Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 375
  • 66 844

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pari vuotta ollaan pyöritetty Airbnb-kämppää Turussa kohtalaisella menestyksellä. Kesä oli taas hyvää bisnestä ja syksyllä vähän hiljenee. Kävi hyvä tuuri ja saatiin pari vähän pidempiaikaista vuokralaista talveks ja kämppä on huomisesta alkaen varattuna helmikuun loppun saakka.
Luulin, että lokakuu olis hiljasta aikaa, mutta väärin luultu. Lähes koko lokakuun oli vieraita ja siivoamista on riittäny ihan tarpeeks. Tänään taas suoraan töistä siivoomaan kämppä kondikseen, mutta onneks se on nyt vähäks aikaa ohi. Huomenna tulee vieras yli kuukaudeks ja joulukuussa tulee seuraava vieras kolmeks kuukaudeks. Helpottaa aika paljon, kun ei vähään aikaan tarvii huolehtia siivoomisesta muualla ku kotona.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Me kaikki ollaan kuolleita 100v päästä jotka kirjoittaa tälle palstalle. Jopa @Moderaattorit . Juhlikaa, pankaa, pitäkää hauskaa ja elätkää täysillä se rajattu aika mitä täällä ollaan. Tehkää toisillenne hyvää. Sillä kohta meitä ja tätä palstaa ei välttämättä ole.
Eiköhän moderaattorit mene samalla tavalla kuin katolisessa kirkossa. Valitaan vain uusi moderaattorien piispa aina välillä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lahlessa paistaa aurinko...
Simpeleellä myös. Auto kuitenkin vielä puoliksi lumen kuorruttama. Jos tässä pari tuntia vielä odottelisi, ennen kuin uskaltaa lähteä kesäkumeilla ajelemaan kohti kotia. Lämpötila sentään kohonnut jo plussan puolelle.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lahlessa paistaa aurinko...
Iitissä myös. Kävin sienessäkin jo, oli heikko saalis. Jäätyneitä, väärän lajisia oli pilvin pimein. Suppiksia yritin löytää, ei ollut edes ns vakiomestalla. Pöh. No, tuli ulkoiltua upessa kelissä parisen tuntia.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Onko tosiaan että nykyään ihmisiä kiinnostaa mm. Tanssii tähtien kanssa + Huutokauppakeisari.

Olin 5 vuotta ilman tv:tä Tuntuu olevan ihan eri maailma. Dokkareita tulee joskus ja muuta katsottavaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ollut työelämässä yhteensä jotain reilut kymmenen vuotta ja ikää on mittarissa 37. En tiedä pitäisikö mielummin käyttää sanoja jo nyt vai sittenkin vasta nyt mutta tällä hetkellä on menossa kyllä työurani pisin ja pahin sairauslomakierre minulla.

Ennen olen ollut edes hyvin harvoin saikulla ja silloin harvoinkin sairauslomieni pituudet ovat olleet vain yhtä-kolmea päivää ja johtuneet melko simppeleistä ja perinteisistä syistä, kuten flunssasta, mahataudista tai unettomuudesta josta minulle on kirjoitettu pariin kertaan ihan oikeaa sairauslomaakin lääkärin toimesta.

Nyt olen jalkapohjakipujen takia eritoten sairauslomalla ja en nyt ihan yhteen kyytiin mutta kaikkiaan tässä olen ollut sairauslomalla jo pian kuukauden verran. Toki, välillä olen tosiaan käynyt töissä tekemässä ja kokeilemassa työn tekoa mutta todennut aina kipujen olevan liian pahat ja lääkärin kautta taas uudelleen palannut sairauslomalle.

Rassaahan tämä tilanne aika paljon mieltänikin. Ei ole ensinnäkään helppoa tällaisena ihmisenä jolle on työt kuitenkin aika tärkeitä ja joka on aika tunnollinen kaveri niin helppoa olla näinkin pitkään saikulla. Sitten kun ei kuitenkaan ole edes mitään täyttä varmuutta siitä että kun ehkä palaan töihin ensi viikon viikonlopuksi että silloinkaan se työn teko lähtisi kivuitta sujumaan. Ja itse en yleensä paljoa mieti mitä muut ajattelevat mutta kyllä nyt on tullut tätäkin ajateltua. Sairauslomista kun aika herkästi mietitään mistä tuokin muka saikuttaa...

No joo, olen kyllä pyrkinyt olemaan rehellinen. Ja mahdollisimman rehellisesti todennut kipujen laadun. Tai ei periaatteessa pitäisi edes tuntea mitään kipuja paitsi ehkä tällaisessa fyysisessä työssä jotain pientä lihas-ja rasituskipuja. Mutta nämä minun kivut eivät ole olleet edes pariin-kolmeen vuoteen mitään tervettä ja kun kivut vielä paheni niin oli pakko hakeutua jo lääkäriin.

Terveys edellä kuitenkin mennään. Ja josko nyt sitten pääsisi kivuista eroon? Johtui ne sitten kihdistä tai jostain muusta? Se voi olla että tässä on parhaimmillaan enää noin viikko sairauslomaa jäljellä tai sitten pahimmillaan tässä on nyt saikutettu kohta kuukausi ja sitten vasta edes kunnolla tutkitaan syyt kipuihin. Ja tuleekin lisää sairauslomaa. No mene ja tiedä, aika näyttää. Ja nyt vain lepoa.

Onhan tässä tosiaan jo melko paljon yritetty lievittääkin kipuja jalkapohjissa ja spekuloitu ties mitä syitä kipujen taustalla. Että jos joku jossain keksii sellaisen mahdollisen syyn kipuihin mitä kukaan ei ole vielä keksinyt miettiä niin olen kyllä osin yllättynyt. Tällaisia syitä on jo muun muassa mietitty: huonot kengät, kihti, lihavuus, virheaskel, plantaasi faskiitti tai mikä lie onkaan, luupiikki, diabetes, reuma, kilpirauhaset, kova lattia etenkin työpaikalla, pitkittäisholvin laskeutumaa, jalkaterän leventyminen... No näitä nyt on ainakin mietitty ja joku mahdollinen syy kipuihin jäi varmaan vielä sanomattakin. Haluan vain alleviivata tosiaan sitä että näitä asioita on kyllä paljon spekuloitu, mutta kuitenkin melko vähän tutkittu.

No joo, terveys edellä tässä nyt mennään. Mutta kohta saa silti kysellä miten ja kuinka pitkään työpaikkani maksaa sairauslomalta palkkaa minulle. Ja koska pitää edut hakea Kelasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sinänsä minua ei haittaa että Suomessa vietetään nykyään vähän tuota Halloweeniakin, koska onhan se nyt kiva saada vähän piristystä tähän synkkään syksyyn. Mutta se pikkusen ihmetyttää että Suomessa Halloween kestää vissiin pari viikkoa, huomasin tuossa omasta some-feedistä että nyt jo menneenä viikonloppuna oli ihmisillä Halloween-asuja ja se oikea päivämäärä taitaa olla ensi viikonloppuna. Lisäksi pyhäinpäivä on parin viikon päästä joten vielä silloinkin tuota tullaan varmasti näkemään.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onko tosiaan että nykyään ihmisiä kiinnostaa mm. Tanssii tähtien kanssa + Huutokauppakeisari.

Olin 5 vuotta ilman tv:tä Tuntuu olevan ihan eri maailma. Dokkareita tulee joskus ja muuta katsottavaa.
Leipää ja sirkushuveja. Massat pysyvät einesohjelmilla hiljaa ja tyytyväisinä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Onko tuo KärppäKärkkäinen aivan totaalisen idiootti? Menee osioon; turha kysymys, kyllä on.
Vai onko Sale sittenkin J.Karjalaisen kuuluisa liskomies?
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kuukauden pelikielto päättyi. Ihanaa saatana. Niin paljon olisi ollut kommentoitavaa ja asiaa tämän kuukauden aikana, mutta en nyt enää jaksa kaikkea kirjoittaa, ihan vaan vaikka protestina. Pitäkää tunkkinne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa ne taimenet porskuttaa. Pari tuntia täällä jokivarressa. Noita lintujakin on kiva seurailla. Hitto kun vaan tietäisi mitä noi on. Jos dove on kyyhkynen niin onks nivea sitten varpunen?
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Palstaveljet, eikö jostain asetuksista saa että jos klikkaa profiilista niin ei saa sitä kautta luettua henkilön kirjoittamia viestejä?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Palstaveljet, eikö jostain asetuksista saa että jos klikkaa profiilista niin ei saa sitä kautta luettua henkilön kirjoittamia viestejä?

Saa, mutta asetuksen tarvetta en ymmärrä, kun ne tällaisen asetuksen tehneen henkilön kirjoittamat viestit saa kuitenkin hakutoiminnolla ihan helposti
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toisaalta, minulla on menossa lokakuun viimeisen viikon kunniaksi pennin venytys viikko. Mennyt nimittäin aika paljon rahaa ihan vain ruokaan tämän kuukauden aikana. Sen takia leivoin itse sämpylätkin äsken.

Toisaalta sitten taas, harvahan maultaan voittaa vastaleivottuja ja itse tehtyjä sekä uunituoreita sämpylöitä. Siihen rasvaa päälle joka kivasti sulaa sämpylän päälle. On se aika herkkua.

Näiden syiden takia leivoin siis itse äsken parisen kymmentä sämpylää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös