Perjantaina taisi tulla kirjoitettua tänne aika kärkkäästi työpaikkani muutoksista. Ja kyllä siellä onkin jostain syystä tässä viime kuukausien aikana, ehkä just sairauslomani aikana tunnelma kiristynyt. Ja paljon on tehnyt se että emäntä itse on muuttunut aika paljon tiukemmaksi.
Luulin että työhön palaamisesta minulle vaikeampaa tekisi jalkojeni kunto kuin ilmapiiri töissä. Kun aloitin sairauslomakierteen niin tunnelma oli paljon inhimillisempi, en minä oikein vielä tiedä mitä kaikkea siellä on sattunut mutta onhan tämä yllätyksenä tullut.
Ja kun olen mielestäni kuitenkin omat työni hoitanut kyllä sairauslomanikin jälkeen hyvin. Emäntäkin sanoi kuitenkin myös samaa, että hyvin on töihin paluu sujunut. Ja kai tässä taas vetää mielen nöyräksi ja jatkaa tunnollisesti työn tekoa tuolla.
Mitä olen kuullut tarinoita entisestä ajasta niin on siellä ennenkin kai vastaavia ongelmia ollut. Keittäjä-emännillä on siellä paljon töitä ja varmaan myös stressiä. En ihmettelisi jos tässä taas paljastuisi taustalta kaikelle selittäväksi asiaksi tuo stressi. Kunhan nyt ei ihan sippiin kukaan vetäisi. Kun menin sinne silloin joskus syksyllä 2019 niin jotain kärhämää siellä silloinkin oli, silloinen emäntä oli aloittanut lomat ovet paukkuen ja tilalle oli tullut paikkaamaan joku toinen.
No, yritän nyt siellä tehdä omat työni mahdollisimman hyvin että mahdollisimman vähän kukaan pääsisi nipottamaan. Eihän sitä kukaan virheetön ole kuitenkaan ja sekin ei ole hyvä asia edes jos liikaakaan virheitä alkaa pelkäämään. No, eikä tietenkään työpaikan pitäisi mikään päiväkerho ollakaan. Mutta kun intinkin olen jo käynyt enkä samanlaiseen kurilaitokseen taas haluaisi.
Ensi viikosta minulla alkaa tuolla kuuden tunnin työvuorot. Tämä joulukuun loppu kyllä osoitti sen että lopulta olisin voinut jalkojeni kunnon vuoksi jatkaa myös näiden normipituisten työvuorojen tekemistä. Noista lyhennetyistä työvuoroista oltiin kuitenkin jo päätetty. Ja ei minulla tule seuraavan kahden kuukauden aikana olemaan edes viikonloppuvuoroja koska niitä tekee vain työntekijät jotka pystyvät sen täysimittaisen työvuoron tekemään. Eikä ole myöskään kuin aniharvoin iltavuoroja.
Ensi viikko tuleekin olemaan taas lyhennetty. Ensin kolme työvuoroja, sitten loppiainen ja vapaa, sen jälkeen perjantaina työvuoro.