Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 365 710
  • 66 907

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eli aikansa voi parempaankin käyttää? Otetaan vinkit vastaan, kunhan ei ole mitään Volter Kilpeä tai Dostojevskiä.
No siis Tolkienit tietenkin kannattaa lukea. Sitten vaikka Andrzej Sapkowskin kirjat ovat hyviä. Itse pidän myös Glen Cookin Black Company sarjasta. Niin ja Ursula K. LeGuinin Maameri sarja on myös kovaa kamaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Nuorempana tuli haukuttua Harry Potterit alimpaan helvettiin, niin josko on aika antaa uusi mahdollisuus näin 10 vuoden jälkeen. Muutenkin pitäis lukea enemmän fantasiaa, ettei se aina ole dekkari tai elämäkerta.
Paljastus leffasarjasta:
Hermione tulee kuumemmaksi.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Eli aikansa voi parempaankin käyttää? Otetaan vinkit vastaan, kunhan ei ole mitään Volter Kilpeä tai Dostojevskiä.
Robin Hobbia vaikka.
Näkijän taru -trilogiaa nyt aluksi.
Dragonlancea Weissin ja Hickmanin kirjoittamana.
Salvatoren Mustaa haltiaa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Lainaan tuolta toisesta. On totta, ettei mulla enää ole kavereita, ainakaan niitä keitä tahtoisin sanoa kavereikseni - tai he mahdollisesti minua.
Ihawwarmaa on. Jollei muuta niin virtuaalisia tällä palstalla ja tämä ei ole vittuilua eikä edes piilo semmoista.
 

redpecka

Jäsen
Ihawwarmaa on. Jollei muuta niin virtuaalisia tällä palstalla ja tämä ei ole vittuilua eikä edes piilo semmoista.
Warwas on näitä nykyajan leanordodavinzei. Tykkään siinä kun mensalaisista. Yhteisen hyvän puolesta ollaan aina ruutukuusysikympeissä mukana ja idea-arkku on loputon. En tahtoisi teille nuorille sanoa, mutta kyllä tää visasännän rooli vituttaa ja sitä toivoo vaan pääsevänsä ulos tästä bunkkerista.

E: Siis yritin etsiä tähän sitä salaista materiaalia kun ihan oikeitakin näyttelijöitä on sullottu ahtaisiin bunkkereihin, mutten sitä löydä millään.
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Joku way under 1 ppg:llä pojittelee täällä mua, jos olisin ilkeämpi niin voisin sanoa takas,. NIH!!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Munkkitaikina on nousemassa, ilmapallot puhallettu (pitäisi vielä ripustaa jonnekin) ja kohta meinasin maistaa simaa. Ihan alkaa vapulta tuntua...
 

Liitteet

  • IMG_20240430_094440_HDR.jpg
    IMG_20240430_094440_HDR.jpg
    563,1 KB · kertaa luettu: 22
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tokihan nyt sit pomo soittaa just tänään että pääsenkö apukädeksi töihin, ilmeisesti joku on siellä sairastunut yllättäen.

Koko yön valvoneena oli vaan vähän pakko kieltäytyä. Ethän sä humalassakaan lähtisi töihin. Vähän kismittää nyt kyllä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun olin lapsi, Urheiluruudun lopuksi näytettiin joku humoristinen 10 sekunnin piirretty, joka liittyi urheiluun. Joku sankari siinä teki jotain hassua. Lapselle se oli Urheiluruudun paras osuus, jota odotti innolla. Tuli mieleeni, että kun kesäkausi alkaa ja Urheiluruudussa näytetään jotain pesistä tms. lajeja, jotka eivät kiinnosta vähääkään, tuon piirretyn takaisin tuominen, edes nostalgiamielessä, toisi tuohonkin ohjelmaan jotain katsottavaa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kun olin lapsi, Urheiluruudun lopuksi näytettiin joku humoristinen 10 sekunnin piirretty, joka liittyi urheiluun. Joku sankari siinä teki jotain hassua. Lapselle se oli Urheiluruudun paras osuus, jota odotti innolla. Tuli mieleeni, että kun kesäkausi alkaa ja Urheiluruudussa näytetään jotain pesistä tms. lajeja, jotka eivät kiinnosta vähääkään, tuon piirretyn takaisin tuominen, edes nostalgiamielessä, toisi tuohonkin ohjelmaan jotain katsottavaa.
Tägätääs tähän @Turha Kaukalo sekä @hooceebruins .
Itse tykkäsin urkkaruudusta ennen enemmin kun tosiaan näytettiin kaikki kotimaiset pääsarjan palloilut. Jäkis, koris, lentis to name a few.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taas yksi masentava iltapäivä äiskän kanssa takana. Masentavaa siksi, että vielä kymmenen vuotta sitten hän oli eläväinen ja energinen 60-vuotias, mutta kärsittyään kuluneen vuosikymmenen aikana sekä täydellisen henkisen romahduksen (joka muutti lähes täydellisesti hänen persoonansa), että vielä jouduttuaan peräti kahdesti kokemaan rytminsiirron tuossa viitisen vuotta sitten, on hänestä enää vain ulkokuori jäljellä. Masentuneisuus, epäluuloisuus, entisestäänkin voimistunut rasismi ja homofobia, hysteerisyys sekä ennen kaikkea yksinäisyys ovat hänen määräävimmät luonteenpiirteensä tätä nykyä. Kun on 40 vuotta seurannut vierestä tätä kehitystä, alkaa omat voimavarat olla täysin kulutettu.

Faijalla ei ole (käsittääkseni) mielenterveydellisiä ongelmia, mutta helvetin paha kuolemanpelko, täysin onnettomat sosiaaliset taidot, luulosairaus oikeastaan kaikkiin mahdollisiin tauteihin, maanisdepressiivisyys (joka on vain voimistunut hänen siirryttyä eläkkeelle kahdeksan vuotta sitten) sekä tarve kontrolloida kaikkea ovat puolestaan hänen määräävät luonteenpiirteensä. Välimme olivat aikoinaan poikki kahdeksan vuoden ajan ja naiivisti ajattelin, että nuo vuodet olisivat aikaansaaneet toivotun muutoksen, mutta näin ei tietenkään käynyt, vaan meno äityi vielä huonommaksi.

Siinä ovat tällä hetkellä omat sosiaaliset suhteeni somen ulkopuolella ja sen vuoksi juuri nämä juhlapyhät vituttavat vuodesta toiseen. Koulussa - sekä satunnaisesti duunissa, jos sellainen ihme taas jossain vaiheessa eteen tulee - pääsee sentään näkemään muita ihmisiä, joilla ei noita ongelmia ole, mutta näinä pyhinä vaihtoehdot ovat joko hengailla jommankumman vanhemman kanssa tai olla yksinään. Huomenna aion valita viimeisen vaihtoehdon ja mennä jonnekin syrjäiseen paikkaan nauttimaan kevään lämmöstä, hyvästä (ja kylmästä) alkoholittomasta juotavasta sekä kenties jostain kevyestä syötävästä.

Olen tainnut mainita jo muutamaan otteeseen tällä palstalla suhtautumisestani alkoholiin. Periaatteessa minulla olisi vaikka kuinka monta syytä vetää perseet olalle vaikka joka päivä, mutta koska alkoholi vain saa minut masentuneeksi tuomalla aivan liian selvästi kaikki tarkoituksella unohtamani negatiiviset asiat mieleeni, olen tehnyt sen päätöksen jo vuosia sitten, että vedän kännit vasta sitten, kun olen onnellinen. En myöskään tykkää olla sellaisessa ryhmässä, jossa juodaan alkoholia, joten siksikin valitsen mieluummin yksinolon. Ainakaan kukaan ei pääse silloin vittuilemaan minulle asioista enkä myöskään itse sorru johonkin peruuttamattomaan tekoon tai sanomiseen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tägätääs tähän @Turha Kaukalo sekä @hooceebruins .
Itse tykkäsin urkkaruudusta ennen enemmin kun tosiaan näytettiin kaikki kotimaiset pääsarjan palloilut. Jäkis, koris, lentis to name a few.
Ei se Turhis taida tulla sieltä takaisin edes tägäämällä *sniff*

Kierrätyskeskus ei ole enää entisensä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
"Klara vappen, bara kraanavatten..." ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20240430_121447_HDR~2.jpg
    IMG_20240430_121447_HDR~2.jpg
    332,6 KB · kertaa luettu: 39

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ennen eli tuossa kymmenisen vuotta sitten Arabianrannan rantavesissä uiskenteli kymmeniä sinisorsia, jotka usein tulivat ihmettelemään ihmisiä sekä kerjäämään leivänmuruja aivan rantaviivalle. Nyt nuo samaiset sorsat ovat piiloutuneet lähemmäksi Tekniikan museota joko metsän siimeksiin tai Vanhankaupunginkosken suvantoon, kun taas saatanan valkoposkihanhet ovat vallanneet parhaimmat rantakaistaleet itselleen ja mellastavat ympäri puiston nurmikenttiä kuin omistaisivat koko alueen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Onko poistunut palstalta? Miksi? Jos siis on yleisessä tiedossa, en muuten utele.
Ei hajuakaan, mutta ei taida olla maaliskuun jälkeen kirjoitellut vai oliko se helmikuun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taas yksi vappu alkaa olla taputeltu ja paluu arkeen koittaa huomenissa. Jostain syystä univelkaa en ole ollenkaan ehtinyt lyhentää, mutta toisaalta näin työttömänä sekä iltalukion opiskelijana ehtiihän sitä arkenakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mihinkäs muuhun sitä paremmin voisi käyttää aurinkoisen vappupäivän kuin samettiruusujen kouluttamiseen...
 

Liitteet

  • IMG_20240501_151714_HDR~2.jpg
    IMG_20240501_151714_HDR~2.jpg
    981 KB · kertaa luettu: 30

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli sitten vaihteeksi heikoin arvosanani äidinkielen ainekirjoituksesta suurinpiirtein koskaan eli kutonen. Kyseessä oli lukutaidon koe ja aiheena kuunteleminen ryhmätilanteessa. Ymmärsin tehtävän täysin väärin ja siitä rokotettiin armotta. Tietysti heikko numero harmittaa, mutta en todellakaan rupea keskeyttämään opintojani sen vuoksi. Ja onneksi kurssista on vielä suurin osa käymättä ja toinen lukutaidon koe odottaa tämän kuun lopussa, joten taistelu jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös