Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 351 256
  • 66 880

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vissiinkin mainosten tekijöillä pulaa kirjaimista kun käytössä on vaan I, M ja O. Eli Oomi ja Moi.
Suomessa pitäisi kieltää lailla tuollaiset mainokset. Ainoastaan Saukilla oli oikeus tehdä taidetta tuollaisilla äänillä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Luonto yllättää...
Liitteen mukainen esiintymä metsävuokkoja löytyi vajaa parikymmentä metriä ulko-ovesta pikku metsiköstä, jossa normaalisti on löytynyt vain harvakseltaan näitä. Syynä kukkien runsauteen lienee lievä "harvennushakkuu", jota tässä kevään aikana olen tehnyt.

Edit: Esiintymä osoittautuikin käenkaali- eli ketunleipäryppääksi - yllätys siltikin...
 

Liitteet

  • 20220524_175937.jpg
    20220524_175937.jpg
    914 KB · kertaa luettu: 53
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Luonto yllättää...
Liitteen mukainen esiintymä metsävuokkoja löytyi vajaa parikymmentä metriä ulko-ovesta pikku metsiköstä, jossa normaalisti on löytynyt vain harvakseltaan näitä. Syynä kukkien runsauteen lienee lievä "harvennushakkuu", jota tässä kevään aikana olen tehnyt.
Näyttää ihan käenkaalilta. Mutta en mää mikään hortonomi ole, joten en väitä mitään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kun on noita kisastudioita, niin sinne on Whatsapp-numero. Kuinkahan paljon ne saa dick pickejä ja muita luontokuvia. Älkää nyt innostuko ideasta, en ota vastuuta, jos seuraavassa lähetyksessä Viivin poskia punottaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Näyttää ihan käenkaalilta. Mutta en mää mikään hortonomi ole, joten en väitä mitään.
Eikunjoo - sehän se onkin, kiitos!
Vaimon kanssa eilen arvottiin oikeaa vastausta, mutta pieleen näköjään meni: metsätähti -> metsävuokko -> käenkaali eli ketunleipä....
 

Nick Neim

Jäsen
Näemmä nykyään omaan pakettiin kuuluu saada miesflunssan kylkiäisinä huimaustakin. Nyt kärsittävässä ja edellisessä flunssassa alkoi kuupasta heittämään, jos kääntää kylkeä tai nousee makuuasennosta ylös.

Taitaa ylipäätään koronan aikana olla vasta toinen kerta kun on kipeänä, joten ihan liikaa näistä ei ole onneksi joutunut nauttimaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään oli sitten tulppaanien aika kukkia. Kiva seurata aina mitä uutta (kesän merkkiä) minäkin päivänä löytyy.
 

Liitteet

  • IMG_20220525_124206_HDR.jpg
    IMG_20220525_124206_HDR.jpg
    646,1 KB · kertaa luettu: 39

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kesti taas varmaan normaalia kauemmin että saivat otettua minulta verikokeet. Ei ne näytettä tarvinnut kuin yhteen putkiloon, mitattiin vain maksa-arvot mutta sen näytteen saaminen minusta oli taas työn ja tuskan takana.

Tämä on minun kohdalla aika tyypillistä että verikokeiden saaminen ei ole niin yksinkertaista puuhaa. Sitä verta ei vaan meinaa millään ensin tulla vaikka yrittävät pistää molemmista käsistä, ja nytkin oli lopulta kaksi eri ottajaa kun ensimmäinen joutui luovuttamaan kesken kun ei enää uskonut itse saavansa minusta verikokeita. Toinen ottaja sitten vihdoin sai minusta ne verikokeet otettua, tuosta kämmenen päältä. Mutta olinhan minä taas labrasta lähtiessä melkoisesti paketoitu laastarein.

Olisihan tuota verikokeiden ottamista voinut helpottaa jos olisi syönyt tai edes juonut jotain ennen kokeita mutta minäkin olin edellisen kerran nauttinut ravintoa eilen illalla kun en ollut varma saako ennen kokeita mitään syötä tai juoda. Pelasin sitten varman päälle.

Tällaista se on minun kohdalla ainakin. Melkoista taistelua välillä että saadaan minusta otettua verikokeet. Sitä verta kun ei meinaa tosiaan ensin millään tulla ja suonet karkailevat. No, onneksi sitten lopulta kuitenkin onnistuivat taas tuossa.

Verikokeiden jälkeen poikkesin torille juomaan kahvit ja syömään aamupalaksi täytettyä sämpylää. Kyllä siinä jo hiukoi kun en ollut mitään koko aamuna vielä syönyt ja kello oli jo yli 11. Torilla oli mukavasti porukkaa, hyvä keli ja nämä olivat minulle kesän ensimmäiset torikahvit. Jos tänä kesänä kävisi tuolla torilla useamminkin kahvia ryystämässä jatkossa, pääsisihän siinä samalla nauttimaan ihmisvilinästä.

Mukavasti piristi kaupungilla oleminen lopulta vaikken mitään todellakaan ihmeitä tehnytkään. Mutta ehkä tuo hieno kesäkeli ja ihmisvilinä saivat mielen priristymään. Jotain muutakin vaihteeksi kuin yksin oloa ja kykkimistä asunnolla. Kyllä sitä mieli sellaistakin toden totta välillä kaipaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taidan olla aika säälittävä tyyppi kun katselen vanhoja Salattuja elämiä suoratoistopalvelusta. Ymmärtäisin jossain määrin sen että katselisin niitä silloin kun niitä tulisi taas televisiosta mutta että katsella Cmorelta oma-alotteisesti vanhoja salkkarijaksoja parin vuoden takaa.

Laitoin vain katseluun piruuttain noita jaksoja kun huomasin että sieltähän niitä suoratoistopalvelusta löytyy. Ja jäin sitten jopa jo koukkuun, heh. Kun ei muista mitä noissakaan jaksoissa tapahtui niin se on edesauttanut sitä että on noista taas kiinnostunut. Vaikka eihän tässä nyt ole kyllä mitään järkeä. Löytyisi sieltä suoratoistopalveluista muitakin itselleni uusia sarjoja mistä kiinnostua ja katsella ettei tarvitsisi vanhoja Salkkareita sentään katsella uudestaan.

Minulle on vaan jostain syystä vaikea alkaa katselemaan uusia sarjoja. En vaan käsitä mikä siinä on. Luulen ettei minulla kuitenkaan riitä motivaatio kovin pitkään ja sitten en ala jaksoja edes katselemaan. Vaikka voisihan sitä antaa mahdollisuuden ja hyvässä tapauksessa vaikka yllättyä siitä sitten että sarja vei mennessään ja jäi katseluun koukkuun. Rantabaari-sarjalle tässä olen aikeissa mahdollisuuden antaa ja yhden eli ensimmäisen jakson niitä ehdin jo tuossa viime viikolla katselemaan.

Tällä viikolla tulee vielä MM-kisoja vaikka tänään onkin huilipäivä. Mutta ensi viikosta alkaen pitäisi sitten kyllä keksiä ohjelmaa ja vaikka katsottavaakin televisiosta. Se on taas melkoinen tyhjiö edessä kisojen jälkeen ja jotain siihen nyt pitäisi sitten keksiä.

Vaikka ei sitä nyt pitäisi alkaa pyörittämään elämäänsä vain television ympärillä. Jotain muutakin elämään pitäisi sitten MM-kisojen jälkeen kehitellä. Tuossa tänään ajattelin että hiljalleen alkaa mieli rohkaistua ja reipastua kesän lähestyessä ja alkaa tekemään mieli viettää aikaa ihmisten ilmoillakin, muualla kuin kotona. Sen puitteissa tietenkin mihin on varaa.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
No joo. Tuli tuossa parin tunnin lenkki tehtyä, niin mukavan kaunista ja lämmintä. Samalla oli hyvä miettiä syntyjä syviä. Kovasti mieli ja kroppa virkistyi. Voisihan tuossa pistää vielä musiikkia soimaan ja rankaista itseään tölkillisellä olutta. Mukava päivä ollut kaiken kaikkiaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
@vilperi Mulle on taas vaikeuksia saada tippaa ajoittain. Jooh välillä on joutunut tuolla hospitaalissa käymään. Kerran yks amk-opiskelijapoitsu yritti ja yritti ja sairaalapaita olikin sitten veressä sen episodin jälkeen. Tuokin tökkiminen tuntuu olevan mestarien laji, johon haarjannutaan.
 

Glove

Jäsen
@vilperi Mulle on taas vaikeuksia saada tippaa ajoittain. Jooh välillä on joutunut tuolla hospitaalissa käymään. Kerran yks amk-opiskelijapoitsu yritti ja yritti ja sairaalapaita olikin sitten veressä sen episodin jälkeen. Tuokin tökkiminen tuntuu olevan mestarien laji, johon haarjannutaan.
Joo taitolaji on se. Muistan kerran kun menin labraan ja sanoin jo sille hoitajalle, että jos et löydä kyynärtaipeesta suonta niin ota suoraan kämmenselästä, ettei tarvi montaa kertaa pistää. No se kokeili tuota kyynärtaivetta, pyyhkäsi pirtulla ja suurin piirtein heitti tikkaa ja osui hyvin. Kokenut vanhempi hoitaja, varmaan oli lähempänä kuuttakymmentä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No, minun ennätys noiden verikokeiden pituudessa on jopa tunnin verran muistaakseni. Yksityisellä puolella Pihlajalinnassa kesti jopa niin kauan, ja sain sen johdosta sitten oikein trippimehua kun pelkäsivät että ovat jo sen verran ronkkineet minua neuloillaan että voisin jopa pyörtyä. Kyllä nekin sitten lopulta saivat ne verikokeet otettua.

Julkisella puolella on usein verikokeiden otossa onnistuttu aiemmin melko nopeasti kuitenkin. Tänään taisi mennä sitten varmaan jopa vartin verran.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hikikin siinä tulee. Viiden sekunnin aikana. Tai näin ainakin isot pojat on kertoneet.

Ennemmin omatoimisesti neljä vetoa ja viheltää. Tuo 5 sekuntia toisen kanssa on ajankäytön huonoa priorisointia.

Näin olen siis itsekin kuullut. Ensimmäisenä mainittu hyväksi havaittu.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ennemmin omatoimisesti neljä vetoa ja viheltää. Tuo 5 sekuntia toisen kanssa on ajankäytön huonoa priorisointia.

Näin olen siis itsekin kuullut. Ensimmäisenä mainittu hyväksi havaittu.
Kahden lapsen jälkeen olen myös todennut ensimmäisen vaihtoehdon paremmaksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Flunssa on päihitetty ja kiitos seitsemän enimmäkseen sisällä vietetyn päivän olen täysin poikki käytyäni äsken kävelemässä sellaisen vajaan kahdeksan kilometrin lenkin. Vettä satoi kuin aisaa, mutta ainakaan ei ollut kuuma ja raikas ilma puhdisti röörit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös