Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 567
  • 66 813

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tulossa vanhaksi mieheksi. Äsken himaan tallustellessa edessä käveli pari pikkutyttöä pitkälti samaa matkaa. Helvetti tytöt laahustivat koko tuon matkan, ja teki mieli sanoa, että jumalauta älkää laahustako. Ääni oli kuin varusmiesten marssilla, ilmeisesti tarhassa tai koulussa ei enää opeteta lapsia kävelemään laahustamatta.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Kyllähän tässä on odottanut Wales- Suomi ftutiskarsinnan alkua ja vielä pitäis oottaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyköhän tää ranneke Lintsille ens kesänä. Tai joillekin festareille.

Jupeillahan on kello vasemmassa ranteessa. Mulla on vähän tyylikkäämpää. Sairaalaranneke.

Signature, vintage, vai mitä sanoja siihen keksisi jos vaikka Holmasto tän möis eteenpäin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykkäätteks te istua cafeteriassa? Tai mikä on teidän suosikki deli? Mulla on Rium. Siellä Oulunkylän liepeillä. Vähän sellainen liikkuva pop-up paikka. Juoksenteli ympäri kyliä pullo kourassa ja huuteli demoneille että painu vittuun siitä.

Eikö nykyään pidä erottautua massasta. Keksiä jotain omaperäistä.
 

Kepponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz & Eintracht Frankfurt
Tiiättekö kuinka saatanan pitkältä päivä tuntuu kun odottaa jotain monta tuntia? Tunti vielä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Neljästi viikossa 1,5-2,5h (kolme kertaa laji ja kerran sulkapallo) treenaamista on tämmöiselle keski-ikäiselle köpöukolle semmoista riskirajoilla menemistä, mutta silti mukavvaa. Kesällä sitten pellaillaan mielissään. Kesän pellaaja.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tänään meni päivä jäähallilla Raahen Weijareiden juhlaturnauksessa. Kun menin puoli kahdentoista maissa jäähallille, siellä oli 9-vee siskonpoika pelaamassa omaa turnausta JHT:n U10-joukkuetta vastaan. Kerran vihun hyökkääjä koetti kiertää ja melkein onnistuikin siinä, poika luisteli perään ja otti kiekon pois kuin karkin lavasta. Katsoin tyytyväisenä myhäillen, pihapeleissä noita on treenailtu.

Siskonpoikani pelaa siis Nivalan Cowboysin U10-junioreissa, oli lähtenyt tyttöjen joukkueen mukaan kun oli pelaajista ollut vajausta. Eilen oli U11-joukkueen mukana ja huomenna pikkumiehellä on vielä oman joukkueen peli. Tuossa iässä jaksaa pelata.
 

redpecka

Jäsen
Oli pakko kirjoittaa jotain mikä asia ikinä olikaan ja tämä ketju näytti toteuttavan otsikon taholta vaatimukseni, mutta kun luin noita @pettter paria edellistä päivityksiä niin omat jutut kerrankin hävisi ja vaan naputtelen tässä tyhjäpäänä. Ihana tunne.
 

redpecka

Jäsen
Ehkä joku historioitsija joskus 150 vuoden kuluttua kokoaa pettterin saagat yhdeksi nipuksi kuten Lönnroth aikanaan suomalaiset mytologiat Kalevala-eepokseksi. Taiteiijoita harvoin tunnistetaan/tunnustetaan taiteilijoiksi heidän eläessään koska ovat ärsyttäviä pummeja ja esittävät monesti epäkorrekteja mielipiteitään ja haisevatkin pahalta.
 

redpecka

Jäsen
En viittinyt tätä ajatusta varten tällä kertaa perustaa omaa ketjua mutta teemana nisäkkäät. Tykkäättekstekin nisäkkäistä? Itse olen ihan heikkona.

Se on se sellainen universaali bondaus mikä kulkee meidän nisäkkäiden välillä vaikka oltais ihan eri eläimiä keskenämme, mutta se se semmonen tykkäys kun paijataan ja raavitaan kirppuja toisistamme.

Olette varmaan huomanneet kun yrittää silittää jotain gekkoa poskesta, tai sammakkoa leuan alta kutitella niin ei ne vittu tuumaa mitään eikä anna mitään vastareaktiota: normaali nisäkäs turhautuu tässä vaiheessa ja tuhahtaa että antaa sit olla kun tommonen kerran oot. Tai minä ainakin yleensä just noin.

Nisäkkäitten kanssa sitä tulee yleensä hyvin juttuun paitsi ne hipot, virtaperkeleet, osuuskaupan lobbarit, kyrillisten kirjainten sanansaattajat - niistä ei ole hyvää sanottavaa. Häpäisevät koko meidän nisäkkäiden suvun aggressiivisella river-öyhötyksellään.

Kyllä pantterikin minut söisi luonnossa, mutta sanoisille sille, että se on ihan ookoo koska sinä metsästät nälkääsi ja selviytymisesi puolesta päin vastoin kuin se yks gustafson, tunnetko kenties, ai et, no se yks suomalainen, kävi everestillä ilman pipoo, ai ei sua kiinnosta, no herra pantteri, on ilo tulla juuri sinun syömäksi, laitat varmaan instaan kaikkia herkuttelukuvia... Mitä, ei sulla ole instaa? Sähköposti? Sähköposti on sulla! Vanhan liiton pantteri. Oonko oikeessa?

Näin ainakin minä chattailisin menemään elämäni viimeiset sekunnit. Yritäpä samaa jonkun matelian kanssa, hah! En tunne että saisin mitään yhteyttä itseni ja alligaattorin välille muodostettua. Tai ajatelkaa joku heinäsirkka (ei se sirkka joka lauloi muutaman laulun sleeppareissa): joo, voit paijata sitä takajalasta mutta sen ilmeistä ei voi päätellä tykkääkö se siitä vai onko kauhuissaan. Normaalilla nisäkäsempatialla oleva nisäkäs voi yleensä vierusnisäkkäästä sen interaistia.

Mä olen jotenkin hyvin nisäkäsrakas pohjimmiltani. Sen jälkeen katsotaan minkä maan passi on ja mitä sukupuolta sattuu edustaa. Mutta nisäkkäät on mun suosikkeja.

P.S. Toivon, että Jatkiksesta löytyisi muitakin nisäkäsharrastajia. Eri kivaa olisi jakaa kokemuksia.

E: Mutta lintueläimet tuntuvat jotenkin vuorovaikuttavan esimerkiksi ihmisten kanssa, nyt tuli mieleen parit youtubevideot nähneenä. Mutta noissa saattaa olla että se varis jaksaa leikkiä ihmisen kanssa minuutin pari ja sit kyllästyy kun ei tule mitään älyllistä vastakaikua eikä lisääntyminenkään varmaan onnistu. Mutta muistetaan että lintueläimiäkin on moneksi kuten ne emu-strutsit. Tottaikai, tottakai, vituttaisi itseänikin jos ei lintuna osaa lentää eikä pingviiniksi hyväksytä ja naamakin on kun petolinnun perse, mutta tarviiko sitä silti alkaa potkia hei?

Voi voi, tätä eläinluetteloa Helsingistä voisi jatkaa loputtomiin.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykkäätteks te kans tulla välillä aamuisin asemille hengailee pullo kourassa, varsinkin jos koko yö on mennyt. Töihin menevät kravattisonnit on kateudesta vihreinä.
 
Tykkäätteks te kans tulla välillä aamuisin asemille hengailee pullo kourassa, varsinkin jos koko yö on mennyt. Töihin menevät kravattisonnit on kateudesta vihreinä.
Veikkaan kyllä, että töihin aamulla menevälle tyypille spurgujengin näkeminen kahdeksalta aamulla aiheuttaa enemmänkin sääliä kuin kateutta. Harva tuosta tykkää, ellei mieli ole täysin sumentunut ja päihteiden vallassa. Silti moni varmasti haluaisi lopettaa alkoholin ja elää toisenlaista elämää. Vaikkei töissä olisikaan, niin on varmasti olemassa muutakin tekemistä kuin ryyppääminen yötä päivää.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykkäätteks te kans tulla välillä aamuisin asemille hengailee pullo kourassa, varsinkin jos koko yö on mennyt. Töihin menevät kravattisonnit on kateudesta vihreinä.
Etkö juuri hetki sitten kirjoittanut, että makasit jossain katkolla? Hienoa että se paikka annettiin sellaiselle, joka selvästi arvosti sitä hoitoa.

Alkoholistit onkin just se porukka, jonka suuntaan tunnen töihin mennessä kateutta.

Edit. Alkoholismi on vakava sairaus, ei siis ole millään tavalla tarkoitus pilkata asian kanssa taistelevia. Asian ylimielinen karnevalisointi vaan ottaa päähän.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kun katselee uusinta Suuri seikkailu kilpailua niin alkaa kovasti tekemään mieli lähteä reissuun Lappiin. Lapin luontoon. Yksi kaveri kyllä asuisi Lapissa ja on houkutellut minuakin sinne tekemään lomamatkan. Onhan tuo Lappi komeaa seutua. Ettei ihan utopistista ajattelua ole lomareissu Lappiin.

Joskus olen miettinyt että olisi varmaan ihan upeaa kokea niitä armeijan metsäleirejä näin aikuisiällä uudelleen mutta ilman sitä kuria ja kovia vaatimuksia. Ja ruokailukin voisi hoitua vähän paremmista astioista kuin pakeista.

Vähän tässä alkaa matkailu kiinnostamaan taas. Ja olenhan minä aikeissa tehdä jonkun reissun kotimaassa tänä suvena. Luonnon pitäisi kyllä olla kanssa jossain määrin läsnä lomamatkallani.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etkö juuri hetki sitten kirjoittanut, että makasit jossain katkolla? Hienoa että se paikka annettiin sellaiselle, joka selvästi arvosti sitä hoitoa.
Joo tai makasin ja makasin. Kaikki muut huoneessa nukkui yötä päivää ja mä istuin sängyllä ja neljä päivää katselin kun ne muut nukkuu. Ja mulla ei oikeasti ole minkäänlaista pillerihistoriaa tai toleranssia sellaisille. Ei hevosen tai norsun annos riitä. Antakaa seuraavaksi sinivalaan annos.

Mutta Laaksossa oli kiva henkilökunta ja hyvät ruuat. Ja hyvä puoli sekin ettei siihen Töölön tullin Lidliin ole pitkä matka kun pääsee pois. Hitto edellisen kerran katkolla meni ainakin 20 minuuttia kunnes löysin lähimmän Alepan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Etkö juuri hetki sitten kirjoittanut, että makasit jossain katkolla? Hienoa että se paikka annettiin sellaiselle, joka selvästi arvosti sitä hoitoa.

Alkoholistit onkin just se porukka, jonka suuntaan tunnen töihin mennessä kateutta.

Edit. Alkoholismi on vakava sairaus, ei siis ole millään tavalla tarkoitus pilkata asian kanssa taistelevia. Asian ylimielinen karnevalisointi vaan ottaa päähän.
Tää on kyllä yksi juttu mikä minuakin on jonkin aikaa jotenkin mietityttänyt. Nykyään kun ei mitään saa enää missään sanoa - näin oon kuullu vihaisilta setämiehiltä - niin silti kuitenkin tämmösiä alkoholistien juttuja täällä ihan pokkana suvaitaan. Tuo alkoholismilla karnevalisointi on aika hyvä sana tähän touhuun, jotenkin jos vaikka semmosen ajatusleikin tässä vääntää että jospa esim. nyt petttter kertoilisi täällä vuodesta toiseen tarinoita miten hän vetää elämäänsä vessasta alas kovilla huumeilla, mutta tekisi sen tommoseen tapaan mitä petttter harrastaa, vähän niinku itseironisesti, mutta silti sillä vivahteella että tää se on kovan jätkän touhua hei, niin sallisiko @Moderaattorit semmosen meiningin?

Alkoholismi on kuitenkin sairaus josta täälläkin kirjoittavista nimimerkeistä riittävän moni kärsii, niin en oikein osaa nähdä tuommosta sairauden takia elämänsä vessasta alas vetämistä ja sillä jollain kumman vinkkelillä rehvastelua ja karnevalisointia kauheen kivana asiana. Ja sitten täällä on nuorta/muuten vaan yksinkertaista porukkaa, joista osa ei välttämättä tajua miten paskaa elämää tommonenkin pettterin tarinoiden takana oleva meininki on. Itseäni nuo kyllä jollain vinkkelillä viihdyttävät, ne on välillä aika taitavan lakonisella meiningillä nykymaailman menoa kuvaavia juttuja, mutta sitten kun muistaa että siellä taustalla on kuitenkin sairaudesta kärsivä ihminen, niin jotenkin hassua että tämmöseen meininkiin ei kuitenkaan katsota tarpeelliseksi modejen osalta mitenkään puuttua.

En tiiä. Ehkä pitäisi vaan yrittää lopettaa tää jatkuva alahuulen vapina ja myöntää itselleni että kyllä se ois hienoa vaan nyt tästä hylätä tää perhe- ja työelämä ja vaihtaa se tommoseen että olis koko ajan joko humalassa tai sairaalassa tai missä lie katkolla, kunnes kuolen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@pettter in jutut voisivat periaatteessa toimia hyvänä valistuksena, jos niitä ei olisi tosiaan kiedottu johonkin tuota elämää romantisoivaan kaapuun. Hän on itsekin todennut miettineensä asianlaitoja, kun kavereita on esim kuollut ympäriltä. Tai sitten on muuten sekoillut jotenkin, että kyseenalaistanut tekemisiään. Näitäkin juttuja on mahtunut teksteihin, joten mistään tiedottomassa tilassa tehdystä performanssista sinällään ei ole kyse. Mutta se alkoholismin vale on niin vahva, että sitten vähän avuttomanakin valitaan se tietynlainen romantisointi, jotta ei tarvitsisi liiaksi miettiä kuinka syvällä ollaan.

En itsekään kauheasti innostu siitä, että on päästy katkolle ja siellä on vaan ajateltu koska pääsee taas ryyppään. Arkea toki sekin logiikka on tuollaisessa tilanteessa. Tai eihän se enää ryyppäämistä ole, se on vaan jonkinlaista toimintakyvyn ylläpitoa, jossa juomisesta itsestään ei varmaankaan saa kauheasti kuitenkaan enää sitä mitä kenties vielä sitkeästi haetaan.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on kyllä yksi juttu mikä minuakin on jonkin aikaa jotenkin mietityttänyt.
Vähän joo arka aihe. Ei mitenkään haluaisi vittuilla itse sairaudesta. Olen itsekin joutunut sitä sivusta seuraamaan, eikä se kenellekään helppo ruutu ole kuljettavaksi. Kyseisen nimimerkin performanssa asian ympärillä on vaan jauhanut samaa levyä tällä palstalla jo parikymmentä vuotta. Sitä samaa työssäkäyville lällättelyä ja ryyppäämisen autuuden ylistystä.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Ei tokikaan kaikki päihderiippuvaisuuksista kärsivät halua siitä aktiivisesti eroon. Ihan oma koulukuntansa on spurguelämää elävät, jotka marinoituvat rooliinsa niin, että siitä tulee olennainen osa persoonaa. Ei se jengi mene katkolle päästäkseen päihteistä eroon. Tai no kai joku joskus menee, mutta pääosin sinne hakeudutaan ottamaan pieni breikki sekoiluun. Muutama päivä huilia, unta ja ruokaa ja Alepan kautta takaisin radalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös