Terence Hill ja Bud Spencer ansaitsisivat kunnia-Oscarit
Eiks niil muka sit oo jo niitä?
Terence Hill ja Bud Spencer ansaitsisivat kunnia-Oscarit
Mitä enemmän intianenglantia kuuntelee, sitä enemmän se ärsyttää. Miksi muuten lähes kaikki intialaiset sarjoissa ja leffoissa esitetään hyvinä hahmoina? Johtuuko se edelleenkin hindulaisuuteen liittyvästä mystiikasta?
Miksi muuten lähes kaikki intialaiset sarjoissa ja leffoissa esitetään hyvinä hahmoina? Johtuuko se edelleenkin hindulaisuuteen liittyvästä mystiikasta?
Miksi muuten lähes kaikki intialaiset sarjoissa ja leffoissa esitetään hyvinä hahmoina? Johtuuko se edelleenkin hindulaisuuteen liittyvästä mystiikasta?
Jos supersankarit ottaisivat matsia keskenään, niin He-Man voittaisi kaikki. Luultavasti Batman olisi finaalissa vastassa, mutta siinä ei paljon buum ja bang auttaisi, kun He-Man niistäisi battisen ketoon.
Jos supersankarit ottaisivat matsia keskenään, niin He-Man voittaisi kaikki. Luultavasti Batman olisi finaalissa vastassa, mutta siinä ei paljon buum ja bang auttaisi, kun He-Man niistäisi battisen ketoon.
Eilinen jääpallon MM-finaali sai minut miettimään, että oikeastaan jääpallo on lajina monella tapaa kiehtovampi kuin nykyinen jääkiekko, jossa on nykyisin paljon lieveilmiöitä.On vaan sellainen tunne etten kaipaa senkaltaista viihdettä mitä nykyaikainen kiekko on, se ei tarjoa minulle sitä mitä minä haluan joten miksipä tuhlata aikaa marginaalia enempää sen seuraamiseen? Turhaahan se on ja nyt aikaa jää enemmän muille harrastuksille, kuten elokuville ja kirjallisuudelle.
Eilinen jääpallon MM-finaali sai minut miettimään, että oikeastaan jääpallo on lajina monella tapaa kiehtovampi kuin nykyinen jääkiekko, jossa on nykyisin paljon lieveilmiöitä.
...
No, tässä olympialaistenkin sävyttämässä kuussa katselen monia jääkiekko-otteluita enkä varmasti ainuttakaan jääpallo-ottelua. Olen yhteiskuntani uhri.
On vaan sellainen tunne etten kaipaa senkaltaista viihdettä mitä nykyaikainen kiekko on, se ei tarjoa minulle sitä mitä minä haluan joten miksipä tuhlata aikaa marginaalia enempää sen seuraamiseen? Turhaahan se on ja nyt aikaa jää enemmän muille harrastuksille, kuten elokuville ja kirjallisuudelle.
kirjoitus
Oli hyvä avautuminen. Minuakin on jo pitkään ärsyttänyt monen lajin asema yhteiskunnassa. Lajeissa, joissa rivipelaajatkin alkavat tienaamaan selkeästi enemmän kuin tavallinen ihminen, on jotakin mätää. Suomessa ainakin jääkiekosta on tullut sellainen lypsylehmä, että ei mitään rajaa. Vedetään kassa tyhjäksi johonkin "nimipelaajaan", homman toimiessa toimisto luovuttaa, mutta muistaa tietenkin valittaa, kun fanit ovat heidät hylänneet.
Lajien asemasta yhteiskunnassa kertoo myös jokavuotiset kitinät urheilija-apurahoista. Kuka saa ja kuka ei. Kitisijöiden joukossa on aina joku, joka on jo uransa aikana tienannut ihan hyvin rahaa, mutta silti pitäisi päästä apurahoille. Tero Pitkämäki ja Matti Heikkinen esimerkiksi ovat taasen sen verran suoraselkäisiä kavereita, että eivät edes hakeneet koko apurahaa parina viime vuonna, kun tuloja riittää muutenkin. Ainakin näin käsittääkseni, voi olla että elän illuusiossa. Rehellisyyden nimissä toki täytyy sanoa, että ihan sama on taiteilijaeläkkeiden kanssa. Joka vuosi saa lukea, kun joku artisti, joka on uransa aikana myynyt satojatuhansia levyjä ja keikkailee edelleen kymmeniä kertoja vuodessa ja asuu talvet etelän lämmössä tai kirjailija, joka on myynyt uransa aikana satoja tuhansia kirjoja, kiukuttelee siitä kun kielteinen päätös tuli postiluukusta ja kiroaa sen takia yhteiskunnan alimpaan helvettiin. Oiskohan pitänyt silloin aikanaan tajuta vähän säästää tai juoda vähän vähemmän punaviiniä?
Ei mulla muuta, mutta ehkä liian paljon suomalaisia tällä Etelä-Karibianmeren saarella samaan aikaan minun kanssa.
Olen yhteiskuntani uhri.
Palstan säälittävimmältä kielioppirääkyjältä odottaisi edes auttavaa suomen kielen osaamista.
Kiitos kommenteista! Vetoan erehtymisen inhimillisyyteen ja toivon, että paine mehumaijan sisällä helpotti nyt edes hetkeksi.Tällaiset itse väärin kirjoittavat, silti muiden teksteistä kitisevät ääliöt pitäisi asettaa juridisesti eläimen tasolle.