On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.
Heh, itse asiassa tässä ohjelmattoman lomapäivän kunniaksi katsoinkin, kyllä täällä Espoossa uimaseuroja riittää. Tarjolla on ihan aikuisten uimakouluja siitä lähtötasosta alkaen, että pitää uskaltaa kastautua jotta voi tulla kurssille (niitähän on juu esimerkiksi vesipelkoisia ihmisiä, tai vaikka aistiyliherkkiä joille veden kosketus iholla tuntuu inhottavalta). Uimakoulun kakkoskurssille päästääkseen pitää sitten osata uida 15m, eli panokset kovenevat..
Sitten mennään jo eri uintilajien tekniikkakurssien puolelle. Niille päästäkseen pitää pystyä uimaan 100m ja mielellään sukeltamaan (mikä on muuten minulle hankalaa sekin) Itse asiassa selkäuintikurssille meno ei välttämättä edes olisi huono idea, mutta toisaalta en kait minä tarvitse selkäuintitaitoa enää tällä iällä mihinkään, että siitä maksaisin.. ja tavallaan harmi
@Introexpertti etten niihin maisemiin kyllä ole tulossa, kiitos vain ajatuksesta :D
Olen taas vähän väliinputoaja, koska aikuisten uimakoulua en todellakaan tuon sisältöisinä tarvitse, mutta sitten tekniikkakurssi tuntuu jo kamalalta hifistelyltä :D
Ihan rehdisti uimataidoton, jonkin aikaa kyllä räpiköin mutta tuo 200 metriä olisi varmaankin tekemätön paikka ja viimeistään selkäuinnin vaatimus vesittäisi tavoitteen. Olenkin välttänyt veden varaan joutumisen sillä, etten mene vesille lainkaan.
Kuten edellä sanoin, niin katson itse olevani uimataitoinen, vaikkakin tuo virallinen pohjoismainen uimataidon vaatimus on minulle liikaa. Selkäuinnin takia siis lähinnä, mutta itse asiassa tällä hetkellä tuo 200m uiminen ihan normaalistikin putkeen olisi kyllä varmaan tekemätön paikka täälläkin, en kuitenkaan mitään aktiivista uimista harrasta. Jos uin luonnonvedessä, niin se on sellaista ympyrän uimista laiturin lähellä tai sitten rantaviivaa pitkin edestakaisin. Että voin siis lopettaa heti kun tuntuu siltä, että nyt ei enää pysty tai että "tekniikka" hajoaa :D
Ai niin, tuo edellä mainittu koirauinti. Huomaan itse vaihtavani automaationa siihen kun väsyn fyysisesti. Minulle on vain syötetty sellaista propagandaa koko elämäni, että koira on sellainen lasten uintityyli, että sitähän eivät aikuiset ui.. lohdullista siis kuulla, että muutkin täällä räpiköivät tarpeen tullen sillä menemään