Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 598 575
  • 68 332

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Autolla ajaminen on kyllä ihan hanurista. Kesällä valoisassa hyvällä kelillä vielä joten kuten siedettävää, mutta pimeässä 300km jäätävässä tihkussa todella syvältä.

On tuo oma auto pitkästä aikaa kyllä sinänsä kätevä kun voi mennä aikatauluista välittämättä, mutta en minä silti pitkän matkan ajamisesta mitenkään nauti. Ainoana poikkeuksena se, että voi kuunnella pitkästä aikaa cd levyjäni, mutta ei sekään ajamisen tylsyyttä voita.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Autolla ajaminen on kyllä ihan hanurista. Kesällä valoisassa hyvällä kelillä vielä joten kuten siedettävää, mutta pimeässä 300km jäätävässä tihkussa todella syvältä.

On tuo oma auto pitkästä aikaa kyllä sinänsä kätevä kun voi mennä aikatauluista välittämättä, mutta en minä silti pitkän matkan ajamisesta mitenkään nauti. Ainoana poikkeuksena se, että voi kuunnella pitkästä aikaa cd levyjäni, mutta ei sekään ajamisen tylsyyttä voita.
Ainoa asia joka on auton ajamista kaameampaa on olla huonon kuskin kyydissä.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Natottaako?

Tälleen kätevästi voi kysyä, tunnetko vastustamatonta halua ajaa maasi liittymistä läntiseen sotilasliittoon. Vain suomeksi yhdellä sanalla.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Autolla ajaminen on kyllä ihan hanurista.
Minä taas olen tykännyt autolla ajamisesta. Välillä (nuorna naisna) kävin vain huvikseni ajelemassa maakunnissa. Välillä olin kyllä vähän eksyksissäkin mutta aina löysin kotiin (ei ollut mitään navigaattoria mulla). Eipä tuo tietenkään mitenkään ympäristöystävällistä ollut ja rahaakin paloi bensaan mutta huvinsa kullakin. Ja tuli nähtyä monenmoisia paikkoja kun kiertelin ajellen. Tai jos olen rehellinen niin välillä tulee käytyä miehen kanssa ajelulla siellä sun täällä... ja minä olen usein kuskina (kun tunnen tienoot melko hyvin). Kato, jokin yhteinen harrastus pitää olla... ;-)

Tietenkin talvella (pimeällä), sankassa lumisateessa pöpperöisellä tiellä on rasittavaa ajaa. En sitä kiellä... mutta harvoin sellaista tulee vastaan. Että ei se ajaminen aina ole hupia... Varsinkin Rukan reissu (~700 km) oli vähän rankka kun ajoin matkan yksin kun tuli pari muuttujaa... Tarpeeksi taukoja ja hyvää matkaseuraa niin jaksoi senkin hyvin.

Viimeksi muokattu:
4

444

Minä taas olen tykännyt autolla ajamisesta. Välillä (nuorna naisna) kävin vain huvikseni ajelemassa maakunnissa. Välillä olin kyllä vähän eksyksissäkin mutta aina löysin kotiin (ei ollut mitään navigaattoria mulla). Eipä tuo tietenkään mitenkään ympäristöystävällistä ollut ja rahaakin paloi bensaan mutta huvinsa kullakin. Ja tuli nähtyä monenmoisia paikkoja kun kiertelin ajellen. Tai jos olen rehellinen niin välillä tulee käytyä miehen kanssa ajelulla siellä sun täällä... ja minä olen usein kuskina (kun tunnen tienoot melko hyvin). Kato, jokin yhteinen harrastus pitää olla... ;-)

Tietenkin talvella (pimeällä), sankassa lumisateessa pöpperöisellä tiellä on rasittavaa ajaa. En sitä kiellä... mutta harvoin sellaista tulee vastaan. Että ei se ajaminen aina ole hupia... Varsinkin Rukan reissu (~700 km) oli vähän rankka kun ajoin matkan yksin kun tuli pari muuttujaa... Tarpeeksi taukoja ja hyvää matkaseuraa niin jaksoi senkin hyvin.
Oma pisin yhtäjaksoinen suoritus (no oli siinä pari pakollista pitstoppia) oli aikanaan Kanadassa Yellowknife’sta Edmontonin kautta Jasperin kansallispuistoon. 1850 km ja rapsakat 30 h. En suosittele kellekään. Jälkeenpäin olen miettinyt, että jollain hullun tuurilla selvisin ylipäänsä hengissä. Edmontonin ja Jasperin välillä oli pakko ottaa motarilta ramppi vain jonnekin ja hengitellä; ”heräsin” ratista 130/h vauhdissa ja rupesin kelailemaan musiikkilistaa taaksepäin, että mitähän tässä on viime aikoina soinut. Edellisistä viidestä raidasta ei ollut ainuttakaan mielikuvaa. Onneksi nykyään ei tarvitse yrittää suorittaa, ja matkanteossa on myös järki mukana.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oma pisin yhtäjaksoinen suoritus (no oli siinä pari pakollista pitstoppia) oli aikanaan Kanadassa Yellowknife’sta Edmontonin kautta Jasperin kansallispuistoon. 1850 km ja rapsakat 30 h. En suosittele kellekään. Jälkeenpäin olen miettinyt, että jollain hullun tuurilla selvisin ylipäänsä hengissä. Edmontonin ja Jasperin välillä oli pakko ottaa motarilta ramppi vain jonnekin ja hengitellä; ”heräsin” ratista 130/h vauhdissa ja rupesin kelailemaan musiikkilistaa taaksepäin, että mitähän tässä on viime aikoina soinut. Edellisistä viidestä raidasta ei ollut ainuttakaan mielikuvaa. Onneksi nykyään ei tarvitse yrittää suorittaa, ja matkanteossa on myös järki mukana.
Joo, en suosittele.

Ex:n kanssa ajettiin Stogiksesta johonkin Montpellierin liepeille reilussa vuorokaudessa. Kilometrejä tuli sellaiset 2500. Vaikka meitä oli kaksi, pari kertaa keskellä yötä jossain Ranskassa pelästyin pahasti kun "heräsi" ratista eikä mitään käryä missä on, minkä kaupungin ohi on viimeksi mennyt ja mikä on seuraavaksi tulossa.

Kyllä mäkin siinä mielessä pidän ajamisesta, että mieluummin ajan itse kun olen kyydissä. Mihinkään huviajeluille mua ei kyllä enää saisi - en mä niistä tosin koskaan ole ollut pahemmin kiinnostunutkaan.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä taas olen tykännyt autolla ajamisesta. ...
Samma här! Autolla ajaminen on yleensä ihan mukavaa, mutta kun sitä joskus työ puitteissa joutui kelkkomaan Pohjois-Suomea ristiin rastiin, niin tokihan se välillä leipäännytti.

Pisimmän yhtäjaksoisen ajomatkan tein moottoripyörällä, kun päätettiin pojan kanssa ajaa nk. Iron Butt eli tuhat mailia (= 1609 km) vuorokaudessa. Reitti kulki pohjoisimpana Napapiirillä ja eteläisimpänä Imatralla, lähtö-/tulopiste oli Oulussa.
Ihan hullun hommaa, mutta tulipahan tehtyä... ja hattua nostan nuorimmalle tyttärelleni, joka istui sen matkan kyydissäni.

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viidellä osumalla bingo. Kuuntele kotimaista kiekkoaiheista podcastia. Raksi aina kun kuulet mainittavan seuraavat:

-renkaita pumpataan
-väritetään
-hyvä poika
-aihio
-määrätty
-hyvä ystävä
-kikkapoika
-kanadalaistoimittaja

Eiköhän näillä päästä alkuun.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minun on nyt kyllä sanottava suoraan että tällä emännällä oli tänään vapaapäivä ja tunnelma töissä oli heti ainakin minun mielestäni huomattavasti vapaantuneempi, rennompi. Jäi tosi hyvä fiilis työpäivästä ja töistä palasin kyllä kotiinkin hymyssä suin, vaihteeksi.

Ei kuitenkaan klassista että kun pomo on poissa niin työntekijät vain lusmuilee. Töitä kyllä tehtiin ja hommat sujui. Ja ne oikeasti sujui, ilman mitään koukeroita. Ne sujui tosi suoraviivaisesti. Ei tarvinnut miettiä mitään ajatuksia että mitäköhän tuokin taas tarkoitti oikeasti vaan kaikki oli omia aitoja itsejään. Kun on tuntunut että ei se esimies ole enää aito itsensä aina.

Aivan erilainen fiilis kyllä nyt mielessäni. Oikeasti. Eikä tässä ole kyllä mitään ajatusta että esimies on aina mulkku, teki mitä teki. Tykkäsin ja arvostin kuitenkin ennen tätäkin esimiestä aidosti tosi paljon, en oikein ymmärrä miksi noin paljon on muuttunut. Ja huonompaan suuntaan.

Nyt oli tosi kivaakin tehdä töitä, tykkäsin työvuorostani jopa. Hommat sujui, yhteistyö pelasi, ei tarvinnut olla varovainen. Rapa loiskui, hommia tehtiin, virheitä tuli mutta nekin oiottiin jos oli mahdollista.

En minä välttämättä sitä esimiestä pelkääkään mutta en halua antaa sille mahdollisuutta päästä motkottamaan ja tärkeilemään tiedoillaan. Siksi olen varovainen hänen seurassaan.

Nyt tänään oli kyllä minun mielestäni ainakin paljon vapaantuneempi tunnelma töissä. Ainahan se vähän on niin kun esimies on poissa mutta kyllä tuo esimies on muuttunut nyt jostain syystä vähän turhankin tärkeäksi. Se on ollut siksikin niin raskasta minulle koska ennen arvostin häntä kuitenkin todella paljon ja pidin hänestä.

En minä ymmärrä tuota selkeää muutosta koska paikan isoin pomo on kuitenkin yhä edelleen aito ja lempeä itsensä.

Huomenna on sitten loppiainen ja minulla vapaapäivä. Perjantaina töitä ja viikonloppu vapaana. Kyllä tämä hyvältä taas maistuu. Mutta kuinka pitkään?

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huomenna on sitten loppiainen ja minulla vapaapäivä. Perjantaina töitä ja viikonloppu vapaana. Kyllä tämä hyvältä taas maistuu. Mutta kuinka pitkään?
Eikös teillä olla pyhinäkin töissä? Eikö sinua yhtään häiritse, että vapaiden välissä on vain yksi työpäivä? Minä ainakin ottaisin tuommoisen työvuorosuunnittelun henkilökohtaisena vittuiluna. Miksi sinulle ei ole laitettu loppiaiseksi töitä ja sitten kolmea vapaata?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eikös teillä olla pyhinäkin töissä? Eikö sinua yhtään häiritse, että vapaiden välissä on vain yksi työpäivä? Minä ainakin ottaisin tuommoisen työvuorosuunnittelun henkilökohtaisena vittuiluna. Miksi sinulle ei ole laitettu loppiaiseksi töitä ja sitten kolmea vapaata?

No, ei se ihan noin suoraviivaisesti meillä mene. Arkityövuorot on eri asia kuin viikonloppu-ja pyhävuorot. Viikonloppuisin ja pyhinä kuten loppiaisena on vain yleensä kaksi työntekijää keittiöllä töissä ja työntekijöiden täytyy olla sellaisia jotka pystyvät tekemään sen täysimittaisen 8 tunnin työvuoron. Minun työsopimus on tällä hetkellä se että työvuorot on hyvin usein vain 6 tunnin mittaisia joten minulla ei voi teettää noita pyhävuorojakaan.

Onhan tämä vähän hanurista ja kyllä nuo joulukuun loput työvuorot osoitti ihan hyvin että voisin tehdä myös yhä täysmittaisia työvuoroja mutta ei sitä vielä silloin kolmikantaneuvottelussa varmaksi tiedetty kun asioista päätettiin.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ainoa asia joka on auton ajamista kaameampaa on olla huonon kuskin kyydissä.
Tuo on kyllä totta. Onneksi ikää on jo sen verran, että kaveritkin ovat oppineet ajamaan. Siskonkaan (6v minua nuorempi) kyydissä ei enää pelota toisin kun silloin kun hän kortin juuri sai.

Ainakin neljän palstaveljenkin kyydissä olen ollut eikä kenenkään kyydissä ole pelottanut.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ainakin neljän palstaveljenkin kyydissä olen ollut eikä kenenkään kyydissä ole pelottanut.
No ei kai se kännissä pelota.

(Ja perään hymiö)

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
No ei kai se kännissä pelota.

(Ja perään hymiö)
Vain yhden kyydissä olen ollut kännissä.

Toisin päin mietin, että ainakin 5 palstalla vaikuttanutta on ollut minun kyydissäni. Kaksi heistä samoja, jotka ovat minua kuskanneet ja muut eivät tähän voi vastausta kirjoittakaan (ainakaan tällä hetkellä).

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Liittyykö tämä muuten jotenkin tähän ylilaudan ketjuun:
Ei liity. Liittyy ennemminkin siihen, että molemmat tehdään epäsäännöllistä 3-vuorotyötä eikä olla koskaan samaan aikaan kotona paitsi kun tehdään läpsystä vaihto tai toinen on jo nukkumassa. Ja jos satutaan olemaan samaan aikaan vapaapäivällä, niin ei sitä viitsi panemiseen käyttää, koska sehän käy melkein työstä. Työlästä se ainakin on.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei liity. Liittyy ennemminkin siihen, että molemmat tehdään epäsäännöllistä 3-vuorotyötä eikä olla koskaan samaan aikaan kotona paitsi kun tehdään läpsystä vaihto tai toinen on jo nukkumassa. Ja jos satutaan olemaan samaan aikaan vapaapäivällä, niin ei sitä viitsi panemiseen käyttää, koska sehän käy melkein työstä. Työlästä se ainakin on.
Ok, ymmärrän hyvin. Tuo on todella rankkaa parisuhteelle. Toivon teille kaikkea hyvää ja jossain välissä myös omaa aikaa.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ok, ymmärrän hyvin. Tuo on todella rankkaa parisuhteelle. Toivon teille kaikkea hyvää ja jossain välissä myös omaa aikaa.
Ei se ole rankkaa, sehän on pitkän parisuhteen salaisuus kun ei tarvitse toista katsella jatkuvasti. Vielä ei ole vaimon naama alkanut koskaan vituttamaan, toista se olisi jos joka päivä tultaisiin molemmat neljältä kotiin ja alettaisiin touhuamaan kotihommia. Nyt kun pääsee harvoin sille yhteiselle ajalle ja jos vielä järjestää vähän spesiaalia siihen päivään, niin sehän on joka kerta kuin ensitreffeillä olisi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy