Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 383 489
  • 66 968

Nick Neim

Jäsen
Onko nimimerkin vaihto käynyt jo ajatuksena mielessä? Miettikää nyt mikä Karien kauhukolmikko meillä voisi täällä olla

@Kari Runk, @Kari Oksanen ja @Kari Taalasmaa

Huh!
Ja mua pari kaveria kutsui nuorempana Taalasmaaksi, eli juuria löytyisi täältäkin. Näytettiin kuulemma samalta, mutta se oli jo sen sortin vittuilua, että meinasin suuttua.

Ei me kyllä oikeasti näytetä yhtään samalta, mutta silti kuulemma olin ihan Kartsa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Stressaavan ihmisen elämäntapa on, no, varsin stressaavaa.

Olen yrittänyt saada asiaa edes jotakuinkin hallintaan (olen todennut mahdottomaksi päästä kokonaan eroon) about 15 vuotta varsin laihoin tuloksin.

Miksi pitää stressata kaikesta? Järki sanoo, että älä stressaa mutta silti stressaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Stressaavan ihmisen elämäntapa on, no, varsin stressaavaa.

Olen yrittänyt saada asiaa edes jotakuinkin hallintaan (olen todennut mahdottomaksi päästä kokonaan eroon) about 15 vuotta varsin laihoin tuloksin.

Miksi pitää stressata kaikesta? Järki sanoo, että älä stressaa mutta silti stressaan.
No sanos muuta. Ikuisena ylihuolehtijana en ole toistaiseksi löytänyt vielä sellaista lääkettä joka kääntäisi pään sisällä sen aivan turhan pienistä asioista stressin ottamisen off-asentoon.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
No sanos muuta. Ikuisena ylihuolehtijana en ole toistaiseksi löytänyt vielä sellaista lääkettä joka kääntäisi pään sisällä sen aivan turhan pienistä asioista stressin ottamisen off-asentoon.

Joo ei sellaista rohtoa ole. Se on luonteessa ja ihan helvetin tiukassa. Ei tule päivää, ettei stressaisi ihan turhista(kin) asioista.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aika jännä. Jo muutama tunti mennyt perjantai-iltaa, eikä kenenkään palstalaisen naama ole näkynyt vielä jostain baarista otettuna. Haluan nähdä lisää, että minkänäköistä porukkaa tänne kirjoittaa!

No eilen me Kaakon kuninkaat oltiin dokaamassa. Kuvatodisteet tuli vähän aiemmalta illalta. Siellä oli vierailevia tähtiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miltähän mahtaisi kuulostaa, jos et yrittäisi olla hienotunteinen.

No montako silkkipersettä tulee tänne vielä ulvomaan, kun olen sanonut muutaman pahan sanan Apulannasta?

Ei ole edes mitään niitä tyyppejä vastaan, Toni ja Sipe ovat ihan jees oloisia tyyppejä, mutta kun en musiikista tykkää, niin en tykkää. Ihan sköndeä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastahan se hetki ennen koronaa möi Tavastialla kolme iltaa täyteen. Tuntuu olevan palstatotuus, että Vilkkumaa on Ingalsin Laura, eikä muuta.

En mä tykkää siitä Ingallsin Laurastakaan. Sen sijaan Totuutta ja tehtävää on hyvä. Ja Ei. Eikä Satumaa-tangossakaan mitään vikaa ole. Lisäksi hieman vähemmän soitetusta materiaalista se yksi, jossa haudattiin tapettua lasta oli kanssa aika säväyttävä. Eli lukitsen vaihtoehdon 4 hyvää kappaletta, ja loppu ihan sietämätöntä. Toki sillä peittoaa kirjoissani Irinat ja muut, jolla on vain ja pelkästään sietämättömiä kipaleita. Mutta en Vilkkumaan keikallekaan viitsinyt niiden neljän vuoksi mennä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt meni kyllä meikäläisenkin makuun jo vähän mauttomaksi.

