Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 351 721
  • 66 880
K

Kiekkokatsoja

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joo, on se hyvä, että palaan koulun penkille, sillä helvetin moni asia on unohtunut mielestäni, äidinkielestä alkaen. Muita heikkouksia ovat englanti, ruotsi ja matematiikka.
 

Glove

Jäsen
Joo, on se hyvä, että palaan koulun penkille, sillä helvetin moni asia on unohtunut mielestäni, äidinkielestä alkaen. Muita heikkouksia ovat englanti, ruotsi ja matematiikka.
Tekisi varmaan hyvää itse kullekin. Suomen kieli taitaa sujua vielä kohtuullisen virheettömästi kun sitä tulee päivittäin puhuttua ja kirjoitettua. Englanti kohtalaisesti. Kyllä minä sitä luen ja kirjoitan ihan hyvin, mutta puhua tuota ei juurikaan tarvi niin ei se varmaan kovin sujuvaa ole. Ruotsi unohtunut aika hyvin kun sitä ei ole nyt viimeseen 22 vuoteen tarvinnut. Matikassa onnistuu kyllä ainakin +,-,*, /, ^, % laskut ja jostain syystä tangentin käyttö on jäänyt mieleen. Sinistä ja cosinista ei ole enää mitään hajua miten ja mihin niitä käytetään. Fysiikasta muistan E=mc² ja kemiasta H2O:n. Edes etanolin kemiallista kaavaa en muista, vaikka sitä tulee nautittua säännöllisesti. Biologia, maantieto, uskonto, saksan kieli ja mitähän muuta minulle onkaan opetettu, ovat niin syvällä muistin syövereissä, että en edes löydä niitä.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Oli muuten tuo eilisen Montenegro-Suomi jalkapallo-ottelu juuri sellainen peli, jota ei voi lapsille näyttää. Varsinkin minuutit 9-19´
 

Glove

Jäsen
Tulipa poistettua viimeisetkin somen rippeet laitteista. Puhelimesta häipyi instagram, jota käytin viimeksi reilu vuosi sitten käydessäni @banaaninviljelijä n kanssa Rodoksella. Tietokoneelta taas poistui Discord, jota olen käyttänyt viimeksi herra ties milloin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Instan mobiiliversio on täysi turhake. No ehkä sillä voi halutessaan jotain jakaa. Mun instan 5 sekuntia:

Ekana uusi julkaisu. Se sama Very Finnish Problems, minkä näen facestakin. Sponsoroitu julkaisu. Ehdotettu julkaisu. Katsoit kerran viime vuonna jotain turhaa paskaa, katsot ehkä tätäkin turhaa paskaa. Sponsoroitu julkaisu. Olet muuten ajan tasalla, joten kaikki seuraavat julkaisut ovat mainoksia ja ehdotettuja julkaisuja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Instan mobiiliversio on täysi turhake. No ehkä sillä voi halutessaan jotain jakaa. Mun instan 5 sekuntia:

Ekana uusi julkaisu. Se sama Very Finnish Problems, minkä näen facestakin. Sponsoroitu julkaisu. Ehdotettu julkaisu. Katsoit kerran viime vuonna jotain turhaa paskaa, katsot ehkä tätäkin turhaa paskaa. Sponsoroitu julkaisu. Olet muuten ajan tasalla, joten kaikki seuraavat julkaisut ovat mainoksia ja ehdotettuja julkaisuja.
tuossa pitää itse valita siitä headerin "Instagram" valikosta seurattavat, jos haluaa nähdä ne päivitykset jotka kiinnostaa - typeräksi on muuttunut...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
tuossa pitää itse valita siitä headerin "Instagram" valikosta seurattavat, jos haluaa nähdä ne päivitykset jotka kiinnostaa - typeräksi on muuttunut...
Kappas, ei mennyt vuodatus hukkaan, tuo jeesasi hiukan. Mutta köyhä palvelu tuo on mulle kuitenkin, kun mun seuraamat käyttäjät eivät juuri postaile. Pari julkkista, yks kokki reseptien takia ja joku Pallokerho täyttävät mun feedin, jos sitä nyt voi täyttämiseksi sanoa. Facessa nyt on sentään hiukan enemmän actionia, mutta ei siihenkään minuuttia kauemmin mene, kun ollaan taas ajan tasalla. Hermojen säästämiseksi ryhmien viestit ei tule feediin. Sinne tulee sentään jotain päivityksiä itsekin tehtyä. Twitter on taas aika sekamelskaa, kun seurattavia on hiukan liikaa ja sitten nekin vielä ristiin-re-tweettaavat toisiaan. Sitä ei viitsi NHL-kauden aikana niin tiiviisti avata, kun haluaa pitää pienen jännityksen joistain matseista, joita aikoo töiden jälkeen vielä katsoa. Sinne tulee laitettua ehkä viis omaa twiittiä ja jotain kitinävastauksia muutamaan uutiseen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
20 ja jopa 10 vuotta sitten olisin osannut nimetä kohtalaisen helposti 20 sen hetken parhainta jalkapalloilijaa, mutta nykyään jopa viiden nimeäminen on tosi vaikeaa. Seuraan kyllä futista, mutta näistä uusista (eli vuoden 1988) jälkeen syntyneistä pelaajista vain aniharva on jäänyt mieleen ja osa heistäkin on jo lopettanut. Olen kai tullut vanhaksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
20 ja jopa 10 vuotta sitten olisin osannut nimetä kohtalaisen helposti 20 sen hetken parhainta jalkapalloilijaa, mutta nykyään jopa viiden nimeäminen on tosi vaikeaa. Seuraan kyllä futista, mutta näistä uusista (eli vuoden 1988) jälkeen syntyneistä pelaajista vain aniharva on jäänyt mieleen ja osa heistäkin on jo lopettanut. Olen kai tullut vanhaksi.

Liki 30 vuotta sitten tiesin brittifutiksesta pelaajia. Nykyään vain Messi ja Ronaldo ovat tuttuja.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
20 ja jopa 10 vuotta sitten olisin osannut nimetä kohtalaisen helposti 20 sen hetken parhainta jalkapalloilijaa, mutta nykyään jopa viiden nimeäminen on tosi vaikeaa. ...
No, kyl määki 70-luvulla... ainaski ne kymmenen parasta (imho)

Liki 30 vuotta sitten tiesin brittifutiksesta pelaajia. Nykyään vain Messi ja Ronaldo ovat tuttuja.
Silloin joskus 60-/70-luvuilla, kun TV2:lta tuli syksystä kevääseen joka lauantai klo 17 aikoihin brittifutista, siis liigapeli, olin hyvinkin valveutunut jalkapallon suhteen ja osasin nimetä koko liigan tähtipelaajien lisäksi eri joukkueiden runkopelaajia vinon pinon. Muutama vuosikymmen 70-luvun jälkeen on sitten ollut vähän hiljaisempaa...
 
K

Kiekkokatsoja

Myös mun kaasuputki vuotaa. Tuli myöskin kaksi voimakasta räjähdystä. Syylliseksi en epäile venäjää. Enkä venäläistä ruokaa.
En myöskään yritä helpottaa hoitajapulaa, palkkaamalla ulkomailta apua, vaan hoidan asian itse.
Kuuntelin juuri selkokieli uutislähetyksen. Ja laitoin omani tänne.
Ai niin, sää ennuste oli unohtua. Odotettavissa iltaan asti sumua, ja myös tuuletusikkunasta tulevaa viileyttä.
 

Glove

Jäsen
No, kyl määki 70-luvulla... ainaski ne kymmenen parasta (imho)


Silloin joskus 60-/70-luvuilla, kun TV2:lta tuli syksystä kevääseen joka lauantai klo 17 aikoihin brittifutista, siis liigapeli, olin hyvinkin valveutunut jalkapallon suhteen ja osasin nimetä koko liigan tähtipelaajien lisäksi eri joukkueiden runkopelaajia vinon pinon. Muutama vuosikymmen 70-luvun jälkeen on sitten ollut vähän hiljaisempaa...
Millonka nuo lauantaipelit loppuivat?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Millonka nuo lauantaipelit loppuivat?
Mää muistelisin että tuli ainakin viä 80-luvun lopulla ja ehkä jopa 90-luvun alussa? Jossain kohtaa vissiin rahaventtiiliä verettiin piänemmälle ja siirryttiin näyttään toisen sarjaportaan pelejä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Millonka nuo lauantaipelit loppuivat?
Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että reippaasti 80-luvun puolelle mentiin, mutta en nyt ole varma.
Siinä vaiheessa mulla oli muutakin tekemistä lauantai-iltapäivisin, kun oli jälkikasvua ja semmoista...
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että reippaasti 80-luvun puolelle mentiin, mutta en nyt ole varma.
Siinä vaiheessa mulla oli muutakin tekemistä lauantai-iltapäivisin, kun oli jälkikasvua ja semmoista...
Muistaakseni ainakin vielä -95 näytettiin, kun muistan, että Andy Colen pelejä olen ManUnitedissa katsellut.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Muistaakseni ainakin vielä -95 näytettiin, kun muistan, että Andy Colen pelejä olen ManUnitedissa katsellut.
Ok - voi hyvinkin olla. Minun muistissani ovat ennen kaikkea Aulis Virtasen selostukset sieltä 70-luvulta, joihin mahtuu monenlaista sattumusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ok - voi hyvinkin olla. Minun muistissani ovat ennen kaikkea Aulis Virtasen selostukset sieltä 70-luvulta, joihin mahtuu monenlaista sattumusta.
Niitä selosti loppuvaiheissa Mertsikin. Aisaparinsa Jukka Röngän kanssa meni jutut välillä niin levottomiks ettei matsin seuraamisesta tullu mitään. Tolloin nauratti, nykyään varmaan vituttais...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niitä selosti loppuvaiheissa Mertsikin. Aisaparinsa Jukka Röngän kanssa meni jutut välillä niin levottomiks ettei matsin seuraamisesta tullu mitään. Tolloin nauratti, nykyään varmaan vituttais...
Joo, Mertsi ja Rönkä piruilivat jatkuvasti toisilleen, kun kannattivat eri joukkueita. Silloin se välillä nauratti, mutta eihän sitä enää kyllä kuuntelisi mielellään...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yle näytti Valioliigaa kauteen 1997-1998 asti. Vika peli oli lauantaina 4.4.1998 pelattu Tottenham-Everton. Mertaranta selosti ja Rönkä kommentoi. Peli päättyi 1-1. Molemmat taistelivat putoamista vastaan ja onnistuivat pysymään niukasti viivan paremmalla puolella.

Seuraavalla kaudella oikeuksien hinnat kohosivat huimasti ja Yle luopui niistä. Sen sijaan näytettiin divaria ja Skotlannin liigaa, mutta ne eivät kiinnostaneet katsojia.

 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Yle näytti Valioliigaa kauteen 1997-1998 asti. Vika peli oli lauantaina 4.4.1998 pelattu Tottenham-Everton. Mertaranta selosti ja Rönkä kommentoi. Peli päättyi 1-1. Molemmat taistelivat putoamista vastaan ja onnistuivat pysymään niukasti viivan paremmalla puolella.

Seuraavalla kaudella oikeuksien hinnat kohosivat huimasti ja Yle luopui niistä. Sen sijaan näytettiin divaria ja Skotlannin liigaa, mutta ne eivät kiinnostaneet katsojia.

Olis pitänyt kysyä oikeassa ketjussa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yle näytti Valioliigaa kauteen 1997-1998 asti. Vika peli oli lauantaina 4.4.1998 pelattu Tottenham-Everton. Mertaranta selosti ja Rönkä kommentoi. Peli päättyi 1-1. Molemmat taistelivat putoamista vastaan ja onnistuivat pysymään niukasti viivan paremmalla puolella.

Seuraavalla kaudella oikeuksien hinnat kohosivat huimasti ja Yle luopui niistä. Sen sijaan näytettiin divaria ja Skotlannin liigaa, mutta ne eivät kiinnostaneet katsojia.

Kuulutko sä muuten siihen kuuluisaan Suomi-Everton -seuraan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös