K
Kiekkokatsoja
En. Olkoot jokaisen perse omanlaisensa.Ota lisää kuppia, niin se perse muokkautuu pikkuhiljaa mieleiseksesi.
Mut noi lökäpöksytyypit näyttää hassulta, tyhjä perse roikkuu polvitaipeissa.
En. Olkoot jokaisen perse omanlaisensa.Ota lisää kuppia, niin se perse muokkautuu pikkuhiljaa mieleiseksesi.
Päivitetään hieman tätä.
Portugalin opiskelu on ollut erittäin mielenkiintoista ja ennenkaikkea äärimmäisen mukavaa puuhaa. Harjoittelu tapahtuu täysin kotioloissa yksikseen, eli missään kursseilla en käy. Opetusmenetelmänä minulla on Duolingo sovellus, jonka lisäksi kävin kirjastosta lainaamassa muutamat kirjat, joissa opetetaan perusasioita. Päivittäin olen normaalisti jaksanut lukea ja harjoitella kahdesta kolmeen tuntiin.
Sain myös uuden tuttavuuden Ablon kautta, jossa tutustuin brasilialaiseen englannin kielen opettajaan, joka on kanssa jaksanut ja ennenkaikkea halunnut auttaa minua kielen kanssa. Pirun mukava ja ennenkaikkea erittäin fiksu likka, jonka kanssa tullut muutenkin puheltua melko paljon viikon aikana kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Tietenkin on myös ulkonäöllisesti aivan perkeleen kuuma tapaus, kuten noi latinot nyt yleensä tuppaa olemaan.
Toisinaan on kiva haastaa itseään ja harjoitella jotain aivan uusia asioita. Mukavaa vaihtelua arkeen.
Tudo bem? Tudo bem!
Portugalin kielen kun hallitsee, on vissiin aika helppoa oppia muitakin samansukuisia kieliä, esim. espanja.
Todo bien?Tudo bem? Tudo bem!
Niin, eikö nämä "lattarikielet" ole juuri romaanisia kieliä?On tässä nyt kymmenen vuoden aikana jotain tarttunut kaaliin, mutta enpä silti mitään hirveän syvällistä keskustelua osaa käydä. Ymmärrän kuitenkin melkein kaiken mitä sanotaan, ja huomasin esim. italialaistenkin puheesta jotain ymmärtäväni.
Ha ha! Itte göögläsin vaan translaattorilla että suomi-romania, "miten menee siellä"... :)Bine.
Mutta se jääköön siihen tai mun ura tällä palstalla loppuu äkkiä kun en osaa vastata kuin yhdellä sanalla.
Ha ha! Itte göögläsin vaan translaattorilla että suomi-romania, "miten menee siellä"... :)
Mutta vastaus BINE saundaa hyvältä.
Bine bine. Mä en noista venäjän ässistä tiedä, mutta osaan muutaman muun ässän: suomen perus-s, stadin föfföässä ja... no en nyt keksi enempää. Kaljatkin on loppu vaikka on vasta aamu tai juuri siksi.Näin mä vähän arvelinkin. Ja vastaus on vapaasti käännettynä jotta "hyvin". Tässä kielessä löytyy aakkosista noita aksentteja vähän sieltä sun täältä, ja niitä en taida kyllä ikinä pystyä opettelemaan. Muistuu mieleen yläasteen venäjän opiskelu ja ne saatanan seitsemän s-kirjainta...
En mää ainakaan nyt. Kotona niinkun @Turha KaukaloMiten tää palsta hiljenee aina perjantai-iltasin? Eikai kaikki setämiehet oo jossain menossa aina.
Tuossa on sitä pyyteetöntä, kiistatonta ja varsin tunteellista rakkautta. Itsehän istun paskalla hiki otsalla, kun on nii perkeleen kuuma.Vähän kännissä. Ylpeä vaimostani.
Miten tää palsta hiljenee aina perjantai-iltasin? Eikai kaikki setämiehet oo jossain menossa aina.
Miten tää palsta hiljenee aina perjantai-iltasin? Eikai kaikki setämiehet oo jossain menossa aina.
Eiköhän ala-asteen käyny oo suurin osa palstalaisista.Tiedättekö mitä eroa on elikoilla Canis lupus ja Lynx lynx?
Toinen on susi ja toinen ilves. Mutta kumpi on kumpi? Kas, siinä vasta pulma.
Alea iacta est.
Miten määritellään masennus? Oon aina ollu mukamas huumorveikko. Nyt vaan vituttaa kaikki. Vedän säkkiä ilman hanskoja ja tuntuu että oon maailman turhin pelle...
Miulla oli jottain pirun tärkeää kerrottavaa, mutta häipyipähän mielestä, kun kahlasin nuo pari edellistä sivua, joita en ollut lukenut. Melkoisen tyhjän informaation viesti, mutta pakko oli kirjottaa jotain. Josko tulisi mieleen vielä, jotta pääsisitte jännityksestä siitä, että mitäköhän se Krepo meinasi kirjoitella.