Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 645 167
  • 2 853

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mielestäni tämä ansaitsee oman ketjunsa nyt, kun taas yksi tiedotustilaisuus on perseilty. Tällä hetkellä tämä on osa-alue, joka Bluesissa huonoiten hoidettu. Tähän ketjuun voisi kerätä ideoita ja ihan piruttain lähettää toimistolle.

Tämän päivän tiedotustilaisuudesta muutamia korjausta kaipaavia asioita.
1) Tiedotus ennen risteilyä, jos se on pakko tehdä risteilyn yhteyteen. Tilaisuuden pitäisi alkaa viimeistään klo 14, jotta seuraavan päivän lehtiin ja ennen kaikkea saman illan uutisiin saadaan tarpeeksi kattava uutinen.
2) Miksi Bluesin sivuilla ei ollut mitään juttua tiedotustilaisuudesta. Viimeistään maanantaina olisi pitänyt ilmestyä otsikko tyyliin "Blues tiedottaa ensi kauden joukkueesta keskiviikkona klo XX:XX.
3) Huolella valmisteltu mediatiedote. En ole median edustaja, joten en näistä tiedä missä jamassa tämän suhteen, mutta pahaa pelkään. Kyllähän tällainen kattava tiedote on vähimmäisvaatimus.

Miten saadaan media-aikaa tai palstamillimetrejä, kun lähdetään kuiskuttelemaan ilman näkyvää ennakkovaroitusta? Joku kaupunkilehti vartti ei ihan riitä. Ilmoittaisivat vaikka BBC:lle asti, jos se siitä on kiinni.

Sitten tähän liittyvä ikuinen murheenkryyni eli kotisivut. Esim. Hongan kotisivuilla on lähes joka arkipäivä jotakin uutta. Siellä tulee käytyä, kun tietoa löytyy. Parannusehdotuksia kotisivuihin.
1) Lisää tapahtumia. Olkoon sitten haastatteluita, pelaajakortteja tai mitä hyvänsä, mutta kesällä niinkuin talvellakin tarvitaan täytettä, että ihmiset siellä kävisivät. Esimerkiksi Matikaisen moniosainen analyysi (maalivahdit+puolustus, hyökkäys, kesätreenikuulumisia yms.) ja Kivimäen kommentteja menneestä kaudesta, taloudesta, tulevasta kaudesta (lähempänä kautta) yms. Holtarilta kommenttia mahdollisista tulevista hankinnoista ja Bluesin urheilupuolen kehityksestä ja tulevaisuudesta. Miksei myös vaikka tanssityttöjen pulinoita. Näitä voisi listata vaikka kuinka paljon. Uusista pelaajista ja sopimuksenalaisista junnuista saisi jo yli kymmenen pelaajakorttia, jotka voidaan vieläpä tehdä ennen lomakautta, jolloin niiden tekemiseen ei ole välttämättä ole resursseja ja ne voitaisiin pelkästään julkaista kesällä. Materiaalia on, intoa ei ilmeisesti niinkään. Otteluiden "käsiohjelmassa" on pelaajakortteja, joten niitä tehdään. Minkä takia niitä ei käytetä. Laaja versio nettiin ja tämä suppea malli käsiohjelmaan.
2) Fanituotekaupan pitäisi olla paremmin esillä ja sen linkin takana enemmän tavaraa. Naurettaavaa sanoa, että meiltä saa paitoja ja pipoja. No shit sherlock?! Onpa ihme, ettei kauppa käy. Panostus tähän näkyisi myös taloudellisessa tuloksessa.
3) Otteluennakot ja -raportit tulevan koska sattuu. Tässäkin pitäisi olla selkeät dead-linet. Ennakko ottelupäivänä vaikkapa klo 15 mennessä ja otteluraportti seuraavana päivänä klo 11 mennessä. Ei tämänkään luulisi olevan mikään amerikan temppu.

Tässä oma purkaukseni, prkl, jatkakaa.
 

trap

Jäsen
3) Otteluennakot ja -raportit tulevan koska sattuu. Tässäkin pitäisi olla selkeät dead-linet. Ennakko ottelupäivänä vaikkapa klo 15 mennessä ja otteluraportti seuraavana päivänä klo 11 mennessä. Ei tämänkään luulisi olevan mikään amerikan temppu.

Jokaisesta kotiottelusta tuli viime kaudella raportti samana päivänä, kun ottelu pelattiin. Niin ja ei se mikään Amerikan temppu olekaan. :)

Myöskään tuon ensimmäisen kolmoskohdan kanssa ei ymmärtääkseni ole ollut mitään pahempia ongelmia.
 

scholl

Jäsen
Niin Blues teki saman virheen kuin IFK monta vuotta peräkkäin. Ei ollut mitään sen vuoksi IS Urheilussa Nelosella tai Ylen Urheiluruudussa. Massiivinen epäonnistuminen. Se on nimenomaan niin, että tiedotustilaisuus pitää olla hallilla iltapäivällä.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vaikea ymmärtää, miksi tämä uuden joukkueen julkistaminen möhlitään joka vuosi. Tiedotusvälineille (ja yleisölle) tulisi kertoa tarkalleen missä ja milloin asiasta tiedotetaan. Lisäksi ajankohdan tulee olla iltapäivällä, mielumin niin, että toimittajat ehtivät vielä jutun kirjoittamisen jälkeen Painobaarin häppäriin. Ja samalla kellonlyömällä hyvä paketti omille kotisivuille. Tietysti.

Ja otteluraporteista jotain tietävänä voin vahvistaa, että aina on juttu ollut Bluesin sivuilla vielä saman vuorokauden puolella, ainakin kotiotteluiden osalta. Jutut syntyvät muiden kuin Bluesilta palkkaa nauttivien toimesta. Siksi otteluraportit vierasmatseista tulevat yleensä vasta seuraavan päivän puolella, pois lukien paikalliottelut. Muista vierasotteluista pääsääntöisesti raportin kirjoittaa Bluesin palkkalistoille kuuluva henkilö töihin tultuaan.
 
Tiedotustilaisuuden paikka

Onko yleensäkään tällainen risteily paras ja mediaa kiinnostava tiedotustapa? Helpommalla nuo sopulit saadaan varmasti LänsiAutoAreenalle.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotisivut vois kyllä pistää vaikka ihan kokonaan uusiksi. Nykyinen formaatti on ollut käytössä jo vuosikaudet. Myös kotisivujen sisältöön voisi panostaa. Haastatteluita, analyysejä ym. taustatietoa saisi olla paljon, paljon enemmän. Myös esimerkiksi maalit voisi päivittää maalikimaraan useammin kuin kerran kuussa.

Myös yleisessä markinnoinnissa on petrattavaa. Ainoat kunnolliset ottelukohtaiset mainokset ovat Länsiväylässä, Metrossa ym. ilmaisjakelulehdissä, mutta Helsingin Sanomissa on monesti pelkästään vaivoin tulitikkurasiaa isompi mainos, usein vieläpä mustavalkoinen (!). Mallia voisi ottaa muista pk-seudun joukkueista tämän suhteen. Jokereilla taisi olla menneen kauden aikana ainakin kerran jopa kokonaisen sivun kokoinen värillinen mainos, jossa mainostettiin illan peliä ja oheisohjelmaa hallilla.

Itse ottelutapahtumaankin voisi panostaa nykyistä enemmän. Traileri on mielestäni varsin paska ja ennen kaikkea vanha, joten miksi emme teettäisi uutta ja hienoa sen tilalle, vaikka hieman maksaisikin? Ozzy Osbournen Crazy Train on kuitenkin varsin hyvä sisääntulobiisi, joten sitä voitaisiin soveltaa myös uuden trailerin yhteydessä. Valoefektit jäälletulon aikana olivat finaaleissa komeat, joten ne pitäisin sellaisenaan myös koko runkosarjan. Savuakin on hyvä käyttää - luo mielestäni tunnelmaa.

Musiikki voisi olla pelikatkoilla mielestäni hieman rockimpaa kuin nykyään. Esimerkiksi Jäähallissa soitetaan todella iskevää musaa, mikä sopii loistavasti lätkään. Maalibiisi on ihan OK, varsinkin nykyään kun siihen on tottunut. Se on lisäksi ollut jo niin kauan - muistaakseni kuusi kautta - että eräällä tavalla voisi jopa sanoa, että jotain perinteitä (voiko puhua perinteistä Bluesin kohdalla? :-D) kenties haihtuisi, mikäli se vaihdettaisiin. Toisaalta jos uusi maalibiisi olisi hyvä ja iskevä, ja Baha Menin laulua toki myös uskottavampi, voisi vaihtoa harkita. Jatkuvaan maalibiisin vaihteluun ei saa kuitenkaan missään tapauksessa ryhtyä, se on onneksi opittu.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olen ymmärtänyt että Bluesilla molemmat osat (viestintä&markkinointi) olisivat oikeasti ihan osaavien ihmisten käsissä. Siksi en voi kuin ihmetellä miten taas kerran tällainen asia on perseilty ihan urakalla. Esim lehdistötilaisuuden järjestäminen kun ei ihan oikeasti ole niin vaikea asia.

Nyt ei jaksa avautua enempää.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joo homman ei pitäisi olla enään niin vituillaan kuin Ruutun aikoihin, joten ei voi kuin ihmetellä miten tämä ryssittiin niin pahasti.

Onko kenties yhteistyökumppanien kanssa neuvottelut kesken eli haluttaan järjestää tilaisuus sitten kun sponsorit ovat selvillä?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ulkomuistista sanoisin että Blues on järjestänyt viimeksi medialle oikean tilaisuuden Summasen aikoihin. Joskus kun Jari Korhonen julkistettiin. Summanen halusi pitää välit hyvinä median kanssa.

Kuten voimme todeta blues.fi -yhteystiedot sivusta: on pitkäaikainen viestintäpäällikkö Sari Salmela siirtynyt uusiin haasteisiin, jo tässä kuukauden pari ollut. Toivottavasti seuraava viestintäpäällikkö ottaisi härkää sarvista ja pistäisi tätäkin puolta kuntoon, vai meneeköhän vaan niin että toimitusjohtaja päättää mitä tehdään ja viestintäpäällikkö tottelee.

Tästä päästään myös Bluesin nettisivuihin, jotka olivat tullessaan liigan hienoimmat - nyt valitettavasti vanhentuneet. Ei kuitenkaan huonoimmat mitä liigasta löytyy, mutta parannettavaa olisi.

Tämänpäiväinen tilaisuus vasta fiasko oli. Media olisi aivan varmasti saatu paikalle 13.00 Länsiauto Areenalle jossa pelaajia olisi haastateltu, olisi otettu kuvia joissa olisi näkynyt myös Light Beer tai Neste Oil. Nyt tiedotettu seitsemän aikaan illalla, huomisissa lehdissä pienet maininnat Bluesin uusista pelaajista tiedotteesta löytyvillä kommenteilla.

Monet asiat on hoidettu todella huonosti, esimerkkinä mainittakoon ettei Blues saanut joukkuekuviin Light Beerin logoa. Yleensä olkapää-mainoksetkin tulevat vasta lokakuun puolella. Ei välttämättä pelkästään Bluesin vika, mutta ei tuo toiminnasta niin vakuuttavaa kuvaa anna.
 

scholl

Jäsen
Ainoat kunnolliset ottelukohtaiset mainokset ovat Länsiväylässä, Metrossa ym. ilmaisjakelulehdissä, mutta Helsingin Sanomissa on monesti pelkästään vaivoin tulitikkurasiaa isompi mainos, usein vieläpä mustavalkoinen (!).

Itse en usko enää tänä päivänä Hesariin. Moni lukee sen vasta duunista tullessaan ja lisäksi monille se ei tule enää lainkaan. Tuntuu, että hintalaatusuhde mainonnassa on siinä huono. Varsinkin, jos mainos on saman päivän lehdessä. Ehkä pitäisi panostaa enemmänkin mainontaan lehdissä, mitä ihmiset selaavat esim. duunissa.

Sen lisäksi voisi ajatella, että suorapostitus tietyillä postinumeroalueilla toimisi. Samoin olisin läsnä kauppakeskuksissa. Jossain Isossa Omenassa ja Sellossa voisi olla joka vkonloppu Bluesin ständi, josta myytäisiin suoraan lippuja tutustumistarjouksena tai myytäisiin joku sarjalippu. Sellossa esim. oli viime pe DNA:n joku juttu ja Isossa Omenassa edellisellä viikolla Peugeot skootteri esittely.

Verkkomainontaa bannerein kokeilisin myös entistä enemmän. Duuneissa tylsistyvät voisivat innostua ostamaan illaksi matsilippuja.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en usko enää tänä päivänä Hesariin. Moni lukee sen vasta duunista tullessaan ja lisäksi monille se ei tule enää lainkaan. Tuntuu, että hintalaatusuhde mainonnassa on siinä huono. Varsinkin, jos mainos on saman päivän lehdessä. Ehkä pitäisi panostaa enemmänkin mainontaan lehdissä, mitä ihmiset selaavat esim. duunissa.

No ainakin viikonloppupelien mainostukseen voisi panostaa Hesarissa. Kyllä ihmiset lukevat silloin Hesarinsa aamukahvien äärellä. Bluesillahan oli menneellä kaudella muuten eniten lauantaikotipelejä liigassa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Aika hyviä pointteja tullut jo parissa tunnissa. Varsinkin Schollilta. Pitänee varmaan odottaa vielä pari päivää ja tosiaan pistää lista toimistolle. Ja tietysti jättää vastauspyyntö. Tampere Cupin jälkeen tullee vastaukseksi "out of office".
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eihän tässä ketjussa sentään paskaa puhuta.

Aikanaan eli n. 10 vuotta sitten olin enemmänkin tekemisissä organisaation kanssa ja silloin oli ihan vakiomeininkiä kun soitti jollekin: Jarmo: en minä tiedä, kysy Mikolta. Mikko: En minä tiedä, kysy Jarmolta.

Se oli ehtaa penailua se. Siinä ei ollut mitään tolkkua aikanaan. Ilmankos lähdin hemmettiin siitä porukasta.
 

scholl

Jäsen
No ainakin viikonloppupelien mainostukseen voisi panostaa Hesarissa. Kyllä ihmiset lukevat silloin Hesarinsa aamukahvien äärellä. Bluesillahan oli menneellä kaudella muuten eniten lauantaikotipelejä liigassa.

Aivan totta. Oikeassa olet. Lauantailehti kiinnostaa monia. Sieltä luetaan autokoeajoja etc. Moni lähtee sen jälkeen ostoksille ja mahdollisesti autoliikkeeseen tai muuhun erikoistavarakauppaan kuten huonekaluja katsomaan. Kyllä siinä voisi olla hyvä paikka mainostaa illan ottelua.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kotisivut vois kyllä pistää vaikka ihan kokonaan uusiksi. Nykyinen formaatti on ollut käytössä jo vuosikaudet.
Nykyinen formaatti taisi tulla käyttöön vonna 2001. Muistan asian siksi että silloin alussa Niki Andersson vastaili aina ennen otteluja fanien lähettämiin kysmyksiin. Silloin muistaakseni sivut olivat uusinta uutta ja ehdottomasti sm-liigan parhaat. Nyt ne on ne huonnoimmat ja vanhimmat... Periaateessa ei tossa nykyisessä formaatissa mitään vikaa ole paitsi sisältö, sillä se ei uusiudu. En tiedä lasketaanko sitten sen varaan että Blues News videoklipit ajavat asian ja tiedonvälitys (esim. jutut ja pelaajahaastattelut) on "ulkoistettu" muiden medioiden kautta.

Mutta on todellakin käsittämätöntä että Blues on laiminlyönyt nettisivunsa. Kuitenkin se olisi paras keino viestittää asioita yhdelle tärkeimmistä sidosrymistä eli faneille. Muutenkin nettisivut kun olisivat se nopein tapa viestittää asioista kaikille sidosrymille. Asian tärkeys korostuu silloin kun asioita menee organisaatiossa päin pehvaa ja on tärkeää että organisaation oma näkemys tavottaisi kaikki sidosryhmät. Esim. jos joku kiukuttelvat tsekkitähti päättääkin lähteä kesken kauden Venäjälle rahastamaan, niin kannattaa asiasta informoida heti eikä vasta sitten kuukausien jälkeen kun asiasta on jo puitu iltapäivälehtien sivuilla ja keskustelupalstoilla.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Traileri on mielestäni varsin paska ja ennen kaikkea vanha, joten miksi emme teettäisi uutta ja hienoa sen tilalle, vaikka hieman maksaisikin? Ozzy Osbournen Crazy Train on kuitenkin varsin hyvä sisääntulobiisi, joten sitä voitaisiin soveltaa myös uuden trailerin yhteydessä. Valoefektit jäälletulon aikana olivat finaaleissa komeat, joten ne pitäisin sellaisenaan myös koko runkosarjan. Savuakin on hyvä käyttää - luo mielestäni tunnelmaa.

Musiikki voisi olla pelikatkoilla mielestäni hieman rockimpaa kuin nykyään. Esimerkiksi Jäähallissa soitetaan todella iskevää musaa, mikä sopii loistavasti lätkään.
Tähän pitää kommentoida, vaikka onkin vähän OT.

Crazy Train on sisääntulobiisinä jotain aivan uskomattoman väsynyttä paskaa. Tuo biisi kului puhki jo 15 vuotta sitten, eikä se muutenkaan toimi sisääntulibiisinä - eihän sen tahtiin voi taputtaa. Muutenkin vituttaa koko sisääntulo, aina kun hallissa on tavallista enemmän väkeä niin tuloksena on täysi kaaos yläkatsomoiden osalata kun jengi pyörii eksyneenä pilkkopimeässä hallissa. Idiootimaista meinikiä.

Noin muuten musapuoli on aika hyvin hallussa. Pleijareiden aikaan soitettiin esimerkiksi Clashiä, Panteraa ja Tehosekoitinta. Se on aika vitun hienoa se, joissakin paikoissa kun soitetaan Europea ja Yölintua.

DDR:n musa on sinänsä ihan ok, mutta pidemmän päälle yhtä innostavaa kuin Radio Cityn kuuntelu. En lähtisi hakemaan esimerkkiä sieltä.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Crazy Train on sisääntulobiisinä jotain aivan uskomattoman väsynyttä paskaa. Tuo biisi kului puhki jo 15 vuotta sitten, eikä se muutenkaan toimi sisääntulibiisinä - eihän sen tahtiin voi taputtaa.

Jatketaan vähän tätä musa-OT:ta kun innostit: TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Crazy Train toimii sen ekat 15s, kunnes alkaa se itse biisi, joka on aivan hanurista. Se intro on helvetin hyvä ja soveltuva lätkämatsiin, mutta jossei sitä lähdetä looppaamaan pidempään tms. niin hevon helvettiin vaan koko raita.

Noin muuten musapuoli on aika hyvin hallussa. Pleijareiden aikaan soitettiin esimerkiksi Clashiä, Panteraa ja Tehosekoitinta. Se on aika vitun hienoa se, joissakin paikoissa kun soitetaan Europea ja Yölintua.

Tästäkin samaa mieltä. Ihan hienoja kaiveluja löytynyt sieltä DJ:n laukusta. Myös pelaajaesittely biisistä (Gluecifer / I Got a War) isot pisteet kelle ikinä meneekin. Ei ole tätäkään varmuudella soitettu missään muussa hallissa ikinä.
 

Bandana

Jäsen
Toivottavasti seuraava viestintäpäällikkö ottaisi härkää sarvista ja pistäisi tätäkin puolta kuntoon, vai meneeköhän vaan niin että toimitusjohtaja päättää mitä tehdään ja viestintäpäällikkö tottelee.

Ei ole tulossa uutta viestintäpäällikköä.

Nykyiset ihmiset (Torenius, Pylkkänen, Simontschuk) hoitavat viestintäpuolen ja mediayhteistyön ensi kaudella.

Ei muuta kuin uuteen nousuun, naa naa naa na naa na naa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Nykyiset ihmiset (Torenius, Pylkkänen, Simontschuk) hoitavat viestintäpuolen ja mediayhteistyön ensi kaudella.
Tiedän Pylkkäsen ja Toreniuksen tittelit, mutta millä postilla tämä Simontschuk on? Tiedän myös sen, että näistä kahdesta ensin mainitusta ei todellakaan ole hoitamaan markkinointipuolta. Toivottavasti kolmas pystyy ihmetekoihin....
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tiedän Pylkkäsen ja Toreniuksen tittelit, mutta millä postilla tämä Simontschuk on? ....
Ääni- ja videotekniikka. Taitaa siellä ylhäällä videostudiossa pyöriä ja varmaan tekee BluesNewsitkin Eurolan kanssa. Siis ei tästäkään kohtaa paljon apuja.

Markkinointipuolellahan toki väkeä on, mutta viestintähenkilön jäädessä pois ovat yhteydet lehdistöön, kasvattajaseuroihin ja faneihin vaarassa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eipä ole muuten vieläkään mitään mainintaa Bluesin nettisivuilla europeleistä, vaikka aikataulu on tiedossa. Mutta se on kerottu että Juha Gustafsson on jo 29 vuotta! Jipii! No, ehkäpä siellä odotellaan sitä toisen jengin selviämistä. Saan nähdä miten Blues intoutuu mainostamaan kyseistä tapahtumaa. Mielenkiintoista nähdä paljonko liput kyseisiin otteluihin maksaa. Itse ainakin laittaisin tuollaiset 3-5 euroa lippujen hintaan lisää.

Crazy Train on sisääntulobiisinä jotain aivan uskomattoman väsynyttä paskaa. Tuo biisi kului puhki jo 15 vuotta sitten, eikä se muutenkaan toimi sisääntulibiisinä - eihän sen tahtiin voi taputtaa.

DDR:n musa on sinänsä ihan ok, mutta pidemmän päälle yhtä innostavaa kuin Radio Cityn kuuntelu. En lähtisi hakemaan esimerkkiä sieltä.
Samaa mieltä! Itse olen joskus miettinyt että olisiko hyvä käyttää Blues Brothers elokuvan musaa (ja muutenkin markkinoinissa??) hyväksi. Esim. tää biisi vois olla ihan hyvä sisääntulobiisi Ozzy Carzy Trainin tilalle:
http://www.youtube.com/watch?v=pLB91YLmM70
 

Bandana

Jäsen
Tärkeintä ensi kauden ottelutapahtuman kannalta on säilyttää kuluneen kauden avauskentällisten kohdalla soitettu kipale, Glueciferin I Got a War. Sopivan vahva, energinen ja momentumia luova biisi, joka toimii alusta alkaen.

Crazy Train, kuten todettua, onkin sitten aika väsynyt, pehmentynyt ja heikko. Ei siitä saa oikein mitään irti, enää varsinkaan. Uusi sisääntulobiisi tekisi hyvää, eikä Barcelonan yllä mainittu ehdotus ole lainkaan huono.
 
Eipä ole muuten vieläkään mitään mainintaa Bluesin nettisivuilla europeleistä, vaikka aikataulu on tiedossa. Mutta se on kerottu että Juha Gustafsson on jo 29 vuotta! Jipii! No, ehkäpä siellä odotellaan sitä toisen jengin selviämistä. Saan nähdä miten Blues intoutuu mainostamaan kyseistä tapahtumaa. Mielenkiintoista nähdä paljonko liput kyseisiin otteluihin maksaa. Itse ainakin laittaisin tuollaiset 3-5 euroa lippujen hintaan lisää.

Europelien otteluohjelma selvillä? Linkki?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Uusi sisääntulobiisi tekisi hyvää, eikä Barcelonan yllä mainittu ehdotus ole lainkaan huono.
Kiitos! :)

Europelien otteluohjelma selvillä? Linkki?
Löytyy esim. tosta "Bluesin Euroopanvalloitus - Champions League 2008-2009" ketjusta ja sitten vielä täältä.

Mutta lisätään vielä varmuuden vuoksi Bluesin pelit:

22.10.2008 Karsija-Blues
29.10.2008 Blues-HV71
19.11.2008 Blues-Karsija

3.12.2008 HV71-Blues
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös