Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 122
  • 68 293

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Voi luoja

Jaa se oli tämä eukko. Tuohan on ollut ennenkin julkisuudessa kun on valittanut ties mistä. Tulee mieleen kun oli hakenut jotain vankilapsykologin paikkaa eikä tullut valituksi, oli lähtenyt Turmpmainen valituskierre käyntiin. Ei vissiin mikään hirveän suosittu työkaverikaan.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No joo, en mä oikeasti itseäni vanhaksi tunne näin muutamaa vuotta vaille viiskymppisenä.
En nyt niin minäkään mutta kyllä se ystävän mummo-ilmoitus sai miettimään ettei tässä mitään nuoria enää olla. Ja onhan ystäväni pienen lapsen äiti eikä pelkästään tuleva mummo. Että kuitenkin melko laaja skaala naisten lisääntymiselle vaikka miehillä se on vielä laajempi...

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, perjantai ja 13. päivä. Voiko tästä seurata mitään hyvää? Kuitenkin epäonnen päivä. Hiukan pelottavat ennusmerkit ilmassa. Nytkö vedetään sitten pojan "pelistä" johto pois?

Tunnen itseni välillä niin ääliöksi ja hirveäksi ihmiseksi. Se tapani tehdä ongelmia silloinkin kun niitä ei muuten elämässä ole. Se on karsea ongelma se.

Menin sitten humalapäissäni kirjoittamaan sinne Facebookkiin tosiaan että tämä ihastukseni on samalta työpaikalta. Ja tätä vielä vahvistin eilen sitten jostain syystä blogissani. Joku oppitunti sosiaalisen median käyttämisestä voisi olla välillä paikallaan. Tai tässä samallahan sitä kovan luokan oppituntia käydään.

Nyt pelottaa sitten ihmisten reaktiot. Ettei tulisi mitään kiusallisia tilanteita työpaikalla. En minä tunteitani häpeä missään nimessä vaikka ne nyt lopullisesti tulisi tämän daaminkin tietoon mutta pelottaa lähinnä muiden reaktiot asioihin. No, onneksi en sentään paljastanut kehen olen ihastunut. Mutta on tunne että vielä asioiden salailu olisi ollut paikallaan ja parempi ratkaisu. No, ei minulla Facessa ole kuin yksi työkaveri. Sitä en sitten tiedä kuka on lukenut blogiani.

Parhaimmillaan tästä voi olla kyllä hyötyäkin. Sillä kirjoitin lähinnä että nainen on upea ja toivottavasti olonsa sellaiseksi tunteekin. Vaikkei minustakaan olisi kiinnostunut tai olisi varattu. Ja että viihdyn töissä nykyään erittäin hyvin... Joo no parhaimmillaan tulee asioihin positiivista lisävauhtia ja nainen kuulee nuo kehutkin.

No täytyy muistaa että jokainen meistä on kuitenkin vain ihminen jossa on paljon, paljon hyvääkin. Mutta teemme mahdollisesti välillä vain myös virheitä. Ja ei siihen nyt maailma kaadukaan eikä saa kaatua vaikka tässä naisasiassa turpiin tulisikin.

Ja pitäisi muistaa mennä aina optimistisesti eteenpäin eikä ajatella aina vain niitä uhkakuvia. Ja olla niin helkkarin pessimistinen.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tehtiin jumpassa isomeeristä harjoittelua ja nyt on paikat kipeänä... Vatsa, reidet, pohkeet ja hauikset lähinnä. Eiköhän se kerro siitä että jumppa oli "vaikuttava"...

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Venäjä siirsi Kaspianmeren Hirviön museoon. Tota olis kyllä hieno päästä käymään kattomassa. Noista Neuvostoliiton kylmän sodan aikana sotatarkoitukseen suunnitelluista maaefektialuksista on tullut luettua enemmänkin ja katottua jokunen dokkari. Ei ole kunnon Setämies hän jos ei pientä efektiä aiheuta myös pätkäosastolla.

Ylen juttu
Tekniikan Maailman Juttu

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Venäjä siirsi Kaspianmeren Hirviön museoon. Tota olis kyllä hieno päästä käymään kattomassa. Noista Neuvostoliiton kylmän sodan aikana sotatarkoitukseen suunnitelluista maaefektialuksista on tullut luettua enemmänkin ja katottua jokunen dokkari. Ei ole kunnon Setämies hän jos ei pientä efektiä aiheuta myös pätkäosastolla.

Ylen juttu
Tekniikan Maailman Juttu
Tuo on kyllä todella mielenkiintoinen laite ja olisi kyllä hienoa nähdä oikein livenä. Aika mielenkiintoista kun ovat käyttäneet sitä ihan 90-luvun loppupuolelle. En osaa edes kuvitella paljonko tuo on haukannut polttoainetta käytössä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Äsken Prisman kassatäti kysy multa että saako hän palvella seuraavaa asiakasta ja laittaa kamat siihen viereiseen loosiin. Wtf? Ymmärrän että minästä hehkuu massiivinen oothorotah, mutta tämä yllätti kyllä. Sitten kelasin että ei vittu, voiko tää koronahysteria olla menny jo näin naurettavuuksiin? Näämmä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikonloppu tässä taas alkaa häämöttää. Mitähän sitä tekisi...

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pahaa aavistamatta kävelin levyliikkeeseen ja jo ovelle huudettiin, että meillä olisi nyt se AC/DC:n uusi albumi. Hyvästi eurot!

Tarttui mukaan myös Duffin Tenderness. No niin, ja yläkerran remontti jatkuu ja häiritsee vai tuleeko levyltä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Niin, eikös se ole jopa 14 vuotta, mutta jos ja kun on ensikertalainen, niin ei ehkä istu koko aikaa. Siksi kysyin.
Siis joskushan se oli niin että elinkautistuomio oli täysi-ikäiselle AINA vähintään 12v. Ei vaikuttanut ensikertalaisuudet ek-tuomioon. Enimmäisaikaa ei ole määritelty. Laki käsittääkseni sallii elinkautista lusitettavan vaikka 100 vuotta. Keskiverto elinkautista istutaan Suomessa n.14v.

edit. Niin ja lisätään vielä että jos tuomio tulee murhasta, ja tuomittu on täysi-ikäinen, on tuomio aina elinkautinen vankeusrangaistus. Jos tuomittu tuomitaan alaikäisenä murhasta, on tuomio 2-12v.

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai se ensikertalaisuus elinkautisen kestoon vaikuta tuomiota alentavasti. Tappotuomio asia erikseen. Elinkautisen pituuteen vaikuttanee vankeusajan käytös, turvaverkosto siiviilissä, vankeusajalle laaditun suunnitelman noudattaninen, ammattilaisten tekemä riskiarvio jne. Elinkautisesta anotaan vapauteen ja käsittääkseni rangaistusta kärsitään vähintään noin 12 vuotta ehdonalaisineen.

Eikka Lehtosaari istui 20 vuotta ennen pääsemistä ehdonalaiseen. Hän tosin on poikkeustapaus.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
@vilperi ootko muuten ikinä miettinyt että joku sun duunikaveri saattaa ihan hyvin lukea esim. tunnuksettomana tätä palstaa? Sitä mä vaan kun olet kuvaillut täällä tosi yksityiskohtaisesti kokemuksiasi tämän daamin seurassa ja onhan tämä kuitenkin Suomen suurin jääkiekkofoorumi joten ikinä ei voi tietää...

Onko se sitten tää mun luonne että tykkään ennemmin olla tämmöinen hieman salaperäinen henkilö vai se että arvostan yksityisyyteni korkealle, mutta vaikka olin vuosi sitten syksyllä aivan sekaisin työkaveristani ja oikeastaan muutenkin aika sekaisin koko mies, niin itse en olisi ikinä uskaltanut kertoilla julkisella foorumilla niin yksityiskohtaisesti privaatista elämästäni kuin esimerkiksi sä olet.

Varmaan siinä painoi sekin, että ikuisena overthinkerinä mietin että ihan varmasti joku mun työkaveri kuitenkin lukee jatkoaikaa ja siinä missä olen taitava pitämään omia yksityisiä salaisuuksiani muilta, olen kuitenkin todella, siis aivan uskomattoman läpinäkyvä tunneilmaisuissani.

Mulla oli aito, ehkä hieman paranoidikin pelko siitä, että jos möläyttäisin yhdenkään hieman yksityiskohtaisemman tiedon ihastuksestani tänne julkisena tietona, joku duunikaverini sattuisi lukemaan esimeriksi juuri naisasiat-ketjua ja pian sana kiertäisi ja kaikki työpaikallani tietäisivät että olen ihastunut tähän kyseiseen naiseen. Tätä pelkoa ei hellittänyt lainkaan se, että bileillastani päätettiin tehdä ihan erillinen seurantaketju tänne kierrätyskeskukseen.

Jotkut ovat saattaneet saada minusta virheellisen kuvan, koska olen ollut täällä palstalla viime vuosina melko paljon esillä, että nauttisin huomiosta. Todellisuudessa tykkään kyllä siitä, jos minua arvostetaan jossain, mutta oikeasti mä inhoan kaikkea ylimääräistä huomiota.

Jos @Czescku mietti kesän mittaan päänsä puhki, miksi mä en nyt vaan kovin helpolla uskalla tavata juuri sellaista palstahenkilöä, joka on tullut tunnetuksi siitä että tapailee muita palstalaisia ja kertoilee heistä sen jälkeen yhtä sun toista kierrätyskeskukseen, niin siksi. Tällaiselle sosiaaliselle erakolle se, että saan vastaisuudessakin esiintyä täällä mystisenä Breezenä, ilman että monikaan todellisuudessa tietää kuka mä tämän nimimerkin takana olen, merkkaa todella paljon.

Joo... Eihän mun varsinaisesti pitänyt itsestäni puhua, mutta jos @Czescku on tätä asiaa yhtään ihmetellyt itsekseen, niin toivottavasti em. selitys loi hieman selkeyttä ja ymmärrystä. Muuta mä en kaipaa, miltään tai keneltäkään.

Mitä oikeasti halusin sanoa juuri @vilperi lle on, että ihan kaikkea ei kannata ehkä kuitenkaan julkisesti sanoa. Ethän sä tämän ihastuksen henkilöllisyyttä täällä ole onneksi paljastanut, mutta jos toiveenasi on että tämä nainen ei saa tietää tunteistasi "väärää kautta", niin tietyt yksityiskohdat saattaa olla hyvä pitää ns. omana tietonaan, ainakin niin kauan kuin olette vain ja ainoastaan työtuttavia.

Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Breeze Harbour Totta turiset. Poistin tuon edellisen viestin ja yritän nyt olla jatkossa tarkempi mitä kirjoitan mihinkäkin. Se on iso ongelmani että olen liian innokas kirjoittamaan ja kirjoitan yleensä siitä sitten mikä mielen päällä on. Toivottavasti nyt en ole tehnyt liian isoja virheitä tämän kirjoittelun takia. Olen jatkossa nyt tarkempi!

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Asioilla on aina monet eri puolensa. Se on tämä kirjoittaminen ollut minulle jo useat vuodet tärkeä harrastus ja tärkeä terapiamuotokin välillä. Mutta sitten heikkona puolena on tuo liiallinen innokkuus julkistaa tekstejäni. Joskus ne omat tunteet ja ajatukset voisi jättää julkaisematta ja näyttää vain niille luottohenkilöille.

No se on toisaalta tämä elämän kova oppikoulukin mitä tässä samaan aikaan käydään. Ja joskus pitää maksaa isojakin oppivelkoja. Mutta pakko alkaa hillitsemään tätä tarinatulvaa ettei käy elämä liian raskaaksi missään vaiheessa.

No, ei tässä nyt ihan epätoivoonkaan kannata vaipua kun mitään pahaakaan ei ole vielä tapahtunut. Mutta kiitos @Breeze Harbour silmieni avaamisesta ja tärkeästä muistutuksesta.

Täytyy olla nöyrä tunnistaakseen tosiasiat. Ja oppiakseen taas uusia asioita tässä elämän koulussa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy