Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 593 678
  • 68 308

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Tänään vietetään sitten tyttöporukassa naistenviikon päättäjäisiä. Minulla on tuossa juuri pulla tekeillä (taikina on nousemassa) ja eilen tein jo tomaatti-tonnikamapiirakan.
Kuulostaa hyvältä ja varmaan riemukkaat päättäjäiset luvassa. Saanko udella tarkemmin että mitä kamaa livautit piirakkaan?

Täällä syödään tänään ruokaisaa savulohisalaattia ja huomenna savulohiloota. Taikka toisinpäin jos muuttuva mieli astuu esiin.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kauhea darra eilisestä.. nyt joutuu vielä lähtee Puuhamaahan..

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Lautasella paahdettua Real-ruisleipää jonka päällä Oivariinia, Kippari-juustoa ja tönkkösuolattua lohifilettä. Ai saatana että on hyvää!

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän jäi myöhään vastaus. Hyvä arvaus, mutta en sentään. Ajattelin tulla katselemaan pesäpalloa Itä-Länsi -ottelun muodossa, eli toki junttimaisuutta löytyy jo omastakin takaa aika paljon.

En tiennytkään, että täällä pelataan Itä-Länsi tänä vuonna. Voittaa Porisperen 100-0, nyt vähän harmittaa jos menevät päällekkäin ja tuli jo liput ostettua Kirjurinluotoon.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sain eilen elämäni ensimmäiset piilolasit. Koskaan ei ole ollut vaikeuksia nähdä kauaksi, vaikka ihan pientä sielläkin näin vanhalla on,. Tuo lähelle näkeminen on taasen vuoden verran ollut haastavaa ilman laseja. Nyt nämä linssit silmissä tilanne onkin juuri päinvastainen ja täytyy sanoa, että outoa on, en ymmärrä en...

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
On nuo ringit vaan rankkoja. En ymmärrä miten lappeen vieras oli jaksanut häipyä täältä jo reilusti ennen kuin me muut heräsimme. Mutta onneksi sentään palstan rinkiammattilainen pettter tuli eilen mukaan niin taas jokunen uusi jatkislainen pääsi toteamaan, että hänkin on ihan todellinen henkilö.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aamupäivällä vattumaalla vadelmia poimimassa. Ruokailu tähän väliin ja sitten iltapäivällä suolle mustikoita poimimaan.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Aamupäivällä vattumaalla vadelmia poimimassa. Ruokailu tähän väliin ja sitten iltapäivällä suolle mustikoita poimimaan.
Kadehdin ihmisiä jotka saa asioita aikaan. Siis oikeita asioita. Toki sain tehtyä itse ruat tälle viikonlopulle, onhan sekin jotain, mutta liikunnan tai marjanpoiminnan tai jonkun muun järkevän sijasta olen lähinnä juonut olutta ja pelannut videopelejä. Huomenna taas töihin, en koe saavuttani tällä tyylillä koskaan ikinä mitään. Mutta eipä se nyt tässä kaljoissa ole tämän hetken murhe.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täällä tyhjeni kotipihan vattupusikosta päälärin verran kypsää marjaa. Tosin nämä jo eileittäin iltasella. Kirsikat A-tikkailla puista sitten tänään.

Adonis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oma perhe
Kadehdin ihmisiä jotka saa asioita aikaan. Siis oikeita asioita. Toki sain tehtyä itse ruat tälle viikonlopulle, onhan sekin jotain, mutta liikunnan tai marjanpoiminnan tai jonkun muun järkevän sijasta olen lähinnä juonut olutta ja pelannut videopelejä. Huomenna taas töihin, en koe saavuttani tällä tyylillä koskaan ikinä mitään. Mutta eipä se nyt tässä kaljoissa ole tämän hetken murhe.
Mutta toihan on hyvä, että sai tehtyä ruuat itse, etkä syö pelkästään niitä saarioisten eli äitien tekemiä laatikoita. Sä olet mies, etkä marjanpoimija!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kadehdin ihmisiä jotka saa asioita aikaan. Siis oikeita asioita.
Paljon kuului minunkin päivään vaan sohvalla istumista ja urheilun seuraamista... Kun vähän marjoja kerää niin voi hyvällä omallatunnolla relata loppupäivän olympialaisten äärellä.

Vadelmien poimiminen nyt on sellaista nastaa puuhaa (näin kauden alussa) kun voi napsia niitä herkkupaloja (vadelma) suuhun samalla kun kävelee hoidettuja käytäviä. Ei tarvitse tunkea itseään nokkosten ja vattujen rintamaan etsien marjoja ja reittiä itselleen. Ja mustikassa käynti alkaa jo vähän maistua puulta. Mutta minulla oli yksi hyvä paikka jossa oli isoa mustikkaa (kylläkin suopursujen seassa mutta hyvin kerättäväksi). Käytiin perheen (mies ja teini) kanssa vähän niitä sieltä "pelastamassa" omaan pakkaseen.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tee työtä jolla on merkitystä...
Kävin tänään nyppimässä jättipalsamia yhden pellon reunasta (sukuni pelto). Tämä oli neljäs vuosi kun hoidin sitä aluetta. Sen voi vielä saada puhtaaksi kun lähellä ei näyttäisi olevan muiden maalla rehevänä kasvavia kasvustoja. Veli on hoitanut talonsa alapuolella olevan puron reunoja jo monta vuotta ja se on työtä jolla ei lopulta ole lopullista merkitystä kun yläjuoksulla on valtavia kasvustoja ja siemenet kulkee veden mukana alavirtaan.

Tunnin verran hikistä palsamin keräämistä ja sitten pulahdus veteen. Kyllä se mukavalta tuntui... Vesikin tuntui lämpimämmältä kuin perjantaina (silloin oli 22°C, nyt en mitannut).

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tein sitten jo jotain ihan konkreettistakin näitä tulevan kesälomani reissuja ajatellen. Eli varasin jo muutamaksi yöksi majoittumiset kohdekaupungeista Lappeenranta, Savonlinna. Sekä pistin yhteen savonlinnalaiseen risteilyalukseen kyselyä että onnistuisiko majoittuminen heillä. Olisi vähän erilaisempaakin majoittumista. Olin ensin soittanut tuonne savonlinnalaisyritykseen ja sovimme että pistän mailia heille.

Mutta ei helkkari tätä venkoilua ja miettimistä. Mieli halajaa reissuun kovasti ja just tuonne suuntaan Suomea tällä kertaa. Mutta tämä koronatilanne mietityttää ja isäni vielä joka on kovin peloissaan tuosta koronasta lisää sitä miettimistä ja epäluuloa reissua kohtaan.

Onhan minulla jo saatuna aikapäiviä sitten ne molemmat koronarokotteet mutta eivät nekään kai täyttä suojaa anna? Onneksi majoittumispaikoissa on nuo peruutusmahdollisuudet edes että voi tarvittaessa perua reissusuunnitelmat ja saada edes osa rahoista takaisin.

Toisaalta, joskus olen pelannut kahdessa kuukaudessa uhkapeleihin yhteensä 500 euroa ja selitellyt itselleni että ei tunnu missään. No tämä reissaaminenkin on nyt jonkin tason uhkapeliä näinä korona-aikana ja kylläpäs nyt kovasti sitten tuntuisikin jo jossain jos pahimmat skenaariot toteutuisi.

Itse en olisi välttämättä enää niin peloissani koronasta mutta vähän yli 70-vuotias isäni tosiaan lisää tuota epäluuloa parhaansa mukaan.

Ja töissä oli kuitenkin kiva tänään kun nyt oli kolmen työntäytteisen päivän jälkeen hieman rauhallisempi työpäivä. Tämä on kivaa vaihtelua jota töissä usein on eli joskus on kiire ja joskus taas on väljempi aikataulu. Sekä jos pääsin perjantaina ylitöiden jälkeen 20 minuuttia myöhemmin kuin mitä piti päästä niin tänään sitten pääsin lähtemään ajoissa ja meni ns. nallekarkit kivasti tasan.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@vilperi reissuun vaan. Todennäköisemmin kuolet työmatkalla johonkin vahinkoon (kaadut pyörällä / jäät auton alle) kuin se, että täysrokotettuna muka saisit taudin tuolla lomareissulla ja kuolisit siihen.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos koronakriisissä jokin on monelta hämärtynyt täysin, niin todellisuuden- ja suhteellisuudentaju.

Arvoton näytelmä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Itse en olisi välttämättä enää niin peloissani koronasta mutta vähän yli 70-vuotias isäni tosiaan lisää tuota epäluuloa parhaansa mukaan.
Jos isä huolettaa niin jätä vaikka varmuuden vuoksi reissun jälkeen hänen tapaamiseensa parin viikon tauko, jos nyt siis yleensäkään usein näätte. Reissuun vaan.

Itsekin olen suuntaamassa Kuopiorockiin to-la ja ihmeenä pidän jos tuon jälkeen ei lue Savon Sanomissa että "Kuopiorockissa on voinut altistua koronavirukselle silloin ja tällöin". Yksi piikki hihasta löytyy ja aion kyllä elää ihan täysin normaalia elämää kun rajoitukset sen nyt vähitellen sallivat.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kiitos @Roger Moore ja @macnevis sellaisista vastauksista jotka halusinkin kuulla. Eikä mielestäni isänikään ennen noin pelokas ole ollut mutta ehkä pari läheisen menehtymistä, ikä, yksin oleminen lähinnä kun on eläkkeellä jo ja liian paljon aikaa miettiä ovat tehneet tehtävänsä. Muuten isä nyt on onneksi vielä lähes terve tai ei nyt koronapelkokaan vielä kenestä kai sairasta kuitenkaan tee jos se ei mene sitten jo hysterian puolelle.

Isääni pelästytti eilen vielä tieto siitäkin että eräs häntä vain pari vuotta vanhempi tuttu mies samalta kylältä on joutunut jo vanhainkotiin pahasti dementoituneena.

Ei me turhan usein isän kanssa olla nyt parin viime vuoden aikana nähty toisiamme kyllä muutenkaan. Just tämän koronankin takia. Toinen syy on se että minulla on työni ja en ihan niin usein jaksa vapaillani lähteä isän luo. Tosin huomenna käyn sitten isääni tapaamassa ja isäni on niin vetreä ja hyvin fyysisesti voiva että isä tuo minut takaisin asunnolleni ja ottaa kaikki mattoni pesuun ja hän siis itse pesee ne. Tähän se sydän-hymiö. Ajattelin että saapahan siinä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, minä puhtaat matot ja isä vähän lisää tekemistä eläkepäivilleen. Isällä on kyllä siis koneet millä matot pesee ettei nyt niin perinteisesti niitä lihasvoimaa pelkästään hyödyntäen pese.

No joo, mutta minä nyt sitten olen taas tällainen persoona joka olen sortuvainen muutenkin pieneen vainoharhaisuuteenkin niin en tarvitse kuin pienen sytykkeen että lähden johonkin pelon lietsomiseen itsekin mukaan. Tällä kertaa tuo nyt sitten on tuo korona. Mutta ei kai tässä siis kuitenkaan aihetta pelkoon ole vaan reissuun vaan ja isälle pitää keksiä hyvät perustelut ja lohtua sekä turvaa luovat sanat.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Maikkarilta alko just TTK best ever vol. 4/7. Lähenkö heti navetan taakse runkkaamaan vai säästellänkö?

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Kertakaikkisen mahtava idea. Jos omalle kohdalleni miettisin tuota, niin pahimmillaan tuuraisin töissä kolmea kollegaa yksin yli kaksi kuukautta putkeen.

Sen jälkeen voinkin itse jäädä sairauslomalle kun muut palailevat rentoutuneena töihin.

Joo, karrikoidusti ajateltu esimerkki mutta kuitenkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy