Harmittaa jonkin verran. Minulla oli isot odotukset eilistä ja tämän päiväistä koti-iltaa kohtaan. Piti leipoa paljon erilaisia herkkuja illaksi ja herkutella sitten niillä sekä katsella jääkiekkoa. No eiliset leipomiseni ei epätyypilliseen tapaani täysin onnistunutkaan. Epäilen syyn olevan tuossa uuden asunnon uunissa joka ensimmäisiä kertoja oli minulla käytössä. Se ei paistanutkaan järin hyvin vaan vaikka leipomukset olivat ohjeessa sanotun ajan uunissa niin silti ne jäivät raa-aksi.
Olen vielä kaiken lisäksi niin orjallinen mitä tulee noihin reseptien noudattamiseen. Olisi pitänyt kyllä antaa olla uunissa vielä kauemmin kun näki että eihän nämä vielä ole kypsiä mutta kai minun pasmani sitten sekoitti se kun ne olivat uunissa kuitenkin niin kauan kuin ohjeessa sanottiin?
Minun piti tehdä eilisillaksi nachovuokaa, minipitsoja ja jälkiruoaksi suklaapiirasta, mutta suklaapiiras tästä nyt epäonnistui pahiten ja söin sen sitten taikinana pois. Sen mitä taikinaa jäi jäljelle vuokaan, osan ollessa uunin pohjalla. Nuo minipitsat puolestaan jäivät kyllä raa-aksi, joten kysymys kuuluu voiko niitä uudelleen tänään vielä yrittää paistaa lisää? Minä kyllä sanoisin että miksei sitä voisi kokeilla?
Nachovuoka onnistui kyllä hyvin ja on todella hyvän makuista, mutta siinä ei sinällään ollutkaan mitään mikä vaati uunissa kypsentämistä. Ainoastaan vaati vain lämmityksen uunissa.
Kyllähän nyt suoraan sanottuna vituttaa ja nolottaakin kun tällä lailla epäonnistuin. Mutta olen laittamassa kyllä syyn tuon uuden asunnon uunin niskoille ja kun en tunne sitä vielä niin hyvin. Onko kuinka hidas uuni ja kun ohjeessa sanotaan vaikka 225 astetta niin missä asteissa tämän uunin silloin pitää olla?
Minun kun pitää vielä valita vapaa-aikaohjelmani. Rahani ovat rajalliset ja eivät riitä kaikkeen niin täytyy valita vaikka viihteen, hyvän ruoan ja säästämisen väliltä. Nyt päätin panostaa osan "ylimääräisestä" rahastani hyvään ruokaan ja jonkin verran jää myös säästöön. Harmi vain sitten että en nyt täysin onnistunut tuon hyvän ruoan laittamisessa. No tämä oli ensimmäisiä kertoja kun käytin tuota tämän uuden asunnon uunia.