Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 412 816
  • 67 131

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole käynyt uimassa missään ainakaan kuuteen tai seitsemään vuoteen, joten satavarmasti kuulun tuohon uimataidottomien joukkoon. Hoikempana ja nuorempana kykenin parhaimmillaan uimaan muistaakseni jotain 300 metriä, mutta silloinkin mentiin äärirajoilla. Nyttemmin, kun vatsaa on kertynyt aikas paljon, voidaan nuo lukemat unohtaa kokonaan. Viimeksi uimassa käydessäni pystyin uimaan juuri ja juuri 50 metriä ja sekin meni räpiköimällä kuin hukkuva.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ihan rehdisti uimataidoton, jonkin aikaa kyllä räpiköin mutta tuo 200 metriä olisi varmaankin tekemätön paikka ja viimeistään selkäuinnin vaatimus vesittäisi tavoitteen. Olenkin välttänyt veden varaan joutumisen sillä, etten mene vesille lainkaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jaahans, taas isällä ja äidillä remppahommissa. Tällä kertaa listalta ruksataan pois porstuan sisäseinien maalaus.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.
Itse uin lähinnä koiraa ja sammakkoa. Sammakkouinnissa jopa jalat joskus liikahtaa.
Itsellä samat käytössä sen mitä vähän nyt joskus kesäisin käyn pulahtamassa. Kroolauksista sun muista ei oikeen tule mitään.

Selkäuinti sujunee sen verran hyvin että rohkenen tarjota kädestä pitäen hennolla enomiehen otteella opetusta @PataJaska lle, jos vaan Näsijärven maisemiin eksyt.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.
Heh, itse asiassa tässä ohjelmattoman lomapäivän kunniaksi katsoinkin, kyllä täällä Espoossa uimaseuroja riittää. Tarjolla on ihan aikuisten uimakouluja siitä lähtötasosta alkaen, että pitää uskaltaa kastautua jotta voi tulla kurssille (niitähän on juu esimerkiksi vesipelkoisia ihmisiä, tai vaikka aistiyliherkkiä joille veden kosketus iholla tuntuu inhottavalta). Uimakoulun kakkoskurssille päästääkseen pitää sitten osata uida 15m, eli panokset kovenevat..

Sitten mennään jo eri uintilajien tekniikkakurssien puolelle. Niille päästäkseen pitää pystyä uimaan 100m ja mielellään sukeltamaan (mikä on muuten minulle hankalaa sekin) Itse asiassa selkäuintikurssille meno ei välttämättä edes olisi huono idea, mutta toisaalta en kait minä tarvitse selkäuintitaitoa enää tällä iällä mihinkään, että siitä maksaisin.. ja tavallaan harmi @Introexpertti etten niihin maisemiin kyllä ole tulossa, kiitos vain ajatuksesta :D

Olen taas vähän väliinputoaja, koska aikuisten uimakoulua en todellakaan tuon sisältöisinä tarvitse, mutta sitten tekniikkakurssi tuntuu jo kamalalta hifistelyltä :D

Ihan rehdisti uimataidoton, jonkin aikaa kyllä räpiköin mutta tuo 200 metriä olisi varmaankin tekemätön paikka ja viimeistään selkäuinnin vaatimus vesittäisi tavoitteen. Olenkin välttänyt veden varaan joutumisen sillä, etten mene vesille lainkaan.
Kuten edellä sanoin, niin katson itse olevani uimataitoinen, vaikkakin tuo virallinen pohjoismainen uimataidon vaatimus on minulle liikaa. Selkäuinnin takia siis lähinnä, mutta itse asiassa tällä hetkellä tuo 200m uiminen ihan normaalistikin putkeen olisi kyllä varmaan tekemätön paikka täälläkin, en kuitenkaan mitään aktiivista uimista harrasta. Jos uin luonnonvedessä, niin se on sellaista ympyrän uimista laiturin lähellä tai sitten rantaviivaa pitkin edestakaisin. Että voin siis lopettaa heti kun tuntuu siltä, että nyt ei enää pysty tai että "tekniikka" hajoaa :D

Ai niin, tuo edellä mainittu koirauinti. Huomaan itse vaihtavani automaationa siihen kun väsyn fyysisesti. Minulle on vain syötetty sellaista propagandaa koko elämäni, että koira on sellainen lasten uintityyli, että sitähän eivät aikuiset ui.. lohdullista siis kuulla, että muutkin täällä räpiköivät tarpeen tullen sillä menemään
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, täällä sitä ollaan nyt Wanaja festari-alueella. Vielä saan istuskella limulla täällä anniskelualueen isossa teltassa nojatuolissa ja yksin. Festarialueella on vielä todella rauhallista ja ihmisiä alkaa vasta vähitellen valumaan tänne alueelle. Tulin itse siis tänne näemmä hyvin ajoissa.

Tästä missä nyt istun on sen verran hyvä ja suora näkymä lavalle että saa nähdä liikunko tästä hetkeen. Ainakin Jonne Aaronin keikan voisi alussa katsella täältä. Eli siis Aaron on ensimmäinen esiintyvä artisti ja keikka alkaa kello 16.30. Ei ensimmäiseen keikkaan nyt kovin pitkää aikaa ole enää, kymmenisen minuuttia.

Toivottavasti on hyvät festaripäivät edessä. Pääsen nauttimaan niin hyvästä musiikista kuin tunnelmastakin. Pientä festarijännitystäkin on havaittavissa, onhan edellisistä festareistani aika pitkä aika. Tarkalleen ottaen kahdeksan vuotta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nonnih, talven mansikat ovat pääosin tallessa pakastimessa, ehkä vielä joku viisi kiloa tullee hankittua. Aikaa tähän suoritukseen myyntitiskiltä pakkaseen ei mennyt kauaa, kun marjat olivat niin hyvälaatuisia ja -kokoisia.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Jaahans, taas isällä ja äidillä remppahommissa. Tällä kertaa listalta ruksataan pois porstuan sisäseinien maalaus.
Nyt tosin ihan hirmuinen tilanne, kun draft jatkuu, Manse-SoJy superpesistä ja kohta vielä Suomi kohtaa Espanjan. Miten tässä mitään maalaa?
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lomalla viimeinkin, voi ottaa iisimmin. Mikä kukka @Iisoppi ja kumppanit? Lupaan että jää ainoaksi kyssäriksi tämä meikäläiseltä.
 

Liitteet

  • 1657281034580_IMG_20220706_195338_resized_20220708_024757968.jpg
    1657281034580_IMG_20220706_195338_resized_20220708_024757968.jpg
    491 KB · kertaa luettu: 60

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taitaa olla kanna, sen tarkemmin en osaa sanoa... Meinasin kyllä ensin kirjoittaa kalla mutta se on ihan muun näköinen kukka.
Intiankanna taitanee olla mielestäni. 20v sitten olen itsekin ollut auttelemassa niitä istuttamassa. Tai ainakin hyvin saman näköinen. Siitä jäänyt mieleen :)
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Takana rauhallinen mökkiviikko, kun oli vain omat lapset täällä. Nyt tuli siskon kolme lasta lisää niin kylläpä volyymitaso nousi heti. Viikon päästä kun pääsen kotiin ja nakkaan lapset äidilleen niin taidan pari päivää nauttia rauhassa olutta täydellisessä hiljaisuudessa kotona.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaveri (joka houkutteli minut kesäkuun alussa myrtsin iskelmäfestareille) houkutteli taas festareille ja tuli ostettua to-pe lippu TikkurilaFestivaaliin. Tuolla onkin hyvä treenata jatkiksen kesärinkiä varten kun on viikkoa aiemmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ensimmäinen Wanaja Festari päivä ohi. Tuossa 0.30 aikaan olin kotona kun olin ensin kävellyt puolisen tunnin kotimatkan Hämeen linnalta. Ihan tuossa lähtiessä pois festarialueelta ja kotimatkalla oli siinä hilkulla oliko jo juopuneista festarikävijöistä häiriöksi asti. Kyllä ne mekkalaa piti mutta lähinnä kyllä omissa seurueissaan. Antoivat olla minun rauhassa.

Yksi kovasti humalainen henkilö vaan huusi kovaan ääneen minulle ollessani vielä festarialueen pisuaarilla että sairas mies, sairas mies. Tätä jäin hieman ihmettelemään, pitääkö pelätä ja mikä juttu tämä on. Vai oliko vain tuulesta temmattuja humalaisen huutoja?

Ensimmäinen festaripäivä oli ihan onnistunut. Musiikki ja keikat oli ainakin hyvää settiä. Tykkäsin eniten Maija Vilkkumaan ja Juha Tapion keikoista. Näistä Tapion esitys huipensi illan.

Siinä kahden vaiheilla vain onko minusta nykykunnossa festarikävijäksi. Alkoholia en tietenkään juonut mutta kun nuo minun jalat tulee yhä niin herkästi kipeiksi. Plussaa kuitenkin siitä että festarialueella löytyi tarvittaessa aina joku paikka missä istuakin ja pääsi hieman lepuuttamaan jalkoja. Siitä huolimatta nyt kotona päivän jälkeen on selkä ja jalat hieman kipeät. Jalat kyllä aika paljonkin kipeät. Mutta kaippa ne huomiseksi palautuu ja pääsee vetämään läpi kakkosfestaripäivänkin kunnialla.

Jo kehuttujen Tapion ja Vilkkumaan lisäksi perjantaina esiintyivät Pyhimys, Behm ja Jonne Aaron. Tuttuja en nyt kuitenkaan festarialueella nähnyt kuin yhden entisen työkaverini vuosien takaa. Oli kiva edes häntä nähdä vuosien jälkeen.

Palvelut festarialueella pelasi mielestäni hyvin. Jonottaa ei ainakaan tarvinnut juuri yhtään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei tuolla varmaan pilveen pääse vaikka kuinka polttelisi.
Niin - korkeintaan pilvenreunalle, jos tuo osoittautuisikin jopa myrkylliseksi... ja tietysti, jos on suhteita yläkertaan...

No, heh, heh, olenpas minä taas hauska... Äääh.... jatketaan...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nuorin ja kaksi vanhinta lasta nukkuu ja minä katselen tänään 4v täyttävien kaksosten kanssa Paavo Pesusientä telkkarista. Voisi olla huompikin sateisen päivän aamu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minä olen sitä mieltä, että RuisRockin pitäisi muuttaa nimensä muotoon RuisPop.
Tai sitten tehdä ns. Provinssit ja olla vaikka "Ruissi". Pelkkä Ruis kuulostaisi hassulta.

Mutjoo, yli 50 vuotta vanha brändi niin kai se Ruisrockina pysyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös