Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 596 185
  • 68 324

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tsiisus että oli vittumainen liuistella kesäkumeilla duunista kotiin. Hallille meen kyllä bussilla

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
www.lehtilehti.fi näyttää edelleen olevan toiminnassa, joskin tahti julkaisujen suhteen on, noh sanotaanko vaikka että maltillinen.

Ehkä tuosta konseptista muutenkin alkaa olla aika jo ajanut ohi, mutta monet hyvät naurut sieltä sai silloin joskus vuosia ja vuosia sitten.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tsiisus että oli vittumainen liuistella kesäkumeilla duunista kotiin. Hallille meen kyllä bussilla
Minun kohtaloni oli vieläkin karumpi. Jouduin nimittäin kotona sydän kurkussa venttaamaan, kun vaimo oli töissä ja nämä meidän syrjätiet olivat aivan lumessa jo aamulla ja koko päivän tuli lisää.
Tulihan se vaimo (ja auto) lopulta ehjänä kotiin, naama pikkuisen kelmeänä, kun tuo meidän suvikuminen monsterimme oli paikka paikoin hakenut ihan omia ajolinjojaan liippautuneella tiellä. Neliveto auttoi mäet ylös ja jarrutteli sopivasti alamäissä, mutta helppoa ei matkanteko kuulemma ollut.
Talvirenkaat tulee vaihdetuksi alle viimeistään viikonloppuna, kun töihin on kyettävä, olipa keli ja polttoaineen hinta mitä tahansa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jäin taas nyt sitten sairauslomalle. Näillä tiedoilla seuraavan kerran töihin ensi viikon viikonloppuna. On tämä elämä mennyt nyt ihmeelliseksi saikuttamiseksi ja ramppaamiseksi välillä lääkärissä ja välillä töissä. Onneksi itse en ole vielä sentään joutunut maksamaan mitään lääkärikäynneistä.

Sairausloman saaminen ei tietenkään ole minulle se ykkösjuttu tässä vaan jalkojen saaminen kuntoon. Mutta kuitenkin, olen pistänyt merkille että aika helposti minulle on sairauslomaa kirjoitettu. Olen lähinnä itse kertonut mahdollisimman rehellisesti omasta tilanteestani, lääkäri on hieman tutkinut jalkoja ja sitten on sairauslomaa taas kirjoitettu. Tietenkin, kyllähän se tuskallista onkin ollut töitä tehdä tässä jamassa.

Mutta onko tämä oikea tie saada jalat kuntoon? Tutkiiko lääkärit liian heppoisesti jalkojani ja pääpaino on vain tuon sairausloman kirjoittamisessa? No, kyllä minä tänään jo kysyin voinko päästä johonkin erityistutkimuksiin tms ja lääkäri sanoi että käy nyt ensin siellä jalkaterapiassa ensi viikolla ja katsotaan tilannetta sitten lisää. Jos vieläkään ei kivut hellitä.

Olen siis varannut jalkaterapia ajan Tampereelta ensi viikolle. Isäni on kovasti tätä vastaan vaikka olen jo kysynyt kahden asiantuntijankin mietteet tästä. He ovat pitäneet jalkaterapiakäyntiäni lähinnä hyvänä asiana. Mutta silti, isä koittaa lyödä kapuloita rattaisiin ja en oikein ymmärrä miksi. Kun eihän liput Tampereelle ja takaisin edes paljoa maksa ja tämä jalkaterapia on lähellä juna-asemaa. Se riski voi olla että tuolla joutuu käymään useamminkin kuin kerran mutta luulen vähän että loput kerrat voi hoitaa tarvittaessa täälläkin sitten. Kunhan nyt pääsee nopealla aikataululla tuonne terapiaan. Hämeenlinnassa terapia-aikaa olisi pitänyt odotella marraskuulle saakka.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mökin pihalla tallusteli äsken ilves. Enpä ole ennen moista luonnossa nähnytkään. Eivätkä kyllä lapsenikaan, jotka halusivat sen heti lemmikiksi. Tänne päin se katseli kun ikkunasta sitä tuijotettiin, mutta nopeasti otti hatkat kun ulko-oven avasi.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nyt on junaliput hankittu. Nimittäin menen viikon päästä morjenstamaan hyvää ystävääni Vaasaan ja punkkaan hänen luona pari yötä. Tarkoituksena olisi samalla reissulla käydä Vaasan Sähkö Areenalla katsomassa 30.10. pelattava Sport-Pelicans. Odotan ensi viikkoa jo innolla. Tämä on nimittäin itselle ensimmäinen vierailu Vaasassa.

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tuli nähtyä kyllä päällikkötason suoritus lähikaupassa. Jonoon kun menin niin 2 ilmeisesti kaljaa hakemaan tullutta tyyppiä tuli kauppaan. Toisella puolet naamasta veressä, mutta jatko eteenpäin ja toinen meni suoraan kaljahyllylle ja 2 laatikkoa kantoon.

Tuli siihen jonoon taakse ja juuri kun olin pääsemässä maksamaan niin lähti vaan kaupasta KÄVELLEN ulos niitten laatikoiden kanssa. Siinä oli uus kassahenkilö joka ei reagoinu mitenkään. Sanottiin toisen asiakkaan kanssa sille että äijä lähti maksamatta 2 laatikon kanssa ni totes vaa et pitäs vissii sanoa jollekkin, mut mies oli jo menny. Yks myyjä sitte lähti perään mut tuli tyhjin käsin takas.

En tiedä miten paljon pitäs juoda että löytys pokkaa tollasee touhuu. Ihan naurettava koko tilanne et tyyppi hakee 55 euron kaljat vaan tosta ohikulkumatkalla. Vartijoita yleensä kaupassa on kyllä vkl aikaan ja ehkä yöllä mut ei arkena.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on taas pullapäivä. Pyöreetä pullaa tuli lähinnä pyöriteltyä (vaikka en oikein koe sitä osaavani kunnolla).

Liitteet

• IMG_20211022_110723_HDR.jpg
    IMG_20211022_110723_HDR.jpg
    768,6 KB · kertaa luettu: 78
Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Alec Baldwin pannu tota kameranaista jonka ampui "vahingossa" koska uhkasi paljastaa julkisuuteen? En muuten keksi miten saat prop gunilla hengiltä kameraa ohjaavan ihmisen. Toki ampuihan Bondikin alussa kameraa kohti mutta lie silti harvinaista kohtaukset joissa näin on.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Olisi ollut haravointia, kenties vielä kerran nurmikon leikkuu (vähentää haravointia) mutta myräkkä ja kaatosade, tissutteluksihan tää meni. No menee ne vapaat näinkin. Tilaan kyllä sushia tänään.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Yks yö olis töitä ja sit 4pv vapaata. Aika nihkeet vapaat taas tulossa kun talous tiukalla. Höh sanon minä. Sopis hyvin tähän Anna Erikssonin biisi: Kuka auttaa vois, heti huomenna.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pukamavoidetta saanee apteekista tuohon tarpeeseen. Hyvä että sain antaa tämänkin neuvon että pääset vaivastas eroon.

Oma kokemus on, että pukamavoiteen lisäksi on järkevää bideenkäytön implementointi paskareissuihin. No eihän sitä kehtaa tietysti silloin, jos on joku kuulemassa, mutta ei pyyhkäisy silloin tällöin patteja tee. Meinaan aika ajoin oli ensimmäisen asteen pukamia (vai mikä se vähäisin aste näissä onkaan), mutta vuosi sitten suihkuttelun aloitettuani pukamat ovat pysyneet lahdella.

Mahdollisiin toiseen suuntaan liikkuviin sulkijalihaksen kuormittajiin joku muu osannee antaa parempia tai ylipäätään neuvoja sellaisia tarvitseville.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi ollut haravointia, kenties vielä kerran nurmikon leikkuu (vähentää haravointia) mutta myräkkä ja kaatosade, tissutteluksihan tää meni. No menee ne vapaat näinkin. Tilaan kyllä sushia tänään.

Suhtautumiseni haravointiin on muuttunut radikaalisti vuosien myötä. Joskus lapsena/nuorena muistan vihanneeni, kun vanhemmat pakottivat mökille haravoimaan. Turhempaa hommaa en silloin tienny.
Nyt aikuisena ja kahdeksan vuotta puutalossa asuneena pidän lehtien haravointia hyvin terapeuttisena hommana. Eihän toi meiän pläntti iso ole, mutta mukavaa vapaapäivään ajankulua laittaa napit korviin, uppoutua omiin ajatuksiin ja pistää harava heilumaan. Keskiviikkona pari tuntia siinä meni ja neljä jätesäkillistä lehtiä sain kerättyä. Piha on huomattavasti siistimpi ja itselle tuli hyvä mieli.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Nyt aikuisena ja kahdeksan vuotta puutalossa asuneena pidän lehtien haravointia hyvin terapeuttisena hommana. Eihän toi meiän pläntti iso ole, mutta mukavaa vapaapäivään ajankulua laittaa napit korviin, uppoutua omiin ajatuksiin ja pistää harava heilumaan. Keskiviikkona pari tuntia siinä meni ja neljä jätesäkillistä lehtiä sain kerättyä. Piha on huomattavasti siistimpi ja itselle tuli hyvä mieli.
Tykkään itekin haravoida. Tähän kun yhdistää vielä hyvän kelin ja riittävästi olutta niin haravointi on oikein mukavaa ja saa pienenkin pihan kanssa ihan reilusti aikaa kulumaan. Tai no riippuu paljonko on olutta...

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vanha lääke vaivaasi eli elä tulojesi mukaan.

Tähän vielä palatakseni. Sä voisit vähän miettiä mitä paskaa suustasi lauot tietämättä toisen tilanteesta. Yhtälailla vanha lääke on että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin pidä pääsi kiinni.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Haravointi itsessään on oikeasti ihan jees, varsinkin jos ja kun malttaa tehdä vain sen verran kerrallaan, että ei tule selkä kipeäksi. Mutta niiden haravoitujen kasojen lappaaminen kottikärryyn, säkkiin tai mihin nyt vaan, on sieltä ja syvältä.

Kun sen hetken saa ihailla täysin lehdetöntä nurmikkoa, niin se hetki on ohi justiinsa silloin, kun sitä kasaa yrittää saada siirrettyä. Osa leijailee takaisin ja sitten siihen kasan kohtaan jää vielä ne muutamat vastarannan kiisket, jotka pitää lopulta poimia käsin.

Ja sitten kun ne on lopulta kerännyt riittävän moneen kertaan ja saanut onnistuneesti kipattua kompostiin, niin eikös sieltä naapurin koivusta varise justiinsa ne loput lehdet meidän pihalle. Tai jos puu on jo tyhjä, niin sitten tuulenpuuska siirtää naapurin haravoiman lehtikasan meidän siistille pihalle.

Eli: kokonaisvaltaisesti katsoen haravointi ei olekaan ihan jees.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tähän vielä palatakseni. Sä voisit vähän miettiä mitä paskaa suustasi lauot tietämättä toisen tilanteesta. Yhtälailla vanha lääke on että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin pidä pääsi kiinni.
Eli sinä tulet palstalle kerjäämään sääliä kun on huono rahatilanne ja vittuilet kun sinua neuvotaan? Kokeile vaikka välitystiliä, se on todettu palstalla hyväksi keinoksi. Maksetaanko teillä koko vuoden palkat tammikuussa ja onko elinkustannukset nousseet vai palkka huonontunut tänä vuonna, kun viime vuonna kerjääminen alkoi jouluna ja tänä vuonna jo lokakuussa?

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Elämä on vittujen elämä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy