Olen ollut pian jo 9 edellistä kuukautta pelaamatta kokonaan rahapelejä. Se on kyllä hieno aika jo olla "kuivilla". Tämän vuoden aikana en ole pelannut rahapelejä lainkaan. Tänään minulla oli tapaaminen taas A-klinikallakin ja keskustelimme elämästäni ja pelaamattomuudestani.
Kyllähän elämä ilman pelejä on niin paljon onnellisempaa, huolettomampaa. Mutta kuitenkin, se pohja voi vaikka pelien takia tulla elämässä vastaan taas niin nopeastikin. Pelko on läsnä yhä lähes päivittäin, ratkeaako sitä pelaamaan vai ei. Pieni kokeilu ja taas on uhkana mennä päin melkoista helvettiä joka kestää elämässä taas ainakin jonkin aikaa.
Mutta toistaiseksi olen kyllä nyt pidemmän ajan jo pystynyt olemaan "kuivilla". Pystynyt sanomaan ei mielihaluilleni vaikeimmillakin hetkillä, silloin kun on tehnyt joskus mieli pelata. Koen että siitä viime syksynä käydystä puhelinvertaistuesta on yhä apua sekä myös siitä parin vuoden takaisesta vertaistukiryhmästä. Muistelee niitä heikkoina aikoina,.ajattelee että ei ole yksin todellakaan, löytyy myös niitä jotka enemmänkin ymmärtää minua omien kokemustensakin vuoksi ja ei ole ainoa jolla on vastaavia ongelmia. Toki löytyy myös muuta tukiverkostoa. Toinen mikä auttaa olemaan pelaamatta on se kun miettii ja muistelee millaista paskaa siitä oikeasti voi elämään seurata jos pelaa.
Yleensä rahapelaamisesta ei ainakaan pidemmässä juoksussa seuraa elämään tosiaan kuin paskaa. Isoja rahahuolia, rahan puutetta, pahaa mieltä ja paskaa oloa sekä stressiä ja murhetta ja painia taas sen kanssa että miten pelikierteen saa poikki. Ei haluaisi ihan mielellään kokea tuota kaikkea taas alusta.
Melko paljon kirjoittelen näistä peliongelmistani ja pelaamattomuudestani mutta ne on painavia asioita ja kuitenkin vaikuttaa paljon elämääni. Nyt vaikuttaa se kun en pelaa. Yhdeksän kuukautta pelaamatta on jo sekin hieno aika ja toivottavasti lisää vain tulee koko ajan. Menen silti päivä kerrallaan eteenpäin enkä lupaa suuria mutta ylpeä voin itsestäni olla. Ehkä tämä pelko sortumisestakin vähitellen hälvenee, oppii entistä enemmän luottamaan itseensä.