nummenkallio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Kouvola on maailman paras paikka. Ei mulla muuta. Totuuden olette nyt kuulleet.
Tuo on kyllä henkisesti raskasta, ja todella perseestä. Itse en nyt ihan omaishoitaja ollut, mutta sain kokea tuon vierestä seuraamisen nyt tänä kesänä. Isoisäni joutui taas siihen 24/7 holhousrooliin ihan sairaalaan joutumiseen saakka. Laihtui parissa kolmessa viikossa 7-8kg kun ei enää itsekään muistanut syödä eikä ruoka maistunut, nukkui myös todella huonosti. Nyt mummon kuoleman jälkeen saanut hieman painoa jo takaisin ja koittaa huolehtia myös omasta jaksamisestaan.Tekee kieltämättä tällaisessa 24/7 omaishoitajan hommassa pikkuisen pahaa nähdä kun ikäihmisen henkinen puoli alkaa murenemaan myös fyysisen puolen lisäksi.
Teet pyytämättä, kellosta riippumatta ja täydellä teholla kaiken mikä voisi helpottaa toisen oloa. Ja palkinnoksi jäätävää vittuilua ja lisäpainetta.
Valintojen maailma ja uhriutumaan en rupea. Tuntuu vain hurjalta että kesken unienkin tulee herättyä sekunneissa jos toinen vähänkin pitää ääntä. Ja se, että toisen mureneminen kauttaaltaan nousee uudelle tasolle noin äkkiä.
Tuo on kyllä henkisesti raskasta, ja todella perseestä. Itse en nyt ihan omaishoitaja ollut, mutta sain kokea tuon vierestä seuraamisen nyt tänä kesänä. Isoisäni joutui taas siihen 24/7 holhousrooliin ihan sairaalaan joutumiseen saakka. Laihtui parissa kolmessa viikossa 7-8kg kun ei enää itsekään muistanut syödä eikä ruoka maistunut, nukkui myös todella huonosti. Nyt mummon kuoleman jälkeen saanut hieman painoa jo takaisin ja koittaa huolehtia myös omasta jaksamisestaan.
Tsemppiä ja voimia! Asiaan tuo vielä rankkuuskerrointa varmasti se kun on läheinen ihminen kyseessä.
Katohan, täällä puolen tunnin ajomatkan päässä (+/- 1h riippuen paikallisesta liikenteestä) olen. Krakovaan pitää tutustua heti kun mahdollisuus tulee.Terveisiä Krakovan Kazimierzistä!
Istun täällä drinkkibaarissa, onhan tää mukavaa päästä pariksi päiväksi pois kotoa pienten lasten luota.
Btw on mukava alue, sopivan rosoinen omaan makuun. Jotenkin nämä rosoisemmat kaupunginosat toimivat itselle. Kävin Krakovan vanhassa kaupungissa, mutta oli ihan liian turistimenoa. Vähän sama kuin Tallinnassa, sielläkin Telliskivi oli paljon leppoisampi kuin vanha kaupunki.
Mikä on tuo Roma?Tuossa @banaaninviljelijä kanssa juteltiin ja juopoteltiin pitkään online. Eiköhän tässä nyt lähdetä isommalla porukalla katsomaan Romaa. Ihan mahtavaa että Roma tulee tänne. Ainakin @Czescku mukaan, muutkin ovat tervetulleita, kaikki saavat ilmoittautua. Hommaan lippuja, kertokaa miten monta.
Ja sitten Måneskin soimaan! Tai sitten Grazie Roma.
Eremenko?!?Mikä on tuo Roma?
Onhan noita vaihtoehtoja: leffa, pizzamesta, kiinteistöhuolto, fudisjoukkue, fillari…. vain @banaaninviljelijä tietää mitä näistä ehkä kysyi.Eremenko?!?
Taitaa viitata selkärankareuma (AS) sellaiseen.Mikä on tuo Roma?
Se on italialainen pesäpallojoukkue. Tekisi Vimpelilläkin tiukkaa voittaa se.Mikä on tuo Roma?
Tossahan on toinen penis yläpuolellaTaas ne on laittanut peniksen kuvia (liite) minun väritys-sovelluksen (Happy Color) väritystehtäviin... Vai onko minulla vain likainen mielikuvitus? ;-)
Jose peluuttaa pelkkää nollanollaa, niin ei sillä Vimpeliä vastaan pärjää.Se on italialainen pesäpallojoukkue. Tekisi Vimpelilläkin tiukkaa voittaa se.
Kyllä, Vimpeli on perinteisesti kova sisäpeli- ja lyöntijoukkue. Mutta Roman kaltainen tiukka ulkopelijoukkue voi kyllä hyydyttää Vimpelin sisäpelin. Italialaisten pesäpallojoukkueiden ulkopeli eli catenaccio on maailman huippua.Jose peluuttaa pelkkää nollanollaa, niin ei sillä Vimpeliä vastaan pärjää.
Kyllähän se on juuri niinkuin @hooceebruins tuossa sanoi. Romalla ei ole pienintäkään palaa edes Vedon E-junnuja vastaan.Kyllä, Vimpeli on perinteisesti kova sisäpeli- ja lyöntijoukkue. Mutta Roman kaltainen tiukka ulkopelijoukkue voi kyllä hyydyttää Vimpelin sisäpelin. Italialaisten pesäpallojoukkueiden ulkopeli eli catenaccio on maailman huippua.
Onko Totti vielä kehissä?Se on italialainen pesäpallojoukkue. Tekisi Vimpelilläkin tiukkaa voittaa se.
Juuri lopetti uransa, pelasi vielä hienon jäähyväisottelun jossa teki kolme kunnaria. Italian Toni Kohonen.Onko Totti vielä kehissä?
Oli muuten tuossa keväällä Eto'on jäähyväispelissä kovakuntoisimpia ukkeleita yhdessä Pirlon ja 120-vuotiaan Seedorfin kanssa.Juuri lopetti uransa, pelasi vielä hienon jäähyväisottelun jossa teki kolme kunnaria. Italian Toni Kohonen.
Kyl on vaan kovia nää seiskakutoset.Juuri lopetti uransa, pelasi vielä hienon jäähyväisottelun jossa teki kolme kunnaria. Italian Toni Kohonen.
Samaa mieltä.Tiedän, me ollaan.
Jonnet uhoaa.Samaa mieltä.
@vetti ei vieläkään ymmärrä rajoituksiaan vanhuksena.Vanhukset vauhdissa.