Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 309 357
  • 66 755

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lapset halusivat ns yöuinnille, joten tänään saunottiin (tai saunotaan) myöhään. No tähän aikaan (tai jo tunti sitten) täällä hyppii niin paljon sammakoita että tytöt rupesivatkin keräämään niitä ensimmäisellä uintitauolla. Äsken käskin laskemaan elukat vapaaksi ja käymään pesulla ja uimassa että itsekin ehtisi saunassa käymään ennen kuin uni tulee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Välillä tämä nukkuminen on näillä hellekeleillä haastavaa kuumuuden ja myös valoisuuden takia. Olen myös siitä hölmö että mitään apuvälinettä minulla ei ole jotka helpottaisi nukkumista eli edes tuuletinta tai pimennysverhoja.

Äskenkin nukuin pari ensimmäistä tuntia kyllä todella hyvin mutta olihan se taas pettymys herätä kesken unien ja tajuta että kello on vasta 23. Kunpa se olisi ollut toisaalta jo lähempänä aamu viittä. Ei, vielä tässä on jäljellä tätä tuskaisuuttakin.

Ikkunaa pidän nyt auki jonkin aikaa mutta olen niin herkkäuninen että tuskin taaskaan nukahdan ikkunan ollessa auki. Sieltä kun kuuluu sitten taas herkemmin meteliä, lintujen laulua, autojen ääntä... Toisaalta, ikkunan auki pitäminen melko nopeasti viilentää sisäilmaa.

Reissussakin oli tuskaisen kuuma huoneessa aina johonkin 24-01 asti. Siellä ei ollut edes avattavaa tuuletusikkunaa. Sitten jostain syystä tuli yhtäkkiä ihana raikkaus ja vilpoisuus. Aivan kuin huoneessa olisi ollut ilmastointi joka säästösyiden takia alkoi toimimaan vasta tuolloin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lapset halusivat ns yöuinnille, joten tänään saunottiin (tai saunotaan) myöhään. No tähän aikaan (tai jo tunti sitten) täällä hyppii niin paljon sammakoita että tytöt rupesivatkin keräämään niitä ensimmäisellä uintitauolla. Äsken käskin laskemaan elukat vapaaksi ja käymään pesulla ja uimassa että itsekin ehtisi saunassa käymään ennen kuin uni tulee.

Hassuja likkoja kun uskaltavat sammakoiden kanssa leikkiä. Tämä toki sanottuna hyväntuulisesti.

Minä kun muistan aina sen kun Nurmeksesta vuokratulla kesämökillä minä ja 10 vuotta minua vanhempi isosiskoni olimme jo kömpineet yöpuulle. Ja iällisesti meidän väliin sijoittuva veli (nyk. menehtynyt) teki siskolle jekun.

Sisko inhosi ainakin silloin sammakoita mutta veli oli sellaisen löytänyt mökin pihamaalta, poiminut leikkiämpäriinsä ja toi siskolleen näytille. Katso, mitä löysin. Voi sitä kiljunnan määrää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vanhemman tytön kanssa katseltu mökin ulkopuolista yöelämää. Tämän pistin faceenkin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210714-012425_Facebook.jpg
    Screenshot_20210714-012425_Facebook.jpg
    212,7 KB · kertaa luettu: 152

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään on taas edessä "iloinen rypistys". Äidillä on tekeillä sadan (riisi)piirakan tilaus. Minä olen jo keitellyt kilosta ja kahdesta desistä riisiä puuroa. Äiti on nyt tekemässä kuoria. Sitten kun on pari peltiä piirakoita valmiina niin alkaa minun toinen "työsessio" kun alan paistaa piirakoita. Että siinähän se päivä sitten menee kevyesti... No ei nyt sentään kokonaan mutta varmaan johonkin yhteen asti.
 
K

Kiekkokatsoja

Tänään on taas edessä "iloinen rypistys". Äidillä on tekeillä sadan (riisi)piirakan tilaus. Minä olen jo keitellyt kilosta ja kahdesta desistä riisiä puuroa. Äiti on nyt tekemässä kuoria. Sitten kun on pari peltiä piirakoita valmiina niin alkaa minun toinen "työsessio" kun alan paistaa piirakoita. Että siinähän se päivä sitten menee kevyesti... No ei nyt sentään kokonaan mutta varmaan johonkin yhteen asti.
Mahtaa olla lämmintä puuhaa, näin keleillä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mahtaa olla lämmintä puuhaa, näin keleillä?
Kyllä on. Olohuoneessa on nyt 25,5°C ja keittiössä 28,8°C. Ollaan pidetty väliovea kiinni niin ei koko alakerta lämpiä. Mutta nyt on viimeiset piirakat uunissa ja ruokakin alkaa olla valmista. Syönnin jälkeen ajellaan veljeni luokse jossa jo isäni ja mieheni ovat (olleet häslinkiä "paossa". Mennään lasten kanssa sitten uimaan. Lasten äiti on (onneksi) töissä joten nyt voi lapsukaiset sukellella ja hyppiä (niin paljon kuin lystäävät!).
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesäloman ensimmäinen osuus (3 vko) ylitti juuri puolimatkan krouvinsa. Ei sinänsä hätää, tuntuu että onhan tässä jo aika pitkään ollutkin vapaalla, mutta kun se jälkimmäinen puolisko aina vaan humahtaa ilman että kunnolla huomaakaan. Olen jo käytännössä takaisin töissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä minä mietin oliko tuon Uno-korttipakan myyminen toiselle paikkakunnalle ihan järkevää puuhaa. Sain minä sen myytyä neljällä eurolla ja kaupankäynti sujui ongelmitta mutta, mutta...

Jos posti ei olisi ollut kävelylenkkini varrella ja R-kioskin myyjän ystävällisesti auttaessa niin enpä tiedä olisiko tuon korttipakan myyminen ollut ihan koko vaivan arvoista? Siis, kyllähän minä sen nyt sain ongelmitta postiin vietyä ja pääsin ainakin sen neljän euron verran omilleni kaupan käynnissä mutta onko tuo 4 euroa kuitenkaan niin paljon että ihan jatkuvasti jaksaisi jotain postitella? Toki, jos enemmän postittaisi jo tuolla hinnalla niin tietenkin sitäkin myötä kokonaisliksa kasvaisi.

Mutta jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Kun en nyt tällä hetkellä enää missään rahapulassakaan ole. Mutta kun tuli pidettyä tuota korttipakkaa myynnissä ja ehdin sen luvata myydä ja postittaa. Ja nythän tuo toki kävi sujuvasti kun tuo R-kioski/posti sijaitsi tuon kävelylenkin varrella, ei tarvinnut pelkästään sen postittamisen vuoksi matkaan lähteä. Ja eihän tuollaisesta korttipakasta nyt neljää euroa enempää viitsinyt pyytääkään. Itsekin alunperin maksoin siitä 3,50 euroa.

Korttipakka taisi olla avaamaton ja korkkaamaton pakka. Että hyväkuntoinen tuotehan tuo. Minä ostin sen pari vuotta sitten joulun alla ajatuksena pelata vaikka siskon lasten kanssa unoa mutta ei se ajatus toteutunut ja minulla nuo kortit jäi sitten lopulta turhiksi/käyttämättömiksi.

Ennen se oli toista kun veli ja äiti tosiaan eli vielä niin oli parhaimmillaan lähes päivittäin peliseuraa. Ja korttiahan me paljon just pelattiinkin. Ja sitä peliseuraa oli varsinkin silloin paljon kun Retulan mummo ja enokin vielä elivät. Mummo nyt kyllä ei ole elänyt enää 25 vuoteen mutta kuitenkin. Joskus meillä on ollut isokin korttirinki mutta nyt tuo rinki on enää vain kaunis muisto.

Ei me koskaan rahasta kyllä pelattu että siitä ei ole tullut sitten taas sytykettä peliriippuvaisuuteni. Lempikorttipelini oli noiden Skibbojen ja Unojen lisäksi tavallisilla korteilla pelattava Maratoni, jos joku sattuu pelin tietämään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ollapa nyt pussillinen lätkäkarkkeja.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@vilperi oon aina ihmetellyt jengiä, joka myy jossain fb-kirppiksillä tavaraa esimerkiksi hintaan 1€. Kuka jaksaa yhden euron takia tehdä mitään? Oon kyllä antanut rojua ilmaiseksi NOUTOA vastaan, mutta jos raha liikkuu niin ”kaupan osapuolilla” on erilaiset odotukset tavaran kunnon jne suhteen ja tällöin se euron hinta käy lähinnä rasittavaksi.

Mutta mielestäni jonkun 4 euron takia ei ole järkeä lähteä postittamaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pesin tyynyn tänään pyykkikoneessa. Kestää muuten ihan hetken että tuo kuivuu, tuosta on joku 9 tuntia kun otin sen pois ja vieläkin melko märkä monesta kohti. Saa nähdä oliko ihan tarpeellinen toimenpide ylipäätään...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Lapset kyllä innokkaasti keräilevät sammakoita ja sisiliskoja, mutta hätkähtivät jotain pientä sisällä ollutta koppakuoriaista ("isi mikä toi on, tapa se). Kerroin, että kun minä olin pieni (kaksivuotias) meiltä löytyi kotoa (Brasiliasta) noin nyrkin kokoinen koppakuoriainen, joka vielä pirtuun säilöttynä tuotiin Suomeenkin. Äiti sitten muisti jopa sen nimen eli sarvikuonokas suomeksi ja googlen avulla löytyi kuvakin kunnon kokoisesta koppakuoriaisesta: Nature Picture Library Rhinoceros Beetle (Megasoma actaeon) male held in human hand, Amazon ecosystem, Brazil - Claus Meyer
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi oon aina ihmetellyt jengiä, joka myy jossain fb-kirppiksillä tavaraa esimerkiksi hintaan 1€. Kuka jaksaa yhden euron takia tehdä mitään? Oon kyllä antanut rojua ilmaiseksi NOUTOA vastaan, mutta jos raha liikkuu niin ”kaupan osapuolilla” on erilaiset odotukset tavaran kunnon jne suhteen ja tällöin se euron hinta käy lähinnä rasittavaksi.

Mutta mielestäni jonkun 4 euron takia ei ole järkeä lähteä postittamaan.

Tätä samaa minäkin aloin sitten funtsaamaan että onko tässä järkeä. Vaikka toki maksaja maksoi myös ne postituskulut siis ja minulle jäi voittoa kaupan käynnistä sen neljän euron verran niin tuli mietittyä että olisikohan tuo neljä euroa kattanut sen vaivannäön postittamisen eteen.

Nyt tietenkin onneksi vaivannäkö oli minulla pienempi kun R-kioskin/postin virkailija hoiti puolestani ilmaiseksi sen postittamisen. Ja tämä kioski sattui tosiaan sijaitsemaan kävelylenkkini varrella niin ei tarvinnut pelkän postittamisen takia reissuun lähteä.

Saahan tuolla neljällä eurolla vaikka sitten jo ainakin munkkikahvit torilla.

Keväällä noita tuotteitani innolla ilmoittelin tuonne Torille mutta nyt varsinkin kun on tätä hellettä ja työntekokin on jo poikkeuksellisen raskasta niin jaksa oikein panostaa näihin kaupan tekoihin.

Muutamaan kyselyyn ja viestiin Torissa olenkin jättänyt vastaamatta kokonaan. Ja siitä vähän huonoa omaatuntoa potenut. Kun itse aikoinaan leikkiin ryhdyin niin pitäisi se kai kunnialla loppuun asti leikkiä. Mutta ei ole enää ollut samanlaista innostusta ja jaksamista.

Noita pelikorttejakin taisi jo aiemmin kysellä muutama muukin joihin jätin jopa vastaamatta. Sitten randomina tartuin tähän täkyyn. Tiedä onko tuokaan ihan rehellistä, kun periaatteessa pitäisi myydä kai ensimmäiselle kiinnostuneelle?
 
K

Kiekkokatsoja

Merkit näyttää siltä, että tänään voi kesän lämpöennätys ylittyä. Klo 10 aikaan, on jo +28.
Ensiviikon sateet, on ennusteesta poistuneet.
Välimeren ilmasto on Suomessa. Outoa, että joku lähtee Kreikkaan, vaikka täällä on sama lämpötila. Luulisi että sinne menisi mielummin, kun Suomen sää on jotain ihan muuta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pyydettiin laittamaan samalle tilille ja samalla viitteellä kaksi eri maksua. Laskin kokonaissumman yhteen ja laitoin yhdellä maksulla kummemmin ajattelematta asiaa rahat liikenteeseen. Nyt tuli mieleen tulikohan ryssittyä jotain tässä. Noh puhelimella ei enää saanut yhteyttä ja sähköpostissa lupasivat viikon päästä vastata. No huomenna puhelua vielä perään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen Ursus Factoryn keikalla oli melko yllättävä vieras, kun itse Jussi Raittinen asteli lavalle tulkitsemaan pari biisiä poikien kanssa. Kertoi siinä samalla, että esiintyi ensimmäisen kerran Hämiksellä vuonna 1962. Tavastian sivun mukaan Ursus Factory esiintyi siellä ensimmäisen kerran 2017 huhtikuussa, niin saapa nähdä esiintyvätkö ne vuorostaan siellä 2076.

Kalenterimerkintä itselleni: vietä 100-vuotispäiviäsi Ursus Factoryn keikalla.
 
No nyt olisi sitten pitkä viikonloppu ja tekisi mieli vetää joku kunnon sarjamaratoni alusta loppuun kun ei näillä keleillä mitään voi tehdä. Olen aika pitkälti noita suoratoistopalvelujen "isoja" sarjoja kattonut, eli nää Orange is the new blackit, Tsernobylit, Game of Thronessit, Stranger Thingsit, Breaking Badit yms on katsottu ainakin sen verran mitä jaksoi mutta olisko jollain joku vähän pimentoon jäänyt sarjasuositus? Netflix, Disney+ tai HBO.

Toki kun bongasin X-Files kaikki tuottikset Disney plussasta ni se voisi olla vuosien tauon jälkeen aika toimiva setti.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
No nyt olisi sitten pitkä viikonloppu ja tekisi mieli vetää joku kunnon sarjamaratoni alusta loppuun kun ei näillä keleillä mitään voi tehdä. Olen aika pitkälti noita suoratoistopalvelujen "isoja" sarjoja kattonut, eli nää Orange is the new blackit, Tsernobylit, Game of Thronessit, Stranger Thingsit, Breaking Badit yms on katsottu ainakin sen verran mitä jaksoi mutta olisko jollain joku vähän pimentoon jäänyt sarjasuositus? Netflix, Disney+ tai HBO.

Toki kun bongasin X-Files kaikki tuottikset Disney plussasta ni se voisi olla vuosien tauon jälkeen aika toimiva setti.
Netflixiltä katseluun Trailer Park Boys. Satavarmaa aivot narikkaan viihdettä. Itse pariin otteeseen katsellut sarjan ja lisähöystöt sarjan tiimoilta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No nyt olisi sitten pitkä viikonloppu ja tekisi mieli vetää joku kunnon sarjamaratoni alusta loppuun kun ei näillä keleillä mitään voi tehdä. Olen aika pitkälti noita suoratoistopalvelujen "isoja" sarjoja kattonut, eli nää Orange is the new blackit, Tsernobylit, Game of Thronessit, Stranger Thingsit, Breaking Badit yms on katsottu ainakin sen verran mitä jaksoi mutta olisko jollain joku vähän pimentoon jäänyt sarjasuositus? Netflix, Disney+ tai HBO.

Toki kun bongasin X-Files kaikki tuottikset Disney plussasta ni se voisi olla vuosien tauon jälkeen aika toimiva setti.

Netflixiltä Fauda. Helvetin hyvää israelilaista toimintaa ja terrorismia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No nyt olisi sitten pitkä viikonloppu ja tekisi mieli vetää joku kunnon sarjamaratoni alusta loppuun kun ei näillä keleillä mitään voi tehdä.

Aah, itselläni sama homma tuon viikonlopun suhteen. Eli nyt on menossa taas pidennetty viikonloppu. Vapaana ovat huominen perjantai ja siihen kylkeen se viikonloppu. Maistuu ihan hyvältä, etenkin kun tuo perjantai on vapaana. Oppinut jo näiden noin kahden vuoden aikana että perjantait on niitä kiireisimpiä työpäiviä meillä töissä ja silloin on harvoin kenelläkään vapaapäivää. Jos ei sitten satu loma olemaan menossa.

Ja vielä kun viime viikonloppu oli jo pidennetty versio eli silloin tuo tämän viikon maanantai oli vapaana. Tämä työviikko olikin kevyt, vain kolmen työvuoron pituinen minulle ja kyllähän sekin maistui etenkin kun kesälomanikin on noin kuukauden päästä vasta. Ei tässä silti hommat ole vähenemässä mutta tuossa on kai jotain tasausvapaitakin nyt. Kertynyt jo kai liikaakin varastoon tehtyjä työtunteja?

Kai sitä voisi myös jotain sarjaa Emmerdalen lisäksi viikonloppuna katsella. Siis Emmerdale ei tule viikonloppuisin mutta kertynyt varastoon niitäkin jaksoja katselematta. Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Cmorelta näkyvä Teho-osasto, siellä on katsottavissa nyt käsittääkseni kaikki Teho-osaston kaudet.

Ja mieltä piristi muuten tänään kun sain nähdä tuttuun tapaan päivän aiemmin palkkakuitin netissä. Heinäkuussa saan palkkaa noin 500 euroa enemmän kuin normaalisti kun oli lomarahat mukana. Se alkaa haiskahtamaan melko mukavalta reissulta kesälomallani. Käsitin kyllä että Lapissa asuva kaverini ehdotti jo Facebookissa että lähtisin häntä sinne morjenstamaan. Ei olla nähty muutamaan vuoteen. Mutta hienoa että kaveruussuhde ei ole silti minnekään kadonnut. Tapaamiset ollut vain vaikeita toteuttaa kun tämä kaveri muutti muutama vuosi sitten Lappiin. Ja siis ihan sinne pohjoiseen, ei Rauman Lappiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös