Ensimmäinen kuukausi työkokeilua kohta takana. Ensimmäinen kuukausi mentiin neljän tunnin työvuoroilla ja viihdyin kyllä töissä. Työhön tuli jo hieman rutiinia ja tiskissä olemiseenkin tottui, eikä se tuntunut enää niin kiireiseltä työltä. Vaikka kyllähän siinä saa välillä pistellä vauhdilla kun koululaisia tulee ryppäässä palauttamaan astioitaan tiskiin. Neljän tunnin työvuoro jakaantui hyvin kahteen osaan, ensimmäiset kaksi tuntia meni tiskaamisessa ja toiset kaksi tuntia tiskikonetta ja tiskilinjoja puhdistaessa.
Palautetta ei ole paljoa tullut. No kai se on sitten ihan hyvin mennyt, kun ei ole tullut liiemmin korjaavaa palautettakaan. Kovasti kiiteltiin kyllä tästäkin työviikosta. Vaikka saanhan minä työstäni työeläkelaitokselta ihan hyvän korvauksen, olen tyytyväinen.
Mutta ensi viikosta alkaen tulee työhön haastetta lisää. Työvuorot pitenevät kuuden tunnin mittaisiksi ja maanantainakin menen töihin jo kahdeksaan, kun suunnilleen ensimmäisen kuukauden olen mennyt töihin yhteentoista. Sitä vähän ihmettelen kun kuuden tunnin työvuoroillakaan ei ole luvattu kuin kymmenen minuutin yhdestä tauosta. Ruokatauko voi olla jos erikseen sovitaan ja mahtuu aikatauluun.
Vähän jännittää etukäteen miten nuo kuuden tunnin työvuorot lähtevät sujumaan. Vaikka ei tässä nyt mitään uutta työtä enää aloiteta.
Nyt on elämän tilanne hyvä. Olen tykännyt siitä mitä tuo työkokeilu on tuonut elämään. Onhan se tuonut elämään sisältöä ja elämä on taas ihan eri lailla merkityksellistä. Ja kun siitä saa tosiaan vielä ihan hyvän korvauksenkin niin rahatilannekin on hyvä. Elämä maistuu tällä hetkellä vaikka eihän tuo työkokeilu kestä kuin kolme kuukautta. Vaikka voihan siihen kenties tulla jatkoa.