Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 318 471
  • 66 802

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jokseenkin haikeat fiilikset. Palasin just torireissultani, olin syömässä varmaankin kesän viimeisen jäätelöni torilla. Alkaa siis kesä olemaan minun osalta paketoitu. Ensi viikolla myös kelit viilenee aika paljonkin, kai heti jo alkuviikosta.

Onhan se haikeaa kun kesä loppuu. Kesästä kun siirrytään syksyyn niin kelit kuitenkin viilenee ja se on tavallaan yleisesti ajateltuna muutos huonompaan kelien osalta kun mennään kesästä syksyyn. Vaikka on niitäkin joille tämäkin muutos sopii.

Minulle kesä oli ihan hyvää aikaa. Jää monet hienot kesäiset hetket muistoihin. Kevät oli suurimmaksi osaksi sairaalassa olemista ja sieltä kotiutumista ja totuttelua taas kotiympyröihin. Sitten tuli kesä ja alkoi enemmänkin kuntoutuminen minulla. Lisäksi aloin järjestelemään hieman toimintaa elämääni. Aloin kesällä käymään muun muassa siellä Klubitalolla.

Vaikea nyt niinkin pitkää aikaa kuin kesää paketoida yksiin kansiin mutta olihan se ihan kivaa aikaa. Aktiivisesti tuli kesällä osallistuttua myös erilaisiin tapahtumiin. Nyt on kuitenkin taas aika jättää kesä taakse ja mennä kohti syksyä. Oma talous ei kestä ihan yhtä aktiivista elämää kuin mitä kesällä oli, täytyy siis hieman rauhoittua ja alkaa panostamaan enemmän harrastuksiin kuten urheilumatseissa käymiseen ja omaan liikkumiseen.

Eiköhän syksylläkin ole edessä ihan mukavia päiviä. Syksyn lapsena tykkään kyllä myös syksystä, en itse pistä kovinkaan paljoa pahitteeksi sitä kun kelit viilenee, kunhan nyt ei jatkuvasti sada vettä. Luonto on kauniina syksyllä kun täällä etelässäkin hieman ruskaa, lehdissä kaunista väriloistoa. Sitten syksy on uusien alkujen aikaa. Koulujen alkamiset ei nyt enää minua kosketa mutta monet urheilukaudet alkaa taas syksyllä ja se kyllä riemastuttaa ja innostuttaa.
Tsemppiä vaan syksyyn, @vilperi ! Elämä on jatkuvaa luopumista jostakin, mutta yleensä aina tulee jotain tilalle. Nauttikaamme siis elomme tarjoamista pienistäkin iloista ja aina kun vain on mahdollista vastapainoksi kaikelle ei niin mukavalla ja eikä mieltä ylentävälle.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Alkusyksy on ihmisen parasta aikaa. Itse tähtään lomat aina tähän. Jaksaa koko kesän, kun lomat edessä.
 

Glove

Jäsen
Keittiössäni on tapahtunut banaaninvilj... eikun banaanikärpäsinvaasio. Joudun siis ostamaan illaksi yhden lonkeron, että saa viritettyä tölkin pohjalle jättämälläni lonkerolla ja käsitiskiaineella toimivan banaanikärpäsloukun.
 

Läyhääjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Omistan jonkinasteisen ongelman alkoholin kanssa ja pistää aina vituttaan, kun käy baarissa ja tilaa esim vissyn, niin kavereiden ja joskus jopa baarimikon avoin pällistely, että etkö juokkaan alkoholia miks ihmeessä tollasta tilaat?
Mun puolesta kaikki saa tunkee kitusiinsa sielä baarissa ihan mitä haluaa ei oo mun asia.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Keittiössäni on tapahtunut banaaninvilj... eikun banaanikärpäsinvaasio. Joudun siis ostamaan illaksi yhden lonkeron, että saa viritettyä tölkin pohjalle jättämälläni lonkerolla ja käsitiskiaineella toimivan banaanikärpäsloukun.
Tää on paha. Varulta ehkä parikin lonkkua että saa varmasti viritettyä kunnon ansan... näin saa maanataillekin vähän hymyä naamalle :)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tää on paha. Varulta ehkä parikin lonkkua että saa varmasti viritettyä kunnon ansan... näin saa maanataillekin vähän hymyä naamalle :)
Niitä lonkeroita kun virittää tarpeeksi tulee itse viljelijä paikalle.

Se on sitten katsannosta riippuen hyvä tai huono juttu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ai tätä ilon ja onnen päivää! Olen onnistunut isänä. Parin kuukauden päästä 4 täyttävä tyttäreni pyysi syntymäpäivälahjaksi Slayerin t-paidan.
Melkein toivoisin, etenkin hänen kannaltaan, että Beatlesin...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Oli sen verran hetkinen duunipäivä etten ehtinyt/muistanut/tajunnut käydä syömässä (mulla käy noin liian usein). Palaverisämpylällä mentiin tämä päivä.

Tiesin, että jääkaappi on kohtuullisen vajaa. Tein eilen kauppalistan ja duunista lähtiessä muistinkin että menehän vetti kauppaan. Enhän mä muistanut. Tulin tyytyväisenä himaan ja avasin jääkaapin. On siellä juustoa, leikkeleitä, salaattitarpeita, punajuuria, suolakurkkua ja jotain muuta.

Pastaa eri muodoissakin löytyy ja muutamaa tomaattisoosia. Mutta ei noista ateriaa saa. Tai saa, muttei kovin ravitsevaa.

Arvoin lähdenkö kauppaan vai tilaanko valmista. Kyllä mä kauppaan taidan kuitenkin mennä, vaikka tuossa kohtuullisen lähellä olevassa mestassa on hyvät pizzat mistä tilata himaankin.

Tosin todennäköisesti teen sen klassisen mokan eli menen kauppaan nälkäisenä. Ties mitä sieltä tarttuu ylimääräisenä mukaan. Koskaan ei noin käy ja tällä kertaa taas.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oli sen verran hetkinen duunipäivä etten ehtinyt/muistanut/tajunnut käydä syömässä (mulla käy noin liian usein). Palaverisämpylällä mentiin tämä päivä.

Tiesin, että jääkaappi on kohtuullisen vajaa. Tein eilen kauppalistan ja duunista lähtiessä muistinkin että menehän vetti kauppaan. Enhän mä muistanut. Tulin tyytyväisenä himaan ja avasin jääkaapin. On siellä juustoa, leikkeleitä, salaattitarpeita, punajuuria, suolakurkkua ja jotain muuta.

Pastaa eri muodoissakin löytyy ja muutamaa tomaattisoosia. Mutta ei noista ateriaa saa. Tai saa, muttei kovin ravitsevaa.

Arvoin lähdenkö kauppaan vai tilaanko valmista. Kyllä mä kauppaan taidan kuitenkin mennä, vaikka tuossa kohtuullisen lähellä olevassa mestassa on hyvät pizzat mistä tilata himaankin.

Tosin todennäköisesti teen sen klassisen mokan eli menen kauppaan nälkäisenä. Ties mitä sieltä tarttuu ylimääräisenä mukaan. Koskaan ei noin käy ja tällä kertaa taas.
Onhan se ongelma kun menee ostamaan maitoa ja sitten tuleekin kaupasta mukana tarpeeksi ruokaa koko loppuviikoksi. Ongelmana vain on se että on jo edellisenä päivänä ostanut ruokaa, mutta maito unohtui.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin eilen illalla Ben-Huria HBO Max:n kautta ja avautui, että Charlton Heston oli kuvausten aikaan 35- ja Stephen Boyd 27-vuotias. Kundit menisi kuvausten aikaisen ulkonäkönsä puolesta tänä päivänä helposti 45-50 -vuotiaista.
 

redpecka

Jäsen
Parhaalla mahdolliselle boogiella baariin pariin. Kohteliasta istumista, kohteliasta kuuntelemista. Omienkin juttujen mukakertomista. En mä vaan enää jaksa. En mee enää ikinä baariin teennäisesti nyökkäilee idioottien sepostuksille. Yeah, you're right, but... Haistakaa kaikki paska, yeah, but.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Parhaalla mahdolliselle boogiella baariin pariin. Kohteliasta istumista, kohteliasta kuuntelemista. Omienkin juttujen mukakertomista. En mä vaan enää jaksa. En mee enää ikinä baariin teennäisesti nyökkäilee idioottien sepostuksille. Yeah, you're right, but... Haistakaa kaikki paska, yeah, but.
Yeah, understood, but...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sain ruokajaosta tänään 2,5 kilon verran valmista jauhelihakastiketta. Siinä olisi syötävää useammalle päivälle. Kesällä sain samanlaisen klöntin nakkikastiketta ja kyllä siitä riitti ruokaa ainakin kuudeksi päiväksi. Ja tuo nakkikastike oli ainakin hyvää, uskon myös tuon jauhelihasoosin olevan kyllä ihan maukasta.

Tuossa on nyt vaan se huono juttu että tuo jauhelihakastike oli tällä kertaa ihan jäässä. Viimeksi se nakkikastike oli sentään sellaisenaan pussissa ja sen pystyi itse pakastamaan pienemmissä erissä. Nyt tuo jauhelihakastike on isona klönttinä jäässä. Eli se kai tarkoittaa sitä että tuo kastike on syötävä peräkkäisinä päivinä pois?

Siinä on vaarana että se kastike ehtii pilaantua ennen kuin olen kaiken syönyt pois. Toinen juttu on toki se että jossain välissä kyllästyy kun kastike pitää varmaan peräkkäisinä päivinä syödä.

Eihän tuosta nyt oikein valittaakaan tämän enempää kehtaa. Ei kehtaa valittaa minnekään tietenkään julkisemmin. Syö sen mitä ehtii syömään. Hyvähän se olisi ollut että kastike ei olisi ollut vielä tässä vaiheessa jäässä. Minulle on ainakin opetettu että kertaalleen pakastettua ruokaa ei saa uudelleen pakastaa, ei ainakaan jos ei kypsennä sitä jotain lihaa sen sulattamisen jälkeen.

Sain ruokajaosta myös melko hyvän määrän pekonia. Siitäkin saa ruokaa pariksi päiväksi jos vaikka pastan kanssa laittaa sitä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jäin hieman miettimään tänään kun olin sihteerinä tuolla klubitalolla viikkokokouksessa. Sain siinä sitten kuulla kommenttia että olen tarkka. Varmasti olen sitäkin, niin kirjoitushommissa kuin muutenkin. Välillä oikein itseäni ainakin ärsyttää tämä oma tarkkuus, se mitä se etenkin vaatii ajattelulta ja mieleltäkin, pääkopalta.

Lisäisin kyllä sellaisen huomion että en ole vain tarkka vaan varsinkin noissa kirjoitushommissa olen kyllä varmasti perfektionisti. Kun aikoinaan harrastinkin kirjoittamista enemmänkin niin kyllä pistin huomiolle kuinka perfektionismiin taipuvainen olin. Jokaisen kirjoituksen ainakin ulkomuodoltaan koitin oikolukea itse moneen kertaan ja hioa niin täydelliseksi kuin sen vain pystyin. Eihän tuollainen perfektionismi, edes tarkkuus ole aina tosiaan helpointa mielelle ja päälle. Joskus sitä toivoisi ja toivoi että oppisi suhtautumaan hellemmin omiin tuotoksiinkin ja tekemisiin.

En tiedä, ehkä se oli aikoinaan sitäkin kun tiesi jo itsekin kykenevänsä parhaimmillaan tuottamaan melko hyvää kirjallista tuotosta niin aina sitten halusi tähdätäkin siihen että teki parhaansa. Vaati itseltään ehkä liikaakin. Ja sitä vähitellen oppi oikolukemaan tarkemmin myös omat tuotokset ja huomasi herkemmin ne virheet. Että ihan oikeasti ei esiintynyt muotoa oikoluki oman tuotoksen vaan se oli tuotoksensa.

En tiedä, se mitä yritän tässä sanoa on tunnustaa sen että olen taipuvainen perfektionismiinkin jopa. Ja varsinkin tarkkuuteen. Mutta tämä ei ole aina helpointa mielelle ja päälle, kun jokainen asia mietitään niin tarkkaan, otetaan huomioon eri näkökulmat ja niin pois päin. Joskus sitä toivoo että osaisi olla leppoisampi. Etenkin kun tuota tarkkuutta esiintyy minulla ihan arkipäivän elämisessäkin. Joskus ajattelen että seuraava porras ylöspäin minusta voisi olla Sykkeen roolihahmo Holopainen. Jos tiedätte hänet, tuollainen jo todella kliinisesti ajatteleva "ihmiskone".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rakas ystävämme @Krepo eli krepolainen eli paidantuhoaja on lomamatkalla. Hällä tuntuu olevan siellä mukavaa. Se hänelle sallittakoon. Hyvä jamppa se on, ja kova ryö mies.

Mutta kun tuo krepolainen paidantuhoaja tulee kotiin, niin häntä vastaan hyökkää kamala ja kammottava suomalainen syysilmä. Milläs me häntä piristäisimme? Kotiinpaluu tulee olemaan kamala.

Kerrotaanko hänelle, että SaiPa on sarjataulukossa ykkösenä? Kerrotaanko että Leprassa on edelleen helle?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Rakas ystävämme @Krepo eli krepolainen eli paidantuhoaja on lomamatkalla. Hällä tuntuu olevan siellä mukavaa. Se hänelle sallittakoon. Hyvä jamppa se on, ja kova ryö mies.

Mutta kun tuo krepolainen paidantuhoaja tulee kotiin, niin häntä vastaan hyökkää kamala ja kammottava suomalainen syysilmä. Milläs me häntä piristäisimme? Kotiinpaluu tulee olemaan kamala.

Kerrotaanko hänelle, että SaiPa on sarjataulukossa ykkösenä? Kerrotaanko että Leprassa on edelleen helle?
Kerrotaan että Putin kuoli ja Trump on vankilassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Psykiatrinen sairaanhoitajani suositteli kokeilemaan nettiterapiaa ahdistuneisuuteni. Tuottajana on vissiin HUS. Hoitaja laittoi siitä sitten lähetepyynnön lääkärille (vaatii lähetteen että hoitoon pääsee). Meni vain pari päivää siitä kun sain jo kutsun "hoitopolulleni". Todellakin nopeaa toimintaa julkisella puolella. Vähän kyllä jännittää mitä se nettiterapia on. Katsellaan...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Psykiatrinen sairaanhoitajani suositteli kokeilemaan nettiterapiaa ahdistuneisuuteni. Tuottajana on vissiin HUS. Hoitaja laittoi siitä sitten lähetepyynnön lääkärille (vaatii lähetteen että hoitoon pääsee). Meni vain pari päivää siitä kun sain jo kutsun "hoitopolulleni". Todellakin nopeaa toimintaa julkisella puolella. Vähän kyllä jännittää mitä se nettiterapia on. Katsellaan...
Sinä olet jo nettiterapiassa täällä jatkiksessa. En usko että maksettu versio on parempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös