Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 354 424
  • 66 885
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niin, eikös se ole jopa 14 vuotta, mutta jos ja kun on ensikertalainen, niin ei ehkä istu koko aikaa. Siksi kysyin.
Siis joskushan se oli niin että elinkautistuomio oli täysi-ikäiselle AINA vähintään 12v. Ei vaikuttanut ensikertalaisuudet ek-tuomioon. Enimmäisaikaa ei ole määritelty. Laki käsittääkseni sallii elinkautista lusitettavan vaikka 100 vuotta. Keskiverto elinkautista istutaan Suomessa n.14v.

edit. Niin ja lisätään vielä että jos tuomio tulee murhasta, ja tuomittu on täysi-ikäinen, on tuomio aina elinkautinen vankeusrangaistus. Jos tuomittu tuomitaan alaikäisenä murhasta, on tuomio 2-12v.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai se ensikertalaisuus elinkautisen kestoon vaikuta tuomiota alentavasti. Tappotuomio asia erikseen. Elinkautisen pituuteen vaikuttanee vankeusajan käytös, turvaverkosto siiviilissä, vankeusajalle laaditun suunnitelman noudattaninen, ammattilaisten tekemä riskiarvio jne. Elinkautisesta anotaan vapauteen ja käsittääkseni rangaistusta kärsitään vähintään noin 12 vuotta ehdonalaisineen.

Eikka Lehtosaari istui 20 vuotta ennen pääsemistä ehdonalaiseen. Hän tosin on poikkeustapaus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@vilperi ootko muuten ikinä miettinyt että joku sun duunikaveri saattaa ihan hyvin lukea esim. tunnuksettomana tätä palstaa? Sitä mä vaan kun olet kuvaillut täällä tosi yksityiskohtaisesti kokemuksiasi tämän daamin seurassa ja onhan tämä kuitenkin Suomen suurin jääkiekkofoorumi joten ikinä ei voi tietää...

Onko se sitten tää mun luonne että tykkään ennemmin olla tämmöinen hieman salaperäinen henkilö vai se että arvostan yksityisyyteni korkealle, mutta vaikka olin vuosi sitten syksyllä aivan sekaisin työkaveristani ja oikeastaan muutenkin aika sekaisin koko mies, niin itse en olisi ikinä uskaltanut kertoilla julkisella foorumilla niin yksityiskohtaisesti privaatista elämästäni kuin esimerkiksi sä olet.

Varmaan siinä painoi sekin, että ikuisena overthinkerinä mietin että ihan varmasti joku mun työkaveri kuitenkin lukee jatkoaikaa ja siinä missä olen taitava pitämään omia yksityisiä salaisuuksiani muilta, olen kuitenkin todella, siis aivan uskomattoman läpinäkyvä tunneilmaisuissani.

Mulla oli aito, ehkä hieman paranoidikin pelko siitä, että jos möläyttäisin yhdenkään hieman yksityiskohtaisemman tiedon ihastuksestani tänne julkisena tietona, joku duunikaverini sattuisi lukemaan esimeriksi juuri naisasiat-ketjua ja pian sana kiertäisi ja kaikki työpaikallani tietäisivät että olen ihastunut tähän kyseiseen naiseen. Tätä pelkoa ei hellittänyt lainkaan se, että bileillastani päätettiin tehdä ihan erillinen seurantaketju tänne kierrätyskeskukseen.

Jotkut ovat saattaneet saada minusta virheellisen kuvan, koska olen ollut täällä palstalla viime vuosina melko paljon esillä, että nauttisin huomiosta. Todellisuudessa tykkään kyllä siitä, jos minua arvostetaan jossain, mutta oikeasti mä inhoan kaikkea ylimääräistä huomiota.

Jos @Czescku mietti kesän mittaan päänsä puhki, miksi mä en nyt vaan kovin helpolla uskalla tavata juuri sellaista palstahenkilöä, joka on tullut tunnetuksi siitä että tapailee muita palstalaisia ja kertoilee heistä sen jälkeen yhtä sun toista kierrätyskeskukseen, niin siksi. Tällaiselle sosiaaliselle erakolle se, että saan vastaisuudessakin esiintyä täällä mystisenä Breezenä, ilman että monikaan todellisuudessa tietää kuka mä tämän nimimerkin takana olen, merkkaa todella paljon.

Joo... Eihän mun varsinaisesti pitänyt itsestäni puhua, mutta jos @Czescku on tätä asiaa yhtään ihmetellyt itsekseen, niin toivottavasti em. selitys loi hieman selkeyttä ja ymmärrystä. Muuta mä en kaipaa, miltään tai keneltäkään.

Mitä oikeasti halusin sanoa juuri @vilperi lle on, että ihan kaikkea ei kannata ehkä kuitenkaan julkisesti sanoa. Ethän sä tämän ihastuksen henkilöllisyyttä täällä ole onneksi paljastanut, mutta jos toiveenasi on että tämä nainen ei saa tietää tunteistasi "väärää kautta", niin tietyt yksityiskohdat saattaa olla hyvä pitää ns. omana tietonaan, ainakin niin kauan kuin olette vain ja ainoastaan työtuttavia.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Breeze Harbour Totta turiset. Poistin tuon edellisen viestin ja yritän nyt olla jatkossa tarkempi mitä kirjoitan mihinkäkin. Se on iso ongelmani että olen liian innokas kirjoittamaan ja kirjoitan yleensä siitä sitten mikä mielen päällä on. Toivottavasti nyt en ole tehnyt liian isoja virheitä tämän kirjoittelun takia. Olen jatkossa nyt tarkempi!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Asioilla on aina monet eri puolensa. Se on tämä kirjoittaminen ollut minulle jo useat vuodet tärkeä harrastus ja tärkeä terapiamuotokin välillä. Mutta sitten heikkona puolena on tuo liiallinen innokkuus julkistaa tekstejäni. Joskus ne omat tunteet ja ajatukset voisi jättää julkaisematta ja näyttää vain niille luottohenkilöille.

No se on toisaalta tämä elämän kova oppikoulukin mitä tässä samaan aikaan käydään. Ja joskus pitää maksaa isojakin oppivelkoja. Mutta pakko alkaa hillitsemään tätä tarinatulvaa ettei käy elämä liian raskaaksi missään vaiheessa.

No, ei tässä nyt ihan epätoivoonkaan kannata vaipua kun mitään pahaakaan ei ole vielä tapahtunut. Mutta kiitos @Breeze Harbour silmieni avaamisesta ja tärkeästä muistutuksesta.

Täytyy olla nöyrä tunnistaakseen tosiasiat. Ja oppiakseen taas uusia asioita tässä elämän koulussa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Se olisi ensimmäinen työharjoittelujakso takana. Maanantaina takaisin perusasioiden ääreen ja itse siihen asiaan, mitä opiskelen, eli kokkikamat niskaan ja puukko käteen.

No niin, mennäänpä asiaan. Vaikuttaa siltä, että Jatkoajassa on useampikin kokki, joten, yllättävää kyllä, minua alkoi miitti kiinnostaa mutta vain siinä tapauksessa, että nämä kokit esittelevät siellä taitojaan.

SITTEN KUN ALKAA SE SIKAILU NIIN MINÄ HÄIVYN!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siivosin kellarissa. Pois heitettävää löytyi jonkun verran. Ja muutama nahistunut luumu...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Maanantaina takaisin perusasioiden ääreen ja itse siihen asiaan, mitä opiskelen, eli kokkikamat niskaan ja puukko käteen.

Lehdessäkin kirjoitettiin, että nuoriso kantaa nykyään yllättävän usein puukkoa mukanaan Helsingin keskustassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eikö ne luumutkin kannattais heittää pois, jos ne nahistuneita on?
Mulla roikkuu längistä kaks, mutta ne on mun ystäviä enkä koskaan hylkää heitä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Aamupuuron seassa söin mummoni tekemää luumuhilloa.

Okei, se on nynnyä.

Olen kännissä, mutta paskat ei ole housuissa. Eli en ole oikeasti kännissä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on selvästi Lyytis-viikko. Joonas Lyytinen tekee kolme maalia (tähän mennessä) ja Erja Lyytistä tuli katsottua aiemmin illalla livenä ja nyt keikalta ostetulta Lockdown Live DVD:ltä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
69:stä tulee mieleen ainakin, että se oli lapsuuden kotilinjan 96:n vastakohta. Silloin sitä ajettiin omituisilla punavalkoisilla busseilla, jota ei kai ollut millään muulla linjalla. Metsälän linja. Nykyään sitä tulee joskus käytettyä Kampin ja Nordiksen välillä. Pääsee melkein kirjaimellisesti ovelle. Tukholmassa samalla numerolla pääsi Kaknäsin tornille.

Sitten FC Kuusysi, The 69 Eyes ja jotain muuta kai.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Harrastettiin puolison kanssa juuri seksiä. Taisi olla neljäs kerta tässä puolen vuoden aikana. Ja viime kerrastakin on aikaa kolmisen kuukautta. En ole edes sooloillut. On ollut tässä muuta ajateltavaa, eikä seksi ole ollut niin mielessä. Siinä sitten aktin jälkeen makoilin nirvanassa ja tuli mieleen laittaa kännykästä soimaan Kilpi yhtyeen Nerokasta ikävää. Puoliso oli pesulla ja mä odotin vuoroani. No sitten kun likka tuli sänkyyn takas niin hänkin halusi kuulla oman tän hetkisen korvamadon. Bruse Bringsteenin Down by train. Nyt kahvin keittoon ja Simpsoneita töllöstä.

Päivä alkoi näemmä ihan buenosti. Ollaan ikilapsia ja ollaan onnellisia. Neiti lupas tehdä mulle kohta pari katkarapuvoikkaria aamupalaksi. Polvistun hänen jalkoihinsa. Eiks kuningattarille tehdä niin. Mut mua naurattaa tuo mun biisi valinta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tervehdys @Punamusta - oltiin sitten viime yönä pelaamassa pokemonia. Ja Ässien matsissa. Ainakin jos uskomme uniani. Ja miksipä emme uskoisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös