Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 547 193
  • 67 947

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Käytiin tänään miehen kanssa Lahden torilla kuukausimarkkinoilla. Ostettiin kaksi laatikkoa mansikkaa á 30€. Niitä pitäisi nyt alkaa sitten työstämään pakkaseen jahka on syöty jotain. Ostettiin myös pehmikset á 4€ ja makuna kinuski.

Mun pitäisi tehdä töitä. Mutta kävin kuitenkin hakemassa mansikat. 5kiloa/28,90. Nyt laittelen noita pakkaseen. Mun edelleen pitäisi tehdä töitä. Mutta kun niitä kiireellisiä juttuja ei just nyt ole. Ja ne mitä pitää hoitaa ennen lomaa, ehdin ihan hyvin tehdä huomenna.

Kyllä mä maileihin ja puhelimeen vastaan. Ja Jatkoaikaan.

Käyn kohta ostamassa mansikoita. Luulin jo, että töihin on ryhdyttävä, mutta kiitos Jatkoajan sain herätteen mansikoihin eikä nyt sitten voi töitä tehdä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lähdin ihan uteliaisuuttanikin tänään Hämeenlinnan torille. Täällä on joku yhteislauluilta, laulattamassa Vinttikvintetti-niminen lauluryhmä.

Kahden vaiheilla kehtaanko olla täällä ainakin ikäni puolesta. Täällä on yleisössä muut jotain yli seitsemänkymppisiä. Nuorta väkeä todella vähän. Eikä kovin nuorta poppoota ole tuo laulattajaryhmäkään.

Mutta kai nyt olen täällä ainakin vähän alkuun, muutaman laulun verran ja katson millaista meno on sekä millaista laulua sieltä tulee. Ihan hyvin täällä torilla kyllä porukkaa on. Kai tänne joukkoon mahtuu?

Viikon päästä täällä on Veksi Salmen muistoksi yhteislauluilta. Kai sitä sinnekin täytyy mennä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihan leppoisa ja kiva yhteislauluilta se lopulta oli. Tai minä itse asiassa lähdin kesken pois kun en jaksanut enää olla. Vika ei ollut kuitenkaan lauluissa vaan siinä että olin ollut jo aiemmin tänään pitkän päivän Klubitalolla.

Tämä Vinttikvintetti esitti kauniita, klassikkobiisejä. Kieltämättä kyllä vähän vanhemman ikäluokan biisejä mutta minä tykkäsin kyllä niistäkin. Esimerkiksi Kotkan poikii, Satulinna, Paratiisi, Kultainen nuoruus. Esimerkkejä mainiten lauluista että saatte vähän käsitystä millainen lauluilta oli sisällöltään.

Olin nuorimpia paikalla olleita ja muut olivat suurimmaksi osaksi ikäihmisiä mutta kyllä sinne silti hyvin mukaan mahtui eikä kukaan katsonut nokan vartta pitkin. Itse en laulanut mukana, mutta ei nyt välttämättä tarvinnutkaan. Tuo meni noinkin että katseli kun esiintyjät esitti kappaleita.

Ihan kiva se kesäilta oli ja olen mielissäni siitä että vähitellen alkanut löytymään sisältöä elämään. Eilenkin oli puistojoogaa ja nyt yhteislauluiltama. Kohta on Wanaja festarit ja niin edelleen. Kyllä tässä nyt ohjelmaa ja säpinää on.
 
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Tiedättekö sen kun joku tyyppi vaan höpöttää aina ja ikuisesti jotain omia juttuja, ja siis yleensä jotain itsestään. Sit jossain vaiheessa sulle tulee raja vastaan ja saatat sanoa ehkä jopa hieman töykeästi, että muutkin asiat kiinnostais kun sinä. Sit se tyyppi on sekunnin ja hiljaa, ja aanyways blaa blaa minä blaa blaa.

Tulee kohta savua korvista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Testasin tuossa muistaakseni ensimmäistä kertaa koskaan Hämeenlinnan Espresso Housen tuotteita ja palveluita. En ollut koskaan ainakaan käynyt just Hämeenlinnan Espresso Housessa, sehän on melko uusi kahvila täällä. Olen saattanut käydä muualla kyseisen ketjun kahvilassa kyllä, sen verran tutun näköinen oli kahvila kyllä sisustukseltaan.

Onhan tuo Hämeenlinnankin Espresso House tyylikäs ja viihtyisä kahvila. Kahvilan tuoleilla viihtyisää istuskella ja sisustukseen on todella panostettu. Join tuolla muun muassa cappycinon ja söin mustikka-valkosuklaa muffinin ja croisantin. Tuotteetkin oli oikein hyviä.

Kyllähän tuota Hämeenlinnan Espresso housea voi suositella tämän kerran perusteella. Ja lähtiessäni torin läheisyydestä niin poikkesin sieltä torilta ostamassa kilon verran uusia perunoita. Olihan kilolla uusia perunoita hintaa hyvin eli kuuden euron verran mutta enpä ole tänä suvena vielä kotosalla uusia perunoita syönytkään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ennen (eli suunnilleen 15 vuotta sitten) oli mukavaa käydä kirppiksillä myymässä vanhoja turhiksi käyneitä kamoja ja antaa kiertotalouden toimia. Nykyään minua ei saisi myyjäksi kirppikselle millään, sillä ostajat tai ainakin potentiaaliset sellaiset ovat sellaisia, että he tinkaavat oikeastaan minkä tahansa tavaran hinnan mahdollisimman pieneksi valittamalla ja kun he ovat sitten saaneet tuotteen polkuhintaan, he kirmaavat heti kehumaan asiasta iltapäivälehtiin tai sosiaaliseen mediaan. "Sirpa osti 50 sentillä maljakon - olikin 5000 euron arvoinen". "Vanha sänky olikin aarreaitta - kolmen euron ostos olikin arvoltaan 1800 euroa".

Olen mieluummin ostaja kuin myyjä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ai että. Muistin, että juna lähtee noin 12.30 ja oon aamun touhottanut sata lasissa. Salilla tunnin jumppa 50 minuuttiin, sitten saatanallista vauhtia kotiin, suihkuun. Sitten huomaan, että aika ei riitä ruuanlaittoa, niin kaapista eilistä piirakkaa ja pikakahvia, samaan aikaan pakkaan kamppeita. Sitten vilkaisin tarkemman ajan, ne se oli tuntia myöhemmin. Ei tässä muuten, mutta kerkesi tulla jo hiki uudestaan.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ja saaga jatkui vielä tuosta, toivottavasti ei kuitenkaan enempää jatku. Lähdin metrolle päin ja sopivasti pihaan kaartoi mummobussi ja eikun siihen, menossa toki kauemmalle metroasemalle, mutt ei ollut kiire. No, kyydissä jonkun tovin istuttuani, huomasi mänpäkin jääneen kotiin, jossa lähes kaikki tarvittava reissua varten. Onneksi mummobussit pysähtyy ihan minne vaan, eikä tarvinnut seuraavaa pysäkkiä odotella. Ei muuten, mutta hikoilu sen kuin yltyy.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Ja saaga jatkui vielä tuosta, toivottavasti ei kuitenkaan enempää jatku. Lähdin metrolle päin ja sopivasti pihaan kaartoi mummobussi ja eikun siihen, menossa toki kauemmalle metroasemalle, mutt ei ollut kiire. No, kyydissä jonkun tovin istuttuani, huomasi mänpäkin jääneen kotiin, jossa lähes kaikki tarvittava reissua varten. Onneksi mummobussit pysähtyy ihan minne vaan, eikä tarvinnut seuraavaa pysäkkiä odotella. Ei muuten, mutta hikoilu sen kuin yltyy.
Vauhtia, vauhtia, VAUHTIA!
 
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Nonni, jätin tänään sit luurin bussiin. Ei siinä muuta kun soittelemaan kaikkien mahtavien ohikulkijoiden puhelimista omaani, ja toivoo vaan sormet ristissä, että joku ihana ihminen vastaa. Vastasi kyllä lopulta ja sain myös puhelimen takaisin.
Kerkesin jo tietenkin säikähtää ja nousi melkoinen tatti myös hetkeksi otsaan.
Onneks suomalaiset on rehellistä kansaa, kiitos teille kaikille siitä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Melko tapahtumarikkaaksi tämä meikäläisenkin elämä tässä viime viikkoina yllättäen muuttunut. Mutta se on ihan kivaakin tosiaan välillä, tykkään kyllä sosiaalisista tapahtumista ja ei nämä minun menot ole ihan hirveästi kyllä ainakaan rahapussin päälle vielä käynyt kun ovat olleet joko ilmaisia tai vähäkustanteisia tapahtumia. Tai sitten joku muu taho on maksanut puolestani menot ja viulut.

Äsken tuolla yhdessä baarissa oli Wanaja Festareiden etkot. Tai niin tämä tapahtuma oli markkinoitu ja nimetty virallisestikin. Etkojen ohjelmana oli stand up show, koomikkoina esiintyivät Arimo Mustonen ja Antti Haapala. Ei tämänkään keikan pääsylippu ihan hirveästi kukkaroa kyllä rasittanut vaan maksoi jotain 18 euroa.

Minulle tuo keikka kyllä ainakin upposi. Huumori oli hyvää. Kyllä nuo stand up keikat välillä annosteltuna ovat hyvää viihdettä. Minäkään en aiemmin ole ollut just kyseisten koomikkojen keikoilla niin jutut oli minulle ainakin uusia. Keikalla nyt ei mitään yleisöryntäystä kyllä nähty vaan katsojia oli varmaan vain jotain 15-20 yhteensä. Tämä tarkoitti kyllä sitten sitäkin että minullekin nuo koomikot osoittivat noita heittoja, yleisöä kun oli vähän niin pääsi paremmin osallistumaan yleisö mukaan keikalla. En ollut aiemmin kokenut vastaavaa stand up keikoilla että nuo yleisön keskuuteen heitetyt läpät olisivat osa kohdistuneet minulle. Mutta hyväntahtoistahan se oli ja ihan hauskaakin.

Voin kertoa ja paljastaa että olin se jolta yksi koomikoista kysyi kuinka hyvä olen ajamaan autoa. Heitin vastaukseksi että ei minulla ole ajokorttia niin sain siihen vielä vastaheitoksi että sitä ei kysytty tai muuta vastaavaa. No, se hyvä puoli toki että kun yleisöä oli vähän niin ei nyt kovin monen silmien edessä munannutkaan itseään.

Juu, ihan hauska keikka oli kyllä. Ja huomenna sitten ne ensimmäiset festarit alkavat eli Wanaja festarit. Tai ensimmäiset joille minä tänä suvena osallistun. Toivottavasti saan nyt ensi yönä hyvin nukuttua niin olisi festarifiilis huomenna sitten yhä paremmin kohdillaan. Kolmena edellisenä yönä olen nukkunut aika heikosti ja vähän ja se on alkanut tuntumaan jo voinnissa ja vähän silmissäkin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mitä enemmän liikut ihmisten ilmoilla ja olet muutenkin tekemisissä ihmisten kanssa, sitä nopeammin tulet toipumaan. Tsemppiä valitsemallasi tiellä, @vilperi .

P.S. Otat muuten hyviä kuvia Hämptonin elämästä. Sitäkin harrastusta kannattaa jatkaa, koska nykyaikana ei tiedä, millaisiin työtehtäviin voi päästä, jos osaa käyttää kameraa ja osaa tulla toimeen ihmisten kanssa.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ole kyllä ihmisen hommaa aloittaa työpäivää tähän aikaan aamusta. Mutta pääseepä ainakin aikanaan aloittamaan kesäloman... Ja sammua ennen iltayhdeksää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei ole kyllä ihmisen hommaa aloittaa työpäivää tähän aikaan aamusta. Mutta pääseepä ainakin aikanaan aloittamaan kesäloman... Ja sammua ennen iltayhdeksää.
No ei ole ihmisen hommaa herätä tähän aikaan aamusta miettimään työjuttuja. Ja mä olen lomalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä enemmän liikut ihmisten ilmoilla ja olet muutenkin tekemisissä ihmisten kanssa, sitä nopeammin tulet toipumaan. Tsemppiä valitsemallasi tiellä, @vilperi .

P.S. Otat muuten hyviä kuvia Hämptonin elämästä. Sitäkin harrastusta kannattaa jatkaa, koska nykyaikana ei tiedä, millaisiin työtehtäviin voi päästä, jos osaa käyttää kameraa ja osaa tulla toimeen ihmisten kanssa.

Kieltämättä tämä elämän sosialisoituminen ja aktiviteettien lisääntyminen tuntuu jo nyt tehneen hyvää minulle. Olo tuntuu piristyneemmältä ja voisiko jopa sanoa elämän myönteisemmältä. Reipastuneemmalta. En enää pelkää niin paljon sosiaalisia tilanteitakaan kun niitä on alkanut olemaan enemmän. Hyvää tämä lisääntynyt sisältö elämässä tekee.

Ja sekin tuntuu olevan iso juttu minulle että olen alkanut nyt käymään aktiivisemmin siellä Klubitalolla. Käyn siellä kaksi kertaa viikossa. Se on ihan mukava paikka, hyvää toimintaa, mukavaa porukkaa ja kiinnostavia pienempiä työtehtäviä.

Ja kiitos noista kehuista mitä tulee valokuvaamiseen. En ole itse koskaan ajatellut olevan mikään erityisen hyvä valokuvaamisessa mutta kiva jos kuvat ovat olleet onnistuneita. Täytyy tänäänkin muutama otos ottaa festareilta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tässä kesällä olen jälleen kerran miettinyt juuri tätä, miten hullussa tilanteessa esimerkiksi minä olen. Jos minulta nimittäin kysytään osaanko uida, niin vastaan että kyllä osaan. En ole mikään hyvä uimari, en ole todellakaan sellainen joka lähtisi uimaan jotain pidempää "matkauintia", mutta kyllä minä nyt kiistatta uida osaan.. jos putoan vaikka veneestä veteen ilman pelastusliivejä, niin kyllä pystyn ponkaisemaan itseni pintaan ja uimaan rantaan (jos se ranta siis on max. 200m säteellä, että minulla on turvallinen olo rajallisen uimataitoni suhteen)

Mutta kun sitten tullaan sen ongelman äärelle, että virallisesti minä silti kuulun tuohon 1/3 suomalaisista, joka ei osaa uida. Koska minä en selviä tuosta virallisen uimataidon määrittävästä testistä, olenko sitten harvinaisuus mutta pidän tuota todella kovana vaatimuksena uimataidon määritelmäksi. Käytännössä koko homman selittävä pääongelma on se, että jos minä käännyn selälleni vedessä, niin uppoan heti. Minä en pääse metriäkään eteenpäin selälläni, siitä ei vain tule hevonhelvettiä..

Mietin vain, että monikohan tuosta uimataidottomasta 1/3 kansanosasta on juuri minun kaltaisiani tapauksia? Että osaa kyllä uida, mutta kun se ei vain riitä viralliseen määritelmään..

 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@PataJaska minä taas pystyn uimaan ehkä enemmänkin, mutta uin puhtaasti käsivoimilla ilman mitään tekniikkaa ja jos käännyn selälleni, pystyn sitten menemään vaikka kuinka kauan, kun voimat ei lopu niin nopeasti. Eli uimataitoinen, mutta kaukana uimarista.
 

Glove

Jäsen
Minä suoritin joskus viime vuosituhannella jonkun vesipelastuskurssinkin, joten olen minä joskus osannut uida. Mitä viimeksi olen käynyt uimassa niin aika nihkeää menoa on, en tiedä menisikö tuo vaadittava määrä enää. PItää vissiin testata jos saa jossain vaiheessa aikaiseksi mennä uimahalliin. Se vesi vaan tahtoo olla niin kylmää.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@PataJaska minä taas pystyn uimaan ehkä enemmänkin, mutta uin puhtaasti käsivoimilla ilman mitään tekniikkaa ja jos käännyn selälleni, pystyn sitten menemään vaikka kuinka kauan, kun voimat ei lopu niin nopeasti. Eli uimataitoinen, mutta kaukana uimarista.
Tämä selällään uiminen on juuri se suurin häpeällinen dilemmani, jolle ei koskaan ole löytynyt mitään selitystä. Todella moni ihminen on sanonut minulle, että selällään uiminen on nimenomaan kaikkein helpointa ja kevyintä. Mutta minä en kerta kaikkiaan kykene uimaan selälläni, ja piste. En käsitä mikä minussa on vikana, mutta en pääse selälläni metriäkään eteenpäin. Nyt nelikymppisenä on turha enää edes yrittää opetella..

Uintitekniikasta olisi itsekin mielenkiintoista saada palautetta joltain uimaopettajalta. Olen esimerkiksi ihan omatoimisesti aikuisiällä harjoitellut rintauinnin, ja käsittääkseni uin sitä kokolailla oikein, mutta tekniikka on varmaan aika kuluttava. Yleensä uin sitä tylsää vapaauintia, jolla etenee nopeammin, mutta siinä on varmaan sama kuin sinulla, että se on aika käsivetoista eivätkä jalat varmaan tue todellakaan parhaalla mahdollisella tavalla. Joskus leikkisästi kutsunkin omaa ns. vapaauintiani nimellä tuulimylly *hymiö*

Mistähän sitä aikuinen löytäisi jonkun uimaopettajan(?) jolle voisi sanoa, että katsopas nyt asiantuntijana kun setä tässä ui, että meneekö tämä nyt teknisesti ihan päin helvettiä..
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nyt nelikymppisenä on turha enää edes yrittää opetella..

Uintitekniikasta olisi itsekin mielenkiintoista saada palautetta joltain uimaopettajalta. Olen esimerkiksi ihan omatoimisesti aikuisiällä harjoitellut rintauinnin, ja käsittääkseni uin sitä kokolailla oikein, mutta tekniikka on varmaan aika kuluttava. Yleensä uin sitä tylsää vapaauintia, jolla etenee nopeammin, mutta siinä on varmaan sama kuin sinulla, että se on aika käsivetoista eivätkä jalat varmaan tue todellakaan parhaalla mahdollisella tavalla. Joskus leikkisästi kutsunkin omaa ns. vapaauintiani nimellä tuulimylly *hymiö*

Mistähän sitä aikuinen löytäisi jonkun uimaopettajan(?) jolle voisi sanoa, että katsopas nyt asiantuntijana kun setä tässä ui, että meneekö tämä nyt teknisesti ihan päin helvettiä..
On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.
Itse uin lähinnä koiraa ja sammakkoa. Sammakkouinnissa jopa jalat joskus liikahtaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole käynyt uimassa missään ainakaan kuuteen tai seitsemään vuoteen, joten satavarmasti kuulun tuohon uimataidottomien joukkoon. Hoikempana ja nuorempana kykenin parhaimmillaan uimaan muistaakseni jotain 300 metriä, mutta silloinkin mentiin äärirajoilla. Nyttemmin, kun vatsaa on kertynyt aikas paljon, voidaan nuo lukemat unohtaa kokonaan. Viimeksi uimassa käydessäni pystyin uimaan juuri ja juuri 50 metriä ja sekin meni räpiköimällä kuin hukkuva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös