Englannin ykköskurssin eli viime periodin aikana pääsin muutaman kerran olemaan parina nuorelle (suunnilleen 25-30-vuotiaalle) suomenkiinalaiselle naiselle ja hänen kanssaan huomasin voivani keskustelevani sekä vakavasti että humoristisesti ja ennen kaikkea luontevasti.
Noh. Tuo periodi päättyi viime tiistaina ja kuten tulin maininneeksi, aloitin matematiikan ykköskurssin opinnot aikomuksenani suorittaa se ennen kesäloman koittamista. Matikka ei kuitenkaan - vähemmän yllättäen - osoittautunut minulle yhtään sen helpommaksi kuin aiemminkaan, joten keskeytin sen opinnot juuri H-hetkellä eli viimeisenä mahdollisena päivänä tuon siirron tekemiseen ja vaihdoin opinnot biologian kakkos- ja kolmoskurssiin, sillä opettaja (ei se sama opettaja, joka toimi opettajana sekä maantiedon että biologian ykköskurssilla, vaan tämän kollega) oli pätevä ja lisäksi itse aine kertoivat minulle paljon enemmän kuin matikka. Lisäksi tiesin tuolla kurssilla olevan kaksi muuta opiskelijaa eli nuorehkot mies ja nainen, joiden kanssa kemiat olivat osuneet kohdalleen jo biologian ykköskurssilla.
Tänään sitten ilmaannuin ensimmäiselle tunnilla ja nämä opiskelijatoverini sekä opettaja ottivat minut iloisina vastaan, mikä tietenkin tuntui hyvältä. Tuntia oli ehtinyt kulua kymmenkunta minuuttia, kun alussa mainitsemani suomenkiinalainen nainen saapui tunnille ja aika pian sen jälkeen olimmekin parina suurimman osan tunnista ja pääsimme tutustumaan toisiimme vielä paremmin. Vaikuttaa miellyttävältä tyypiltä eikä ulkonäössäkään ole valittamista. Tärkeintä on kuitenkin se, että hänellä on persoonaa, älyä sekä kivaa huumoria.