Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 749 832
  • 68 460

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Glove

Jäsen
Käärmeitä, liskoja ja… torakoita lemmikkeinä! Kuvittelin, että jos menisin talonvahdiksi tuonne ja siellä ollessani huomaisin, että yhden terraarion kansi on pois paikaltaan. Puistattaa pelkkä ajatuskin!
Käärmeet on kivoja kuten myös liskot. Tällä hetkellä minulla ei ole mitään lemmikkiä, mutta on ollut viljakäärmeitä ja kuningaspyton, sekä pitkän aikaa myös iguaani. Viimeksi mainittu tykkäsi kovasti käydä saunassa ja suihkussa. Uusi käärme olisi ostoslistalla, mutta kun kukkaro sanoo ei. Tai kyllä minä sen käärmeen saisin, mutta kun se tarvii terraarion jne. Toisaalta joku tarantula voisi olla myös kiva ja sen saisi halvemmalla.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Käärmeet on kivoja kuten myös liskot. Tällä hetkellä minulla ei ole mitään lemmikkiä, mutta on ollut viljakäärmeitä ja kuningaspyton, sekä pitkän aikaa myös iguaani. Viimeksi mainittu tykkäsi kovasti käydä saunassa ja suihkussa. Uusi käärme olisi ostoslistalla, mutta kun kukkaro sanoo ei. Tai kyllä minä sen käärmeen saisin, mutta kun se tarvii terraarion jne. Toisaalta joku tarantula voisi olla myös kiva ja sen saisi halvemmalla.
Terraarioita, aka akvaarioksi soveltumattomia akvaarioita saa ilmaiseksi. Tiedän, koska olen käärmeilleni moisia hommannut ja hyvin toimii, ainakin viljakäärmeillä.

Turhaan tuli käyttä tänään suihkussa, kun joutunut suorittamaan esiaviollisiq velvollisuuksia sen jälkeen ja nyt pelasin pingistä pitkä tovin. Kovin on persväli märkänä nyt.

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käärmeitä, liskoja ja… torakoita lemmikkeinä! Kuvittelin, että jos menisin talonvahdiksi tuonne ja siellä ollessani huomaisin, että yhden terraarion kansi on pois paikaltaan. Puistattaa pelkkä ajatuskin!
Taikka 40 hämähäkkiä, vaikka tutkii niitä myös työkseen.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Luin kerran artikkelin eräästä suomalaismiehestä, jolla oli lemmikkinä muutama maailman myrkyllisimmistä käärmeistä, mm. mamba ja taipaani. Heräsi kysymys, mikä on moisen käyttäytymisen syy: erikoisuuden tavoittelu, miehisyyden osoittelu, itsetuhoisuuden vietti, kaikki nuo vai joku muu unelma onnesta...
Sen verran taustaa, että yhden aavikkotaipaanin myrky riittää tappamaan 100 aikuista ihmistä.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Meidän oma @mikko600 on edelläkävijä. Feissarimokissa oli tuollaiseen nimimerkkiin liittyvästä asiasta:

Liitteet

• mikot.jpg
    mikot.jpg
    37,5 KB · kertaa luettu: 136

Urasiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Meillä on kaksi viljakäärmettä ja kaksi kuningaspyyttonia. Varsinkin pyyttonit on leppoisia otuksia. Kaksi harjasgekkoa löytyy myös ja aikoinaan oli myös kameleontti.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naapurin mummo, Eveliina Määttänen, Ukraina

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joulu tuli ja meni... jälleen kerran ja tavan mukaan jouluaiheisia tavaroita on myyty näin tammikuussa -50% alennuksella... vähintäänkin.
Kävin toista viikkoa sitten paikallisessa Tokmannissa hakemassa koirille ruokasäkkiä ja pongasin siellä mm. töysäläisiä piparkakkuja mainitulla alennuksella... ja ostinkin niitä pari pakkausta.
Siitä lähtien olen joka aamukahvipöydässä pyytänyt vaimoltani: "Annatko piparia?", kunnes hän lopulta pilasi tuonkin pienen jännitysmomentin laittamalla yhden piparkakun kuppini viereen valmiiksi.
Mutta joo - "Kyllä ne on pöljällä halvat huvit" totesi vaimonikin jossain vaiheessa... myöntelin, että nyt jopa -50%...

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Sain puhelimeeni kuvaviestin, jossa esiintyvät Kiira Korpi, Kalle Palander sekä sträppäri. Tämän innoittamana suoritin jatkoajan keskustelupalstan haun hakusanalla pegging. Kolme osumaa tuli, eikä yhtään hutia. Toisin kuin Kallella.
Tähän täytyy lisätä vielä sellainen asiaan varsinaisesti liittymätön yksityiskohta, että sträppäreistä on tarinaa Kallessa nro. 7/2014. Voi toki olla muissakin ko. lehden julkaisuissa, mutta niistä minulla ei ole tietoa.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tähän täytyy lisätä vielä sellainen asiaan varsinaisesti liittymätön yksityiskohta, että sträppäreistä on tarinaa Kallessa nro. 7/2014. Voi toki olla muissakin ko. lehden julkaisuissa, mutta niistä minulla ei ole tietoa.
Kyllähän Kalle ja sträppäri liittyvät toisiinsa varsin elimellisesti.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäinen kuukausi työkokeilua kohta takana. Ensimmäinen kuukausi mentiin neljän tunnin työvuoroilla ja viihdyin kyllä töissä. Työhön tuli jo hieman rutiinia ja tiskissä olemiseenkin tottui, eikä se tuntunut enää niin kiireiseltä työltä. Vaikka kyllähän siinä saa välillä pistellä vauhdilla kun koululaisia tulee ryppäässä palauttamaan astioitaan tiskiin. Neljän tunnin työvuoro jakaantui hyvin kahteen osaan, ensimmäiset kaksi tuntia meni tiskaamisessa ja toiset kaksi tuntia tiskikonetta ja tiskilinjoja puhdistaessa.

Palautetta ei ole paljoa tullut. No kai se on sitten ihan hyvin mennyt, kun ei ole tullut liiemmin korjaavaa palautettakaan. Kovasti kiiteltiin kyllä tästäkin työviikosta. Vaikka saanhan minä työstäni työeläkelaitokselta ihan hyvän korvauksen, olen tyytyväinen.

Mutta ensi viikosta alkaen tulee työhön haastetta lisää. Työvuorot pitenevät kuuden tunnin mittaisiksi ja maanantainakin menen töihin jo kahdeksaan, kun suunnilleen ensimmäisen kuukauden olen mennyt töihin yhteentoista. Sitä vähän ihmettelen kun kuuden tunnin työvuoroillakaan ei ole luvattu kuin kymmenen minuutin yhdestä tauosta. Ruokatauko voi olla jos erikseen sovitaan ja mahtuu aikatauluun.

Vähän jännittää etukäteen miten nuo kuuden tunnin työvuorot lähtevät sujumaan. Vaikka ei tässä nyt mitään uutta työtä enää aloiteta.

Nyt on elämän tilanne hyvä. Olen tykännyt siitä mitä tuo työkokeilu on tuonut elämään. Onhan se tuonut elämään sisältöä ja elämä on taas ihan eri lailla merkityksellistä. Ja kun siitä saa tosiaan vielä ihan hyvän korvauksenkin niin rahatilannekin on hyvä. Elämä maistuu tällä hetkellä vaikka eihän tuo työkokeilu kestä kuin kolme kuukautta. Vaikka voihan siihen kenties tulla jatkoa.

Jyppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Carolina Hurricanes
Siivous paketissa ja kaupassa käynti seuraavana listalla. Sitten voi rauhassa kotona chillailla ja 15 alkaen katsella lätkää vaikka aamuun asti.
Lauantait ihan mukavia päiviä, yhtenä päivänä viikossa kaikki tuntuu olevan ihan ok ja ei paljon vituta. Kiva.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies kettuilee minulle yställismielisesti siitä kuinka paljon olen laittanut rahaa lintujen ruokintaan. Kas kun en ole laskenut mutta vähemmän kuitenkin kuin perheen ruokintaan (olettaisin). No omia rahoja ne on mutta täytyy kyllä myöntää että aika usein saa olla hankkimassa milloin mitäkin täydennystä. Harrastuksensa kullakin...

Viime viikonloppuna oli pihabongaus. Minun saldoksi tuli yhdeksän talitiaista, seitsemän punatulkkua, seitsemän pikkuvarpusta, neljä sinitiaista, kaksi kuusitiaista, kaksi mustarastasta, kaksi närheä ja käpytikka. Aika kattava otanta ruokintapaikan lintulajistosta oli kyllä tuossa.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mies kettuilee minulle yställismielisesti siitä kuinka paljon olen laittanut rahaa lintujen ruokintaan. Kas kun en ole laskenut mutta vähemmän kuitenkin kuin perheen ruokintaan (olettaisin). No omia rahoja ne on mutta täytyy kyllä myöntää että aika usein saa olla hankkimassa milloin mitäkin täydennystä. Harrastuksensa kullakin...
...
Maksaahan nuo, auringonkukansiemenet ja rasva-siemenpötkylät, jotakin, mutta eipä tuosta lintulaudasta oikein henno luopuakaan, kun se on "aina" ollut tuossa takakuistin vieressä. Syksyisin varsinkin talitintit alkavat parveilla siinä, mihin lintulauta on tapana pystyttää, joka on sitten merkki minulle hoitaa homma. Muutama 20 kilon säkki menee siemeniä talvessa ja pötkylät päälle.

Mitä eläinten ruokkimisen kuluihin tulee, meillä on kaksi isoa koiraa, jotka saavat ruokaa pari kertaa vuorokaudessa niin, että 12kg à 40 euroa säkki riittää vain reippaat pari viikkoa. Siihen lisäksi muuta tarpeellista kuten naudanmaha, piimä ja tarpeetontakin kuten pieniä herkkupaloja. Olemme kuitenkin onnistuneet pitämään tyttöjen painot "terveellisellä" tasolla.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Hyvin meni työpaikan 20v synttärit eilen. Olin tullut kotiin ja sammunut toppatakki päällä sänkyyn poikittain. Ihmettelin herätessä kun ei puoliso ollut vieressä, mutta ei kuulemma mahtunut. Oli jossain vaiheessa yötä yrittänyt, mutta kuorsasin kuulemma kännissä liian kovaa, joten nukkui aamuun asti lastenhuoneessa.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Nyt on sit sekin koettu, että metallibändi pyörittää helvetti taustascreenillä Fortnite-klippejä koko settinsä ajan... xD

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Hyvin meni työpaikan 20v synttärit eilen. Olin tullut kotiin ja sammunut toppatakki päällä sänkyyn poikittain. Ihmettelin herätessä kun ei puoliso ollut vieressä, mutta ei kuulemma mahtunut. Oli jossain vaiheessa yötä yrittänyt, mutta kuorsasin kuulemma kännissä liian kovaa, joten nukkui aamuun asti lastenhuoneessa.
Jos olisit mun puoliso olisit herännyt parvekkeelta. Alasti.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Maksaahan nuo, auringonkukansiemenet ja rasva-siemenpötkylät, jotakin, mutta eipä tuosta lintulaudasta oikein henno luopuakaan, kun se on "aina" ollut tuossa takakuistin vieressä.
Jos mulla olis takapiha, siellä olis kyllä ruokintapaikka. Meidän kerrostalon pihassa ei asu kuin sini- ja talitintit, muutama mustis ja tän talven uutuutena räksät käy pihlajissa ottamassa seitinohuet. Kesällä on lokkeja.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Harvoin sitä on jäänyt sanattomaksi.
Meillä oli tänään kylässä vieras tuolta pohjoisesta. Sitten otin iltapäivällä puheeksi että mitä sitä syödään illalla?
Kysyin meidän vieraalta että miten olisi jos tehdään tortilloja? Vastaus oli että mitä.
Sanoin että niin että tehdäänkö illalla tortilloja? Nuorin muksu ilmoitti että ehdottomasti kyllä. Meidän vieras joka pohjoisesta sanoi että hänellä ei kyllä ole mitään käsitystä mikä on tortilla.

peksa

Jäsen
Harvoin sitä on jäänyt sanattomaksi.
Meillä oli tänään kylässä vieras tuolta pohjoisesta. Sitten otin iltapäivällä puheeksi että mitä sitä syödään illalla?
Kysyin meidän vieraalta että miten olisi jos tehdään tortilloja? Vastaus oli että mitä.
Sanoin että niin että tehdäänkö illalla tortilloja? Nuorin muksu ilmoitti että ehdottomasti kyllä. Meidän vieras joka pohjoisesta sanoi että hänellä ei kyllä ole mitään käsitystä mikä on tortilla.

En viitsi sanoa miksi mä luulin nuorempana Munakoisoa. Jokainen voi arvailla kun laittaa välilyönnin tohon loppupäähän.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Huh se oli valehtelematta ihan parhaita keikkoja joilla oon käynyt. Like Moths To Flames ehkä parhaita ellei paras lämppäri tähän asti mitä tulee tunnelman nostattamiseen ja onhan tuo Silent Planetin show kokemus isolla K:lla. Nyt menen tyytyväisenä himaan. :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy