Varo
@vilperi sen raastinkoneen kanssa. Oon nähnyt kun eräältä neitoselta lähtee sormesta pää pois tuollasen kanssa. Ei mennyt ne porkkanaraasteet asiakkalle...
Kyllähän minä koitan olla varovainen tuon laitteen kanssa. Minua on varoitettu just työurani alkutaipaleella tuosta laitteesta että on tehokas sitten viemään sormiakin mennessään. Ja siitä lähtien olen oppinut olemaan varovainen kyseisen laitteen kanssa.
Kyllä sitä hieman pelkää aina että jos käykin huonosti tuon laitteen kanssa. Mutta kun hieman varovaisesti sitä käyttää niin toivottavasti ainakaan mitään pahaa ei tapahdu. Vihreästäkin nappulasta se kone sammuu, mutta lopuksi on tärkeää sammuttaa koko vehje siitä punaisesta virtanappulasta. Varmemmin on kone sitten kiinni kun alkaa siitä osia irroittelemaan.
Ja olenhan minä tosiaan käyttänyt vastaavanlaista laitetta ainakin aiemmalla työurallani melko paljonkin. Ihan kiva sitä käyttää on ja onhan raasteenkin tekeminen paljon helpompaa niin kuin tekisi sen itse käsin raastamalla, mutta täytyy olla vain varovainen. Sinne minne raastettavat kasvikset sun muut laittaa niin ei missään nimessä saa mennä tunkemaan sormiaan!
Ja tänään työpäivän jälkeen muuten sain taas huomata että tämä maailma on todellakin pieni paikka. Minua käy aina viikottain katsomassa kotikuntoutuksen työntekijä. Tämä työntekijä on usein aina sama henkilö. Tänään sitten meille selvisi että olemmekin käyneet samaa oppilaitosta Kauhajoella. Minä valmistuin restonomiksi sieltä vuonna 2009 ja hän vasta silloin aloitti siellä opinnot restonomiksi. Erikoinen ja yllättäväkin yhteensattuma!
Ja näin se maailma heittelee saman koulunkin käyneitä ihmisiä. Toinen on nyt vaihtanut alaa ja on töissä tosiaan hoitoalalla ja toinen eli minä olen mielenterveyskuntoutuja. Ehkä tämä todistaa vähän myös sitäkin että kuka vaan voi sairastua mielenterveydellisesti.