Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Upeeta Ville upeeta, KuPS
Itse olen ollut Tarotin keikalla Pieksämäellä hotelli Savonsolmussa. Vuosi oli muistaakseni 2011. Kovin paljon en valehtele jos sanon että paikalla oli ehkä 20 ihmistä siinä lavan lähellä ja sitten jonkin verran muualla ravintolassa. Tuo sattui koulujen lopulle ja keikan lippujen hinnat oli asetettu ehkä aavistuksen turhan korkealle siihen nähden mikä tuohon aikaan liikkeellä olevan nuorison maksukyky oli. Lisäksi Pieksämäellä toimi tuohon aikaan käytännössä kaksi yökerhoa, toinen oli tämä Solmu ja sitten yksi toinen ja luonnollisesti tuo toinen yökerho päästi koulujen lopun kunniaksi kaikki ilmaiseksi sisään, eli "kaikki" menivät sinne.Mä olin Tarotin keikalla Lepakossa.
Mutta oli muuten ihan vitun hyvä keikka. Jätkien ammattitaito kyllä näkyi siinä, oli paikalla sitten 10 tai 10 000 ihmistä niin täysillä vedetään. Vetivät jonkun parin tunnin setin ja oli noin niinku musiikillisesti parhaita keikkoja missä olen koskaan ollut. Keikan jälkeen tuli sitten vielä Tommi Salmelan kanssa juteltua pitkät tovit, on kyllä mukava mies. Hietalan veljeksiäkin tuli nopsaan morjestettua, Markolle annettiin kättäpäivää ja Sakarin kanssa myös kättäpäivää ja muistaakseni joku valokuvakin tarttui matkaan.
Tarot on/oli kyllä hieno yhtye. Siis ihan järjettömän hyvää metallimusiikkia ja bändinä hemmetin aliarvostettu. Parempien tähtimerkkien alla tästäkin olisi voinut tulla Suomelle huomattavasti isompi vientituote tuonne rock-/metallibändien joukkoon. Ei nyt välttämättä ihan sinne HIMin tai Nightwishin osastolle, mutta kenties jotain Amorphiksen tai Sentencedin tapaista. Nythän tuo loppujen lopuksi jäi kuitenkin aika pahastikin paitsioon, vaikka toki Hietalan Nightwish-yhteyden myötä saikin julkisuutta sitten enemmän.
Tuohon liittyen muuten hauska juttu vielä, olen nähnyt kuvan jostain levykaupasta missä Tarotin levyä myytiin saatesanoilla "Feat. Marco Hietala from Nightwish", kova jätkä kun feattaa bändiään missä on kuitenkin ihan vakiojäsen.