En viittinyt tätä ajatusta varten tällä kertaa perustaa omaa ketjua mutta teemana nisäkkäät. Tykkäättekstekin nisäkkäistä? Itse olen ihan heikkona.
Se on se sellainen universaali bondaus mikä kulkee meidän nisäkkäiden välillä vaikka oltais ihan eri eläimiä keskenämme, mutta se se semmonen tykkäys kun paijataan ja raavitaan kirppuja toisistamme.
Olette varmaan huomanneet kun yrittää silittää jotain gekkoa poskesta, tai sammakkoa leuan alta kutitella niin ei ne vittu tuumaa mitään eikä anna mitään vastareaktiota: normaali nisäkäs turhautuu tässä vaiheessa ja tuhahtaa että antaa sit olla kun tommonen kerran oot. Tai minä ainakin yleensä just noin.
Nisäkkäitten kanssa sitä tulee yleensä hyvin juttuun paitsi ne hipot, virtaperkeleet, osuuskaupan lobbarit, kyrillisten kirjainten sanansaattajat - niistä ei ole hyvää sanottavaa. Häpäisevät koko meidän nisäkkäiden suvun aggressiivisella river-öyhötyksellään.
Kyllä pantterikin minut söisi luonnossa, mutta sanoisille sille, että se on ihan ookoo koska sinä metsästät nälkääsi ja selviytymisesi puolesta päin vastoin kuin se yks gustafson, tunnetko kenties, ai et, no se yks suomalainen, kävi everestillä ilman pipoo, ai ei sua kiinnosta, no herra pantteri, on ilo tulla juuri sinun syömäksi, laitat varmaan instaan kaikkia herkuttelukuvia... Mitä, ei sulla ole instaa? Sähköposti? Sähköposti on sulla! Vanhan liiton pantteri. Oonko oikeessa?
Näin ainakin minä chattailisin menemään elämäni viimeiset sekunnit. Yritäpä samaa jonkun matelian kanssa, hah! En tunne että saisin mitään yhteyttä itseni ja alligaattorin välille muodostettua. Tai ajatelkaa joku heinäsirkka (ei se sirkka joka lauloi muutaman laulun sleeppareissa): joo, voit paijata sitä takajalasta mutta sen ilmeistä ei voi päätellä tykkääkö se siitä vai onko kauhuissaan. Normaalilla nisäkäsempatialla oleva nisäkäs voi yleensä vierusnisäkkäästä sen interaistia.
Mä olen jotenkin hyvin nisäkäsrakas pohjimmiltani. Sen jälkeen katsotaan minkä maan passi on ja mitä sukupuolta sattuu edustaa. Mutta nisäkkäät on mun suosikkeja.
P.S. Toivon, että Jatkiksesta löytyisi muitakin nisäkäsharrastajia. Eri kivaa olisi jakaa kokemuksia.
E: Mutta lintueläimet tuntuvat jotenkin vuorovaikuttavan esimerkiksi ihmisten kanssa, nyt tuli mieleen parit youtubevideot nähneenä. Mutta noissa saattaa olla että se varis jaksaa leikkiä ihmisen kanssa minuutin pari ja sit kyllästyy kun ei tule mitään älyllistä vastakaikua eikä lisääntyminenkään varmaan onnistu. Mutta muistetaan että lintueläimiäkin on moneksi kuten ne emu-strutsit. Tottaikai, tottakai, vituttaisi itseänikin jos ei lintuna osaa lentää eikä pingviiniksi hyväksytä ja naamakin on kun petolinnun perse, mutta tarviiko sitä silti alkaa potkia hei?
Voi voi, tätä eläinluetteloa Helsingistä voisi jatkaa loputtomiin.