Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 378 933
  • 66 968

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No huusin siis kotona, aloin käymään siinä raivotessani liian kovaäänisesti omia tunteitani myös ääneen läpi ja naapurit ovat varmaan kuunnelleet ja levittäneet juoruja eteenpäin. Se on tulkittu loukkaukseksi ja törkypuheeksi vaikka ei se sitä nyt todellisuudessa ollut. Se oli aivan jotain muuta. Vähän liian lujalla äänellä kailottelin omia tunteitani ulos.

Ja se on sitten levinnyt työpaikankin tietoisuuteen. Helvetin noloahan se on joutua heti jo nyt tunnustaa toisaalta olevansa kiinnostunut tästä naisesta työpaikallani mutta kun tuon möläytyksen menin tekemään niin ei minulla oikein ole muuta ratkaisua kuin koittaa tunnustaa asiat ja korjata väärinymmärrykset.

Kun olen jauhanut noita juttujani sosiaalisessa mediassa niin monet ihmiset on alkanut seuraamaan minua. Mutta näistä on tullut niin helvetisti väärinkäsityksiä. Minulla on ollut oikeat itsekeräämäni tiedot ja kokemukset mutta ihmiset eivät pitkiin aikoihin niihin heidän varmaan olemattomilla tiedoilla uskoneet. Ja eivät taas pitkiin aikoihin voineet millään käsittää että minulla oikeasti on tietoa ja kokemusta asioista. Vittu mitä paskaa joku toteaisi mutta nyt tämä loppu ja toivottavasti nyt vihdoin saan oman yksityisemmän elämäni takaisin.
Siis kertoivatko sun työkaverit että he ovat kuulleet että sä olet huutanut kotonasi että haluat panna tätä naista?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis kertoivatko sun työkaverit että he ovat kuulleet että sä olet huutanut kotonasi että haluat panna tätä naista?

No eivät ne sitä suoraan sanoneet varmaan mutta vähän aloin aistimaan tällaisia fiiliksiä ihmisten käyttäytymisestä. Että ei nyt ihan kaikki ole kohdallaan. Ja tällaisen johtopäätöksen jouduin tekemään että olen joku naisten solvaaja ja kiimassa oleva pentu joka kyttää joka naisen perään. Meni aika paljon varmaan käsityksiä ristiin ja rastiin tämän kaiken touhun keskellä mutta toivottavasti tämä nyt tästä alkaa rauhoittumaan ja asiat oikenemaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
@vilperi
Ei pahalla, mutta vaikuttaa kyllä pahasti siltä että et ole mennyt yhtään eteenpäin tuon narsismijutun kanssa. Edelleen vellot tuossa aiheessa viesteissäsi (ja olet varma, että esimiehelläsi on tuo persoonallisuushäiriö).

Keittiödiagnoosit ovat vaarallisia ja ne kannattaa pitää omana tietonaan. Nyt oikeasti rupeat pitämään mölyt mahassasi niin säästyt mahdollisilta seuraamuksilta. Sama pätee myös noihin panojuttuihin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No eivät ne sitä suoraan sanoneet varmaan mutta vähän aloin aistimaan tällaisia fiiliksiä ihmisten käyttäytymisestä. Että ei nyt ihan kaikki ole kohdallaan. Ja tällaisen johtopäätöksen jouduin tekemään että olen joku naisten solvaaja ja kiimassa oleva pentu joka kyttää joka naisen perään. Meni aika paljon varmaan käsityksiä ristiin ja rastiin tämän kaiken touhun keskellä mutta toivottavasti tämä nyt tästä alkaa rauhoittumaan ja asiat oikenemaan.
Miten ihmeessä muka sun työkaverit saisivat tietää mitä sä huudat kotona yksin, elleivät ole sun naapureita?

Eli ovatko sun työkaverit kertoneet että tietävät että huusit tälläistä?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No eivät ne sitä suoraan sanoneet varmaan mutta vähän aloin aistimaan tällaisia fiiliksiä ihmisten käyttäytymisestä. Että ei nyt ihan kaikki ole kohdallaan. Ja tällaisen johtopäätöksen jouduin tekemään että olen joku naisten solvaaja ja kiimassa oleva pentu joka kyttää joka naisen perään. Meni aika paljon varmaan käsityksiä ristiin ja rastiin tämän kaiken touhun keskellä mutta toivottavasti tämä nyt tästä alkaa rauhoittumaan ja asiat oikenemaan.
Kuulostaa nyt siltä että olisit ihan itse keksinyt että muut tietävät sinun huudelleen jotain kämpässäsi, mistä ihmeestä ne siellä sinun työpaikallasi voisivat tuollaista tietää? Jos olet jossain omalla naamallasi ja nimelläsi nyt jälkikäteen mennyt näistä kertomaan, niin kehottaisin että menet ja otat ne tekstit sieltä nyt pois.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi
Ei pahalla, mutta vaikuttaa kyllä pahasti siltä että et ole mennyt yhtään eteenpäin tuon narsismijutun kanssa. Edelleen vellot tuossa aiheessa viesteissäsi (ja olet varma, että esimiehelläsi on tuo persoonallisuushäiriö).

Keittiödiagnoosit ovat vaarallisia ja ne kannattaa pitää omana tietonaan. Nyt oikeasti rupeat pitämään mölyt mahassasi niin säästyt mahdollisilta seuraamuksilta. Sama pätee myös noihin panojuttuihin.

Juu, on tässä elämä mennyt päin vittua viime kuukauden aikana. Olen tehnyt isojakin virheitä. Ja niin kuin jo sanoin niin levy jäänyt päälle aivan liian pitkäksi aikaa jauhamaan yhtä samaa ajatusta ja epäilyjä. Ei se ole todellakaan ollut hyvä juttu ja elämä aika paljonkin ollut seisahtanut. Keskittyminen muuhun elämään ollut pirun hankalaa. Mutta olen hakenut keskusteluapua ja lopetan vihdoin noiden juttujen kirjoittamisen ja ääneen laukomisen. Koitan yrittää vähän sijoitella mainettani ja kääntää uuden sivun elämässäni. Sekä otan kyllä suoraselkäisesti vastuun teoistani. Ei tämä nyt pitkiin aikoihin ole putkeen mennyt koko elämä mutta kai tämä nyt taas tästä korjaantuu. Ja toivottavasti saan vihdoin rauhan ja yksityisemmän elämän takaisin. Ei tämä nyt ihan putkeen mennyt.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miten ihmeessä muka sun työkaverit saisivat tietää mitä sä huudat kotona yksin, elleivät ole sun naapureita?

Eli ovatko sun työkaverit kertoneet että tietävät että huusit tälläistä?

No kyllä minä aika hyvin osaan lukea ihmisten käyttäytymisiä ja fiiliksiä. Jouduin lopulta tilanteeseen jossa karseiden väärinymmärrysten vuoksi yksi naispuolinen työkaveri ei edes puhunut minulle mitään vaan oli suuttunut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No kyllä minä aika hyvin osaan lukea ihmisten käyttäytymisiä ja fiiliksiä.
Näissä nyt vaan sellanen juttu että kun tarpeeksi kovasti ja - anteeksi vaan - vainoharhaisesti kuvittelee jonkun asian olevan jotakin niin siitä tulee omassa päässään sitten totta, vaikka totuus olisi sitten ihan jotain muuta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näissä nyt vaan sellanen juttu että kun tarpeeksi kovasti ja - anteeksi vaan - vainoharhaisesti kuvittelee jonkun asian olevan jotakin niin siitä tulee omassa päässään sitten totta, vaikka totuus olisi sitten ihan jotain muuta.

Mutta kyllä sen nyt ihan oikeasti näki tästä työkaverista että joku painaa mieltä. Ja oli todellisuudessa minulle suuttunut, ei edes moikannut minun lähtiessäni pois keittiöstä. Ei minulla mitään henkilökohtaista ole häntä vastaan siltikään ja ymmärrän jos hän näiden lukuisien väärinymmärrysten takia oli jopa suuttunut. Hänelle oletettavasti kai sitten selitettiin perjantaina asioiden todellinen laita kun tätä ennen hän oli tosi ärtynyt minulle ja sitten yks kaks hänen fiiliksensä minua kohtaan muuttui paljon ymmärtävämmäksi. Sen jälkeen kun hän oli jossain käynyt keskustelemassa.

Mutta olen tehnyt niin vitusti itsekin virheitä tässä niin kuin olen jo sanonut ja jäänyt jankuttamaan liian pitkäksi aikaa ja liian julkisesti noita asioita. Mutta nyt suunta on se että "törkyturpa" hiljenee ja uusi sivu kääntyy elämässä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No kyllä minä aika hyvin osaan lukea ihmisten käyttäytymisiä ja fiiliksiä. Jouduin lopulta tilanteeseen jossa karseiden väärinymmärrysten vuoksi yksi naispuolinen työkaveri ei edes puhunut minulle mitään vaan oli suuttunut.
Mitä nämä väärinymmärrykset olivat? Kai sä tiedät että ei sun työkaverit todellakaan saa mistään tietoon mitä sä olet huutanut yksin kotona.
 

Spire

Jäsen
Mitä nämä väärinymmärrykset olivat? Kai sä tiedät että ei sun työkaverit todellakaan saa mistään tietoon mitä sä olet huutanut yksin kotona.
Tämä. Ihmiset ovat välillä outoja. Se moikkaamatta jättäminen tuskin edes johtui sinusta Vilperi. Nuo asiat mitä tulkitsit eivät välttämättä mikään liittynyt sinuun millään tavalla. Ei kannata ylitulkita sosiaalisia tilanteita, olen tehnyt sitä liikaa itsekin ja toisinaan pahoittanut mieleni - turhaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä nämä väärinymmärrykset olivat? Kai sä tiedät että ei sun työkaverit todellakaan saa mistään tietoon mitä sä olet huutanut yksin kotona.

Mutta kun ihmiset, osa työkavereistakin luki noita päivityksiäni sosiaalisesta mediasta ja juorut levisi ja asiat painoivat pitkään omaa mieltäni kun olin itse sitä mieltä omien tulkintojen pohjalta että emännästä kuoriutui narsistinen henkilö yhtä äkkiä. Muut ei oikein varmaan ymmärtäneet oikein lopulta missä tässä kaikessa oli kyse ja kun minä kirjoittelin sitten sosiaaliseen mediaan sellaisiakin viestejä että on varmaan sairas persoona, tunteilla manipulointi, provosoiva käyttäytyminen, kylmä ihminen ja sun muuta painavaa asiaa niin ei ne kai ihan avautuneetkaan kaikille ja olettivat että olen jopa sekaisin. Ja räyhään. Mutta nämä ovat lopulta asioita mitä olen elämässäni joutunut kohtaamaan. Mutta ei näitä nyt tässä määrin olisi pitänyt laukoa nettiin. Ja kun ihmiset ajattelivat että haukun esimiestänikin sairaaksi ihmiseksi vaikka tarkoitin sanaa vähän syvällisemmässä muodossa, sairautena. Jota epäilin pitkään.

Mutta nyt näiden asioiden jauhaminen loppui totaalisesti minun osaltani.
 

Spire

Jäsen
Mutta kun ihmiset, osa työkavereistakin luki noita päivityksiäni sosiaalisesta mediasta ja juorut levisi ja asiat painoivat pitkään omaa mieltäni kun olin itse sitä mieltä omien tulkintojen pohjalta että emännästä kuoriutui narsistinen henkilö yhtä äkkiä. Muut ei oikein varmaan ymmärtäneet oikein lopulta missä tässä kaikessa oli kyse ja kun minä kirjoittelin sitten sosiaaliseen mediaan sellaisiakin viestejä että on varmaan sairas persoona, tunteilla manipulointi, provosoiva käyttäytyminen, kylmä ihminen ja sun muuta painavaa asiaa niin ei ne kai ihan avautuneetkaan kaikille ja olettivat että olen jopa sekaisin. Ja räyhään. Mutta nämä ovat lopulta asioita mitä olen elämässäni joutunut kohtaamaan. Mutta ei näitä nyt tässä määrin olisi pitänyt laukoa nettiin. Ja kun ihmiset ajattelivat että haukun esimiestänikin sairaaksi ihmiseksi vaikka tarkoitin sanaa vähän syvällisemmässä muodossa, sairautena. Jota epäilin pitkään.

Mutta nyt näiden asioiden jauhaminen loppui totaalisesti minun osaltani.
Jos olet jotain someen kirjoitellut, ne asiat ovat varmasti työkavereiden tiedossa. Mutta voin lohduttaa että sitä kotona karjaisemaasi kiimaista panohuutoa työkaverisi eivät tiedä. Se ei kertakaikkiaan ole mahdollista, elleivät työkaverisi ole naapureitasi. Naapurisi eivät käy kertomassa kuulemiaansa huutoja työpaikallesi. Se on läpeensä absurdi ajatus.

Ainoa keino millä työkaverisi tietäisivät panokarjahduksestasi, olisi se että olisit itse kertonut siitä somessa tai blogissasi. Siitä puheen ollen, kannattaa myös miettiä mitä kirjoittelee täällä, paitsi tietysti jos on 100% varmaa ettei työkaverisi lurkkaa/kirjoittele täällä.

Kaikkea hyvää ja toivottavasti asiasi selkiytyvät. Usein niillä on tapana tehdä niin.
 
Viimeksi muokattu:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
kun minä kirjoittelin sitten sosiaaliseen mediaan sellaisiakin viestejä että on varmaan sairas persoona, tunteilla manipulointi, provosoiva käyttäytyminen, kylmä ihminen ja sun muuta painavaa
Siis et kai sinä mitään tällaista mihinkään facebookiin kirjoita, ethän?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä. Ihmiset ovat välillä outoja. Se moikkaamatta jättäminen tuskin edes johtui sinusta Vilperi. Nuo asiat mitä tulkitsit eivät välttämättä mikään liittynyt sinuun millään tavalla. Ei kannata ylitulkita sosiaalisia tilanteita, olen tehnyt sitä liikaa itsekin ja toisinaan pahoittanut mieleni - turhaan.

En minä siitä itse mieltäni pahoittanut ja pystyin tekemään töitä kuitenkin samassa tilassa suuttumatta itse. Mutta kyllä sen hänen suuttumuksensa aisti kyllä nyt selkeästi ja ymmärrän hyvin kun oli varmaan monta väärinymmärryksiä jotka sotkivat pakkaa. Mutta toivottavasti nämä asiat nyt tästä tosiaan selkiytyvät ja saan ainakin oman yksityisemmän elämäni takaisin. Vähän lähtenyt laukalle tämä elämäni mutta nyt vähitellen taas uuteen, terveempää nousuun. Ja toivon todella että elämäni tulee oikeasti rauhoittumaan. Olen antanut vähän vääränlaista kuvaa itsestäni pitkän aikaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis et kai sinä mitään tällaista mihinkään facebookiin kirjoita, ethän?

Kyllä minä nyt tunnustan kirjoittaneeni. Isoja virheitä, sen myönnän suoraan mutta ei tämä oma elämäni nyt ihan mallillaan ole ollut viime aikoina.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ai hitto että rakastan tätä yhteisöä.

Ja kehtaavat väittää ettei elämänkoulu ole opettavainen. Yksi reteä ja samalla hukassa oleva possu avaa ääntään ja sudet ovat välittömästi aistimassa paistin tuoksun. Kuten kuuluukin. Ennen uuniin laittamista muutama viisas sana. Kuten kuuluukin.

Ja ei tässä itsekään leijua voi. Olen tämän näytelmän yleisössä mekkoon pukeutuneena hyeenana. Jopa pahinta ainesta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toivon nyt oikeasti muuten että tämä elämäni alkaa vihdoin taas rauhoittumaan ja alan keskittymään täysin muihin asioihin. Kyllähän minä tiedän mitä nuo sanat ja termit oikeasti tarkoittavat ja olen niitä joutunut kohtaamaan, jopa valitettavasti nyt työpaikallani noin joulukuun puolivälistä lähtien. Aikoinaan noita termejä itseopiskelin ja niistä vähän kokemustakin kartutin mutta ei noita nyt tässä määrin olisi pitänyt jauhaa netissä.

Mutta nyt toden totta aukeaa vihdoin uusi sivu omassa elämässäni ja elämäni palaa takaisin siihen lähtöpisteeseen kuin missä oltiin ennen tätä kaikkea paskaa. En minä niin sekaisin ole ollut mutta levy jäänyt nyt turhan pitkäksi aikaa päälle.

Jos nyt tosiaan olisi vihdoin mahdollista saada taas oma elämä siihen pisteeseen mitä se oli ennen kun alkoi tämä ihmeellinen aika elämässäni.
 

Spire

Jäsen
Toivon nyt oikeasti muuten että tämä elämäni alkaa vihdoin taas rauhoittumaan ja alan keskittymään täysin muihin asioihin. Kyllähän minä tiedän mitä nuo sanat ja termit oikeasti tarkoittavat ja olen niitä joutunut kohtaamaan, jopa valitettavasti nyt työpaikallani noin joulukuun puolivälistä lähtien. Aikoinaan noita termejä itseopiskelin ja niistä vähän kokemustakin kartutin mutta ei noita nyt tässä määrin olisi pitänyt jauhaa netissä.

Mutta nyt toden totta aukeaa vihdoin uusi sivu omassa elämässäni ja elämäni palaa takaisin siihen lähtöpisteeseen kuin missä oltiin ennen tätä kaikkea paskaa. En minä niin sekaisin ole ollut mutta levy jäänyt nyt turhan pitkäksi aikaa päälle.

Jos nyt tosiaan olisi vihdoin mahdollista saada taas oma elämä siihen pisteeseen mitä se oli ennen kun alkoi tämä ihmeellinen aika elämässäni.
Joo, missään tapauksessa ei kannata työkavereista tai esihenkilöstä kirjoitella mitään pahaa facebookissa tai missään muuallakaan. Näistä tapauksista on irtisanottukin työsuhteita.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaahas, pitää varmaan vääntäytyä ulos ja lähteä käymään Prismassa ja Alkossa tuossa legendaarisen Kannelmäen puolella. Ostoslistalla on viinaa ja sushia.

Tuuli heiluttelee näköjään puita jo ihan kunnolla, joten sieltä se myrsky tulee. Ja SaiPa-KooKoo klo 15.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eikö Jatkoajassakin ollut jokin tapaus, että työnantajalle joku valopää oli käynyt kertomassa, mitä työntekijä X netissä kirjoittelee?

Siksi: anonymiteetti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ja kehtaavat väittää ettei elämänkoulu ole opettavainen. Yksi reteä ja samalla hukassa oleva possu avaa ääntään ja sudet ovat välittömästi aistimassa paistin tuoksun. Kuten kuuluukin. Ennen uuniin laittamista muutama viisas sana. Kuten kuuluukin.

Ja ei tässä itsekään leijua voi. Olen tämän näytelmän yleisössä mekkoon pukeutuneena hyeenana. Jopa pahinta ainesta.
Kyllä tässä ihan auttaa yritetään ja tuoda toista näkökulmaa asiaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä tässä ihan auttaa yritetään ja tuoda toista näkökulmaa asiaan.

No yritin tuossa vähän ilmaista että viihde-elementin lisäksi tässä toimitaan myös kuten pitääkin imo.

Vakavammin sanottuna jopa yllättävän maltillista palautetta kun homman juonen näkee sokeakin kilometrien päähän. Tuossa kolmannen elämässä tapahtuvan sivun kääntämisen kohdalla olisi joltain saattanut tulla vähän tiukempaakin tekstiä narsististen elementtien ja harhailujen tiimoilta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joo, missään tapauksessa ei kannata työkavereista tai esihenkilöstä kirjoitella mitään pahaa facebookissa tai missään muuallakaan. Näistä tapauksista on irtisanottukin työsuhteita.

Mutta tässä on nyt vaan edelleen se fakta taustalla että olen oikeasti kohdannut vähän tuollaisia asioita elämässäni aiemmin ja opiskellut ennen mitä ne termit tarkoittaa. Olen niistä ollut kyllä tietoinen ja pistänyt esimiehen käyttäytymisessä oikeasti merkille näitä juttuja. Ja tiedän jonkin verran mitä tarkoittaa narsistinen persoonallisuushäiriö kun sitäkin ennen itseopiskelin. Tiedän mitä tarkoittaa teennäisyys ja olen sen oppinut tunnistamaan aikoinaan. Ei tässä nyt ole oikeastaan lopulta ollut muuta virhettä kuin olen kirjoitellut näitä vitun liian pitkään sosiaalisessa mediassa, paasannut näistä jopa asunnossani ääneen ja kun ihmiset eivät ole oikein tajunneet itse missä lopulta mennään niin soppa on ollut valmis. Ja väärinymmärryksiä on tullut varmaan iso kasa. En minä lopulta niin törkyturpa ole kuin voisi luulla ja valopää. Lopulta kai aika sivistynytkin kun tällaisia termejä oikeasti osaan ja niitä osaan myös huomioida. Mutta ei näitä nyt tosiaan näin paljoa olisi saanut jauhaa julkisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös