Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 317
  • 66 813

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lajien asemasta yhteiskunnassa kertoo myös jokavuotiset kitinät urheilija-apurahoista. Kuka saa ja kuka ei. Kitisijöiden joukossa on aina joku, joka on jo uransa aikana tienannut ihan hyvin rahaa, mutta silti pitäisi päästä apurahoille. Tero Pitkämäki ja Matti Heikkinen esimerkiksi ovat taasen sen verran suoraselkäisiä kavereita, että eivät edes hakeneet koko apurahaa parina viime vuonna, kun tuloja riittää muutenkin. Ainakin näin käsittääkseni, voi olla että elän illuusiossa. Rehellisyyden nimissä toki täytyy sanoa, että ihan sama on taiteilijaeläkkeiden kanssa. Joka vuosi saa lukea, kun joku artisti, joka on uransa aikana myynyt satojatuhansia levyjä ja keikkailee edelleen kymmeniä kertoja vuodessa ja asuu talvet etelän lämmössä tai kirjailija, joka on myynyt uransa aikana satoja tuhansia kirjoja, kiukuttelee siitä kun kielteinen päätös tuli postiluukusta ja kiroaa sen takia yhteiskunnan alimpaan helvettiin. Oiskohan pitänyt silloin aikanaan tajuta vähän säästää tai juoda vähän vähemmän punaviiniä?

Olen suhtautunut kielteisesti urheilija- ja taiteilija-apurahoihin jo vuosikymmenten ajan ja mitä vanhemmaksi tulen niin sitä kielteisemmin suhtaudun niihin. Minusta yhteiskunnan tehtävänä ei ole tukea urheilijoita tai taiteilijoita vaan tämänkin rahan voisi kohdistaa lapsi- ja nuorisotyöhön niin taiteen ja yleisesti kulttuurin kuin myös urheilun saralla. Sen verran olen kuitenkin valmis joustamaan, että muutamalle todella ansioituneelle taiteilijalle ja urheilijalle olisi mahdollista myöntää eläke, mikä ei tietenkään mikään kohtuuttoman suuri saisi olla. Tiivistettynä kantani on se, että jollei urheilija tai taitelija kykene elättämään itse itseään ammatillaan, ei yhteiskunnankaan tehtävä ole myöntää heille apurahoja ammatissa pärjätäkseen. Ei etenkään kun kyse on hyvin subjektiivisista valinnoista ja henkilökemiat ja poliittiset näkemykset voivat vaikuttaa siihen kuka saa tukea ja kuka ei.

vlad.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Ei mulla muuta, mutta ehkä liian paljon suomalaisia tällä Etelä-Karibianmeren saarella samaan aikaan minun kanssa.

Älä kuitenkaan huoli! Tarkkaa sijaintiasi en tiedä, mutta uskoisin kaikille riittävän maata omaa plantaasia varten. ;)
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Melkein kirjoitin tänne pitkän psykoottisen avautumisen mutta todettakoon vain että musiikki on ihmeellinen asia.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Hampus ei ole parempi kuin Sami pelkästään sen takia, että sattuu olemaan ruotsalainen. Hampus on parempi kuin Sami, koska sattuu olemaan ruotsalainen ja ruotsalaisilla aina käy tuuri. Yhtään taitoahan ei kummallakaan näistä ole ja KHL kutsuu kumpaistakin, koska tunnettu faktahan on se, että tulokassopimuksen aikana on kasvettava supertähdeksi tai eurooppa kutsuu(paitsi jos olet P-Amerikkalainen). Lisäksi Ryan Getzlaf on laiska, Perry on ärsyttävä rotta ja Anaheimin juna meni 2007. EI JATKOON.

Oikeastaan koko jääkiekko on kuopattava, koska se on marginaalilaji joka tarkoittaa että kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta seurata sitä. Ja ne jotka luulevat olevansa oikeutettuja, ovat juntteja. Jääkiekkohan on ihan perseestä! Kuka muka jaksaa katsoa kun aikuiset miehet jahtaavat jotain pientä kumipaskaa? Sen sijaan jalkapallo on kivaa, brasiliassa ne pelaa sitä. Jee. Ei haittaa vaikka täällä pohjoisessa ei ole yhtäkään pelaajaa joka edes osuisi edes palloon. Tai noh, on, mutta senkin nimi on Alexei ja se on mamu. Mutta hei, tää fudis on niin jännää ja todellinen KUNINGASLAJI. JATKOON.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nimimerkki Mehustaja antoi "Bongaa julkkis" -ketjussa melko suorasanaista palautetta allekirjoittaneelle. Tämä ketju lienee alkuperäistä parempi paikka vastineelle.
Palstan säälittävimmältä kielioppirääkyjältä odottaisi edes auttavaa suomen kielen osaamista.
Tällaiset itse väärin kirjoittavat, silti muiden teksteistä kitisevät ääliöt pitäisi asettaa juridisesti eläimen tasolle.
Kiitos kommenteista! Vetoan erehtymisen inhimillisyyteen ja toivon, että paine mehumaijan sisällä helpotti nyt edes hetkeksi.

On sinänsä hienoa, että yksi (1) viestini on antanut aihetta peräti kahteen (2) kaikista niistä viidestä (5) viestistä, jotka olet tälle palstalle kahden ja puolen vuoden aikana kirjoittanut. Onkin ilmiselvää, että kielioppinillitykseni on vaivannut sinua - asiayhteydessä tai toisessa - jo pidemmän aikaa, mikä on tietysti harmillista. En silti tiedä, olenko kussut muroihisi jossakin tilanteessa aivan erityisesti. En myöskään tiedä, mitä tarkoitat "juridisesti eläimen tasolle asettamisella", joten en osaa arvioida, tulisiko se kokea "henkilökohtaisena loukkauksena ja henkilöön/nimimerkkiin kohdistuvana hyökkäyksenä". No, eiköhän asia selviä googlettamalla!

Olympiaterveisin,
Ikävänkantaja
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onks toi nyt reilua? Kaveri on kaksi ja puoli vuotta väijynyt tilaisuutta päästäkseen huutelemaan takarivistä ja heti sinä murskaat sen kuin kärpäsen...

Silloin tällöin ilmestyy persekärpäsiä, jotka pyrkivät räjäyttämään pankin. Vastassa on lähes aina tahmea kärpäspaperi, kärpäslätkä, Raid tai ikkunalasien väli. Hyöväisi käyttää harkintaa, jos ei itsekään osaa.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Muistan jossain nähneeni kärpäslätkän, jonka keskellä oli kärpäsen mentävä aukko ja sen ympärillä luki: ''anna kärpäselle mahdollisuus''.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Tämä on tarina siitä, kun ymmärsin olevani jumala. Olin kerran heittämässä tikkaa kun tikkatauluun lennähti kärpänen. Olen eläinystävällinen, mutta koska tuolloin minulla ei ollut aavistustakaan kyvyistäni, päätin heittää kärpästä tikalla. Sen pituinen se.

Tähän päivään mennessä en ole antanut itselleni anteeksi kärpäsen elämän viemistä. Minun olisi pitänyt osata tulkita merkkejä jo tuota tapahtumaa ennen. Tuo kärpänen on syy sille miksi kirjoitan tälläkin hetkellä. Olen ottanut elämäntehtäväkseni kärpästen sivistämisen. With great power comes great responsibility, ja minä tunnen vastuuni.

Yksi toive mulla on, eli että jatkossa puhutellessanne minua käyttäisitte nimikettä joka viittaa korkeampaan arvoon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tämä on tarina siitä, kun ymmärsin olevani jumala. --
Yksi toive mulla on, eli että jatkossa puhutellessanne minua käyttäisitte nimikettä joka viittaa korkeampaan arvoon.

Kyllä isä!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yksi toive mulla on, eli että jatkossa puhutellessanne minua käyttäisitte nimikettä joka viittaa korkeampaan arvoon.
Kärpästen herra?

Perskärpäsiin tehoaa kivuliaimmin sanan säilä.

Kemikaaliosastolla Raid on aika tussu aine, vaikka pikkukärpäset lähtevät silläkin. Toista se oli ennen vanhaan, kun suihkuteltiin sen laadun hyönteismyrkkyjä, jotka kiellettiin jo 40 vuotta sitten. Tai isävainaan jäämistöstä löytyneet kasvinsuojelumyrkyt jostain 60-luvulta. Niillä saatana lähti kaikki. Varsinkin muuan valkoinen jauhe oli vallan tehokasta, kun sitä tomutti sokkelin juureen muurahaisille. Melko zyklon beetä, kusiaiset katosivat oitis. Samalla kuolivat juolavehnät, voikukat ja kaikki muukin elollinen jaardin säteellä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kasin ratikalla tulin tuossa äsken ja istuin yhdellä niistä yhdenistuttavista penkeistä.
Siihen eteen parkkeerasi seisomaan n. 17-vuotias tyttö, jolla oli ai-van saatanan kireät kollegehousut jalassa ja perse tottakai oli siinä n. naaman korkeudella. Siis jumalauta, miten hyvä pylly. (Siis jos tykkää sopusuhtaisesta, timmistä perseestä. )
Se mimmi tiesi tasan tarkkaan, kuinka hyvän pyllyn omistaa, eihän se niitä housuja muuten olisi jalkaansa laittanut.

Tunnen asiasta ehkä pientä syyllisyyttä, kun olen kuitenkin ollut samanikäinen "pyllyn" kanssa joskus silloin, kun Turtlesit tulivat 1. kerran telkkarista.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tunnen asiasta ehkä pientä syyllisyyttä, kun olen kuitenkin ollut samanikäinen "pyllyn" kanssa joskus silloin, kun Turtlesit tulivat 1. kerran telkkarista.

Turtlesit oli hyviä, tuli lauantai aamusin het kasilta, niinku Ankronikka ja tao tao. Oli karkkipäivän namit ehditty jo jakaa kristilliseen tasajakoon roidin kanssa.

Tuli muutes mieleen ne ällöt vanhat kubbet lätkämatseissa, jotka ei huomaa et kamera kuvaa kun tapittavat tanssityttöjen pyllyjä.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Yleltä tuli kymmeneltä ranskalainen dokkari Keski-Afrikan tasavallan tilanteesta. Aikamoinen härdellihän siellä on päällä muslimien ja kristittyjen välillä, jota sitten ranskalaiset yrittävät tuomaroida. Silmiä piti kuitenkin hieraista, kun kuvissa vilahti paikallinen yön timo, joka käyskenteli Washington Capitalsin pelipaita päällä. A-kirjain oli rinnassa. Selkäpuolta ei näkynyt kameralle.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Turtlesit oli hyviä, tuli lauantai aamusin het kasilta, niinku Ankronikka ja tao tao. Oli karkkipäivän namit ehditty jo jakaa kristilliseen tasajakoon roidin kanssa.

Tuli muutes mieleen ne ällöt vanhat kubbet lätkämatseissa, jotka ei huomaa et kamera kuvaa kun tapittavat tanssityttöjen pyllyjä.

Ei tullut tuommoisia silloin kun minä olin nuori. Ihmemiestä ja Ritari Ässää tuli, ne riittivät. Samoin kuin kaksi tv-kanavaa. Ei sieltä nytkään ohjelmaa riitä enempään, voisi hyvin tiivistää kahteen kanavaan takaisin.

Täytyy sitä vanhoilla setämiehillä vielä jotain vähäisiä iloja elämässään olla. Ei ole kuitenkaan pyllyä tarjolla muuten, eikä gubbeilla välttämättä enää seisokaan. Sitä vartenhan tanssitytöt on jäähalleille laitettu, että heidän tissejään ja perseitään tuijotettaisiin. Ei heillä muuta funktiota ole, kuten ei tuontyyppisillä tanssijoilla muutenkaan. Tanssikoreografioiden esteettisestä kauneudesta nauttiville on tarjolla muitakin areenoita kuin jäähalli tai ylipäätään matsit.

Minusta tanssitytöt ovat varsin turhia loppujen lopuksi. Ei kukaan tosissaan jääkiekkoa seuraava ehdi pelin ollessa käynnissä katsomaan muuta kuin peliä, ja katkoilla taas on hieman koomista katsoa tanssityttöjen hytkyvän jonkun purilaismainoksen tahdissa. Eikä sitä jaksa naisia ajatella jos ajatukset ovat pelissä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kasin ratikalla tulin tuossa äsken ja istuin yhdellä niistä yhdenistuttavista penkeistä.
Siihen eteen parkkeerasi seisomaan n. 17-vuotias tyttö, jolla oli ai-van saatanan kireät kollegehousut jalassa ja perse tottakai oli siinä n. naaman korkeudella. Siis jumalauta, miten hyvä pylly. (Siis jos tykkää sopusuhtaisesta, timmistä perseestä. )
Se mimmi tiesi tasan tarkkaan, kuinka hyvän pyllyn omistaa, eihän se niitä housuja muuten olisi jalkaansa laittanut.

Kuulostamatta yhtään normaalia pervommalta haluaisin tietää, että miltä pysäkiltä kyseinen neitonen astui kyytiin? Ja seisoiko hän ensimmäisessä vaiko toisessa vaunussa?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kuulostamatta yhtään normaalia pervommalta haluaisin tietää, että miltä pysäkiltä kyseinen neitonen astui kyytiin? Ja seisoiko hän ensimmäisessä vaiko toisessa vaunussa?

Tulikohan siitä Töölönlahden rannalla olevalta pysäkiltä, tai ehkä siitä Hesari-Mansku risteyksessä olevalta. En ihan varma ole, kun olin nauttinut parit huurteiset. Muistaakseni HIFK:n peli oli juuri loppunut, kun sitä lössiä paineli vaunuun melkoisesti.

Ollaanko spotattu sama tyttö?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No voi pylly teidän kanssa :D

Et sinä Setä Nuoli nyt niin vanha voi olla koska mun lapsuudessa oli myös vain kaksi kanavaa televisiossa ja mä en ole vanha. Meillä ei myöskään ollut mitään kaukosäätimiä vaan äiti huusi "nyt pikku-kalju.k äkkiä tänne, äidillä on tärkeää asiaa, hopihopi!" NO? "vaihda kanavaa ja laita vähän suuremalle".
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tulikohan siitä Töölönlahden rannalla olevalta pysäkiltä, tai ehkä siitä Hesari-Mansku risteyksessä olevalta. En ihan varma ole, kun olin nauttinut parit huurteiset. Muistaakseni HIFK:n peli oli juuri loppunut, kun sitä lössiä paineli vaunuun melkoisesti.

Ollaanko spotattu sama tyttö?

En ole liikkunut spåralla keskustassa liki neljään kuukauteen, joten epäilenpä tuota. Mutta jos tuollainen näkymä tervehtii matkaajaa kovinkin usein, saatanpa tehdä poikkeuksen rituaaleistani ja tulla tsekkaamaan kyseisen ihmeen joku kaunis päivä. Pitäähän minun mainettani ylläpitää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No voi pylly teidän kanssa :D

Et sinä Setä Nuoli nyt niin vanha voi olla koska mun lapsuudessa oli myös vain kaksi kanavaa televisiossa ja mä en ole vanha. Meillä ei myöskään ollut mitään kaukosäätimiä vaan äiti huusi "nyt pikku-kalju.k äkkiä tänne, äidillä on tärkeää asiaa, hopihopi!" NO? "vaihda kanavaa ja laita vähän suuremalle".

Oliko televisiossanne sentään värit?

Meillä oli sentään kotona väritelevisio. Kaukosäätimet olivat toki turhuuksien turhuutta pitkän aikaa. Äitini isovanhempieni telkkarissa ei kuitenkaan ollut värejä, eivätkä he ehtineet väritelkkaria hankkiakaan ennen kuin noutaja tuli, isoäidille 1980-luvun lopulla ja isoisälle 1990-luvun alussa.

Eipä ennen nautittu pitkään eläkettä, isoäiti kuoli vähän yli kuusikymppisenä ja isoisä vähän yli 70-vuotiaana. Että sellaista aktiivista seniorivaihetta ja "kolmatta elämää". Tuskinpa sitä itsekään tässä enää kauan potkin, nyt olen varmaan suurin piirtein puolivälissä eli tiukasti keski-ikäinen. Isän isoisä tosin eli kolmen sodan veteraanina 87-vuotiaaksi, mutta tuskin siihen asti kestän. Olisi ikävä ajatus elellä vielä puoli vuosisataa, huonomminhan kaikki koko ajan maailmassa menee. Isovanhemmat saivat sentään kuolla vielä hyvinvointivaltiossa.

Jäähallipyllyistä vielä sen verran, että niissäkin on aste-eroja. TuTon peleissä on kaksi tanssityttöä aina samassa paikassa, ja he vaikuttavat pirtsakan urheilullisilta, jotenkin luonnollisemmilta. Ei sen puoleen, että sille puolelle kaukaloa koskaan menen, koska hytkyvät ahterit ja tanssahtelu häiritsisivät ottelun seuraamista. Liigapeleissä eli Tepsin peleissä (yhden ilmaislipun suoman otoksen perusteella) sikäläiset "kissat" ovat taas luonnottoman kolkon näköisiä irvistävine kestohymyineen ja Barbie-olemuksineen, jotenkin epäinhimillinen vaikutelma jäi mokomista.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Olisihan se pitänyt jo nimestä arvata, että Bergenheimiin ei voi luottaa. Bergenheimin kaltaisten rämehomojen takia ehdotankin, että tehdään kaikesta Suomen edustamisesta - ainakin miehille - pakollista vankeusrangaistuksen uhalla, kuten nyt jo toimitaan asevelvollisuuden ja tarkemmin sitä karttavien rämehomojen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös