Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 030
  • 66 796

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jari-Matti ja Maisa on olleet otsikoissa viime päivinä aika paljon. Nyt ne on kuulemma eronneet. Muistan kun viidakon tähtösissä muistaakseni Iida Ketola sanoi että Maisa on mielisairas. Ajattelin että siinä on kahden sellaisen tyhjäpääblondin nokittelua keskenään. Nyt kun tässä vuosien aikana on näitä juttuja kuullut niin ilmeisesti Maisa on esim. kiristänyt jotain exäänsä sillä että on valehdellut olevansa raskaana ja paljastaa kaiken jos tämä ex ei maksa jotain rahasummaa. Exä siis on kuuluisa. Muitakin yhtä älyvapaita juttuja on ollut liikkeellä.

Ei nyt muuten mikään kovin kiinnostava aihe (no okei onpas koska oon vähän tällänen tirkistelijä), mutta Latvalan puolesta jotenkin olen ihan hyvilläni että pääsi eroon tuosta muijasta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitus oli, että nukun lomalla pidempään kuin työaamuina. Paskat, pari tuntia normaalia aiemmin ylhäällä. Olen ns. kerrasta heräävää tyyppiä, eli uudelleen nukahtaminen ei onnistu kuin harvoin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Melkeenpä ois saanu olla nastat jaloissa aamulenkillä. Onhan noita yöpakkasia jo ollut, mutta ei noin liukasta ainakaan täällä. Autoilijat tunnetusti aina tietää milloin renkaat vaihdetaan, mutta pikkuhiljaa kannattaa niihin Jopoihin ja Kulkureihinkin nastoja alle asennella. No ihan parhautta kuitenkin, kun rupee pakkasta olemaan niin huomattavasti paremmalla fiiliksellä ulkoilee.

Lidlistä piti matkalla hakee maitoo ja tuoremehua, niin pitihän sitä taasen astua miinaan vaikkei se paistopiste kyseisessä putiikissa olekkaan heti sisään mentäessä vaan siellä perällä. Sen verran näpit vissiin oli kohmeessa, että piti päästä niitä lämmittelemään. Aamupuuro vaihtui goudasämpylöihin ja päiväkahville hillomunkkia eli se siitä lenkin hyödystä kalorillisesti. Vastustamaton paikka mulle. Siis tuo paistopiste.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Itse olen tässä viimeisen vuoden aikana alkanut kuuntelemaan noita podcasteja aika paljonkin. Ennen ei tullut tuollaista harrastettua, mutta mukavaa höpinäähän tuo on vaikkapa ulkoilun ohella. Tällä hetkellä aktiivisessa kuuntelussa ovat mm.

- Shikaani podcast
- Urheilucast
- Kimanttia
- Paalupaikka podcast
- WTF1 podcast
- Post2Post
- Pit Lane podcast
- Beyond The grid

Urheilucastia ja Kimanttia suosittelen kyllä niillä, jotka eivät ole tutustuneet. Monilla varmasti ennakkoluuloja Seppästä tai Mäkistä kohtaan. Sitten F1 faneille voi suositella ainakin WTF1 podcastia, sekä suomalaista Shikaania.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään vaihdettiin anopinpalli (kultasiilikaktus) uuteen ruukkuun miehen kanssa. Kyllä siinä oli hanskat täynnä piikkejä kun mies piteli kaktusta... Nyt se istuu hyvin uuteen ruukkuun ja toivottavasti viihtyy uudessa kaktusmullassaan. Sain kaktuksen tupaantuliaislahjana reilut parikymmentä vuotta sitten. Ei ole kukkia näkynyt... ja tokkopa näkyy minun hoidollani.
Mun ex-pomon rahapuu oli kuulemma sellainen, et jos se kuolee niin firma konkkaan. No ei mennyt eikä kuollut, sille annettiin vaalijat duunissa ettei kuole. Myivät firman ja mä vaihdoin paikkaa. Nykyinen firma näyttää voivan hyvin tanskalaisella omistuksella ja ex-tj siellä vielä porskuttaa. Ois luullut jäävän jo eläkkeelle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mennäkö ulos haravoimaan vai jäädäkö sisään katsomaan telkkaria? Siinäpä pulma... Ulkona on vielä pakkasta mutta aurinko paistaa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mennäkö ulos haravoimaan vai jäädäkö sisään katsomaan telkkaria? Siinäpä pulma... Ulkona on vielä pakkasta mutta aurinko paistaa.
Täällä mentiin sentään jo nollaan. Onhan tämä silti kuluvan syksyn tähän saakka kylmin aamu, ei siitä mihinkään pääse. Mä saatan lähteä myöhemmin tänään kännykkäostoksille nyt kun tuo palkkakin tuli tilille, mutta tällä hetkellä nautin rauhaisasta aamusta kahvikupposen kera. Huomenna vasta töihin, tällanen kevyempi viikko pitkästä aikaa on oikeastaan jopa aika jees!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Voi v..... Love Island loppuu tänään ja mitään Temppareita en kyl ala seuraamaan edes maksua vastaan, että mitäköhän sitä seuraavaks alkais tölläämään? BB:ssäkään ei oo tainnut mitään maailmaa mullistavaa tapahtua tällä kaudella ja silti pitäs jollain saada tämä tuleva tyhjiö paikattua, eli uus seurattava sarja olisi hakusessa eikä tarvi olla edes mikään reality-tyyppinen. Kunhan nyt sellanen mitä tykkää kattella arki-iltojen ratoksiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Voi v..... Love Island loppuu tänään ja mitään Temppareita en kyl ala seuraamaan edes maksua vastaan, että mitäköhän sitä seuraavaks alkais tölläämään? BB:ssäkään ei oo tainnut mitään maailmaa mullistavaa tapahtua tällä kaudella ja silti pitäs jollain saada tämä tuleva tyhjiö paikattua, eli uus seurattava sarja olisi hakusessa eikä tarvi olla edes mikään reality-tyyppinen. Kunhan nyt sellanen mitä tykkää kattella arki-iltojen ratoksiin.
Katot Netflixistä vaan Star Trekkiä. Aloitat TOS:stä, siirryt TNG:hen sen jälkeen, sit DS9 ja Voyager.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Katot Netflixistä vaan Star Trekkiä. Aloitat TOS:stä, siirryt TNG:hen sen jälkeen, sit DS9 ja Voyager.
Eh, ei oo ikin oikeen ollu noi tieteis/sci-fi sarjat tai leffat se mun juttu mutta kiitos yrityksestä...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Voi v..... Love Island loppuu tänään ja mitään Temppareita en kyl ala seuraamaan edes maksua vastaan, että mitäköhän sitä seuraavaks alkais tölläämään? BB:ssäkään ei oo tainnut mitään maailmaa mullistavaa tapahtua tällä kaudella ja silti pitäs jollain saada tämä tuleva tyhjiö paikattua, eli uus seurattava sarja olisi hakusessa eikä tarvi olla edes mikään reality-tyyppinen. Kunhan nyt sellanen mitä tykkää kattella arki-iltojen ratoksiin.
Katso tästä, jos et ole aiemmin katsonut. Ja vaikka olisitkin, kannattaa katsoa silti:
Kaikkien mainitsemiesi erittäin surullisten kertakäyttökulttuuriajan tv-sekoilujen (BB, Temptation Island jne.) vastapainoksi sopii erityisen hyvin MS Romantic; näennäisen kepeä sarja poikkeuksellisen syvällisellä pohjavireellä sekä symboliikkatasoilla, jotka hakevat suomalaisista televisiosarjoista vertaistaan. Minä en käytännössä katso televisiosta muuta kuin kellonajan aamu-tv:stä sekä satunnaisesti iltauutisia, luontodokumentteja, ajankohtaisohjelmia ja joitakin elokuvia. MS Romanticin kuitenkin katsoin melkein yhdeltä istumalta, ja vaikutuin.

Jotkut luonnehtivat tuota sarjaa "hauskaksi komediaksi" tai "suomalaisuuden tiivistymäksi". Omasta mielestäni kyseessä on poikkeuksellisen vaikuttava, samaistuttava, aidosti koskettava taideteos ilmiömäisillä näyttelijäsuorituksilla. Yhdenlainen kylmäävä kertomus ja maalaus ajasta, yhteiskunnasta ja maailmasta, jossa elämme. Todellinen kulttuuriteko.



 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Katso tästä, jos et ole aiemmin katsonut. Ja vaikka olisitkin, kannattaa katso silti:

Kaikkien mainitsemiesi erittäin surullisten kertakäyttökulttuuriajan tv-sekoilujen (BB, Temptation Island jne.) vastapainoksi sopii erityisen hyvin MS Romantic; näennäisen kepeä sarja poikkeuksellisen syvällä, vaikuttavalla pohjavireellä sekä symboliikkatasoilla, jotka hakevat suomalaisista televisiosarjoista vertaistaan. Minä en käytännössä katso televisiosta muuta kuin kellonajan aamu-tv:stä sekä satunnaisesti iltauutisia, ajankohtaisohjelmia ja joitakin elokuvia. MS Romanticin kuitenkin katsoin melkein yhdeltä istumalta, ja vaikutuin.

Jotkut luonnehtivat tuota sarjaa "hauskaksi komediaksi" tai "suomalaisuuden tiivistymäksi". Omasta mielestäni kyseessä on poikkeuksellisen vaikuttava, samaistuttava, aidosti koskettava taideteos ilmiömäisillä näyttelijäsuorituksilla. Yhdenlainen kylmäävä kertomus ajasta, yhteiskunnasta ja maailmasta, jossa elämme. Todellinen kulttuuriteko.


Tuli itseasiassa vilkuiltua tuo M/S Romantic sillon ensi-esityksensä aikaan "toisella silmällä" eli joitain pätkiä sieltä täältä mutta voisihan tuon vielä ihan kunnollakin pälyillä alusta loppuun. Sääli vain että tuo on kestoltaan melko lyhkäinen sarja. Juoni tuossa sinänsä on aivan loistava sekä mukaansatempaava.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuli itseasiassa vilkuiltua tuo M/S Romantic sillon ensi-esityksensä aikaan "toisella silmällä" eli joitain pätkiä sieltä täältä mutta voisihan tuon vielä ihan kunnollakin pälyillä alusta loppuun. Sääli vain että tuo on kestoltaan melko lyhkäinen sarja. Juoni tuossa sinänsä on aivan loistava sekä mukaansatempaava.
Kannattaa katsoa ihan ajatuksen kanssa, suosittelen lämpimästi!

MS Romantichan oli tarkoitus alun perin tehdä ihan vain normaalin pituisena, noin puolentoista tunnin komediaelokuvana, mutta Volanen ja kumppanit havaitsivat, ettei juttu taivu elokuvaksi eikä komediaksi. Onneksi niin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässä odottaa jo sunnuntaita kun palstahenkilöllä on lauantaina ne firman bileet, mistä se aikoo pokata muijan. Vai oliko ne bileet jo perjantaina? Jonkinlainen liveseuranta olisi hyvä. Pientä tiedotetta vartin välein, että miten homma etenee, onko jo katseita vaihdettu, katseet tulkittu, milloin siellä pannaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä odottaa jo sunnuntaita kun palstahenkilöllä on lauantaina ne firman bileet, mistä se aikoo pokata muijan. Vai oliko ne bileet jo perjantaina? Jonkinlainen liveseuranta olisi hyvä. Pientä tiedotetta vartin välein, että miten homma etenee, onko jo katseita vaihdettu, katseet tulkittu, milloin siellä pannaan.

Laitoin ns. homman tulille ja avasin ketjun hyvälle asialle.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit

Huisin vänkä webbisaitti on tuossa. Jatkan perehtymistä.

Kaikki kansanedustajat omaavat tietysti vastaavat tiedot lähes luonnostaan, koska ei sitä muuten Kansanedustajaksi pääsikään.
Pitää olla suhteellisuuden tajua (?) ja kykyä puhella vahvuusalueellaan. Innostaa mielikuvia kannatusalueellaan, lietsoa oma väkijoukkonsa uurnalle. Ehkäpä vielä pykälän typerämmäksi pyrkiä säätämään nuo poloiset torvelot notta uusi edustajakausi varmistuisi.
Demokratian ylivoima jyllää. Toivottavasti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lauantaina olisi ystävän synttäribileet kaupungilla. Jos mennään vanhan kaavan mukaan niin se on syömään, kapakkaan ja yökerhoon ja minä putoan kyydistä tuossa kapakan kohdalla. En oikein tiedä... Ei jotenkaan hotsita. Mutta täytyy nyt katsoa jos sinne raflaan menisi ja lähtisi sitten kotiin ennen kapakkaa... Ennen kuin kaikki on niin kännissä ettei niitä meinaa selvinpäin kestää (ja sortuu itse juomaan).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lauantaina olisi ystävän synttäribileet kaupungilla. Jos mennään vanhan kaavan mukaan niin se on syömään, kapakkaan ja yökerhoon ja minä putoan kyydistä tuossa kapakan kohdalla. En oikein tiedä... Ei jotenkaan hotsita. Mutta täytyy nyt katsoa jos sinne raflaan menisi ja lähtisi sitten kotiin ennen kapakkaa... Ennen kuin kaikki on niin kännissä ettei niitä meinaa selvinpäin kestää (ja sortuu itse juomaan).
Meinaatko että oot vetäny jo syödessä niin kovat perseet että sammut ennen kapakkaa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kolmas työkokeilupäivä alkaa kohta. Jännittäviähän nämä päivät ovat kun miettii että mitä ne minusta ajattelevat, miten työt sujuvat ja ennen kaikkea kun kaikki on niin uutta. Mutta tämän enempää en täällä aio puhua minun arvioimisiin liittyvistä asioista etten löydä itseäni taas matkittavien kirjoittajien joukosta.

No kyllähän se työ, vaikka alkuun vain työkokeilu tekee paljon. Se kun on sisältöä elämässä ihan eri tavalla kuin mitä tässä on pitkään ollut. Ja on tämä tällainen selkeä arkirytmi. Tärkeitä asioita henkisesti, mukavaa vaihtelua ja sitä kokee elämänsä paljon tärkeämmäksi ja mielekkäämmäksi.

On luonnollisesti nyt menossa ihan erilainen elämän vaihe kuin huhtikuusta näihin päiviin saakka. Olin monta kuukautta työttömänä aina huhtikuusta viime viikon sunnuntaihin asti ja olin lähinnä vain kotona. Nyt puolestaan täytyy joka päivä töissä käydä, onhan tämä töissä käyminen hieman raskastakin mutta on tässä monta positiivistakin asiaa. Noita asioita mitä jo luettelinkin.

Nyt minulle on selkeytynyt jo työvuorot pitkälle ajalle. Teen lähes poikkeuksetta töitä aikavälillä 8-14 ja jokaisena arkipäivänä. Tykkään työvuoroistani, herätä ei tarvitse ihan niin aikaisin. No herään silti kuudelta jo mutta vielä aikaisemminkin voisi joutua heräämään. Ja pääen kohtuu ajoissa myös pois töistä.

Olen ensimmäisinä päivinä tehnyt kaikenlaista avustavaa työtehtävää. Huolehtinut tiskin puhtaasta päästä, kerännyt puhdasta tiskiä kärryyn tiskikoneesta ja vienyt sitä paikoilleen. Olen myös päässyt kuorimaan paljon erilaisiakin kasviksia ja juureksia. Sekä olen päässyt myös raastamaan niitä oikein koneella. Olen myös jakanut salaatteja pieniin kippoihin, ne menevät sitten koteihin asiakkaille.

Puhtaan tiskin paikoilleen viemisessä on ärsyttävää se kun on uusi paikka niin ei vielä täysin tiedä ja muista missä mitäkin tavaraa pidetään. Mutta kai tavaroiden pitopaikat vähitellen oppii myös.

Mutta nyt täytyy taas lopettaa kirjoittaminen ja alkaa tekemään eväitä. Ehtii sitten töihinkin. Tänään on mentävä pyörällä töihin että on ajoissa kotona kun kotikuntoutuksen puolelta tulee työntekijä minua katsomaan heti työpäivän jälkeen. Ehkä senkin vuoksi työviikko mennyt vauhdilla kun on ollut ohjelmaa työpäivien jälkeenkin.

Jaa niin, kun menen pyörällä niin toivon että ei ole vielä liukasta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varo @vilperi sen raastinkoneen kanssa. Oon nähnyt kun eräältä neitoselta lähtee sormesta pää pois tuollasen kanssa. Ei mennyt ne porkkanaraasteet asiakkalle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös