Alkaa mennä kyllä aikalailla lopullisesti järki ja mielenkiinto NHL-pelien pelaamiseen. Olen sitä koulukuntaa että en jaksa innostua nettipelaamisesta toisia vastaan vaan tahkoan näitä dynasty modeja koska se on hauskaa ajanvietettä tunnin-pari aina kerralla, mutta äsken taas pelaillessa meinasi vetää kyllä ihan lopullisesti huuruun.
Calgarya vastaan pelataan, saan nopeasti pari maalia tehtyä ja 2-0 johdossa mennään ihan sinne kolmannen erän puoliväliin. Sitten vaan yhtäkkiä tekoäly saa jonkun jumalmoodin päälle. Maalit olivat vielä ihan vitun uskomattomia, käytännössä alivoimahyökkäyksissä vaan jotenkin pujottelevat ensin maalin taakse ja sieltä pelaavat avopaikan takatolpalle ja tottakai sisään. Kaksi lähes vastaavaa maalia. Jatkoajalla sitten ei mitään mainittavaa, paitsi mulle jostain kaksi ihan todella kummallista jäähyä ja kaverille 5 vs. 3 ylivoima --> aloitustappio, kaksi syöttöä ja veto maaliin.
Edelleen mulle on ihan ok hävitä näitä pelejä jos pelit on tasaisia ja edes suhteellisen realistisia, mutta sitten nämä ihan uskomattomat tekoälyn kikkailut vailla mitään logiikkaa saavat kyllä aivot sulamaan. Ei se nyt vaan vittu voi mennä niin että jos saan tehtyä pari maalia niin jossain vaiheessa tulee se jumalmoodi päälle ja maali vaan väkisin kaivetaan jostain. Pahinta näissä on se että tekoälyn "pelikirjassa" ei ole oikeasti ajoittain vitunkaan logiikkaa, niilläkin pelaajat säntäilevät ihan miten sattuu ja sahaavat tyyliin poikittain kaukaloa halki kesken hyökkäyksen. Mutta sitten jostain sieltä sekoilun keskellä ne pujottelee sinne maalille ja kappas, maali.
Äh, pitäisi varmaan jotain muuta pelaamista keksiä myös. Olen tosiaan aika huono konsolipelaaja ollut aina ja PC:lläkin pelannut lähinnä vanhempia manageripelejä ja sitten jotain GTA San Andreasta ja Vice Citya. Niin ja Batman Arhkam Asylumin olen vetänyt myös läpi. Ehkäpä siirryn niihin Batmanin jatko-osiin niin ei ihan niin paljon hajota. Tai sitten uudempaa GTA:ta.