toimintaa niin markkinoinnin kuin urheilullisen tekemisenkin saralla. Itse olen valmis toivottamaan kaikki teidät jotka haluatte palata menneeseen takaisin sinne Jaffalaan ja Nordikselle,ettei teidän tartte hävetä sitä että kannatatte Bluesia.
Itse olen sitä mieltä että sitä nimeä ei olisi alkuunkaan pitänyt vaihtaa, mutta eipä sitä nyt enää takaisinkaan tarvitse vaihtaa. Markkinointia vaan ja nuoret hallille katsomaan Bluesia. Vieläkin junnut liikaa kannustaa sitä mitä isikin kannusti ja silloin kun isi oli nuori, niin ei Bluesia ollut.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Ei ollut mulle, mutta tarhtun tähän. Niin Föönihän ei sekoillut ja se hieno kissalogo on kanssa alkuperäinen ja ainoa oikea. Muuten teksti menee oikein.

Joo olihan noilla se yks harharetki niinkuin narreillakin se sivuttain oleva venytetty suippoleuka ja Lukolla toi kettu(joka liittyy Lukkoon miten?) mutta onkohan kukaan edes laskenu kuinka monta kertaa Bluesin logoa on sorkittu kauden -98 jälkeen,jolloin se alkuperäinen nimekkään Espoolaisen graafikon suunnittelema logo julkaistiin?

Pikkusen on edelleen eri juttuja jos kerran kolistellaan mettään, kun se että joka vitun kausi muutellaan logoa.Varsinkin kun tää viimeisin "Viritys" on ilmiselvästi jonkun amatöörin ruutupaperin kulmaan puhelun aikana "suunnittelema" töherrys.

Mutta niinkun mä sanoin, nimi takas Kiekko-Espooksi ja lisää tempoilua ja säätöä kehiin niin varmistetaan ettei ulkoista identiteettiä tai perinteitä pääse jatkossakaan syntymään....
 
Mun mielestä näitä yleisömääriä on aivan turha pistää minkään yleisömäärien tai logojen piikkiin, jotain ne saattavat vituttaa enemmän, jotain vähemmän. Ei sillä että hyväksyisin esimerkiksi nykyisen logon tai vuosia jatkuneen sekoilun (nimen pitää muuten olla Blues ja edellinen nousevilla "sakaroilla" ollut B-logo oli tuhat kertaa parempi).

Lippujen hinnat ovat toisarvoinen asia, espoolaisilla on varaa maksaa, poislukien erityisryhmät kuten opiskelijat. Lippuja jaetaan ilmaiseksi otteluihin ja halvimmat tiketit maksavat kympin, jos se olisi hinnoista kiinni niin viimeistään nyt Barona-areenan ovilla olisi yleisöryntäys kun Helsingin joukkueet ovat hinnoitelleet itsensä ulos PK-seudun kilpailusta.

Tämän kokoisella ja varallisella alueella on kaikista tärkein asia se että tuote on kunnossa, kun mä lähen lätkämatsiin niin en halua toivoa mitään 1-0 jatkoaikavoittoa vitunmoisen taistelun jälkeen tai nähdä mitään TOP3 puolustavien sentterien huippunollausta. Menen hallille viihtymään ja mitä paremmin viihdyn siellä niin sitä useammin siellä käyn. Haluan että Blues lähtee jokaikiseen kotipeliin ennakkosuosikkina ja raatelemaan vastustajan hengiltä, miettiä että tekeeköhän Keller taas hattutempun jotain Satakunnan jengiä vastaan joka oli yksi kanto meidän kaskessa viime keväänä kun marssittiin finaaliin. Tämän päivän jääkiekkojoukkueessa pitää olla tulevaisuuden lupauksia (Granlund, Pulkkinen, Armia, Barkov, Vatanan etc.) ja paikalliseen kiekkokulttuuriin assosioitavissa oleva kummisetä kuten Peltonen, Kapanen tai Väänänen, miksei joku Viuhkolakin tähän joukkoon sopisi.

Ei jääkiekkojoukkuetta myydä 2000-luvulla kuin jotain vitun jauhelihaa. Alennus -50% ja ilmoitus Länsiväylään, oikeesti mitä vittua? Kaikki haluavat iPhonen siksi kun kaikilla muillakin on, se on seksikästä ja yhtiö takoo huipputulosta. Jos meillä käy peleissä reilut 2000 katsoja ei se houkuttele paikalle yhtään ketään, päinvastoin. Oman puulaakijengin harjotuksetkin voittaa runkosarjaottelun jos kahdesta pitää valita, vaikka olisi oikein ilmaislippu. Mitä tuotteita muut kirjoittajat ostavat vain silkasta velvollisuudesta?

Nimimerkki msg kirjoittaa aiemmin hyvin intohimosta, ammattitaidosta ja espoolaisen kiekon historian arvostuksesta. Nämä kolme asiaa täytyy olla organisaation uudet teesit tästä päivästä eteenpäin ja jokaikisellä tulee olla ne mielessä joka päivä ja joka hetki kun työtä Bluesin palkkalistoilla tehdään. Onhan tämä meininki ollut aivan käsittämäntöntä jo ihan liian kauan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo olihan noilla se yks harharetki niinkuin narreillakin se sivuttain oleva venytetty suippoleuka ja Lukolla toi kettu(joka liittyy Lukkoon miten?) mutta onkohan kukaan edes laskenu kuinka monta kertaa Bluesin logoa on sorkittu kauden -98 jälkeen,jolloin se alkuperäinen nimekkään Espoolaisen graafikon suunnittelema logo julkaistiin?

Sitä on muutettu tuon jälkeen neljä kertaa:

1. Jäljelle jäi pelkkä B

2. B sai ympärilleen ympyrän

3. B sai ympärilleen vaakunan (jonka sisään se ei kunnolla mennyt)

4. B muuttui nykyiseksi B:ksi ja vaakuna nykyiseksi vaakunaksi.

Täältä löytyy nuo kaikki logot:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Espoo_Blues

Tän tekee pahaksi se, että kaikki muutokset ovat tapahtuneet reilun kymmenen vuoden sisään. Kelatkaa nyt jos joku Fazerin sininen, Apple tai vaikka Nokia olisivat vaihdelleet yhtä radikaalisti logoaan samalla aikavälillä. Olisiko mielikuva yrityksestä sellainen, että siellä tosiaan tiedetään mitä ollaan tekemässä vai sellainen, että mahdollinen onnistuminenkin on puhdasta arpapeliä?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottamatta kantaa tähän teidän nimi- ja logoväittelyynne sen enempää, pyydän teitä kuitenkin huomioimaan, että IFK:n kissapetologon taustat ovat ihan jotain muuta kuin että vain haluttiin vaihtaa logoa. Emoseura halusi lätkä-IFK:lta erittäin kovan korvauksen alkuperäisen vaakunalogon käyttämisestä ja vaatimuksiin suostuminen olisi asettanut lätkä-IFK:n sekä eriarvoiseen asemaan verrattuna muihin IFK-lajeihin verrattuna että summa oli myös taloudellisesti siihen maailmanaikaan merkittävä.

Itsehän olen sitä mieltä, että Kiekko-Espoo tulisi palauttaa liigakartalle, mutta asiahan ei minulle millään muotoa kuulu. Luotettavasta lähteestä kuulemani mukaan tilanne on kuitenkin sellainen, että on joukko esim. vanhoja Kiekko-Espoon liigapelaajia, jotka eivät Bluesia omakseen koe. Teidän kannaltanne valitettavasti näin. Varmasti on joukko myös vanhoja pelaajia, joille nimellä ei ole merkitystä. Monelle vain Blues edustaa Salonojan leikkikenttää, kun taas K-Espoo oli jotain muuta. Jokainen seura tarvitsee entisiä, jo uransa lopettaneita tunnettuja hahmoja "hengaamaan" hallilla. Kuulostaa pinnalliselta, mutta se on myös yksi osa hallikulttuuria.

Toivoisin, että teillä panostettaisiin ihan oikeasti markkinointiin ja koko toiminnan pitkäaikaiseen suunnitteluun, koska kaikki eväät onnistumiseen ovat olemassa. Ilman suunnitelmallisuutta mitään pysyvää ei kuitenkaan saada luotua. Kyllä Espoossa kiekkoihmisiä on vaikka kuinka paljon.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Bluesin perusongelma on identiteetin puute. Espoolaisuus ei ole ratkaisu, koska sillä ei ole mitään sisäänrakennettua arvosisältöä, tarkoitan nyt siis jotain adjektiivia, jonka voisi erottuvasti liittää nimen omaan espoolaiseen kiekkoon. Hyvänä/huonona esimerkkinä Bluesin dösärijullarit, joissa on siniseksi sävytetyllä taustalla muutama yrmäkkään näköinen pelaaja, ja alla Bluesin logo. Siis mitä erottumista ja profilointia tämä on? Logoa vaihtamalla kuva olisi täsmännyt joka ikiseen s/m-liigan joukkueeseen! Jokerit ja IFK voivat sen sijaan laittaa reklaamiin vain oman liikemerkkinsä ja jonkun snadin viestin vaikkapa seuraavasta kotiottelusta, ja jokainen tietää mitä, missä ja koska - ja ennen kaikkea - miksi!!

Jotta Blues markkinoinnillisesti ja riittävän sponssituen saamiseksi pärjää, seuran täytyy profiloida itsensä, tämä on avainjuttu. Espoolaisuus ei riitä. Otetaan esimerkki automaailmasta: Jokerit on perinteisesti asemoinut itsensä taitojoukkueena, jossa on riittävästi voimaakin: BMW. IFK on sporttinen, aggressiivinen, mutta myös hieman "häiriöaltis", siis ilmiselvä Alfa Romeo. Aivan ... brändimielessä Mersu on IFK:lle täysin väärä sponsori!

Anyway, jos pysytään tossa automerkki-esimerkissä, niin minkä roolin Blues valitsee kilpailutilanteessa, joka on, kun lätkästä puhutaan, Suomen tiukin? Skoda? Toyota? Audi?
Voi kuulostaa keinotekoiselta, mutta ei ole. Juuri tällaisesta brändivalinnasta on nyt kyse. Joku olemassa olon syy pitää valita, ja siihen ei edelleenkään riitä se, että halutaan voittaa lätkämatseja. Jokainen s/m-liigan joukkue haluaa voittaa.

Kun haluttu brändialue on valittu, se on pyhä. Se vaikuttaa mainonnan linjaan ja markkinoinnin ratkaisuihin kokonaisuudessaan Se heijastuu pelaajahankintoihin, koutsivalintoihin - ihan kaikkeen. Ja kun se Bluesin missio on löydetty, sitä rakennetaan ja siitä pidetään kiinni riippumatta siitä, kuka on tasavallan presidentti ja kuuluuko Suomi Natoon. Vain tällä tavalla luodaan muista erottuva (espoolainenkin) jääkiekkoseura, jolla on yksi tavoite, yksi ilme ja toivottavasti mahdollisimman reilut eväät mission toteuttamiseen. Ja niitä luulisi olevan tarjolla akselilla Keilaniemi-Otaniemi ihan tarpeeksi.
 

schrute

Jäsen
No niin, nyt kun joku vielä sanoo jotain länsimetron tulevasta supervaikutuksesta , niin sittenhän ollaankin jo kolmannen kerran tällä kaudella saatu kuulla kaikki hyvät ideat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös