Tähän oon todennu sen että pyrkii mahdollisimman nopeasti nollaamaan sen odotukse, stressin ja muutkin jutut mitkä aiheuttaa 'jotain'. Itse nollasin niin pahoin toisena lomapäivänä että kyllä unohtu taas työt ynnämuut laakista. Sit kun pääsee vielä hierojan murjottavaks tässä maanantaina niin avot. Sit jos vaikka jonkun kylpylä+saunasysteemisetin tekis niin siellä pari päivää ja muutakin rentoutumista niin sit viimesellä lomaviikolla syyskuussa voikin pelkästään levätä.
Ihan hyviä neuvoja ja vinkkejä kirjoitit mutta en tiedä olinko sitten epäselkeä edellisessä viestissäni mutta minun tapauksessani ongelma ei ole siis odottaminen ja stressaaminen lomalla vaan se odottaminen ennen lomaa, arkena. Ja vaikka just sen loman odotus. Se on minulla se ongelma.
Tietenkin jokainen varmasti odottaa lomaa mutta minulla on tunne että tuo odottaminen menee minulla kerta toisensa jälkeen överiksi. Mitenköhän sitä saisi lievennettyä? Kun aina se odottaminen karkaa minulta käsistä ja ei jaksaisi taas samaa rallia vähintään neljän kuukauden päästä ennen joulua.
Tietenkään tässä nyt kannata liiaksi murehtiakaan. Ehkä vähän ennakoida tulevaa. Ollutta ja mennyttä? Ja nyt se loma alkoi ja mieli on kyllä nyt taas tosiaan rauhoittunut.
Ja minulla on ihan hyvät lomasuunnitelmat. Saatan olla että ensimmäisellä lomaviikolla jo teen päiväreissun vähintään Hämeenlinnassa tai lähiseudulla ja sitten pitäisi olla kalenterissa myös se Lappeenranta-Savonlinna-Mikkeli reissu. Jos ei sitten korona sotke vielä suunnitelmia.
Ja täytyy katsoa vielä tarkalleen mikä on rahatilanteeni. Kun minulla on käytössä se välitystili niin ihan niin helposti en näe valitettavasti koko rahatilannettani vaan pitää odottaa uutta viikkoa ja maanantaita. No, ei sentään näitä asioita enää yhtä innolla. Mutta välitystilini rahatilannetta en näe suoraan omissa pankkitiedoissani enää ja siellä on suurin osa kuitenkin rahoistani. Joskus kyllä ajatellut että luopuisin tuosta välitystilipalvelusta. Mutta sitten kun näen rahatilanteeni kokonaisuudessaan niin selkenee lopullisesti lomasuunnitelmani.