Siis Täh? Joo siis tämä päivä. Muistan tämän päivän varmastikin loppuelämän. 10.7.2020

1. Perjantai alkoi mukavasti. Hyvät kuntopäivitykset Hattrickissa. Elämä hymyili.

Kahden jälkeen alkoi taivas tummeta.

2. Gigantista tuli kaverit tuomaan uuden lieden ja jääkaappipakastimen, joihin oli tilattu asennus, vanhojen poisvienti ja kaapin kätisyyden vaihto. No tuota viimeistä ei ollut merkattu työmääräykseen, joten sitä ei tehtäisi. Sillä aikaa kun toinen kavereista asensi uunia, toinen istui autossa puolisen tuntia ja räpläsi kännykkää. Eikö se saatana olisi voinut sillä aikaa räplätä niitä saranoita. Soitto Giganttiin ja asentaja tulee tiistaina vaihtamaan saranat. Olisivat veloittaneet vaihdon lisäksi 39 egen käyntimaksun. Mulle moinen ei sopinut. Ukko tänne ja sassiin. No tiistaina tulee. Mulle ei vittuilla. Tässä vaiheessa olisi tehnyt mieli ottaa kaljaa, muttei ollu.

3. Tämän jälkeen naapurin ukko otti sahatakseen sirkkelillä muutaman metrin kakkoskakkosta kulmasta kulmaan. Toi puut hymyissä suin ja kyseli että kelpaako? Aivan saatanan soikeeseen sahattuja. Polttopuuksi. Kai se odotti, että edes kaljat tarjoon. Ei oo.

4. Kolmen aikaan soittelin putkimiehen firmaan, että nyt sopii tulla asentamaa työtaso keittiöön tiskialtoineen, hanoineen. Gigantin ukot olivat lähteneet tieltä pois. No ne ei saanut asentajaa kiinni ja lupailivat, että tulee viimestään viiden aikoihin.

5. Otin brunaa ja nautin riippumatossa. Olisin ottanut oluenkin, ehkä toisenkin, jos...

6. Tässä vaiheessa otti koira "ritolat", kun olin viemässä sitä sisälle syömään. No se seikkaili naapuruston ristiin rastiin. Kävi välillä mua moikkaamassa, muttei antanut ottaa kiinni ja lähti uudelle lenkille. No tuli lopulta puolen tunnin soutamisen ja huopaamisen jälkeen omalle pihalle. ja sain sen kiinni. Bisse olisi maistunut.

7. Seiskan aikoihin, ei ollut asentajaa kuulunut. Toimisto oli kiinni, joten ajattelin alkaa viettää laatuaikaa Ikean hyllyn parissa. Ihan mukavasti meni alkuunsa, kun otti kuuskoloavaimen kauniiseen käteen. Aina siihen saakka, kun piti homma viimeistellä ja laittaa toinen sivuseinä paikoilleen. Perkele! Peilikiiltävä blanco levynpinta. Olivat unohtaneet tehdä reiät. Ei yhtä, kahta, vaan kaikki kymmenkunta. Ei muuta kun, paska varastoon ja huomenna reklamoimaan.

8. Vähän ennen ysiä tulin sisään ja ajattelin katsoa sähköpostin, että onko asentajasta kuulunut mitään. Jep. Kaheksalta oli tullut viesti, että kaveri ei pääsekään tänään. Käykö tiistai. Vit*u tavarat ihan hujan hajan ympäri pientä kämppää ja koira kiinnostunut kaikista kivoista uusista "leluista". Voi helvetti. Laitoin tulikiven katkuisen viestin sinne menemään. Katotaan nyt mitä vastaavat. Bissee!

Ja olihan siellä viesti tulliltakin, kun olin heille ilmoittanut, että reilu viikko sitten tekemästäni verovapautushakemuksesta ei ole kuulunut mitään, joten kympin kiinaostokseni ei ole tullut. Vapautus on myönnetty, mutten ole maksanut käsittelymaksua, joten posti ei voi luovuttaa pakettia. Luulin, että maksua ei tarvitse maksaa, jos hakemus on myönteinen. Aina pitää maksaa.

9. Kello yhdeksän. Kauppa olisi kyllä auki, mutta bissee ei enää saa.

10. Keitänpä kahvit. Jaa, enpä taida keittääkään. Sumppilaite on pitänyt muutaman päivän kummallista ääntä, mutta ajattelin, että se on vaan niin paskanen. Virta ei pysy päällä. No onneksi kone suostuu pelittämään, kun pitää power-painiketta pohjassa koko keiton ajan. Nyt voisi laittaa mustan sekaan vähän Baileystä tai Vana Tallinnia, mutta kun ei ole. Ei oo tipan tippaa alkoholia koko talossa.

11. Ja kun silmä vältti jo toisen kerran saman päivän aikana ton tohelon koiran kanssa, niin eikö se jumalauta kaatanut sen kahvimukin. Ja suoraan läppärin päälle.

11. Mut hei, tässä olen raapustellut kohta puolituntia ja laite toimii kuin unelma. Suurimmat märät pyyhitty pois ja onneksi en käytä sokeria, joten hyvällä tsägällä nämä näppäimet toimii myös aamulla. Onneksi kokoonpanot Hattrickiin on laitettu.

12. Puolisen tuntia vuorokautta jäljellä. Vielä pitäisi käydä koiran kanssa ulkona. Siellähän saattaa tapahtua vielä yhtä ja toista.

13. Melko vaiherikas päivä, vai mitä tuumaatte. Ja ihan oikeesti. Tämän kaikki tapahtui tänään minulle, Blue F:lle. Kyllä mä tiedän, että olen vihainen ja vittumainen, mutta onkai se raja jossain.

14. Mä lähen nyt tonne pihalle. Jos tää oli tässä ja joku sisilisko syö mut tuolla, niin kiva kiitti hei.

En halua edes kuvitella, että miten päivä olisi mennyt, jos olisi ollut 13. päivä perjantai?!

Kiva jos jaksoit lukea. Miten sun päiväs muuten meni?

//Blue F
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
No montako silkkipersettä tulee tänne vielä ulvomaan, kun olen sanonut muutaman pahan sanan Apulannasta?

Ei ole edes mitään niitä tyyppejä vastaan, Toni ja Sipe ovat ihan jees oloisia tyyppejä, mutta kun en musiikista tykkää, niin en tykkää. Ihan sköndeä.
Elä ny hyvä ihmisoletettu ittees ota. Mähän tartuin alun perinkin vain siihen, kun puhuit Toni Virran äänestä mutkutellakseni, että mites toi Akseli Ruusun ääni. Ihan vaan hyväntahtoisesti, koska onhan se ihan hirveetä kissan raiskausta. Lähtökohtaisesti en ole kiinnostunut muiden musiikkimausta. Sitten yritin hassutella lisää, kun sanoit pyrkiväsi hienotunteisuuteen kuvailtuasi hyvin graafisin sanankääntein mielipidettäsi laulu- ja soitinryhmä Apulannasta.

Kaikkea hyvää hei. Nyt ja vastedes. Älä ole möks möks.

Parhain terveisin,
Silkkiperse-Ishmael
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ulkoa kuuluu känninsekaista älämölöä. Liekö kantasatamassa järjestetty pieni hevifestari saanut osan juhlakansasta "antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä"-kuntoon.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kävin tänään päivällä vahtimassa siskon poikaa kun sen äippä kävi asioilla ja kaverinsa kanssa "yhillä". Sen iskä tuli sitten illasta kotiin.

Mukava skidi. Hirveesti se höpöttää, mutta en vielä oiken tajua sanoista mitää. Puhelimen koteloon tuli hampaan jäljet. Minä kasasin niitä isoja leegoja ja se työnti kumoon. Kumpikaan ei itkeny ja lapsi jäi elossa seuraavalle vahdille. Kai se meni ihan hyvin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tänään just viesteissä mietittiin kavereiden kanssa, kumman ottaisit, brittipopin vai pillun. Jos olisi pakko valita toinen. Minä sanoin, että brittipopin ilman muuta. Ei kahta kysymystä.

Brittipop on maailman paras musiikinlaji. Se on ollut aina tärkeää, se on ollut elämässäni mukana aina. Se ei ikinä petä, eikä se ikinä vituta.

Brittipop on parempaa kuin pillu. Nyt ja aina. Ilman pillua on vaikea elää, mutta ilman brittipoppia on mahdotonta elää. Pystyn elämään ilman seksiä, mutta en pysty elämään ilman sieluani.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sitä vaan tulin tänne ölisemään, että tuli elämäni ensimmäistä kertaa käytyä verivihollisen nälkä mailla elikkä Sotkamossa ja täyttyy tunnustaa, että en ole tainnut kauniimmassa paikassa Suomessa käydä. Jymy kun vaihtaisi vähän paremman näköisen sotasovin ylle, niin olisi ihan saatanan symppis paikka. Aioin käydä uudestaan. Työpaikkakin olisi siellä heti noin vain.
 

redpecka

Jäsen
@Iisoppi Kiva kun arvostelit tällä viikolla mun pöperön. Sen porkkana-papu -kuvion. Ei ollut paljon elintarvikkeita mistä jatkaa, mutta aina luotettava tonnikala ja homejuusto astui kehiin. Keitinlientähän en ollut viskannut helvettiin niin sain siitä sitten ihan jännän tonnikala-porkkana-papu-homejuusto-kiisselin. Vieläkin se on tuolla jääkaapissa, enää pitäisi syödä.
 

ace

Jäsen
Löytyykö ketään, jonka mielestä Turhapuro-leffat on oikeasti hyviä?

Eikä nyt lasketa mukaan mitään lapsuusajan nostalgia muistoja tmv.
Nyt tulee myöhään vastaus, mutta vastataan nyt kuitenkin.

Uunoista leffoina ei liene erimielisyyksiä, mutta Uunojen huumori on ihan parhautta. Todennäköisesti et löydä kysymykseesi hyväksyviä vastauksia, vaan Turhapurosta tykkääviä jos vain ihmiset uskaltaisivat tunnustaa häpeän pelossa.

Kyllä, olen vannoutunut Uuno-fani, rehellisesti. Leffoina Uunot eivät ole hääppöisiä, mutta aina ne tulee uudestaan ja uudestaan katsottua.

Kommenttina vielä viimeaikaiseen keskusteluun: Brittipop/rock on pahinta ydinjätettä mitä musiikkimaailma on tuottanut, vain Seatlesta levinnyt grungesaaste on pahempaa. Silti makuja on monia ja niistä väitteleminen on kaikkein parasta, ilman että kukaan siitä otta henkilökohtaisesti nokkiinsa. Mistä me väiteltäisiin jos ei mielipideasioista?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ainakin tänään vielä herääminen tapahtui arjen rytmillä eli kello viisi aamulla. Valitettavasti vain menin nukkumaan hieman arki-iltaa myöhemmin. Eli nyt yöunet jäivät melko lyhyiksi mutta on tässä nyt aikaa löytää hyvin se lomarytmi ja nukkua jonain yönä sitten mahdollisia univelkojakin pois.

Jätin eilen pois käytöstä sen melatoniinin. Ajattelin että kesälomalla ei sellaisia tarvita. Kun ei ole niin väliksi sekään milloin nukahtaa. Ei ainakaan lomalla tarvitse olla jo joskus kello 19 sitten jo sängyssä. Vaan voi nauttia vaikka niistä kesäilloista.

Tuo mikä tässä nyt koko ajan tulee rivien välistä esiin on se että arkeahan tässä nyt ei ole pitkään aikaan. Ja se kyllä kuullostaa hienolta. Olen kyllä viihtynyt töissäkin mutta onhan loma aina loma. Etenkin loma on silloin loma kun se on viiden viikon pituinen. Jaksaa taas olla täälläkin varmasti aktiivisempi. Ei koko aikaa kuitenkaan spämmäystä...

Ja nyt kun heräsin niin alan nyt sitten suunnittelemaan sitä ohjelmaa kesälomalle. Kun olen seurannut ihmisten tekemisiä ja mielipiteitä niin olen päättänyt nyt sitten rohkeasti lähteä reissuun täällä kotimaassa. Mutta tarkkaan teen rahalaskelmatkin etten yli varojeni elä. Mutta sen verran kivasti rahaa säästössä nyt että on mahdollisuus ihan kivan reilusti matkustella.
 

redpecka

Jäsen
Nyt tulee myöhään vastaus, mutta vastataan nyt kuitenkin.

Uunoista leffoina ei liene erimielisyyksiä, mutta Uunojen huumori on ihan parhautta. Todennäköisesti et löydä kysymykseesi hyväksyviä vastauksia, vaan Turhapurosta tykkääviä jos vain ihmiset uskaltaisivat tunnustaa häpeän pelossa.

Kyllä, olen vannoutunut Uuno-fani, rehellisesti. Leffoina Uunot eivät ole hääppöisiä, mutta aina ne tulee uudestaan ja uudestaan katsottua.
Olen niin samaa mieltä, paitsi joissain Ere Kokkosen "poliittisissa satiireissa" loppuvaiheessa löin liinat kiinni. Spede on Spede. Mustavalkoiset on parhautta. Siihen aikaan tykkäsin Loiristakin, enää en.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Löytyykö ketään, jonka mielestä Turhapuro-leffat on oikeasti hyviä?

Eikä nyt lasketa mukaan mitään lapsuusajan nostalgia muistoja tmv.
Minusta sellaiset elokuvat, mistä tulee aina hyvälle mielelle, kun ne näkee, ovat lunastaneet paikkansa. Uunot ovat sellaisia. Olivat sitten kuin amatöörimäisiä tahansa. Elokuvasarjaa ei mielestäni edes voi arvostella normin elokuvakritiikin keinoin, koska ethän sinä niin tee ystävillesikään ja sellaisia Uuno-leffojen roolihenkilöt ovat, ystäviä ja niin suomalaisia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
"Vähän" jäänyt minulla levy päälle kun Facebookissakin tuli yhdeltä tutulta jo rauhoitu jo-viesti. Olen vain nyt ihastunut tähän loman alun aiheuttaneeseen riemun tunteeseen ja jatkosopparin aiheuttamaan hyvän olon tunteeseen. Ja tykkään fiilistellä näillä asioilla.

Mutta kyllä, kyllä tässä voisi alkaa jo rauhoittumaan. Vaikka kuinka kivaa olisi jatkaa riemuitsemista kun kerrankin elämä jonkin verran hymyilee. Mutta nyt olisi aika tosiaan tehdä ne tarkemmat lomasuunnitelmat ja alkaa nauttimaan siitä lomasta sitten.

Johan tässä on jo kyllästymiseen asti kuunneltu näitä kesäbiisejäkin. Jotain muuta kuunneltavaakin voisi keksiä jo.
 
Viimeksi muokattu:

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Loma alkoi täälläkin, kolme viikkoa ilman töitä! Kevät oli aika rankka, kirjoitin gradun kokopäivätyön ohessa ja suoritin muutaman muunkin kurssin vielä tässä ihan viime metreillä ennen lomaa. Ensi kuussa pitäisikin saada paperit ulos :) Nyt matka kohti mökkiä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös