Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 440 753
  • 67 263
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Hiljalleen kaikki kohdillaan, mutta oli kyllä eeppinen lumipallovyöry-efekti. Ihan alkaen riidasta, frendien valehtelusta ja Nordean tilisiirrosta.

Löin myös isääni aiemmin rumasti vyön alle kun riidan yhteydessä syytin äidin itsemurhasta kun olin viiden vanha. Isä teki tuolloin kaikkensa että perhe pysyisi kasassa ja äiti ryyppäsi naapurin naisen kanssa kun ukko painoi 12h duunipäivää.

Eli on tässä vielä helvetisti hyviteltävää vaikka faija toista mieltä olikin.

Ja koira ei edelleen tykkää minusta. Ja ihan oikein.

PS. Nuo vanhat merikarhut omaa luonnetta kylläkin. Isäni sanoi ettei halua kuulla enää pahoitteluja, koska elämä on liian lyhyt toistella moista. Kerta riittää. Nyt tuo hölisee metsäkoneajoistaan ja miten Olavi Virta on ikoni.
Äijällä ollu näköjään yhtä jos toista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Massimies menee omakotitalon parvekkeelle, sytyttää savukkeen, nauttii Alkon antimia - sytytettyään parvekkeelle valot. Vain massimies!
Ei saakeli. Vain massimies voi sytyttää valot! Olis pitänyt varmaan muuttaa Siilinjärvelle ja lotota, sitten mullakin olisi varaa moiseen ökyelämään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
PS. Nuo vanhat merikarhut omaa luonnetta kylläkin. Isäni sanoi ettei halua kuulla enää pahoitteluja, koska elämä on liian lyhyt toistella moista. Kerta riittää. Nyt tuo hölisee metsäkoneajoistaan ja miten Olavi Virta on ikoni.
Peukku sun isälles - se jo tietää ja osaa...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nordiksella katsomassa Michael Monroeta ja kumppaneita. Järkkäri kysyi, tulenko huomenna matsiin. Hienosti bongasi KK-huivin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Peukku sun isälles - se jo tietää ja osaa...

No tähän voisi jatko-osana heittää että herra vaati minun käyvän yöelämässä eilen. Hän kuulemma halusi kuittailla rahaa osoituksena kaikesta avusta. Yritin kapinoida vastaan, mutta ukko ei kuunnellut.

Eilen sitten olikin hillitty lonkeron ohut ilta, vähän karaokea ja Londonissa oli Kirittäret mestaruuspytyn kanssa. En seuraa tarkkaan pesäpalloa, mutta tuo taisikin olla pieni etu. Parin kirittären kanssa tuli jerryteltyä ja kysyin että miltä tuntuu säälistä antaa silloin tällöin mestaruuksia muille ja voittaa itse kun huvittaa. Yllättävän hyvin nauratti noinkin paska läppä vaikka korostin että kova sarja, kovia pelaajia ja nauttikaa.

Kotona olikin sitten vastaanotto vähän toista maata. Kova utelu että miksen jäänyt pidempään ja koirakin innoissaan.

Eli lopulta asiallinen klouseri asioille. Nyt sitten arjen ääreen vaikka viikonloppu onkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Viestin sisältö ihan priimaa ja isot peukalot sinne. Mutta nämät lainatut... Ei näin, veli hyvä. Ei näin. Setämieheen sattuu syvälle.

Toveri hyvä, kolmefemman ikäkriisissä on leikittävä nuorempaa kuin on. Ja ikävä kyllä moinen puheenparsi tarttunut ihan vuosienkin myötä.

Jos jotain posia haluaa löytää, minua kuvitellaan vastakkaisen sukupuolen toimesta noin 10 vuotta nuoremmaksi. Sen sitten saa päättää että onko tuo ylpeilyn aihe.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Niin joo.

Kertokaahan muiden kaupunkien yöelämässä kävijät että onko nuo yökerhojen tupakkahuoneet yhtä-vitun-nerokkaita kuin Jyväskylän Londonissa. Omassa nuoruudessa poltettiin vielä ihan yökerhossa ja ei tuokaan hyvä tapa ollut. Noin ei poltettu kuitenkaan röökin lisäksi yökerhoa.

Eilen kävin katsomassa kun röökihuone oli täynnä vielä käryäviä röökejä, ne vitun "töhikset" ovat aukoltaan millin kokoisia ja ihan tukossa.

Ei ole kymmeneen vuoteen yössä pahemmin tullut oltua ja poke ihmetteli että miksi tulin ulos. Kysyin että voinko polttaa tupakan tässä etten edesauta yökerhonne polttamista. No, hän ei suoraan myöntänyt että toimin oikein, mutta arvosti toimintaani. Tuskinpa olisi muuten jutellut ja puhunut avoimesti klubin ongelmista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Toveri hyvä, kolmefemman ikäkriisissä on leikittävä nuorempaa kuin on. Ja ikävä kyllä moinen puheenparsi tarttunut ihan vuosienkin myötä.

Jos jotain posia haluaa löytää, minua kuvitellaan vastakkaisen sukupuolen toimesta noin 10 vuotta nuoremmaksi. Sen sitten saa päättää että onko tuo ylpeilyn aihe.
Ohoh! Siis tää ei oo nyt mitään piruilua eikä mitään sinnepäikkään, mutta mulla on ollu semmonen miälikuva että oot tosiaan jotain noin 25v. Ja oon pitäny itteeni hyvänä ihmistuntijana!

No, kun tavattiin rakkaan vaimoni kanssa n.10v. takaperin tamperelaisessa b-luokan baarissa, niin luulin että se on kokolailla mun ikänen. Aamulla sitten kysyin että niii, minkä ikänen sää olikkaan...? Eihän se ollu kun 12 ja puali vuatta mua vanhempi. Mää olin vaan että Jaaa... eikait siinä sitte. Sitten myllättiin taas ja tuala se olkkarissa kekkuilee viäläkin...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ohoh! Siis tää ei oo nyt mitään piruilua eikä mitään sinnepäikkään, mutta mulla on ollu semmonen miälikuva että oot tosiaan jotain noin 25v. Ja oon pitäny itteeni hyvänä ihmistuntijana!

No, kun tavattiin rakkaan vaimoni kanssa n.10v. takaperin tamperelaisessa b-luokan baarissa, niin luulin että se on kokolailla mun ikänen. Aamulla sitten kysyin että niii, minkä ikänen sää olikkaan...? Eihän se ollu kun 12 ja puali vuatta mua vanhempi. Mää olin vaan että Jaaa... eikait siinä sitte. Sitten myllättiin taas ja tuala se olkkarissa kekkuilee viäläkin...

No tässähän voin FLEXAILLA tai hävetä. Eli sinäkin brutukseni olet kuvitellut minut 10 vuotta nuoremmaksi. Ja jos tulet pokaamaan, muista olla hellä.

Ja onnet vain noinkin pitkästä yhteiselosta. Jo nuorena meillekin opetettiin että vanhempi nainen on pitämisen arvoinen. Ei vain kukaan saanut sellaista. Kyllä kävi luonteen päälle kun parikymppisenä ei kolmekymppinen lämmennyt jonnetason jutuille.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ja onnet vain noinkin pitkästä yhteiselosta. Jo nuorena meillekin opetettiin että vanhempi nainen on pitämisen arvoinen. Ei vain kukaan saanut sellaista. Kyllä kävi luonteen päälle kun parikymppisenä ei kolmekymppinen lämmennyt jonnetason jutuille.
Mää oon nelikymppinen jolla on jonnetason jutut mutta viiskymppinen kuuma vaimo.

High five!
 

Liitteet

  • very-nice-high-five.jpg
    very-nice-high-five.jpg
    42,3 KB · kertaa luettu: 74

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Edelliset pari viikkoa ovat olleet jokseenkin vaikeita. Vaikeudet pistivät minut pelkäämään osin jopa ihmisten kanssa olemista eli tuli sosiaalista pelkoa. Mutta olen mielestäni nyt päässyt tuosta pelosta vähitellen eroon kun olen mennyt vain rohkeasti sinne missä on ihmisiä ja toimintaa. Klubitalolla käyn parina kertana viikossa ja lätkämatseissa.

Minua on jäänyt hieman painelemaan se viesti missä nimenomaisesti pohdin mahdollisuutta että olisin väliinputoaja ja ehkä hitusen parempi osaisempi keskiverto mielenterveyskuntoutujaan nähden. Se oli lähinnä vain yritys hienovaraisesti tuoda arkaa aihetta esille, ei viesti jonka tarkoitus olisi aiheuttaa suuttumusta. Ja täytyy muistaa että minä ainakin tarkastelen ihmisiä vähän laajemmilla mittareilla, ei pelkästään vaikka kuinka älykäs joku on. Ja yleensä jokainen ihminen on laulun arvoinen. Meissä jokaisessa on hyvin usein jotain hyvää.

Mutta olen viime viikkoina joutunut olemaan hieman epämukavuusalueillani. Tai tätä käsitettä en nyt täysin ymmärrä itsekään mutta jotain sellaista että on joutunut olemaan alueella jossa ei viihdy oikein tai josta ei ole kauheasti kokemusta. Ei ole tietoa vielä ja sekin tekee sen että on vaikka arka toimimaan. Tai tekee virheitä.

Olen aiemmin elämässäni joutunut kokemaan muun muassa koulukiusaamista ja se jätti jälkensä ja teki minusta aran persoonan ja se vaikutti elämääni. Olen vuosien varrella päässyt tuosta ujoudesta työllä ja kokemuksen kertymisellä eroon vähitellen. Olen ainakin tutussa seurassa sosiaalisempi ja nykyään tykkään juttelusta.

Mutta epämukavuusalueella on tullut oltua. Olen jossain tilanteissa arka edelleen ja pitäisi olla jämäkkyyttä enemmän. Pitäisi pystyä esimerkiksi puolustamaan itseään paremmin eikä joka tilanteessa käpertyä vain kilven alle ja koittaa jaksaa selvitä. Vaikka ei ihmisten puheista kannata nyt liikaakaan välittää. Melko paljon kiusaamista kokeneena minusta on kasvanut ihminen joka ei ole kovin herkkä juoruille ja ivalle. Toisaalta olen nössö mutta toisaalta sitten taas vahvakin persoona, kovia kokeneena vahvuutta on tullut lisää.

Mutta ei nyt kaikkea pitäisi vain yrittää sietääkään. Toisaalta kun tiedän nyt heikot kohtani niin ehkä niihin osaa nyt enemmän panostaa. Kukaan ei ole kone ja me ollaan hyviä kokonaisia paketteja heikkouksine ja vahvuuksineen. Se täytyy muistaa. Vaikka tässä kirjoitinkin nyt vähän negatiivisen viestin itsestäni niin on minussakin kuitenkin hyvätkin puoleni.

Tämä nyt oli tällaista pohdintaa ja tajunnan virtaa. Yleensä mitä minä tykkään kirjoittaa niin on nimenomaan pohdiskelua. Mutta summasummarum, vielä on aikaa toimia.
 
K

Kiekkokatsoja

Olen nyt tappanut 21. Banaanikärpästä. Ukrainassa olisin kansallissankari.
Metsästys jatkuu vielä (jonkinaikaa).
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Eilen olivat palstaveli @Gennadi ja vanhempi tyttäreni kävelleet perätysten. Gennadi oli pitkään katsellut että onkohan tuo minun tyttöni ja kun Gennadi oli hänet ohittanut niin tyttäreni oli miettinyt että olikohan tuo se isin kaveri.
 

Glove

Jäsen
Kohta pitäisi lähteä ajelemaan kaverin 50-vuotisjuhliin. Enpä muista olleeni viisikymppisillä sen jälkeen kun isäni täytti 50 vuotta vuonna 1987. Toki minun muistini voi pettääkin ja olen unohtanut jotkut käymäni bileet.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuli eilen tosiaan lähdettyä tutun kanssa samalla taksilla ensin karaokebaariin ja tuli ajatus mieleen setämiehistä ja nuoremmista daameista.

Tämän tuttuni joku työkaveri hengaili vähän aikaa kanssamme ja vajaa 50 mittarissa. Hän odotteli omaa kaveriaan ja pian he olivatkin viereisessä pöydässä juottamassa about 25 vuotiaita neitejä.

Kukin vetäköön tyylillään, mutta oli vähän komediaa kun herrat juottivat neitejä ja kaunotarten flirttailu oli "juokaamme ilmaiseksi" -tasoa. Sedillä tuntui olevan isompia luuloja kun neidit olivatkin parin tunnin päästä häipyneet.

No, saattoihan tuo olla vain egon kohentelua herroilta, mutta vähän pettynyttä tarinaa jauhoivat meille.

Tuon tuttuni kanssa vähän ikävästi totesimme että neidit taisivat ottaa pohjat, ohjat ja siirtyä yökerhoon hakemaan ikäistään seuraa. Sinkkuja kun olivat.

Ja luonnollisesti itse ilmoitin olevani kateellinen ja tuttuni komppasi että salkkarihengessä kyyläsimme kuin ullataalasmaat. Eli ei tuossa nyt parempaa ihmistä haluttu leikkiä.

Jännä kuvio vain todistaa tuollaista kun lähinnä kuulee vain vastaavan tyyppisiä juttuja toisinaan.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Työkkäristä tuli ikävä kirje. Työmarkkinatuki lakkaa koska en ole "toiminut ohjeiden mukaan" eli en ole hakeutunut kuntouttavavaan työtoimintaan tai suorittanut neurologisia testejä. Vituttaa vähän kun en kumpaankaan ole kyennyt vaikuttamaan. Kuntouttavaa hoitanut sossun täti oli vaihtunut jonka vuoksi tuo homma on venynyt, siitä tuli nyt viime perjantaina vasta soittoa. Ja neurologisiin tutkimuksin (autismi-epäily) en edes pääse koska lääkäri on sitä mieltä että tässä vaiheessa siihen ei ole tarvetta.

No toivottavasti tuo selviytyy. Tulee vaan ylimääräistä ressiä. Pakko purkaa tätä johonkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kertokaahan muiden kaupunkien yöelämässä kävijät että onko nuo yökerhojen tupakkahuoneet yhtä-vitun-nerokkaita kuin Jyväskylän Londonissa. Omassa nuoruudessa poltettiin vielä ihan yökerhossa ja ei tuokaan hyvä tapa ollut. Noin ei poltettu kuitenkaan röökin lisäksi yökerhoa.

Eilen kävin katsomassa kun röökihuone oli täynnä vielä käryäviä röökejä, ne vitun "töhikset" ovat aukoltaan millin kokoisia ja ihan tukossa.
Enpä ole Londonissa käynyt, mutta kuulostaa aika tyypilliseltä yökerhon tupakkakopilta. Ilma ei kierrä kunnolla, stögikset täynnä ja lasimurskaa lattialla.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Enpä ole Londonissa käynyt, mutta kuulostaa aika tyypilliseltä yökerhon tupakkakopilta. Ilma ei kierrä kunnolla, stögikset täynnä ja lasimurskaa lattialla.

Ilmeisesti siinä on tosiaan jokin kuningasidea että pönttö on iso ja aukko tasoa limsapullon suu. Ihan "nätin" näköistä kun aukko tukkeutuu ja palavia röökin jämiä lattiallakin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Nämä viikonloput, joina ei tee oikein mitään järkevää, läskeilee vaan sohvalla ja on, ovat aika jees. Näihin voisi vaikka tottua, ennen kuin kyllästyy.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Nämä viikonloput, joina ei tee oikein mitään järkevää, läskeilee vaan sohvalla ja on, ovat aika jees. Näihin voisi vaikka tottua, ennen kuin kyllästyy.
Tottuu helposti. Itellä tosin kolmas kk menossa kun torstai on se ainoa vapaa ja neljäs vielä edessä. Sitten muuttuu taas hetkeks.
Ja tottunut helposti.
Ens vkloppu poikkeus vapaa ni pitihän sillekin touhua hankkia kun saanu kunnolla persettään nostella.
Silti ehtii läskeilemään, ei ne vaan perkeleet pala.
 
K

Kiekkokatsoja

Nämä viikonloput, joina ei tee oikein mitään järkevää, läskeilee vaan sohvalla ja on, ovat aika jees. Näihin voisi vaikka tottua, ennen kuin kyllästyy.
Se on mukava olla vaan. Tarpeeksi kun on vaan, niin sen jälkeen tekee mieli tehdä jotain, useimmiten hyödyllistä. Hyödyllistä, joka ilman oleilua, tuntuisi pakolliselta tekemiseltä. Kuten esim kotityöt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös