Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 537
  • 66 802

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ärsyttävää. Yritän resetoida tätä tablettiani jonka merkki ja malli on Samsung Galaxy Tab A7. Mielestäni teen kaiken niin kuin pitääkin ja painelen oikeita nappeja oikeassa paikassa mutta mitään ei silti tapahdu? Olen katsonut oikein YouTubesta englannin kielisen ohjevideon resetoimisesta mutta eipä tuo kyllä lähde resetoimaan. Mitään ei tapahdu, tabletti vain käynnistyy normaalisti.

Mitäköhän teen väärin? Voiko nuo tehdyt järjestelmä-sun muut päivitykset vaikuttaa siihen ettei tuo lähdekään resetoitumaan niin kuin ohjeiden mukaan pitäisi?

Koitan resetoida tablettiani koska en oikein koe että mikään muu enää auttaisi. Olen siis unohtanut tabletin salasanan ja ei tuohon jostain syystä tule edes kysymystä että olenko unohtanut salasanan. Ei vaikka olisi jo kuinka mones kerta kun salasanan kirjoitan väärin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Heitän tuohon äskeiseen viestiini liittyen kysymyksen että voisikohan joku tietokonehuoltofirma auttaa minua? Ei kai tässä nyt voi ainoa jäljellä oleva vaihtoehto olla tämän laitteen "roskiin" heitto vain sen takia että salasana on unohtunut? Kun muuten laite on hyvässä kunnossa ja varsin toimiva.

Kai tässä nyt joku tietokoneguru edes osaisi auttaa mutta eri asia on että millä hinnalla? En nyt maltaita maksaisi mutta kyllä nyt voisin olla valmis muutaman kympin maksaa siitä että kone saadaan taas auki. Onkohan jollain kokemuksia vastaavasta? Mikä voisi olla tällaisien palveluiden hintahaarukka tai arvio?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Nopealla googletuksella löysin tiedon, että useampien väärien yritysten jälkeen kyllä pitäisi tulla "forgot password" - vaihtoehto.
Toinen vaihtoehto on sitten tehdä hard reset:

"Step 1: Turn Off your Samsung Galaxy Tab A7 10.4 (2020).

Step 2: Now turn it ON by pressing “Power + Volume Up button” combinations for few seconds until you see Samsung Galaxy Tab A7 10.4 (2020) logo on the screen.".

Noita samoja ohjeita sain jo muutama päivä sitten tuolla Sekalaisten kysymysten ketjussa. Ja en nyt ihan peukalo keskellä kämmentä tyyppi ole tietokonelaitteiden kanssa minäkään vaikka viime vuosina en tietotekniikkalaitteita ole enää ihan niin paljoa käyttänyt kuin ennen. Mutta joku tässä nyt mättää kun vaikka yritän tuota resetoimistakin tehdä ohjeiden mukaan niin mitään muuta ei tapahdu kuin että vain laite käynnistyy uudelleen.

Kyllä tässä nyt alan tulemaan siihen tulokseen ja johtopäätökseen että otan yhteyttä paikalliseen IT-huoltofirmaan. Tätä minulle on jo itse asiassa pari viikkoa sitten suositeltukin mutta olen halunnut itse ensin yrittää. Mutta kyllähän tämä nyt näyttää siltä että jotain muuta on kokeiltava.

Tuolla IT-huoltofirman palveluissa kyllä lukeekin myös salasanan palautus myös ja että voimme murtaa salasanoja. Sitä en vain sitten tiedä pitääkö jollain tavalla pystyä todistamaan että omistaa kyseisen laitteen ettei mitään rikollista tapahdu, ei ole murtamassa toisen konetta.

Jos tuo nyt ei ihan maltaita maksa ja hinnat pyörii muutamissa kympissä niin pitää koittaa saada kone auki ammattilaisten avulla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Terveisiä Krakovan Kazimierzistä!

Istun täällä drinkkibaarissa, onhan tää mukavaa päästä pariksi päiväksi pois kotoa pienten lasten luota.

Btw on mukava alue, sopivan rosoinen omaan makuun. Jotenkin nämä rosoisemmat kaupunginosat toimivat itselle. Kävin Krakovan vanhassa kaupungissa, mutta oli ihan liian turistimenoa. Vähän sama kuin Tallinnassa, sielläkin Telliskivi oli paljon leppoisampi kuin vanha kaupunki.
Tuo juutalaisalue on ihan parasta. 2019 kesällä käytiin tuolla ensin kavereiden kanssa ja vaikka hotelli ei ollut Kazimierzissä niin jokainen ilta siellä vietettiin. Myöhemmin kesällä kävin vielä morjestamassa Krakovassa Brasiliassa asuvaa puolalaista kaveriani ja otin hotellinkin suoraan tuolta parhaalta alueelta. Halvimmat lennot oli su-ke (aamulentoja molemmat ja naurettavan halvalla sai) ja sunnuntain vietin kaverin (ja hänen kavereidensa) kanssa ja pari päivää sitten ihmettelin itsekseni Krakovaa. Tärkeimmät oli nähty jo aiemmalla reissulla ja kiertelin kyllä muuallakin, mutta kyllä tuo Kazimierz oli mihin aina päätyi iltaa viettämään.

Edit: Olen tämän varmaan kirjoittanut silloin 2019, mutta eihän kukaan niin vanhoja lue niin kerronpa uusiksi. Olin tuolla kaljalla kadunvarsiterassilla kun joku pikkutyttö tuli siihen viereen ihmettelemään ja höpötin hänelle suomea. No isäpä tulikin kysymään että olenko Suomesta ja puhui siis suomea. Oli niin kova Tolkien fani että oli opetellut suomen kielen vaikka ei ollut ikinä täällä edes käynyt ja puhui sitä vielä todella hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Taas jälleen kerran kun kaverin kanssa juttelin, niin tällä kertaa tuli puheeksi urheilun seuraaminen. Hän sanoi huomanneen, että minusta on nykyään tullut armoitettu urheilun suurkuluttaja seuraajana ja hänellä se on vähentynyt. Ennen on ollut todellakin toisinpäin. Maailma muuttuu Eskosein.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kävin tuolla jalkapallo-osiossa lueskelemassa siirtohuhuja. Oli siellä ainakin Väiski Vemmelsääri ja Heikki Silvennoinen, kai ne sitten ovat johonkin siirtymässä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tekee kieltämättä tällaisessa 24/7 omaishoitajan hommassa pikkuisen pahaa nähdä kun ikäihmisen henkinen puoli alkaa murenemaan myös fyysisen puolen lisäksi.

Teet pyytämättä, kellosta riippumatta ja täydellä teholla kaiken mikä voisi helpottaa toisen oloa. Ja palkinnoksi jäätävää vittuilua ja lisäpainetta.

Valintojen maailma ja uhriutumaan en rupea. Tuntuu vain hurjalta että kesken unienkin tulee herättyä sekunneissa jos toinen vähänkin pitää ääntä. Ja se, että toisen mureneminen kauttaaltaan nousee uudelle tasolle noin äkkiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kouvola on maailman paras paikka. Ei mulla muuta. Totuuden olette nyt kuulleet.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tekee kieltämättä tällaisessa 24/7 omaishoitajan hommassa pikkuisen pahaa nähdä kun ikäihmisen henkinen puoli alkaa murenemaan myös fyysisen puolen lisäksi.

Teet pyytämättä, kellosta riippumatta ja täydellä teholla kaiken mikä voisi helpottaa toisen oloa. Ja palkinnoksi jäätävää vittuilua ja lisäpainetta.

Valintojen maailma ja uhriutumaan en rupea. Tuntuu vain hurjalta että kesken unienkin tulee herättyä sekunneissa jos toinen vähänkin pitää ääntä. Ja se, että toisen mureneminen kauttaaltaan nousee uudelle tasolle noin äkkiä.
Tuo on kyllä henkisesti raskasta, ja todella perseestä. Itse en nyt ihan omaishoitaja ollut, mutta sain kokea tuon vierestä seuraamisen nyt tänä kesänä. Isoisäni joutui taas siihen 24/7 holhousrooliin ihan sairaalaan joutumiseen saakka. Laihtui parissa kolmessa viikossa 7-8kg kun ei enää itsekään muistanut syödä eikä ruoka maistunut, nukkui myös todella huonosti. Nyt mummon kuoleman jälkeen saanut hieman painoa jo takaisin ja koittaa huolehtia myös omasta jaksamisestaan.

Tsemppiä ja voimia! Asiaan tuo vielä rankkuuskerrointa varmasti se kun on läheinen ihminen kyseessä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuo on kyllä henkisesti raskasta, ja todella perseestä. Itse en nyt ihan omaishoitaja ollut, mutta sain kokea tuon vierestä seuraamisen nyt tänä kesänä. Isoisäni joutui taas siihen 24/7 holhousrooliin ihan sairaalaan joutumiseen saakka. Laihtui parissa kolmessa viikossa 7-8kg kun ei enää itsekään muistanut syödä eikä ruoka maistunut, nukkui myös todella huonosti. Nyt mummon kuoleman jälkeen saanut hieman painoa jo takaisin ja koittaa huolehtia myös omasta jaksamisestaan.

Tsemppiä ja voimia! Asiaan tuo vielä rankkuuskerrointa varmasti se kun on läheinen ihminen kyseessä.

Kiitoksia tsempeistä ja osanotot sinne suunnalle.

Olihan tässä kieltämättä vähän hurjaa kuunnella toisen purkausta ja vielä kun osaa lyödä noihin omiin nk. arkoihin paikkoihin kovaa. Sitten tuossa pitikin jo kohta olla vierellä kuuntelemassa kun halusi vain puhua hetken niitä näitä kun pelotti kuulemma nukahtaa.

Nyt teki tuo toinen nukkumista varten oleva unilääke työnsä ja oma osuus on nyt vahtia ettei tule kohtausta. Oli verenpaineet ja kuumekin taas vaihteeksi lähes tasoa katsellaan-tarvitseeko-ambulanssia.
 

ace

Jäsen
Terveisiä Krakovan Kazimierzistä!

Istun täällä drinkkibaarissa, onhan tää mukavaa päästä pariksi päiväksi pois kotoa pienten lasten luota.

Btw on mukava alue, sopivan rosoinen omaan makuun. Jotenkin nämä rosoisemmat kaupunginosat toimivat itselle. Kävin Krakovan vanhassa kaupungissa, mutta oli ihan liian turistimenoa. Vähän sama kuin Tallinnassa, sielläkin Telliskivi oli paljon leppoisampi kuin vanha kaupunki.
Katohan, täällä puolen tunnin ajomatkan päässä (+/- 1h riippuen paikallisesta liikenteestä) olen. Krakovaan pitää tutustua heti kun mahdollisuus tulee.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuossa @banaaninviljelijä kanssa juteltiin ja juopoteltiin pitkään online. Eiköhän tässä nyt lähdetä isommalla porukalla katsomaan Romaa. Ihan mahtavaa että Roma tulee tänne. Ainakin @Czescku mukaan, muutkin ovat tervetulleita, kaikki saavat ilmoittautua. Hommaan lippuja, kertokaa miten monta.

Ja sitten Måneskin soimaan! Tai sitten Grazie Roma.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tuossa @banaaninviljelijä kanssa juteltiin ja juopoteltiin pitkään online. Eiköhän tässä nyt lähdetä isommalla porukalla katsomaan Romaa. Ihan mahtavaa että Roma tulee tänne. Ainakin @Czescku mukaan, muutkin ovat tervetulleita, kaikki saavat ilmoittautua. Hommaan lippuja, kertokaa miten monta.

Ja sitten Måneskin soimaan! Tai sitten Grazie Roma.
Mikä on tuo Roma?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas ne on laittanut peniksen kuvia (liite) minun väritys-sovelluksen (Happy Color) väritystehtäviin... Vai onko minulla vain likainen mielikuvitus? ;-)
 

Liitteet

  • Screenshot_20220827-125813~2.png
    Screenshot_20220827-125813~2.png
    260 KB · kertaa luettu: 48

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jose peluuttaa pelkkää nollanollaa, niin ei sillä Vimpeliä vastaan pärjää.
Kyllä, Vimpeli on perinteisesti kova sisäpeli- ja lyöntijoukkue. Mutta Roman kaltainen tiukka ulkopelijoukkue voi kyllä hyydyttää Vimpelin sisäpelin. Italialaisten pesäpallojoukkueiden ulkopeli eli catenaccio on maailman huippua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllä, Vimpeli on perinteisesti kova sisäpeli- ja lyöntijoukkue. Mutta Roman kaltainen tiukka ulkopelijoukkue voi kyllä hyydyttää Vimpelin sisäpelin. Italialaisten pesäpallojoukkueiden ulkopeli eli catenaccio on maailman huippua.
Kyllähän se on juuri niinkuin @hooceebruins tuossa sanoi. Romalla ei ole pienintäkään palaa edes Vedon E-junnuja vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös