Veljentytöt 3v ja 6v käymässä ja olen kuulemma tyyppi nimeltä Tähti, joka muuttuu hirviöksi taikasanoilla "Voi rähmä". Tulee pitkä päivä vielä.
Nuo ovat kyllä aika veitikoita. Minullakin hyvin yhä muistissa ajat siskoni tytön ja pojan kanssa. Tyttö näistä on muutaman vuoden vanhempi ja hän oli lapsi eli joku alle 10-vuotias vuosina 2003-2013. Tyttö näistä oli lapsena huomattavasti eläväisempää sorttia eli oli suoraan sanottuna hieman levottomampi. Paljon tuli vietettyä aikaa siskon tytön kanssa varsinkin kun hän oli lapsi.
Ja tyttö vaati enemmän sitä että oli joku joka oli hänen kanssaan, lähinnä leikki. Minäkin sitten vietin kyllä paljon aikaa siskon tytön kanssa. Olihan se toisaalta raskasta mutta kyllä se oli mukavaakin aikaa. Aika kultaisia vuosia nuo ajat kun siskon tyttö oli vielä lapsi. Ja hyvähän tuossa on tosiaan se että nämä voi aina palauttaa takaisin isälle tai äidilleen kun alkaa liian raskaaksi käymään. Mutta kyllähän siskon tyttö oli lapsena melkoinen ilopilleri. Ihan kivaa se siskon tytön viihdyttäminen oli vaikka kyllä se välillä voimille kyllä kävi.
Siskon poika on sitten melko paljonkin rauhallisempi. Viettää enemmän aikaa erilaisten tekniikan vempeleidenkin kuten kännykkänsä kanssa ja ei vaadi niin paljoa ketään leikkimään hänen kanssaan. Vaikka kyllä siskon poikakin on osannut välillä melkoinen temmeltäjä olla.
Minä olen kyllä myös ihan tykännyt viettää aikaa siskoni lasten kanssa. Kun omia ei ole ainakaan vielä siunaantunut niin on hienoa ollut että on edes nuo siskon lapset olleet. Ja varmaan yksi iso syy siihenkin miksi selvisin aikoinaan äidin kuolemasta niin nopeasti ja hyvin oli se että vierellä oli myös tuollainen siskon tytön kaltainen ilopilleri joka synkkänäkin aikana osasi sen hymyn tuoda huulille.
No, se siitä. Tänään Suomessa vietetty tosiaan pyhäinpäivää. Minä en haudoilla tänään käynyt. Lähinnä lauantai kulunut urheilua seuratessa, kotimainen hiihtokausi alkoi tänään ja nyt tulee jääkiekkoa. Kävin nyt myös saunassa omalla saunavuorollani. Vähän harmittanut kun kaksi edellistä saunavuoroa jäänyt väliin saunassa olleen vian vuoksi. Nyt onneksi sauna taas toimi.