Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 353 446
  • 66 882

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Olin tuossa melkein pari kuukautta ilman tuloja, kun kaikista lupauksista huolimatta uuden työn hommat loppu kuin seinään. En viitti ihan isosti avata asioit, mutta kesällä lopetin vaakkarityön ja lähdin mukaan tekemään ns. oman alan hommia, kun tuottajaismies sen minulle myi. Pikkuisen veti mielen matalaksi tuossa parin kuukauden aikana, mutta onneksi vuokranantaja on ymmärtänyt ja nyt sitten oonkin vanhoissa hommissa kahdessa eri firmassa. Ehkä tämä taas tästä.
 
Jos joku tietää paremman pikaruokalahampparin kuin tää nyt viimein takas tullut Hesburgerin kebab hampurilainen ni saa vinkata. Et saa näin hyvää hampparia ainakaan mäkkäristä tai BKsta. Grillit sitten erikseen. Saatana kun työmatkalla on Hesburger, hain iltavuoron jälkeen jo toistamiseen...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tämä tilanteeni alkaa väkisin rassaamaan jo mieltänikin. Ja nyt puhun näistä jalkakivuista. Edelliset kolme viikkoa vietin jo sairauslomalla suurimmaksi osaksi, mitä nyt kävin aina välillä töissä tekemässä noin yhden työvuoron todetakseni että jalkavaivat haittaavat yhä. Lääkäri on kirjoittanut aina vain viikon kerrallaan sairauslomaa ja minun on pitänyt sen päättyessä käydä töissä tekemässä aina yksi työvuoro koska nämä kivut on pahimmillaan töissä.

Olen sitten todennut että työnteko on yhä kivuliasta ja käynyt uudelleen lääkärissä. Lääkäri on hieman tutkinut jalkojani ja kirjoittanut minulle aina viikon kerrallaan tosiaan sairauslomaa. Viime kerralla lääkärissä minulla todettiin sitten se kihtikin.

Eilen oli sitten taas tällainen päivä kun testasin työntekoa. Ja arvaatte varmaan alkuviestin vuoksi sen miten siinä kävi. Eli alku työvuorosta oli jo sangen lupaava, noin ensimmäiset 4-5 tuntia mutta varmaan sitten kun jalat olivat jo tarpeeksi rasittuneet niin samat oudotkin jalkakivut palasivat. Ja kävely oli pahimmillaan kuin olisi tulisien hiilien päällä kävellyt. Kipu kun on sellaista polttavaakin. Vaikea sinänsä muuten kuvailla kipuja kun ei tiedä oikein mihin taudin kuvaan nyt lopulta sitten verrata omia kipuja. Sen vain osaan parhaiten sanoa että sattuu ja polttaakin, tai siltä tuntuu että polttelisikin jaloissa.

Alkaa vain usko horjumaan sen suhteen että saadaanko jalkojani koskaan kuntoon ja täysin kivuttomiksi. Ainakaan näin miten nyt on toimittu. Että käyn työterveyslääkärilä aina välillä vähän ja paino sanalle vähän vain tutkituttamassa jalkani, ison osan ajasta lääkäri kuitenkin tutkii tietokonettaan ja lopuksi kirjoittaa viikon sairauslomaa. On fiilis että pitäisi päästä jollekin jalkakirurgille? Jollekin erikoislääkärille oikein? Tietäisi vain että missä, miten, kuinka helpolla ja millä hinnalla?

Periaatteessahan voin könytä tarvittaessa näiden jalkojeni kanssa vaikka Helsinkiin tai Tampereellekin hakemaan erityishoitoa jaloilleni jos se on tarpeen. Ja palvelu on kohtuuhintainen. Juna-bussimatkat on kuitenkin suht edullisia ja ei kauaa edes kestä.

Tämän päivän yritän vielä ainakin töitä tehdä kuitenkin. Koska periaatteessa kykenen työntekoon vaikka se onkin tosiaan varsin kivuliasta ja ilkeän tuntuista. Ainakin pahimmillaan. Huomiseksi sain sitten varattua työterveyslääkäriajan. Mutta mennään nyt vielä varauksella ja askel nimenomaan kerrallaan. Jos kivut nyt onkin jo hellittäneet niin ajan saa myös ilmaiseksi peruttua. Kunhan sen tekee tämän päivän aikana.

Mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tänään jalkakivut alkavat vaivaamaan jo eilisen työpäivän jäljiltä aiemmin. Koska ei ole ollut kunnolla aikaa palautuakaan edellisestä työvuorosta.

Se on vain niin vaikeaakin jo hakea lisää vain sairauslomaa kun tietää että työpaikalla ei edes ole varsinaisesti mitään ekstraajia ja poissaolot näkyvät heti muiden työkuormissa. Sekä on jo entuudestaan yksi toinen sairausloma tällä hetkellä työpaikalla. Ja sitten vielä sekin että kun olen ollut jo tosiaan kolme viikkoa sairauslomalla.

Mutta kyllähän minun on asetettava oma terveyteni etusijalle. Ja oltava rehellinen sen suhteen itselleni ja muillekin onko kipuja ja miltä jaloissa tuntuu. Turhaan en sairauslomaa hae mutta jos oikeasti on yhä vain kipuja niin onhan se sitten vaan toimittava. Ei sitä voi jättää terveyttään heitteille ja koviakin kipuja hoitamatta sen vuoksi että venyy työpaikan eteen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tsiisus että oli vittumainen liuistella kesäkumeilla duunista kotiin. Hallille meen kyllä bussilla
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
www.lehtilehti.fi näyttää edelleen olevan toiminnassa, joskin tahti julkaisujen suhteen on, noh sanotaanko vaikka että maltillinen.

Ehkä tuosta konseptista muutenkin alkaa olla aika jo ajanut ohi, mutta monet hyvät naurut sieltä sai silloin joskus vuosia ja vuosia sitten.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tsiisus että oli vittumainen liuistella kesäkumeilla duunista kotiin. Hallille meen kyllä bussilla
Minun kohtaloni oli vieläkin karumpi. Jouduin nimittäin kotona sydän kurkussa venttaamaan, kun vaimo oli töissä ja nämä meidän syrjätiet olivat aivan lumessa jo aamulla ja koko päivän tuli lisää.
Tulihan se vaimo (ja auto) lopulta ehjänä kotiin, naama pikkuisen kelmeänä, kun tuo meidän suvikuminen monsterimme oli paikka paikoin hakenut ihan omia ajolinjojaan liippautuneella tiellä. Neliveto auttoi mäet ylös ja jarrutteli sopivasti alamäissä, mutta helppoa ei matkanteko kuulemma ollut.
Talvirenkaat tulee vaihdetuksi alle viimeistään viikonloppuna, kun töihin on kyettävä, olipa keli ja polttoaineen hinta mitä tahansa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jäin taas nyt sitten sairauslomalle. Näillä tiedoilla seuraavan kerran töihin ensi viikon viikonloppuna. On tämä elämä mennyt nyt ihmeelliseksi saikuttamiseksi ja ramppaamiseksi välillä lääkärissä ja välillä töissä. Onneksi itse en ole vielä sentään joutunut maksamaan mitään lääkärikäynneistä.

Sairausloman saaminen ei tietenkään ole minulle se ykkösjuttu tässä vaan jalkojen saaminen kuntoon. Mutta kuitenkin, olen pistänyt merkille että aika helposti minulle on sairauslomaa kirjoitettu. Olen lähinnä itse kertonut mahdollisimman rehellisesti omasta tilanteestani, lääkäri on hieman tutkinut jalkoja ja sitten on sairauslomaa taas kirjoitettu. Tietenkin, kyllähän se tuskallista onkin ollut töitä tehdä tässä jamassa.

Mutta onko tämä oikea tie saada jalat kuntoon? Tutkiiko lääkärit liian heppoisesti jalkojani ja pääpaino on vain tuon sairausloman kirjoittamisessa? No, kyllä minä tänään jo kysyin voinko päästä johonkin erityistutkimuksiin tms ja lääkäri sanoi että käy nyt ensin siellä jalkaterapiassa ensi viikolla ja katsotaan tilannetta sitten lisää. Jos vieläkään ei kivut hellitä.

Olen siis varannut jalkaterapia ajan Tampereelta ensi viikolle. Isäni on kovasti tätä vastaan vaikka olen jo kysynyt kahden asiantuntijankin mietteet tästä. He ovat pitäneet jalkaterapiakäyntiäni lähinnä hyvänä asiana. Mutta silti, isä koittaa lyödä kapuloita rattaisiin ja en oikein ymmärrä miksi. Kun eihän liput Tampereelle ja takaisin edes paljoa maksa ja tämä jalkaterapia on lähellä juna-asemaa. Se riski voi olla että tuolla joutuu käymään useamminkin kuin kerran mutta luulen vähän että loput kerrat voi hoitaa tarvittaessa täälläkin sitten. Kunhan nyt pääsee nopealla aikataululla tuonne terapiaan. Hämeenlinnassa terapia-aikaa olisi pitänyt odotella marraskuulle saakka.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mökin pihalla tallusteli äsken ilves. Enpä ole ennen moista luonnossa nähnytkään. Eivätkä kyllä lapsenikaan, jotka halusivat sen heti lemmikiksi. Tänne päin se katseli kun ikkunasta sitä tuijotettiin, mutta nopeasti otti hatkat kun ulko-oven avasi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nyt on junaliput hankittu. Nimittäin menen viikon päästä morjenstamaan hyvää ystävääni Vaasaan ja punkkaan hänen luona pari yötä. Tarkoituksena olisi samalla reissulla käydä Vaasan Sähkö Areenalla katsomassa 30.10. pelattava Sport-Pelicans. Odotan ensi viikkoa jo innolla. Tämä on nimittäin itselle ensimmäinen vierailu Vaasassa.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tuli nähtyä kyllä päällikkötason suoritus lähikaupassa. Jonoon kun menin niin 2 ilmeisesti kaljaa hakemaan tullutta tyyppiä tuli kauppaan. Toisella puolet naamasta veressä, mutta jatko eteenpäin ja toinen meni suoraan kaljahyllylle ja 2 laatikkoa kantoon.

Tuli siihen jonoon taakse ja juuri kun olin pääsemässä maksamaan niin lähti vaan kaupasta KÄVELLEN ulos niitten laatikoiden kanssa. Siinä oli uus kassahenkilö joka ei reagoinu mitenkään. Sanottiin toisen asiakkaan kanssa sille että äijä lähti maksamatta 2 laatikon kanssa ni totes vaa et pitäs vissii sanoa jollekkin, mut mies oli jo menny. Yks myyjä sitte lähti perään mut tuli tyhjin käsin takas.

En tiedä miten paljon pitäs juoda että löytys pokkaa tollasee touhuu. Ihan naurettava koko tilanne et tyyppi hakee 55 euron kaljat vaan tosta ohikulkumatkalla. Vartijoita yleensä kaupassa on kyllä vkl aikaan ja ehkä yöllä mut ei arkena.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on taas pullapäivä. Pyöreetä pullaa tuli lähinnä pyöriteltyä (vaikka en oikein koe sitä osaavani kunnolla).
 

Liitteet

  • IMG_20211022_110723_HDR.jpg
    IMG_20211022_110723_HDR.jpg
    768,6 KB · kertaa luettu: 67
Alec Baldwin pannu tota kameranaista jonka ampui "vahingossa" koska uhkasi paljastaa julkisuuteen? En muuten keksi miten saat prop gunilla hengiltä kameraa ohjaavan ihmisen. Toki ampuihan Bondikin alussa kameraa kohti mutta lie silti harvinaista kohtaukset joissa näin on.
 
Olisi ollut haravointia, kenties vielä kerran nurmikon leikkuu (vähentää haravointia) mutta myräkkä ja kaatosade, tissutteluksihan tää meni. No menee ne vapaat näinkin. Tilaan kyllä sushia tänään.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Yks yö olis töitä ja sit 4pv vapaata. Aika nihkeet vapaat taas tulossa kun talous tiukalla. Höh sanon minä. Sopis hyvin tähän Anna Erikssonin biisi: Kuka auttaa vois, heti huomenna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös