Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 913
  • 66 802

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Uunissa on "kukkoa viinissä", ei tuoksu kovin hyvälle (en pidä punkun hajusta) mutta maistuu kyllä loistavalle. Sisko ei paljon punaista lihaa syö joten kanalinjalla mennään tai broileriahan se on.

Onkohan missään ravintolassa koskaan oikeasti ollut kukkoa siellä viinissä. Se on kumma miten helppoon asiakkaat menee ja niille voi myydä mitä vaan.

Jos viinikukko ei kiinnosta, niin kannattaa kokeilla tätä, eli yhtä kreikkalaisten perusruuista:
Kts linkki, joka vie Stifado-ohjeeseen eli: Stifado-lihapata ja muita ihania Kreikan herkkuja

Ei vain voi mennä poskelleen... aina hieno vaihtoehto.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ostin kanan maksaa, kun sattui olemaan tarjouksessa ja tykkään maksasta. Ravintolassa saman annoksen nimi olisi hanhen maksa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tyttöystäväni on iltatähti. Ei ole todisteita, mutta vahinkojahan nuo nyt aina on.
Jaa, en nyt tiedä. Sisko kyllä sanoo että oli ihan todella suunniteltu lapsi, reilun vuoden odotuksen jälkeen. Toisaalta kuka haluaa myöntää että kävi vahinko, sälyttää vielä lapsen harteille sen kun kyllähän se joskus tulee puheeksi. Eikä me olla (enää) siskon kanssa niin läheisiä että hän olisi aiemmin kertonut että he yrittävät lasta kun olisi hyvin voinut käydä niin ettei onnistukaan. Se kun oli heidän kahden, miehen ja vaimon, projekti...

Jos viinikukko ei kiinnosta, niin kannattaa kokeilla tätä, eli yhtä kreikkalaisten perusruuista:
Kts linkki, joka vie Stifado-ohjeeseen eli: Stifado-lihapata ja muita ihania Kreikan herkkuja
Olen tuota kyllä tehnyt, hyvin onnistui. Olen muutenkin kaikenlaisten patojen ystävä... En ole koskaan kyllä päässyt ihan sinuiksi kreikkalaisen ruuan kanssa, en Kreikan lomasaarilla enkä paikallisessa kreikkalaisessa ravintolassa (jos hölvätään valkosipulin kanssa tosi auliisti, ei nappaa). Mutta tiedän etten ole koskaan oikeasti päässyt kiinni siihen moninaisuuteen mitä kreikkalainen keittiö tarjoaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ostin naudanlihaa, kun oli hyvännäköinen klöntti. Ravintolassa saman annoksen nimi olisi härän pihvi.

Tietenkin. Vantaalla asuessa ostin paikallisesta aina valkosipulihärän. Hyvää se oli, mutta eihän sillä niin väliä ole joutua pikkujekkuun, kun mukavaa henkilökuntaa, loistava jukeboksi ja sunnuntaisin bingoa. Karaoken taso vaihteli, mutta ruuan ei koskaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Piti kirjoittaa tämän viikon urheilutarjonnasta lista että mitä urheilua tulee, minä päivänä, mihin kellon aikaan ja miltä kanavalta. Pysyisin paremmin kartalla viikon urheilutarjonnasta.

Eihän tästä kuitenkaan mitään tullut. Kun pääsin lauantain kohdalle niin en enää eilen illalla väsyneessä mielen tilassa jaksanut tehdä listaa. Kirjoitettavaa olisi ollut niin paljon taas ja kun käsin tuota listaa kirjoittelin. Kylläpäs tuleekin nimittäin tämän viikon lauantaina paljon taas urheilua. Ihan tuutin täydeltä.

Minua itseäni aina innostuttaa penkkiurheilijana se kun seurattavaa urheilua tulee monta tuntia putkeen. Ei siinä tarvitse miettiä mitä sitä vapaallaan tekisi. Jotenkin rentouttavaa istua vaan pehmustetussa tuolissa ja katsella urheilua.

Täällä urheilutarjontaa lisää se että eilen päivitin nyt sitten sen kanavapakettini. Vaihdoin Telian all star-passin liigapassiin ja koko Viasatin urheilutarjontaan. Nyt näkee jonkin verran jalkapalloakin kuten Valioliigaa jääkiekon lisäksi ja hintaa on paketilla 5 euroa enemmän per kuukausi.

Mutta nyt on pakko lopettaa tämä kirjoittaminen ja alkaa valmistautumaan töihin lähtöön. Taidan olla muuten vähän koukussa varsinkin tähän ketjuun kirjoittamiseen kun melkein päivittäin tänne tulee jotain turistua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Piti järjestää puolvuotis hääpäiväksi oikein kunnon juhlat (siis miehelle) mutta hitto sehän meni ihan ohi kun stressasin veljen laskiaistapahtumaa ja ehkä vähän siskon tuloakin. Nyt pitää sitten siirtää katse vajaan puolen vuoden päähän jos sitten muistaisi juhlia hääpäivää, pumpulihääpäivää. No nyt on sitten laskiaistiistai... Laskiaispulla minulla on tässä kahvin kanssa ja rokkaa on sitten kotona. Nyt on ainakin aurinkoinen ilma joten kyllä vähän tekisi mieli mennä pulkkamäkeen. No hiihtämään menen ainakin kun hanki kantaa nyt suksijaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taidan olla muuten vähän koukussa varsinkin tähän ketjuun kirjoittamiseen kun melkein päivittäin tänne tulee jotain turistua.

Älä huoli, sulla on tänne vain 217 viestiä, kun eräällä ääliöllä on 2075. Siinä on tietty eronsa

Niin ja yksikin tylsimys on kirjoittanut yli 25 % kaikista viesteistään tähän ketjuun... Ei auttanut asiaa vaikka "spämmäsi" mm-hiihtojen aikaan liveseurantaan intopiukeena. Nimim. Ai mää vai?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin ja yksikin tylsimys on kirjoittanut yli 25 % kaikista viesteistään tähän ketjuun... Ei auttanut asiaa vaikka "spämmäsi" mm-hiihtojen aikaan liveseurantaan intopiukeena. Nimim. Ai mää vai?

On siitä jo yli kymmenen vuotta, kun sain ainoan penalttini ja siinä nuhteluviestissä todettiin kuinka et oikein muutenkaan kirjoita jääkiekkopuolelle. Sitten oli pakko ryhdistäytyä ja keksiä jotain sinne. En silti rupea valvomaan öitäni jääkiekon takia enkä ole kiinnostunut narreista.

Ja voisihan jotain yöpelejäkin katsoa ja katsonkin koskaan, mutta helvetti, kun ei tajua miten nämä kanavapaketit menee. Pelejä näkyy aina joskus, mutta ei mitenkään koko ajan.

Boldaus ei ole oma.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Älä huoli, sulla on tänne vain 217 viestiä, kun eräällä ääliöllä on 2075. Siinä on tietty eronsa.

Niin ja yksikin tylsimys on kirjoittanut yli 25 % kaikista viesteistään tähän ketjuun... Ei auttanut asiaa vaikka "spämmäsi" mm-hiihtojen aikaan liveseurantaan intopiukeena. Nimim. Ai mää vai?

Tässähän melkein alkoi nolottamaan oma "huoleni" siitä että olen tähän ketjuun koukussa ja kirjoitan mukamas tänne paljon. Noihin Turha Kaukalon ja Iisopin lukemiin kun minulla on tosiaan matkaa aika paljonkin. Minulla on muistaakseni ollut kirjoitusoikeudet Jatkoajan keskustelupalstalle jo vuodesta 2005 alkaen ja olen sinä aikana kirjoitellut tähän ketjuun vain kuitenkin 217 viestiä. On se sittenkin aika vähän. Silloin kun liityin Jatkoajan keskustelupalstalle niin eihän tällaista ketjua vielä tainnut kyllä ollakaan.

Ja olen kirjoittanut tähän ketjuun vain noin 3 prosenttia kaikista viesteistäni. Minun matikkapäälläni laskettuna. Se pää on vaan kyllä valitettavan paljon ruostunut viime vuosina kun sitä ei ole tullut käytettyä niin paljoa.

Tosin minulla on vahva tunne että viime kuukausina ja vaikka viimeisen parin vuoden aikana olen kirjoittanut kaikista viesteistäni tähän ketjuun enemmänkin kuin vain 3 prosentin verran. Olisi kiva jos noita viestitilastoja näkisi tarkemminkin, eri ajan jaksoilta.

No nyt on sitten laskiaistiistai... Laskiaispulla minulla on tässä kahvin kanssa ja rokkaa on sitten kotona. Nyt on ainakin aurinkoinen ilma joten kyllä vähän tekisi mieli mennä pulkkamäkeen. No hiihtämään menen ainakin kun hanki kantaa nyt suksijaa.

Juu, laskiaistiistai on tosiaan tänään. Töissä oli tänään hernekeittoa ja sain syödä siellä myös kaksi laskiaispullaa. Kotona en ainakaan vielä jaksa leipoa laskiaispullia. Pari viikkoa sitten kyllä leivoin pullia ja saattaa olla että tässä lähiaikoina leivon uudelleen niitä pullia. En välttämättä kyllä nyt lauantaina kun tulee sitä urheilua paljon mutta josko sitä seuraavana lauantaina sopisi paremmin aikatauluun?

Kaupasta en laskiaispullia osta kun ne on aika mauttomia. Etenkin se kermavaahto on aika mautonta. Minä tykkään kermavaahdosta joka on makeaa.

Tänään muuten taas aika paha valinta edessä. Tänään HPK:lla kotona peli sarjakakkosta TPS:ää vastaan ja Jokereilla taas samaan aikaan playoffs-peli joka joukkueen on pakko voittaa. Näistä olisi nyt sitten valittava kumpaa katselee. Kumpaakin peliä ei voi katsella samanaikaisesti kun Teliaa voi katsella samoilla tunnuksilla vain kahdella eri laitteella samaan aikaan ja isänikin kuitenkin haluaa katsella kanssa jompaa kumpaa peliä. Minun tunnuksillani se isänikin kyllä katselee peliä mutta en halua viedä häneltäkään katseluiloa.

HPK:n peliin pääsisin kyllä paikan päällekin ilmaiseksi tämän kuntoutuskeskuksen kausikortilla. Sellaiset kun olisi vielä vapaana tähän peliin. Mutta taidan silti valita Jokereiden pelin. Se on playoffs-peli, panokset isot, voi olla Jokereiden kauden viimeinen ottelu... Kerhon otteluita kun varmasti vielä jonkun verran näkee tämänkin pelin jälkeen.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Saatanan kepulaiset eduskuntavaaliehdokkaat ku tunkevat mun instagram seinän täyteen sponsoroituja mainoksia. Onneksi nämä voi piilottaa ja syyksi voi laittaa "ei ole oleellinen".
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Olen pojan myötä alkanut katselemaan taivaalle uudella tavalla, eli tiirailemaan tähtiä. Orionin bongasi helposti ja sielä punaisen jättiläisen Betelgeuzen. Siitä on suora linja Härkään ja siitä kun jatkaa niin pitäisi nähdä Marsin. Mutta sitä en vieläkään löydä, en tiedä onko paljaalla silmällä mahdollistakaan kun tuolla on valosaastetta kuitenkin jonkun verran. Ja vähän turhan kylmä vielä patsastella niska kenossa takapihalla.

Ensi kuussa pitäisi olla hyvä bongauskuukausi tähtien suhteen kun on vielä pimeää ja lumet sulaneet niin eivät heijasta nekään valoa. Ja on lämpimämpää. Ties vaikka ajelisi maaseudulle jos näkisi linnunradan pitkästä aikaa, sitä voi vaan tuijottaa ties kuinka kauan.
 

Nick Neim

Jäsen
Tässähän saa ihan tosissaan jännittää ehtiikö kotiin pöntölle ennen kuin toimitus on ns. perillä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On siitä jo yli kymmenen vuotta, kun sain ainoan penalttini ja siinä nuhteluviestissä todettiin kuinka et oikein muutenkaan kirjoita jääkiekkopuolelle.
Joo, nuhteita odotellessa jatkan kirjoittamista tänne vapaammalle puolelle. Ei sillä että siellä jääkiekko puolella olisi pipo hirveän kireämmällä kuin täällä. Eikä sillä ettenkö jääkiekkoa seuraisi mutta en koe että minulla olisi tarpeeksi kompetenssiä mennä jääkiekkokeskusteluun mukaan. Latteuksia kyllä osaisin latoa tiskiini tyyliin ''ihan kiva peli, oli mukava että voitettiin..." En koe että se olisi itse tarkoitus.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siitä on suora linja Härkään ja siitä kun jatkaa niin pitäisi nähdä Marsin. Mutta sitä en vieläkään löydä, en tiedä onko paljaalla silmällä mahdollistakaan kun tuolla on valosaastetta kuitenkin jonkun verran. Ja vähän turhan kylmä vielä patsastella niska kenossa takapihalla.

Planeetoillakin on ajat milloin ne näkyy yleensäkään ja nousu- ja laskuajat. Mars näkyy silloin kuin näkyy ja useinkin valosaaste ei siihen juurikaan edes vaikuta, kun kuitenkin tuossa naapurissa luuraa. Kiertoradoista johtuen etäisyys vaihtelee, mutta on se aina paljaalla silmällä nähtävissä. Riippuu sitten tietenkin, jos valosaastetta on todella paljon.

Tutki vaikka tuolta:

Tähdet ja avaruus: Tähdet ja avaruus -lehden verkkouutiset
Light pollution map

Ties vaikka ajelisi maaseudulle jos näkisi linnunradan pitkästä aikaa, sitä voi vaan tuijottaa ties kuinka kauan.

Paras tähtikokemukseni oli sattumaa, kun Australiassa maaseudulla oli pakko päästä miesten huoneeseen. Siinä helpotuksen jälkeen vasta ehti katsoa taivaalle. Se oli jotain aivan käsittämätöntä mitä siellä näkyi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joo, nuhteita odotellessa jatkan kirjoittamista tänne vapaammalle puolelle. Ei sillä että siellä jääkiekko puolella olisi pipo hirveän kireämmällä kuin täällä. Eikä sillä ettenkö jääkiekkoa seuraisi mutta en koe että minulla olisi tarpeeksi kompetenssiä mennä jääkiekkokeskusteluun mukaan. Latteuksia kyllä osaisin latoa tiskiini tyyliin ''ihan kiva peli, oli mukava että voitettiin..." En koe että se olisi itse tarkoitus.

Näistä ei kai kannattaisi "puhua ääneen" mutta sama ongelma se on minullakin.

En ole hetkeen kokenut että minulla olisi annettavaa jääkiekkokeskusteluissa. 14-vuotiseen keskusteluhistoriaani sisältyy kyllä aikoja milloin olen ollut aktiivisempikin lätkäkeskusteluissa mutta nyt viime kuukausina on ollut sellainen fiilis etten osaisi kirjoitella kiekkokeskusteluihin kuin niitä latteuksia, ympäripyöreitä kirjoituksia.

Noloa myöntää mutta asia on jopa ahdistanut minua. Haluaisinkin ehkä ottaa osaa kiekkokeskusteluihinkin mutta en koe että minulla olisi niihin mitään järkevää annettavaa. Paineet ja minun omat odotukseni asian suhteen sen sijaan kasvavat.

Seuraan kyllä urheilua ja jääkiekkoa vähintään yhtä paljon kuin ennenkin. Jos en jopa enemmänkin. Nyt elän ehkä aikaa jolloin seuraan urheilua eniten mitä olen koskaan seurannut mutta silti minua ei paljoa kiekkokeskusteluissa nähdä.

Niitä latteita kiekkokirjoituksiakin kirjoittelee sitten mielummin tänne kuin pilaa tasokkaan keskustelun omilla tuotoksillaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noloa myöntää mutta asia on jopa ahdistanut minua. Haluaisinkin ehkä ottaa osaa kiekkokeskusteluihinkin mutta en koe että minulla olisi niihin mitään järkevää annettavaa.
Ei mitään hätää. Ei siellä ole suurimmalla osalla muutenkaan. Mukaanlukien allekirjoittanut. Tervetuloa vaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei mitään hätää. Ei siellä ole suurimmalla osalla muutenkaan. Mukaanlukien allekirjoittanut. Tervetuloa vaan.
Niin, jos vuosien varrella juttua on piisannut siitä, että Suomen olympiajoukkue tulisi täyttää Mestis-pelaajilla siihen, että kärsiikö nuorison hittipeliä otteluiden välillä ongelmapelaajuuteen asti hakkaava lahjakkuus erektio-ongelmista, niin mikään inhimillinen ei ole vierasta, edes jääkiekkokeskusteluissa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse ainakin elän sellaisessa kuplassa, jossa jääkiekosta saa puhua ihan ns. livenä jo täysin riittävästi. Eipä siitä ihan hirveästi jaksa sitten enää kirjoitella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös