Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 741 357
  • 3 567

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jep, hienon kirjeen oli Salonoja vääntänyt ja kiva lukea että välittää Bluesista. Toivottavasti saavat nyt aikaan jotain liikehdintää yleisössä sillä aika pian tästä on tulossa kyllä aika painajaismainen kausi taloudellisesti ja kovan hinnan Salonoja/Blues joutuu maksamaan virheistään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tässähän näyttää käyvän niin, että kun tehtiin säästöjä väärässä paikassa ja väärään aikaan, toiminta tuottaa vielä enemmän tappiota kuin jos säästöt olisi jätetty tekemättä. Yleisömäärät ovat niin säälittävät, että aika paljon on pitänyt säästää markkinoinnissa ja henkilökunnan palkoissa, että nuo rahat korvataan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainakin tässä nähdään markkinoinnin ja aktiivisen myynnin merkitys. Harva tuote on sellaisessa asemassa, että myynti kasvaa tai edes pysyy samana ilman mitään ponnisteluja.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Joku viestintä-asioista paremmin minua tunteva voisi vastata: Onko todella kovin kallista hoitaa pelaajaesittelyjä niin, että mediakuutiolle ilmestyy pelaajan kuva samalla kun kuuluttaja huutaa pelaajan nimen samaan aikaan kun pelaajat luistelevat kentälle? Tuollainen on Bluesilla ollut ja hyvin toimi. Sillä saa katsomoakin mukaan peliin jo ennen matsin alkua.

Tämä nykyinen sisääntulo"show" on jotain sanoin kuvaamatonta. Se saa joka kerta mykistymään järkytyksestä. Varmaan jokaiseen otteluketjuun ilmestyy tällä kaudella viesti jossa joku vierasjoukkueen kannattaja käy ihmettelemässä moista sen jälkeen kun on käynyt Bluesin pelissä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Vaikka en olekaan mikään asiantuntija, niin sanoisin että simppelimmässä muodossaan tuo ei maksa kuin sen vaivan, että liittää pelaajan kuvan johonkin sopivaan taustaan. Eli halpaa kuin mikäkin jos joku toimiston väestä osaa edes hieman kuvankäsittelyä. Jos ei osaa, soitto vaikkapa johonkin media-assareita kouluttavaan oppilaitokseen ja työ on sillä tehty, parhaassa tapauksessa pelkällä puhelun hinnalla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka en olekaan mikään asiantuntija, niin sanoisin että simppelimmässä muodossaan tuo ei maksa kuin sen vaivan, että liittää pelaajan kuvan johonkin sopivaan taustaan. Eli halpaa kuin mikäkin jos joku toimiston väestä osaa edes hieman kuvankäsittelyä. Jos ei osaa, soitto vaikkapa johonkin media-assareita kouluttavaan oppilaitokseen ja työ on sillä tehty, parhaassa tapauksessa pelkällä puhelun hinnalla.

Tällaista "mediayhteistyötähän" tehtiin Christian Ruutun aikana, vieläpä varsin menestyksekkäästi. Opiskelijoille riittää, että heidän tuotoksensa pääsee näytille, he saavat siitä vähän kokemusta ja työnäytettä. Blues saa, jos nyt ei hyvää, niin ainakin pätevän alkuintron (jos se halutaan tehdä) ja palkkioksi voi antaa vaikkapa muutamat ilmaisliput peleihin.

EVTEKiin vaan yhteyttä (vai mikä se nykyisin on?). Ei tää oo niin vaikeeta.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Järkyttävin sisääntulo oli SaiPa-ottelussa(?), jossa jäänajo oli viivästynyt pleksin korjailun takia. Tyttöset pyörivät yhä jäällä, kun joukkue luisteli sisään. Siellä sitten kurvailtiin sikin sokin esitys loppuun. Hyvä ettei sattunut vahinkoa.

Positiivisena asiana huomasin eilen, että katkojen musiikki oli vaihtunut hieman perinteisemmäksi = enemmän rockia ja vähemmän tanssipoppia. Ekoissa peleissähän äänentoistokin katkeili pahasti.

Toivottavasti näitä asioita korjataan ASAP eikä vasta keväällä, kun mystery shoppaus palautteet on luettu...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tällaista "mediayhteistyötähän" tehtiin Christian Ruutun aikana, vieläpä varsin menestyksekkäästi. Opiskelijoille riittää, että heidän tuotoksensa pääsee näytille, he saavat siitä vähän kokemusta ja työnäytettä. Blues saa, jos nyt ei hyvää, niin ainakin pätevän alkuintron (jos se halutaan tehdä) ja palkkioksi voi antaa vaikkapa muutamat ilmaisliput peleihin.

EVTEKiin vaan yhteyttä (vai mikä se nykyisin on?). Ei tää oo niin vaikeeta.

Juuri näin, ja tuota palkkiota tuskin edes tarvitaan, koska kyseinen työ voidaan yhdistää opiskeluun, jolloin sen valmistaminen edistää omaa opiskelua ja palkinnoksi opiskelijat saavat esim. suorituksen kurssista tms. Eihän se toki haittaa, että yritetään saada ilmaislipuilla väkeä hallille.

EVTEK on nykyään Metropolia ja toinen varteenotettava yhteistyökumppani olisi Omnia.
 

Kapo

Jäsen
Tämä särähti korvaan aika pahasti tuossa kirjeessä.
Jussi Salonoja kirjoitti:
Meille se on yksinkertaista matematiikkaa. Palkkaammeko uuden pelaajan vai laitammeko sen rahan ulkomainontaan?
Minulla kun on aina ollut sellainen käsitys että mainonnan tarkoituksena on hankkia lisää myyntiä, ei mainostaa. Joku alan ammattilainen voi valistaa enemmän jos tilanne on se, että mainontaa yleensä tehdään huvikseen ylijäämärahalla ilman sen suurempia tarkoitusperiä tai tavoitteita.


Tarkoittaa muuten myös sitä että ilmaisella toimarilla, toimiston minimimiehityksellä ja ilman markkinointia saatiin kasaan 1,6M€ pelaajabudjetti.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tarkoittaa muuten myös sitä että ilmaisella toimarilla, toimiston minimimiehityksellä ja ilman markkinointia saatiin kasaan 1,6M€ pelaajabudjetti.

Nyt haetaan nollatulosta, kävi miten kävi. Ehkä sekään ei ole oikea linja.. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten Bluesissa uskottiin yleisötavoitteen toteutuvan jos tiedettiin, että markkinointiin ei käytetä euroakaan ainakaan lähtökohtaisesti. Ehkä toimistolla oltiin oikeasti niin sinisilmäisiä, että ihmisten uskottiin löytävän hallille jokatapauksessa. Kun oltiinhan me Suomen paras seura ja finaaleissakin hei... Tässä päästään taas siihen markkinoinnin perusasiaan, että maksaa paljon enemmän saada menetetty asiakas takaisin, kuin pitää nykyinen asiakas tyytyväisenä.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Minulla kun on aina ollut sellainen käsitys että mainonnan tarkoituksena on hankkia lisää myyntiä, ei mainostaa. Joku alan ammattilainen voi valistaa enemmän jos tilanne on se, että mainontaa yleensä tehdään huvikseen ylijäämärahalla ilman sen suurempia tarkoitusperiä tai tavoitteita.

Tätähän juuri Jussi ei ole ymmärtänyt. Ongelma ei ole ollut pahimpien tuhlailuvuosien jälkeen kulurakenteessa, vaan katsojien määrässä. Siksi mainonnasta tinkiminen vie asioita ainoastaan väärään suuntaan, ja itsensä kuoliaaksi säästämisen noidankehä on valmis.

Sitä tässä nyt toteutetaan. Tällä toiminnalla tämä pulju tekee yli 2 miljoonan tappiot vaikka kaikki on säästetty minimiin. Mikäs sitten neuvoksi?

Jos ei johto tajua, että mainonta ei ole kulu, se on investointi (kirjanpitäjät hiljaa, en nyt puhu siitä), ei toiminnasta voikaan tulla mitään. Kaikella mainonnalla pitää olla tavoite, kustannus/uusasiakas pitää olla mitattavissa ja laskettavissa mediakohtaisesti, ja panostukset pitää suunnata sen mukaan mistä saadaan paras panos/tuotos suhde.

Mainontaa ei kannata tehdä roiskimalla sinne tänne ilman mittareita, mutta ei sitä voi tekemättäkään jättää. Lisäksi ei saa unohtaa pitkäjänteistä brändinrakennusta, joka helpottaa markkinointiponnisteluja pidemmän päälle. Eli ei tuo ketään halliin nyt, mutta herättää yleisesti positiivisia mielikuvia, joiden johdosta tulevat "Tänään matsi, nyt hallille" - mainokset uppoavat hedelmällisempään maaperään.

Tähän saa muuten apuja asiansa osaavasta mainostoimistosta, jos ei omat resurssit riitä markkinointijohtajan/päällikön palkkaamiseen. Mutta pitkäjänteisyys ja suunnitelmallisuus siinäkin on avainsana. Ei poukkoilu.

(Disclaimer: en ole todellakaan mikään markkinointiammattilainen, mutta olen seurannut työpaikallani sivusta miten tätä hommaa tehdään)
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Minulle on pistänyt silmään että Jussi on pariinkin otteeseen haastatteluissa puhunut vähättelevään sävyyn bussipysäkkimainoksista. Eihän kaava niin yksinkertainen olekaan, että ihminen joka näkee bussipysäkillä jääkiekkojoukkueen mainoksen hokaa että "kas, tuollainen joukkue - menenpä sen peliin". Se että seura näkyy on merkki sen kannattajille siitä, että joukkue on uskottava, se on liikkeellä tosissaan.

Itse uskon että jääkiekkojoukkueiden kohdalla markkinoinnilla voidaan saavuttaa hyötyjä ennen kaikkea kohdistamalla sitä seuran jo olemassaoleviin kannattajiin (heihinhän IFK:n sydänilmoituksetkin kohdistuvat, eivät muut edes ymmättä niitä). Palataanpa viime kevääseen. Kun halutaan rypeä itsesäälisssä nostetaan sieltä esille vain se kuinka paljon IFK-faneja oli Espoossa finaleeissa. Kuitenkin halli oli täynnä jo välieräsarjassa eikä ainakaan äänivolyymien perusteella siellä ollut kovinkaan paljon Jypin kannattajia. Päinvastoin Espoota kannustettiin ääneen niissäkin katsomonosissa, joissa normaalisti ei lähdetä mukaan edes taputuksiin. Tuota porukkaa varten olisi pitänyt markkinoida seuraa. Muistuttaa että olemme olemassa ja jatkamme taistelua tälläkin kaudella. En odota että he kaikki tulisivat halliin runkosarjan aikana mutta jos edes osa tulisi, olisi se hyvä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Hyvää pohdintaa Pavlovin Koiralta.

Moni tuntuu ajattelevan nimenomaan tuota uusien katsojien löytämistä. Jussin kirjeessä maininta junnuista tulevina uusina katsojina on hyvä ja lähellä totuuttakin oleva ajatus.

Isompi ongelma ovatkin menetetyt fanit. Tiedän henkilökohtaisestikin toistasataa henkilöä, jolla on ollut Bluesin kausikortti, mutta enää käyvät satunnaisesti playoff-matseissa. Näiden henkilöiden aktivointiin tuo uskottavuus ja aktiivisuus olisi kullanarvoinen asia.
Ihmiset joutuvat tekemään aivan liikaa töitä selvittääkseen koska Blues pelaa Baronalla, mistä lippuja saa, tai millä ihmeen tempulla saan kausikortin käteeni.. Sama ongelma on yritysten kohdalla, vaikka haluakin voisi olla, niin ei sitä saada kassassa näkymään, kun ei ole ketään ulosmittaamassa tuota halua euroiksi.

Olen itsekin tarjonnut itseäni töihin Bluesiin, suoraan toimitusjohtajaa lähestymällä. En saanut tähän mitään vastausta koskaan, mutta ei se homma omalla osaamisellani olisi ainakaan nykytilannetta pahemmin voinut vihkoon mennä.

Kaikki tämä organisaatiossa vallitseva lamaantuneisuus näkyy suoraan katsomossa, katsomon tila näkyy pelaajistonkin esityksissä ja pelaajiston esitysten ollessa täyttä neppailua alkaa jo elinkautisetkin jäämään pois matseista. Tämä on todella surullista. Itse välitän Bluesista niin paljon, että tästä nykytoiminnasta tulee jo henkilökohtaisesti paska ja masentava fiilis.

Uusia asiakkaita ei pyritä löytämään ja vanhojakin menetetään koko ajan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä särähti korvaan aika pahasti tuossa kirjeessä.

Minulla kun on aina ollut sellainen käsitys että mainonnan tarkoituksena on hankkia lisää myyntiä, ei mainostaa. Joku alan ammattilainen voi valistaa enemmän jos tilanne on se, että mainontaa yleensä tehdään huvikseen ylijäämärahalla ilman sen suurempia tarkoitusperiä tai tavoitteita.


Tarkoittaa muuten myös sitä että ilmaisella toimarilla, toimiston minimimiehityksellä ja ilman markkinointia saatiin kasaan 1,6M€ pelaajabudjetti.

Niin itsekin vähän mietin, että Jussi ei kai usko tuohon markkinoinnin voimaan lainkaan, koska tarkoitushan noilla markkinointirahoilla on juuri hankkia niitä katsojia joilla nuo markkinoinnin kulut katetaan ja oletettavasti siitä tulosta pitäisi riittää muuhunkin rahaa. Ja jos pidemmälle jatketaan, niin markkinoinnin tuloksena lipun ostanut katsoja kuluttaa rahaa myös palveluihin ja fanitavaroihin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Niin itsekin vähän mietin, että Jussi ei kai usko tuohon markkinoinnin voimaan lainkaan, koska tarkoitushan noilla markkinointirahoilla on juuri hankkia niitä katsojia joilla nuo markkinoinnin kulut katetaan ja oletettavasti siitä tulosta pitäisi riittää muuhunkin rahaa. Ja jos pidemmälle jatketaan, niin markkinoinnin tuloksena lipun ostanut katsoja kuluttaa rahaa myös palveluihin ja fanitavaroihin.

Fanituotemyymälä on ajettu hallitusti alas siten, ettei siellä käytännössä ole mitään tuotteita myynnissä. Hyllyt paistavat tyhjinä ja joitain satunnaisia ylijäämäkamoja viime kaudelta saattaa olla myynnissä. Itsekin menin ostamaan puolivuotiselle esikoiselleni "my first blues t-shirt" paitaa, mutta sellaisia ei ollut tarjolla eikä mitään muutakaan vastaavaa. Rahat säästyi ja Bluesilta jäi tästäkin katteet saamatta ja tuote myymättä.

Kauden kynnyksellä joku soitteli minulle Bluesin nimissä kausikorttien uudistamisesta täksi kaudeksi, vaikka olin jo kausikortit ostanut (firmalleni 4 kappaletta). Tiedonhallinta myyntiorganisaatiossa ei ainakaan toiminut tai sitten saattoi olla, että kun mitään oikeaa myyntiorganisaatiota ei edes ollut, niin joku oli paniikissa palkattu soittelemaan vanhat kausariasiakkaat läpi.

Omaan kokemukseeni myyntitoiminnasta perustuen väitän, että ammattimaisella otteella olisi ollut mahdollista myydä 2000-2500 kausaria, jos olisi oikein hyödynnetty viime kauden urheilullinen menestys pleijareissa ja asialla olisi ollut ammattimainen myyntiorganisaatio. Samoin uusien yhteistyökumppaneiden kanssa olisi varmasti saatu hyviä diilejä samasta syystä, jos näitä olisi aktiivisesti myyty.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eikä olisi varmaan ollut huono idea kopsata Ässiltä idea myydä 'finaalikausaria', jossa sitten olisi ollut seuraavan kauden kausikortti pakkomyytynä mukaan.
Olisi kyllä kiva tietää tälle kaudelle myydyt kausikortit vs viime kaudelle myydyt ja vielä jaettuna yritys- ja kuluttaja-asiakkaisiin.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy antaa myönteistä palautetta nyt toimistolle kun päivittävät noita kotisivuja tosi hyvin. Pelatun ottelun jälkeen tulee raportit ja ennen ottelua ennakot.

Vieläkun ymmärtäisivät lipun hintoja hitsata vähäsen alemmas ja tehtäisiin samalla jonkinlainen näkyvyys markkinointi plääni loppusyksyksi Espoon alueille niin yleisömäärä voitaisiin helposti saada siihen 4000 ihmisen paikkeille!

Edit: Vieläkun saisivat noi viime kautiset Blues Newsit ja Petun haastattelut pois niin ja uutta sisältöä molempiin, tosin Blues News taitaa olla lopetettu.
 
Viimeksi muokattu:

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Otteluiden ennakot ja raportit kyllä tulevat nopeasti, mutta kuinkakohan suuri panostus olisi laittaa tiedot kuntoon tulevista kotiotteluista pääsivulle?

Niillehän on jo paikat siellä, mutta ne eivät vain ole ajan tasalla. Tälläkin hetkellä seuraavan kotiottelun saa selville joko lukemalla vierasottelun ennakon tai menemällä uutishuoneen kautta otteluohjelmaan. Pääsivulla olevista kalentereista ei moista tietoa löydy.

Eli ei ole ihme, jos satunnainen katsoja ei tule hallille kun ei tiedä milloin se on.
 

trap

Jäsen
Huikearaportti yhdyssanoineen Bluesinsivuilla lauantainpelistä.

Niin joo ja nähtävästi koulu- ja kauppakeskusvierailujen tilalle on tullut jotain yritysvierailuja. Roope Ranta ja Valtteri Virkkunen jakamassa nimmareita Nesteen pääkonttorilla, ei tsiisus.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Niin joo ja nähtävästi koulu- ja kauppakeskusvierailujen tilalle on tullut jotain yritysvierailuja. Roope Ranta ja Valtteri Virkkunen jakamassa nimmareita Nesteen pääkonttorilla, ei tsiisus.

Tästä nyt on ihan turha kitistä. Se. että sponsoroidut urheilijat käy vierailulla yrityksen pääkonttorilla, ja jakaa siinä sivussa henkilökunnalle nimmareita, on ihan normitoimintaa. Tätä on varmasti tehty ennekin, eikä ole saletisti ole tullut minkään muiden vierailujen tilalle.

Ymmärrän että toimintaa kritisoidaan, aihetta siihen todella on, mutta välillä tää kitinä menee jo ihan päättömyyksiin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tästä nyt on ihan turha kitistä. Se. että sponsoroidut urheilijat käy vierailulla yrityksen pääkonttorilla, ja jakaa siinä sivussa henkilökunnalle nimmareita, on ihan normitoimintaa. Tätä on varmasti tehty ennekin, eikä ole saletisti ole tullut minkään muiden vierailujen tilalle.

Totta, näin on varmasti toimittu aiemminkin, mutta aiemmin niistä ei ole uutisoitu, vaan uutistila on täytetty nimenomaan näillä koulu- ja kauppakeskuskäynneillä, joilla on oikeasti merkitystä tavalliselle fanille. Tämän takia ymmärrän täysin kritiikin. Kyllähän tässä on selvä suuntaus, pelaajat käyvät yritysten vieraina, Bluesia tukevien yritysten nimet valtasivat hallin seinät, yritysvieraat toivotetaan tervetulleiksi videotaululla, yritysvierailla on oma lounge (vai onko edelleen rakenteilla?) jne.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Totta, näin on varmasti toimittu aiemminkin, mutta aiemmin niistä ei ole uutisoitu, vaan uutistila on täytetty nimenomaan näillä koulu- ja kauppakeskuskäynneillä, joilla on oikeasti merkitystä tavalliselle fanille. Tämän takia ymmärrän täysin kritiikin. Kyllähän tässä on selvä suuntaus, pelaajat käyvät yritysten vieraina, Bluesia tukevien yritysten nimet valtasivat hallin seinät, yritysvieraat toivotetaan tervetulleiksi videotaululla, yritysvierailla on oma lounge (vai onko edelleen rakenteilla?) jne.

No aika retuperällä firmavieraidenkin kohtelu on. Tänä kesänä myynti yrityksille on ollut ennätyshuonoa mikä näkyy nyt koko clubipuolen tyhjentymisenä. Mä en oo ikinä tajunnut tätä joidenkin fanien ylläpitämää ja luomaa "ne vs me"-ajattelua bisnesvieraisiin nähden. Jokainen katsoja tuo massia seuralle ja jo läsnäolollaan kertoo, että jengi jollain tasolla kiinnostaa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
No aika retuperällä firmavieraidenkin kohtelu on. Tänä kesänä myynti yrityksille on ollut ennätyshuonoa mikä näkyy nyt koko clubipuolen tyhjentymisenä. Mä en oo ikinä tajunnut tätä joidenkin fanien ylläpitämää ja luomaa "ne vs me"-ajattelua bisnesvieraisiin nähden. Jokainen katsoja tuo massia seuralle ja jo läsnäolollaan kertoo, että jengi jollain tasolla kiinnostaa.

Okei, minulla ei ole varsinaista kosketuspintaa firmaviraiden kohteluun, mutta on toki odotettavaa, että tässäkin on tingitty.

Omalta osaltani vastakkainasettelu pätee vain siinä vaiheessa, kun mietitään, kumpaa palvellaan paremmin, fania vai firmavierasta. Mikäli tällaista asettelua ei tarvitse tehdä, minusta firmaporukoilla voi olla vaikka kokonainen katsomo omassa käytössään, kaikkine virvokkeineen ja punaisine mattoineen. Pientä liioittelua, mutta tajuat pointin? Aiemmin minua ei haitannut yritysten kestitseminen, sillä olin itsekin tyytyväinen olooni hallilla. Nyt asiat ovat toisin ja pienikin "toisen porukan" nostaminen jalustalle ärsyttää.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Roope Ranta ja Valtteri Virkkunen jakamassa nimmareita Nesteen pääkonttorilla, ei tsiisus.
Ekassa tän kauden Blues - Jyp pelissä erätauolla Neste ojensi Vuoriselle isoja shekkejä jolla tuetaan Bluesin junioritoimintaa (muistaakseni A, B ja C junnuja) + lisäksi Neste on yksi Bluesin pääsponsoreista + Neste taisi yhteen peliin tarjota vielä jollekin koululle pääsyliput. Joten jos siellä toimistolla nyt käy kaksi pelajaa jakamassa nimmareita niin ei se mikään vääryys ole että saavat rahoileen vastinetta. Blues ei olisi Blues ellei tässäkin tapauksessa olisi sösitty, ja sinne lähetettiin edustamaan kaksi junnua eikä esim. Kähköstä ja Lammassaarta. Joten olen kanssasi ihan samaa mieltä että Ranta ja Virkkunen jakamassa nimmareita Nesteen pääkonttorilla, ei tsiisus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös