Joku ruotsalainen päätti hankkia itselleen seitsemän kilometriä ajetun Saabin runsaalla 50 000:lla eurolla.
Faijallani oli aikoinaan samanlainen 96, tosin ruskea, ja lapsena elättelin toivetta, että jonain päivänä kyseinen auto olisi minun, koska olin täysin hullaantunut siihen. Syynä ei ollut pelkästään auton ulkonäkö, vaan koko paketti höystettynä vieläpä kauniisti hyrräävällä nelitahtimoottorilla.
Faijani ei kuitenkaan osannut arvostaa tai kunnostaa autoaan, joten hän möi sen joskus 1990-luvun alussa jollekin naapurille polkuhintaan.
Ysikutosia näkee nykyään todella harvoin tiellä, sillä useimmat ovat romutettu jo aikapäiviä sitten. Sääli, sillä kyseessä on kuitenkin legenda ja todella tyylikäs auto omalla tavallaan.
96 herätti minussa uinuvan saabistin ja sillä tiellä ollaan edelleen, vaikka merkki on kuopattu jo vuosikymmen sitten. Ysikutosta en välttämättä hankkisi, mutta hyväkuntoisen alkuperäisen 900 Hatchbackin tai vaihtoehtoisesti 9000 CS Aeron, jotka kummatkin saavat sydämeni sykkimään joka kerta, kun niistä jomman kumman näen.
Yli 40-vuotiaan, 7 kilometriä ajetun Saabin hinta nousi viime metreillä ”tasarahaan”
Yli 40 vuotta vanha Saab sai uuden omistajan. Hinta nousi huutokaupassa viime metreillä tasan puoleen miljoonaan kruunuun.
www.is.fi
Faijallani oli aikoinaan samanlainen 96, tosin ruskea, ja lapsena elättelin toivetta, että jonain päivänä kyseinen auto olisi minun, koska olin täysin hullaantunut siihen. Syynä ei ollut pelkästään auton ulkonäkö, vaan koko paketti höystettynä vieläpä kauniisti hyrräävällä nelitahtimoottorilla.
Faijani ei kuitenkaan osannut arvostaa tai kunnostaa autoaan, joten hän möi sen joskus 1990-luvun alussa jollekin naapurille polkuhintaan.
Ysikutosia näkee nykyään todella harvoin tiellä, sillä useimmat ovat romutettu jo aikapäiviä sitten. Sääli, sillä kyseessä on kuitenkin legenda ja todella tyylikäs auto omalla tavallaan.
96 herätti minussa uinuvan saabistin ja sillä tiellä ollaan edelleen, vaikka merkki on kuopattu jo vuosikymmen sitten. Ysikutosta en välttämättä hankkisi, mutta hyväkuntoisen alkuperäisen 900 Hatchbackin tai vaihtoehtoisesti 9000 CS Aeron, jotka kummatkin saavat sydämeni sykkimään joka kerta, kun niistä jomman kumman näen.