Jälleen eletään tai ainakin minä elän melkoista urheilun täytteistä viikonloppua. Tai en minä itse niin paljoa liiku vaan lähinnä penkkiurheilen. Katselen kun muut, minua taitavammat ja ainakin omissa lajeissaan paremmat yksilöt urheilevat.
Urheilun seuraamiset alkoivat tänään minulla noin kello 16 aikaan kun tuli SKA:n ja Spartakin välinen KHL:n pudotuspeliottelu. Tuota peliä ehdin katselemaan noin tunnin verran ja sitten alkoi naisten ampumahiihtokilpailu. Tuon jälkeen lähdin oikein peliin paikan päälle. Kävin "Rinkelinmäellä" katselemassa HPK:n ja HIFK:n välisen ottelun ja nyt sitten alan seuraamaan Norwichin ja Teemu Pukin jalkapallo-ottelua. Jos vain jaksan sitä loppuun asti katsella työviikon jälkeen. Peli kestää aina melkein tuonne 23.45 saakka. Sitten olisi aikaa nukkua noin kaksi tuntia kun muistaakseni kello 2.35 alkaisi muun muassa suomalaisittainkin kiinnostava NHL-peli Carolinan ja Winnipegin välillä.
Mutta saa nyt katsoa kuinka sitä jaksaakaan valvoa kun tosiaan jaloissa ja muualla kehossa sekä mielessä painaa mennyt työviikkokin. Huominen on kyllä vapaa että siinä mielessä ei nyt ole niin väliä moneenko valvoo. Ja huomennahan sitten jatkuu tämä urheilun ilotulitus. Täynnä urheilua on huominenkin päivä.
Juu, minä innostun aika herkästi siitä kun tulee paljon urheilua. Enkä nyt jaksa uskoa että olen mikään harvinaisuus tällaisella palstalla. Välillä mietin kiinnostaako urheilua minua jo liikaakin mutta eikö se ole hyvä että jokin kiinnostaa? Kurjaa sekin olisi jos täältäkin saisi alvariinsa lukea kuinka minua ei kiinnosta mikään.
Jäähallissa oli muuten tänään kivaa. Oli viihdyttävä peli kun HPK nappasi peräti 5-2 voiton tärkeässä ottelussa ja Kivikylän lihapiirakka kahdella nakilla oli jälleen kerran hyvää. Tykkään tuosta lihapiirakasta, melkein aina hallissa ollessani ostan tuollaisen iltapalakseni. Hallissa oli vaan noloa kuunnella kun yksi mies päivitteli ääneen avauserän aikana kuinka tuo yksi mies on ihan seko. Huutaa tuolla kahdeksan lasten ympyröimänä. (Tuo huutava mies kun on siskoni mies). Minä sen sijaan olin tänäänkin hallissa kovin hiljaa. Huusin vain siinä kohdassa kun HPK teki maalin ja piti huutaa se HPK, kohdassa taas hassuttelee vastustajaa- HPK!
Ja: mutta onhan se lihapiirakka cola-juomalla kyllä aika kallista. Hyvää kyllä, mutta kallistakin. Yksi lihapiirakka kahdella nakilla ja colalla maksaa 8 euroa.