Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 614 297
  • 67 905

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Saatanan kepulaiset eduskuntavaaliehdokkaat ku tunkevat mun instagram seinän täyteen sponsoroituja mainoksia. Onneksi nämä voi piilottaa ja syyksi voi laittaa "ei ole oleellinen".

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Olen pojan myötä alkanut katselemaan taivaalle uudella tavalla, eli tiirailemaan tähtiä. Orionin bongasi helposti ja sielä punaisen jättiläisen Betelgeuzen. Siitä on suora linja Härkään ja siitä kun jatkaa niin pitäisi nähdä Marsin. Mutta sitä en vieläkään löydä, en tiedä onko paljaalla silmällä mahdollistakaan kun tuolla on valosaastetta kuitenkin jonkun verran. Ja vähän turhan kylmä vielä patsastella niska kenossa takapihalla.

Ensi kuussa pitäisi olla hyvä bongauskuukausi tähtien suhteen kun on vielä pimeää ja lumet sulaneet niin eivät heijasta nekään valoa. Ja on lämpimämpää. Ties vaikka ajelisi maaseudulle jos näkisi linnunradan pitkästä aikaa, sitä voi vaan tuijottaa ties kuinka kauan.

Nick Neim

Jäsen
Tässähän saa ihan tosissaan jännittää ehtiikö kotiin pöntölle ennen kuin toimitus on ns. perillä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On siitä jo yli kymmenen vuotta, kun sain ainoan penalttini ja siinä nuhteluviestissä todettiin kuinka et oikein muutenkaan kirjoita jääkiekkopuolelle.
Joo, nuhteita odotellessa jatkan kirjoittamista tänne vapaammalle puolelle. Ei sillä että siellä jääkiekko puolella olisi pipo hirveän kireämmällä kuin täällä. Eikä sillä ettenkö jääkiekkoa seuraisi mutta en koe että minulla olisi tarpeeksi kompetenssiä mennä jääkiekkokeskusteluun mukaan. Latteuksia kyllä osaisin latoa tiskiini tyyliin ''ihan kiva peli, oli mukava että voitettiin..." En koe että se olisi itse tarkoitus.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siitä on suora linja Härkään ja siitä kun jatkaa niin pitäisi nähdä Marsin. Mutta sitä en vieläkään löydä, en tiedä onko paljaalla silmällä mahdollistakaan kun tuolla on valosaastetta kuitenkin jonkun verran. Ja vähän turhan kylmä vielä patsastella niska kenossa takapihalla.

Planeetoillakin on ajat milloin ne näkyy yleensäkään ja nousu- ja laskuajat. Mars näkyy silloin kuin näkyy ja useinkin valosaaste ei siihen juurikaan edes vaikuta, kun kuitenkin tuossa naapurissa luuraa. Kiertoradoista johtuen etäisyys vaihtelee, mutta on se aina paljaalla silmällä nähtävissä. Riippuu sitten tietenkin, jos valosaastetta on todella paljon.

Tutki vaikka tuolta:

Tähdet ja avaruus: Tähdet ja avaruus -lehden verkkouutiset
Light pollution map

Ties vaikka ajelisi maaseudulle jos näkisi linnunradan pitkästä aikaa, sitä voi vaan tuijottaa ties kuinka kauan.

Paras tähtikokemukseni oli sattumaa, kun Australiassa maaseudulla oli pakko päästä miesten huoneeseen. Siinä helpotuksen jälkeen vasta ehti katsoa taivaalle. Se oli jotain aivan käsittämätöntä mitä siellä näkyi.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joo, nuhteita odotellessa jatkan kirjoittamista tänne vapaammalle puolelle. Ei sillä että siellä jääkiekko puolella olisi pipo hirveän kireämmällä kuin täällä. Eikä sillä ettenkö jääkiekkoa seuraisi mutta en koe että minulla olisi tarpeeksi kompetenssiä mennä jääkiekkokeskusteluun mukaan. Latteuksia kyllä osaisin latoa tiskiini tyyliin ''ihan kiva peli, oli mukava että voitettiin..." En koe että se olisi itse tarkoitus.

Näistä ei kai kannattaisi "puhua ääneen" mutta sama ongelma se on minullakin.

En ole hetkeen kokenut että minulla olisi annettavaa jääkiekkokeskusteluissa. 14-vuotiseen keskusteluhistoriaani sisältyy kyllä aikoja milloin olen ollut aktiivisempikin lätkäkeskusteluissa mutta nyt viime kuukausina on ollut sellainen fiilis etten osaisi kirjoitella kiekkokeskusteluihin kuin niitä latteuksia, ympäripyöreitä kirjoituksia.

Noloa myöntää mutta asia on jopa ahdistanut minua. Haluaisinkin ehkä ottaa osaa kiekkokeskusteluihinkin mutta en koe että minulla olisi niihin mitään järkevää annettavaa. Paineet ja minun omat odotukseni asian suhteen sen sijaan kasvavat.

Seuraan kyllä urheilua ja jääkiekkoa vähintään yhtä paljon kuin ennenkin. Jos en jopa enemmänkin. Nyt elän ehkä aikaa jolloin seuraan urheilua eniten mitä olen koskaan seurannut mutta silti minua ei paljoa kiekkokeskusteluissa nähdä.

Niitä latteita kiekkokirjoituksiakin kirjoittelee sitten mielummin tänne kuin pilaa tasokkaan keskustelun omilla tuotoksillaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Noloa myöntää mutta asia on jopa ahdistanut minua. Haluaisinkin ehkä ottaa osaa kiekkokeskusteluihinkin mutta en koe että minulla olisi niihin mitään järkevää annettavaa.
Ei mitään hätää. Ei siellä ole suurimmalla osalla muutenkaan. Mukaanlukien allekirjoittanut. Tervetuloa vaan.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ei mitään hätää. Ei siellä ole suurimmalla osalla muutenkaan. Mukaanlukien allekirjoittanut. Tervetuloa vaan.
Niin, jos vuosien varrella juttua on piisannut siitä, että Suomen olympiajoukkue tulisi täyttää Mestis-pelaajilla siihen, että kärsiikö nuorison hittipeliä otteluiden välillä ongelmapelaajuuteen asti hakkaava lahjakkuus erektio-ongelmista, niin mikään inhimillinen ei ole vierasta, edes jääkiekkokeskusteluissa.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse ainakin elän sellaisessa kuplassa, jossa jääkiekosta saa puhua ihan ns. livenä jo täysin riittävästi. Eipä siitä ihan hirveästi jaksa sitten enää kirjoitella.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Työkokeilupaikassa harmaita hiuksia tuottaa patojen pesu. Tämä on hiukan ihmeellinenkin juttu sillä aiemmissa työpaikoissani patojen pesut on ollut ihan perushommaa ja ongelmia ei ole ilmennyt. Tietenkin padat vaikuttavan olevan tekniikoiltaan hiukan erilaisia mutta ongelma ei ole siinä että en osaisi käyttää patoja työkokeilupaikassa. Eikä ongelma ole siinäkään että en haluaisi pestä patoja. En nyt niitä niin järin mielelläänkään pese mutta pakko kun on niin kyllähän tuokin homma luonnistuisi. Mutta kun ei vaan niin hyvin nyt jostain syystä luonnistu tuolla työkokeilussa.

Ongelma on siinä etten saa patoja niin puhtaiksi kuin pitäisi saada vaikka kuinka hankaan niitä. Tuolla työkokeilupaikassa padat tunnutaan pestävänkin huolella, tunnollisesti ja tarkasti. Ja tässä on ongelmani, en osaa pestä näitä pirun patoja niin hyvin ja niin puhtaiksi kuin pitäisi osata. Toinen ongelma on se etten osaa katsoa onko pata puhdas. Joskus on käynyt niinkin että mielestäni pata on ollut jo ihan puhdas vaikka sitten ei ole ollutkaan.

En tiedä sitten onko tuokin asia minkä oppii tekemällä? Kun saa kokemusta lisää niin kehittyy tuossakin asiassa?

Muuten hommat työkokeilussa kokkien apurinakin sujuvat hyvin. Osaan suurimman osan hommistani tehdä ja selviydyn niistä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä sitten onko tuokin asia minkä oppii tekemällä? Kun saa kokemusta lisää niin kehittyy tuossakin asiassa?
Joo tuon oppii tekemällä. En ole keittiössä patoja pessyt, mutta elintarvikesiivoajana olin aikanaan kesän. Ensimmäiset pari viikkoa meni heikosti ja sitten lähti menemään hyvin. Hyvin pitkälti tekniikkalajihan tuo peseminen on. Myös välineistä ja myrkyistä riippuu paljon.

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Budapestissä ollaan kavereiden kanssa oltu lauantaista asti. Huomenna lähtö himaan. On vähän kaikkensa antanut olo. Mutta helkkarin siisti kaupunki. Todella paljon kauniita naisia, alkoholi ja ruoka on puoli-ilmaista, baareissa riittää väkeä joka päivänä ja kyllähän nämä maisematkin ovat komeita. Tahdon tulla jokin päivä tänne uudestaan.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietitteks te kans välillä kun liikutte tuolla kylillä ettei ihmiset tiedä millaisia te ootte kun se ei näy ulospäin. Buahhahhaa! Jossain lehdissä kyllä kirjoitellaan niistä ja työpaikkojen kahvihuoneissa naiset puhuu.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mietitteks te kans välillä kun liikutte tuolla kylillä ettei ihmiset tiedä millaisia te ootte kun se ei näy ulospäin. Buahhahhaa! Jossain lehdissä kyllä kirjoitellaan niistä ja työpaikkojen kahvihuoneissa naiset puhuu.
Kyllä spurgut ja narkit tunnistaa yleensä. Jos ei muuta niin hajusta.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikael Gabriel on ollut Cheekin joku tuplaaja ja nyt niillä on ollut pitkään välirikko, kirjoittaa lehti. Siis toikin puoltaa Cheekin homoutta. Tietääkö kukaan ketään heteroa, joka kiukuttelisi. No jotkut nynnyt nyt tietty kun ne on epävarmoja itsestään.

Tähän väliin oli pakko vähän kurkata Youtubesta BB-Niko - Mun synttärit.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Kassi on vieressä täynnä en kerro mitä.

Ja mitä tulee viikonloppuihin niin tutkimattomia ovat herran tiet.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Piti järjestää puolvuotis hääpäiväksi oikein kunnon juhlat (siis miehelle) mutta hitto sehän meni ihan ohi kun stressasin veljen laskiaistapahtumaa ja ehkä vähän siskon tuloakin. Nyt pitää sitten siirtää katse vajaan puolen vuoden päähän jos sitten muistaisi juhlia hääpäivää, pumpulihääpäivää. No nyt on sitten laskiaistiistai... Laskiaispulla minulla on tässä kahvin kanssa ja rokkaa on sitten kotona. Nyt on ainakin aurinkoinen ilma joten kyllä vähän tekisi mieli mennä pulkkamäkeen. No hiihtämään menen ainakin kun hanki kantaa nyt suksijaa.

Voihan sitä juhlia keskinäisesti hääpäivää vaikka joka kuukausi, varsinkin ensimmäisen vuoden aikana. 1kk naimisissa, 2kk naimisissa jne. Aina on hyvä syy juhlia sellaista päivää, jolloin sinä ja miehesi solmitte liittonne. Jos puolivuotispäivä (n. 180 päivää naimisissa) meni ohi, niin järjestä vaikka "200 päivää naimisissa"-yllätysjuhla kolmen viikon päästä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy