Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 313 678
  • 66 794

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Juuri lopetti uransa, pelasi vielä hienon jäähyväisottelun jossa teki kolme kunnaria. Italian Toni Kohonen.
Oli muuten tuossa keväällä Eto'on jäähyväispelissä kovakuntoisimpia ukkeleita yhdessä Pirlon ja 120-vuotiaan Seedorfin kanssa.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
77 parempi, by Elvis
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Sleepy Sleepersin Sings Elvis oli muuten minun suosikkilevyjä vuonna 1989. Sain sen iskältä synttärilahjaksi.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Rankat synttäribileet tänään. Piti puolisen tuntia avustaa tuolla helteessä suorassa auringonpaisteessa synttärisankaria (siskon 1v poika) sellaiseen pieneen liukumäkeen kun aina vaan uudestaan siihen halusi.

Nyt kuitenkin kotona ja ehdin jo saunomaankin. Pieni huilaushetki tässä kohtaa kun äitini ja lapseni saunovat. Ihan kohta pitää ruveta laittamaan sapuskaa että ehditään syömään ennen Selviytyjien finaalia.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@hooceebruins ja @vetti aloitin tämän päivän kuuntelemalla Sleepy Sleeperssien Pumpulitissit. Sattumaako?
Kauan sitten ala-asteen kuudennella luokalla vein tuon musiikkitunnilla levyraatiin. Ei se paljoa pisteitä saanut, mutta opettaja tykkäsi biisistä. Levyn lainasin isoveljeltä.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Joku/jotkut alkoivat ampumaan raketteja, niin oli ihan wtf-fiilis ennen kuin tajusin, että nythän on venetsialaiset.
 
K

Kiekkokatsoja

Ajelin mp:llä kesän viimeisen reissun.
Kävi kyllä niin, että pienempäilläkin kyläillä, on omat menonsa.
On mopoa suuntaan ja toiseen, ja omat kesän viimeimmät kyläbaarit
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen onnistunut vakiinnuttamaan kasvisten paikan omassa ruokavaliossani ja se on tärkeää. Olen iloinen tästä. Minun, reilusti ylipainoisen ja kakkostyypin diabeteksesta kärsivän ihmisen varsinkin on hyvä syödä kasviksia joka päivä. Muun ravinnon ohella.

Onhan noista asioista minua valistettu muun muassa diabeteshoitajan ja kotikuntoutustukihenkilön toimesta. Pitää syödä terveellisesti. Kyllähän minä sitten kesän aikana olen ottanutkin härkää sarvista ja alkanut syömään terveellisemmin. Toki, aina tässä asiassa voi parantaa.

Nyt menee leivän päällä kasviksia. Usein joko tomaattia, kurkkua tai sitten joskus suolakurkkuja. Terveellisyyden lisäksi tykkään kyllä kasviksista leivän päällä, ne tuo kivasti lisämakua leivän mässyttämiseen.

Lounaalle pyrin myös yleensä huolehtimaan että on lautasella pakastekasviksia. Olen alkanut syömään näitä pakastekasviksia mielummin kuin jotain vihersalaattia. Ihan siis vain näitä pakastevihanneksia jotka sulatan ja lämmitän mikrossa, sekaan voin joskus laittaa ripauksen suolaa.

En oikein tykkää syödä vihersalaattia. Kyllähän se maultaan on hyvää mutta salaatti pilaantuu nopeasti. Kun taas pakastevihanneksia voi ottaa pakasteessa olevasta pussista sen määrän mitä kulloinkin aterialla syö ja jättää lopun pussin pakkaseen, ei se niin vain pilaannu ainakaan. Ja tämä diabetesasioista huolehtiva hoitajani sanoi jo kesän alussa minulle että ala syömään ainakin niitä, nekin on terveellisiä ja parempia kun ei mitään.

Olen saanut nyt sitten sokeriarvoni vakiintumaan esimerkiksi niin että aamuarvo ennen aamupalaa on usein alle 7. Tätä sen pitää ollakin vähintään. Ja hoitaja sanoi viimeksi että arvot ovat nyt enemmän lähempänä tavoitearvoja kuin aiemmin ja ne ovat parantuneet. Ehkä hitusen terveellisempi ruokavaliokin on vaikuttanut asiaan?
 

444

Jäsen
Kauan sitten ala-asteen kuudennella luokalla vein tuon musiikkitunnilla levyraatiin. Ei se paljoa pisteitä saanut, mutta opettaja tykkäsi biisistä. Levyn lainasin isoveljeltä.
Mä vein joskus ala-asteella Roxetten ”Sleeping in my car” -biisin levyraatiin. Vain yhdeltä sai täydet pisteet, enkä ollut edes minä itse. Taisi olla aika paljon myöhemmin, kun ymmärsin, mistä tuossa lauletaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jokseenkin haikeat fiilikset. Palasin just torireissultani, olin syömässä varmaankin kesän viimeisen jäätelöni torilla. Alkaa siis kesä olemaan minun osalta paketoitu. Ensi viikolla myös kelit viilenee aika paljonkin, kai heti jo alkuviikosta.

Onhan se haikeaa kun kesä loppuu. Kesästä kun siirrytään syksyyn niin kelit kuitenkin viilenee ja se on tavallaan yleisesti ajateltuna muutos huonompaan kelien osalta kun mennään kesästä syksyyn. Vaikka on niitäkin joille tämäkin muutos sopii.

Minulle kesä oli ihan hyvää aikaa. Jää monet hienot kesäiset hetket muistoihin. Kevät oli suurimmaksi osaksi sairaalassa olemista ja sieltä kotiutumista ja totuttelua taas kotiympyröihin. Sitten tuli kesä ja alkoi enemmänkin kuntoutuminen minulla. Lisäksi aloin järjestelemään hieman toimintaa elämääni. Aloin kesällä käymään muun muassa siellä Klubitalolla.

Vaikea nyt niinkin pitkää aikaa kuin kesää paketoida yksiin kansiin mutta olihan se ihan kivaa aikaa. Aktiivisesti tuli kesällä osallistuttua myös erilaisiin tapahtumiin. Nyt on kuitenkin taas aika jättää kesä taakse ja mennä kohti syksyä. Oma talous ei kestä ihan yhtä aktiivista elämää kuin mitä kesällä oli, täytyy siis hieman rauhoittua ja alkaa panostamaan enemmän harrastuksiin kuten urheilumatseissa käymiseen ja omaan liikkumiseen.

Eiköhän syksylläkin ole edessä ihan mukavia päiviä. Syksyn lapsena tykkään kyllä myös syksystä, en itse pistä kovinkaan paljoa pahitteeksi sitä kun kelit viilenee, kunhan nyt ei jatkuvasti sada vettä. Luonto on kauniina syksyllä kun täällä etelässäkin hieman ruskaa, lehdissä kaunista väriloistoa. Sitten syksy on uusien alkujen aikaa. Koulujen alkamiset ei nyt enää minua kosketa mutta monet urheilukaudet alkaa taas syksyllä ja se kyllä riemastuttaa ja innostuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös