Nyt meni kyllä meikäläisenkin makuun jo vähän mauttomaksi.
Siis Täh? Joo siis tämä päivä. Muistan tämän päivän varmastikin loppuelämän. 10.7.2020
1. Perjantai alkoi mukavasti. Hyvät kuntopäivitykset Hattrickissa. Elämä hymyili.
Kahden jälkeen alkoi taivas tummeta.
2. Gigantista tuli kaverit tuomaan uuden lieden ja jääkaappipakastimen, joihin oli tilattu asennus, vanhojen poisvienti ja kaapin kätisyyden vaihto. No tuota viimeistä ei ollut merkattu työmääräykseen, joten sitä ei tehtäisi. Sillä aikaa kun toinen kavereista asensi uunia, toinen istui autossa puolisen tuntia ja räpläsi kännykkää. Eikö se saatana olisi voinut sillä aikaa räplätä niitä saranoita. Soitto Giganttiin ja asentaja tulee tiistaina vaihtamaan saranat. Olisivat veloittaneet vaihdon lisäksi 39 egen käyntimaksun. Mulle moinen ei sopinut. Ukko tänne ja sassiin. No tiistaina tulee. Mulle ei vittuilla. Tässä vaiheessa olisi tehnyt mieli ottaa kaljaa, muttei ollu.
3. Tämän jälkeen naapurin ukko otti sahatakseen sirkkelillä muutaman metrin kakkoskakkosta kulmasta kulmaan. Toi puut hymyissä suin ja kyseli että kelpaako? Aivan saatanan soikeeseen sahattuja. Polttopuuksi. Kai se odotti, että edes kaljat tarjoon. Ei oo.
4. Kolmen aikaan soittelin putkimiehen firmaan, että nyt sopii tulla asentamaa työtaso keittiöön tiskialtoineen, hanoineen. Gigantin ukot olivat lähteneet tieltä pois. No ne ei saanut asentajaa kiinni ja lupailivat, että tulee viimestään viiden aikoihin.
5. Otin brunaa ja nautin riippumatossa. Olisin ottanut oluenkin, ehkä toisenkin, jos...
6. Tässä vaiheessa otti koira "ritolat", kun olin viemässä sitä sisälle syömään. No se seikkaili naapuruston ristiin rastiin. Kävi välillä mua moikkaamassa, muttei antanut ottaa kiinni ja lähti uudelle lenkille. No tuli lopulta puolen tunnin soutamisen ja huopaamisen jälkeen omalle pihalle. ja sain sen kiinni. Bisse olisi maistunut.
7. Seiskan aikoihin, ei ollut asentajaa kuulunut. Toimisto oli kiinni, joten ajattelin alkaa viettää laatuaikaa Ikean hyllyn parissa. Ihan mukavasti meni alkuunsa, kun otti kuuskoloavaimen kauniiseen käteen. Aina siihen saakka, kun piti homma viimeistellä ja laittaa toinen sivuseinä paikoilleen. Perkele! Peilikiiltävä blanco levynpinta. Olivat unohtaneet tehdä reiät. Ei yhtä, kahta, vaan kaikki kymmenkunta. Ei muuta kun, paska varastoon ja huomenna reklamoimaan.
8. Vähän ennen ysiä tulin sisään ja ajattelin katsoa sähköpostin, että onko asentajasta kuulunut mitään. Jep. Kaheksalta oli tullut viesti, että kaveri ei pääsekään tänään. Käykö tiistai. Vit*u tavarat ihan hujan hajan ympäri pientä kämppää ja koira kiinnostunut kaikista kivoista uusista "leluista". Voi helvetti. Laitoin tulikiven katkuisen viestin sinne menemään. Katotaan nyt mitä vastaavat. Bissee!
Ja olihan siellä viesti tulliltakin, kun olin heille ilmoittanut, että reilu viikko sitten tekemästäni verovapautushakemuksesta ei ole kuulunut mitään, joten kympin kiinaostokseni ei ole tullut. Vapautus on myönnetty, mutten ole maksanut käsittelymaksua, joten posti ei voi luovuttaa pakettia. Luulin, että maksua ei tarvitse maksaa, jos hakemus on myönteinen. Aina pitää maksaa.
9. Kello yhdeksän. Kauppa olisi kyllä auki, mutta bissee ei enää saa.
10. Keitänpä kahvit. Jaa, enpä taida keittääkään. Sumppilaite on pitänyt muutaman päivän kummallista ääntä, mutta ajattelin, että se on vaan niin paskanen. Virta ei pysy päällä. No onneksi kone suostuu pelittämään, kun pitää power-painiketta pohjassa koko keiton ajan. Nyt voisi laittaa mustan sekaan vähän Baileystä tai Vana Tallinnia, mutta kun ei ole. Ei oo tipan tippaa alkoholia koko talossa.
11. Ja kun silmä vältti jo toisen kerran saman päivän aikana ton tohelon koiran kanssa, niin eikö se jumalauta kaatanut sen kahvimukin. Ja suoraan läppärin päälle.
11. Mut hei, tässä olen raapustellut kohta puolituntia ja laite toimii kuin unelma. Suurimmat märät pyyhitty pois ja onneksi en käytä sokeria, joten hyvällä tsägällä nämä näppäimet toimii myös aamulla. Onneksi kokoonpanot Hattrickiin on laitettu.
12. Puolisen tuntia vuorokautta jäljellä. Vielä pitäisi käydä koiran kanssa ulkona. Siellähän saattaa tapahtua vielä yhtä ja toista.
13. Melko vaiherikas päivä, vai mitä tuumaatte. Ja ihan oikeesti. Tämän kaikki tapahtui tänään minulle, Blue F:lle. Kyllä mä tiedän, että olen vihainen ja vittumainen, mutta onkai se raja jossain.
14. Mä lähen nyt tonne pihalle. Jos tää oli tässä ja joku sisilisko syö mut tuolla, niin kiva kiitti hei.
En halua edes kuvitella, että miten päivä olisi mennyt, jos olisi ollut 13. päivä perjantai?!
Kiva jos jaksoit lukea. Miten sun päiväs muuten meni?
//Blue F