Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 959
  • 66 807
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
U said do. Tirsk. Do you do moderators?

Oli vähän hassuttelua Kierrätysseuranta-hengessä. Eikös se ole kuitenkin vaiettu salaisuus, että Moderaattorit ovat haluttua tavaraa? Varjomoderaattori kuulostaa sellaiselta puistokemistiversiolta. Jännittävä, mutta vaarallinen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli sitten mehun keittämisen vuoro. Vähän meinasi sateet haitata keräyssessiota. Mutta nyt on pöhisemässä mehumaijassa kymmenen litraa punaherukoita ja litran verran vadelmaa mausteena.
 

Liitteet

  • -5769476792338462428_121~2.jpg
    -5769476792338462428_121~2.jpg
    178,5 KB · kertaa luettu: 48

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Yritäpä tässä nauttia punaviinistä ja rentoutua työpäivän jälkeen pihalla, kun aivan järjetön pörinä päällänsä. Tuossa lentokentällä ilmeisesti tänään alkanut lentonäytös ja noita surruttajia naapuri komppaa omalla panoksellaan.
 

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Yritäpä tässä nauttia punaviinistä ja rentoutua työpäivän jälkeen pihalla, kun aivan järjetön pörinä päällänsä. Tuossa lentokentällä ilmeisesti tänään alkanut lentonäytös ja noita surruttajia naapuri komppaa omalla panoksellaan.
Tuossa tilanteessa kannattaa unohtaa rentoutuminen ja viinin kanssa hienostelu. Ei muuta kuin pullo kirkasta ja namikat kaakkoon.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kauhea darra eilisestä.. nyt joutuu vielä lähtee Puuhamaahan..

PUUHAMAA - Mikko Alatalo

[Intro]
G C D7

[Verse]
G D7
Puuhamaa on paras paikka
G
Puuhamaa on iloinen
D7
Puuhamaassa viihdyt vaikka
G
Koko päivän kesäisen

[Interlude]
C G G C (2x)

[Verse]
G D7
Puuhamaa on jännä paikka
G
Puuhamaa on iloinen
D7
Puuhamaassa viihdyt vaikka
G
Koko päivän kesäisen

[Outro]
G C
Sellainen on Puuhamaa
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään Suomi on saavuttanut olympiapronssia... Mutta mitäpä tuota kertomaan kuin ohimennen uutisissa kun pääasia on kertoa että meillä täällä on 7xx kpl koronatartuntoja (EVVK). No pitäähän tämä ymmärtää kun koronassa on kysymys hengestä ja terveydestä ja olympialaiset on vain urheilua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen viime vuosina potenut huonoa omaatuntoa siitä että olen pitänyt huonosti yhteyttä kavereihini. Tosin, ainahan asioilla on kaksi puolta eli eivät ne kaveritkaan ole minuun juurikaan pitänyt yhteyttä kuin sosiaalisessa mediassa. Paras kaverini asuu nykyään pohjoisessa joten se on yksi selitys mutta muuten näille tavallaan tauoille kaveruuksissa ei ole ollut syitä ja selityksiä. Emme ole vain nähneet livenä.

Emme ole kuitenkaan kasvaneet eri suuntiin sillä aina kun joskus harvoin näemme niin juttu ja huumori luistaa kuin ei olisi taukoja ollutkaan. Se ei ole yhtään hakemista, vaivaannuttavaa vaan juttelu on niin sulavaa. Aivan niin kuin ennenkin.

Kirjoitin keväällä että tämä yksi kaverini aloitti työt hoitajana minun kanssa samassa työpaikassa. Lopulta minulle selkeni että hän tekee vain kuitenkin sijaisuuksia tuolla. Noh, tänään kuitenkin sitten vihdoin tapasimme toisemme tuolla työpaikallakin ja tuli tunne että harvoin tässä ollaan viime vuosina toisiamme tavattu mutta ei sitä mitenkään huomaa. Ainakaan siinä kuinka lennokkaasti juttu taas tosiaan luistaa. Ja olisi juttu kulkenut varmaan vieläkin paremmin mikäli tällä hoitsukaverillani ei olisi siinä ollut talon asukkaita hoidettavana. Joille piti siinä tilanteessa antaa huomiota.

Mutta eivät nämä asiat kaveruussuhteissa tosiaan välttämättä niin huonostikaan ole kuin olen antanut itselleni ymmärtää. Toisenkin kaverini näin pitkästä aikaa myös maanantaina lenkkipolun varrella. Ja tämä paras kaverini ehdotti jo että lähtisin kesälomallani sinne pohjoiseen myös ja tavattaisiin vihdoin siellä. Mutta tämä taitaa nyt vielä valitettavasti kaatua ennen kaikkea rahatilanteeseeni. Joka ei kai vielä salli matkustamista noin pohjoiseen. Ehkä ensi suvena sitten kun saan entistä paremmin varmaan rahaa säästettyäkin.

Hyviä kavereita minulla ei montaa tosiaan ole koskaan ollut mutta olisi ikävää ollut jos olisi joutunut heittämään noin hienot kaverisuhteet romukoppaan. Kun mitään muuta erityistä syytä en huonoille yhteydenpidoille omalta puoleltani näe kuin ehkä kuntoutumisjaksoni aikana heikentyneen itsetuntoni ja sellaisen alentuneen arvostukseni itseäni kohtaan. Joiltain kuntoutujilta sain myös kuulla kokemuksia kuinka kaverit ovat jättäneet sairauksien vuoksi mutta ei minun kohdallani kyse ole ollut siitäkään.

Hyviä tuttuja minulla on sitten kyllä enemmänkin ja näitä olen jo saanut lisää nykyiseltä työpaikaltani. Ehkä syntyy ajan kanssa myös uusia kaveruussuhteitakin jos varsinkaan itse ei ole liian suvaitsematon esimerkiksi taas sukupuolta ja ikääkin kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin kokoajan varpaillani. Tietynlaisessa herkässä tilassa. Silmät kostuu jostain hyvästä biisistä jatkuvasti. Viime päivien muusikkojen poistumiset kosketti jokainen, voiko johtua siitä? Idolit joita oot kuunnellut koko pienen ikäsi menehtyvät.
 

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Jotenkin kokoajan varpaillani. Tietynlaisessa herkässä tilassa. Silmät kostuu jostain hyvästä biisistä jatkuvasti. Viime päivien muusikkojen poistumiset kosketti jokainen, voiko johtua siitä? Idolit joita oot kuunnellut koko pienen ikäsi menehtyvät.
Siitä, kun nuoruuden idolit menehtyy pois tietää, että ei sitä enää ole nuori. Jätkälle on tullut ikää lisää ja vanheneminen alitajunnan kautta itkettää sua. Täysin normaali vaihe jokaisen elämässä. Nyt menet metsään poimimaan niitä marjoja, niin saat muuta ajateltavaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämähän meinaa mennä pelkäksi kuvien postaamiseksi mutta... Ostin pari viikkoa sitten ruukkuauringonkukan (tarjouksesta). Pääkukka ei kauan ilahduttanut vaan nuupahti mutta nyt sivukukista pari on auennut (tai aukeamassa). Tosi kiva, kannatti hoitaa kaveria (rakkaudella)...
 

Liitteet

  • IMG_20210729_154634~3.jpg
    IMG_20210729_154634~3.jpg
    287,3 KB · kertaa luettu: 47

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukisitko tuollaisen klikkiotsikon jutun? En minäkään.

IS: Käytetyn Renaultin sisustasta löytyi yllättäen repeämä – tältä se näytti ja näin tapauksessa lopulta kävi
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Töissäni on mukavaa myös se että työvuorot eivät ole täysin identtisiä toistensa kanssa vaan vaihtelua on varsin mukavasti. Ei ala työn teko maistumaan liian puulta.

Kirjoitin viime perjantaina siitä kuinka se päivä oli töissä todella kiireinen ja meni ylityön puolellekin. Tänään eli perjantaina taas pääsin puolestaan lähtemään töistä jo hyvissä ajoin. Vuoro olisi loppunut virallisesti kello 14 mutta lähdin töistä jo kello 13.15.

Työt oli tehtynä jo kello 13.15 mennessä todella hyvin valmiiksi ja alkoi olemaan sellaisia fiiliksiä että onko meitä täällä jo liikaakin nyt töissä verrattuun työmäärään nähden ja alkavatko työt loppumaan kesken? Tässäkö sitä vain seisoskellaan loppu päivä?

No, ei seisoskeltu. Kysyin kyllä virallisen luvan emäntää sijaistaneelta työntekijältä ja kun kukaan ei näyttänyt olevan kovin närkästynyt niin lähdin töistä tänään hieman aiemmin kuin oli tarkoitus. Minulla oli kuitenkin lähes neljä tuntia näitä ylityötunteja varastossa joten siksikin varmasti lähteminen oli ihan ok. Joskus menee ali-ja joskus ylitöiksi.

Viime viikolla oli myös perjantaina todella kiireinen työpäivä mutta nyt oli mukavan leppoisa työvuoro taas vaikka olikin perjantai. Nyt meitä oli töissä kyllä hyvä määrä tekijöitäkin. Pääsimme muun muassa siivoamaan salaattinurkkauksessa paljon sellaista tarpeellista mutta sinänsä ylimääräistä. Ei pakollista siis mutta silti niitä kohteita joita on hyvä siivota kun aikaa on. Ja nyt oli.

Kiva päivä töissä tänään siis. Ja nyt alan viettämään vapaita. Kahden viikon tauon jälkeen on nyt kaksi vapaapäivää peräkkäin. Kaksi viikkoa on menty vain yhdellä vapaapäivällä siis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös