Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 270
  • 66 845

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mutta tässä on nyt vaan edelleen se fakta taustalla että olen oikeasti kohdannut vähän tuollaisia asioita elämässäni aiemmin ja opiskellut ennen mitä ne termit tarkoittaa. Olen niistä ollut kyllä tietoinen ja pistänyt esimiehen käyttäytymisessä oikeasti merkille näitä juttuja. Ja tiedän jonkin verran mitä tarkoittaa narsistinen persoonallisuushäiriö kun sitäkin ennen itseopiskelin. Tiedän mitä tarkoittaa teennäisyys ja olen sen oppinut tunnistamaan aikoinaan. Ei tässä nyt ole oikeastaan lopulta ollut muuta virhettä kuin olen kirjoitellut näitä vitun liian pitkään sosiaalisessa mediassa, paasannut näistä jopa asunnossani ääneen ja kun ihmiset eivät ole oikein tajunneet itse missä lopulta mennään niin soppa on ollut valmis. Ja väärinymmärryksiä on tullut varmaan iso kasa. En minä lopulta niin törkyturpa ole kuin voisi luulla ja valopää. Lopulta kai aika sivistynytkin kun tällaisia termejä oikeasti osaan ja niitä osaan myös huomioida. Mutta ei näitä nyt tosiaan näin paljoa olisi saanut jauhaa julkisesti.
Ymmärräthän sen, että sinun itsediagnosoimasi narsistinen persoonallisuushäiriö ei tee sitä asiaa todeksi? Ja varsinkin tuon asian esiintuominen työpaikalla ja myös sosiaalisessa mediassa on aika vakavaa. Ajattelepa jos joku kirjoittelisi sinusta vastaavalla tavalla faktana. Menee jo (työpaikka)kiusaamisen ja kunnianloukkauksen puolelle.

Nyt pitää oikeasti pysähtyä miettimään näitä asioita ennen kuin niitä laukoo ääneen faktana. Seuraukset voivat olla todella ikävät ja kauaskantoiset.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ymmärräthän sen, että sinun itsediagnosoimasi narsistinen persoonallisuushäiriö ei tee sitä asiaa todeksi? Ja varsinkin tuon asian esiintuominen työpaikalla ja myös sosiaalisessa mediassa on aika vakavaa. Ajattelepa jos joku kirjoittelisi sinusta vastaavalla tavalla faktana. Menee jo (työpaikka)kiusaamisen puolelle.

Nyt pitää oikeasti pysähtyä miettimään näitä asioita ennen kuin niitä laukoo ääneen faktana. Seuraukset voivat olla todella ikävät ja kauaskantoiset.

Jeps. Olen tehnyt kai ison virheen siinä että olen laukonut näitä juttuja pitkän aikaa julkisesti. Ei näitä asioita toden totta näin olisi pitänyt hoitaa. Mutta toivottavasti täällä nyt ainakin fiksujen joukossa uskotaan että olen aikoinani näitä asioita oikeasti itseopiskellut ja kokenutkin vähän. Nämä on asioita jotka menee äkkiä törkysanoiksi ja kaikeksi muuksi mutta tiedän kyllä itse jotain mitä nämä termit tarkoittavat ja lisää tietoa löytyy opiskelemalla lisää. Mutta se on nyt ollut kyllä iso virhe että olen laukonut näitä analyysejäni ja kommentteja liian pitkään julkisesti. Kun kerroin lääkärillekin kun hän kysyi minulta mitä se provosoituva käyttäytyminen tarkoittaa niin selitin vaikka että kun mennään sellain äkkiä ja arvaamattomasti oviaukosta sisälle ja saadaan toinen tarkoituksella hermostumaan. Lääkäri oli sitä mieltä että nappiin meni.

Mutta ei näitä juttuja olisi pitänyt näin helvetin kauaa jauhaa julkisesti. Mutta nyt tämä loppuu. Oikeasti. Ja kun olen kyllä vähän liian herkästi julkisesti heitellyt itse omiin havaintoihin, oppeihin ja kokemuksiini tekemääni tulkintaa että esimiehellä voi olla narsistinen persoonallisuushäiriö. Mutta jos tämä nyt tästä alkaa laantumaan. Olen itse vaan koittanut tuoda tulkintaani ja näkemystäni sekä huolen aihettani muidenkin pohdittavaksi vain mutta ei se ole nyt aivan onnistunut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jumalauta. Eilen nainen halusi joksikin aikaa minun luokse ja sain jopa pussata pari kertaa. Tänä vuonna ehkä pääsen tätä tahtia jopa jonkun kanssa pettinkiin.
Muista sitten vain nukkua kiltisti siinä naisen vierellä, eikä mitään perversioita.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Meikäläinenhän sai haukut jo vuosikymmeniä sitten, kun sanoin että mä en sua muuten aio panna. Homoepäilyskin esitettiin, johon esitin vastaan sellaisen epäilyn, että poskeeni tuli mustelma. Tuli mieleen kun luin veljien juttuja tuosta ylempää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Meikäläinenhän sai haukut jo vuosikymmeniä sitten, kun sanoin että mä en sua muuten aio panna. Homoepäilyskin esitettiin, johon esitin vastaan sellaisen epäilyn, että poskeeni tuli mustelma. Tuli mieleen kun luin veljien juttuja tuosta ylempää.
Itse makasin yhden naisen kanssa samassa sängyssä. Sitten kysyin haluaako se panna. Ei halunnut jostain syystä. Sitten en painostanut asiaa vaan koomasin loppuyön.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nämä pysyvät kuitenkin anonyymilla nettipalstalla, eivätkä leviä oikeaan maailmaan.
En lähde muuten kyseenalaistamaan, mutta lainaamastani kohdasta olen eri mieltä. Ainakin vahvan varauksen jättäisin kyseisen lausunnon esittämiselle. Ei se tänne kirjoitettu välttämättä eteenpäin leviä, mutta ei siitä mitään takeita ole.

Ei ole olemassa mitään "oikeasta maailmasta" erillistä nettipalstaa. Jatkoajan keskustelupalstakin on jo käyttäjämäärältään varsin suuri, siihen päälle on X-määrä rekisteröitymättömiä lukijoita. Tämäkään palsta ei ole täysin anonyymi, vaikka nimimerkkien takaa kirjoitellaankin. Osa on suoraan nimiä palstalle itse heitellyt. Aiemmin on tainnut ilmi tulla tapauksia, joissa nimimerkki ja nimi on osattu yhdistää palstakirjoittelun yksityiskohtaisuuden avulla.

Aina ja kaikessa kannattaa muistaa se realismi, että ihmiset eivät ole tyhmiä. Jos omasta tuttavapiiristä joku muu lukee palstaa, ei se nimimerkki riitä suojaksi. Liian yksityiskohtainen avautuminen auttaa tunnistamaan kirjoittajan päättelemällä. Mitä enemmän yksityiskohtiin elämästään menee, sitä vähemmän tarvitsee ihmisten arvuutella. Jos henkilöllä on vielä taipumusta samasta aiheesta omalla nimellään jutella toisaalla, niin ei se riskiä nimen ja nimimerkin yhdistämisestä ainakaan vähennä, päin vastoin. "Mikä on Internetissä, pysyy internetissä". Eikä internet unohda.

Some (keskustelupalstat mukaan luettuna) on osa ihmisten oikeaa elämää. Sosiaalinen media on ollut olennainen osa ihmisten "oikeaa elämää" jo vuosikaudet. Pitäisin kohtuullisen terveenä lähtökohtana, että mihinkään someen ei omalla nimellään tai nimimerkillään jaa asioita, joiden takana ei ole valmis seisomaan ja kirjoitustensa mahdollisia seurauksia kantamaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Koko ajatusketju "huudat kotona -> naapurit kuulevat ja juoruavat asiasta eteenpäin -> juorut kulkeutuvat työpaikallesi" kuulostaa mielestäni erittäin epärealistiselta ja ehkä myöskin pakkomielteiseltä.
No, nythän tässä on sitten tullutkin kaikenlaista muutakin ilmi ja olet kaikesta päätellen ollut hyvinkin aktiivinen esihenkilösi mustamaalaamisessa, työpaikallasi ja ilmeisesti myös jopa somessa, jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt. Molemmat ovat hyvin vakavia asioita ja kumpaankaan ei tulisi ryhtyä, oli oma aavistus mikä tahansa. Tästä sinua jo silloin alkumetreillä varoiteltiin täällä. Pyydänkin sinua pohtimaan hetken, voisiko työkavereidesi nihkeä suhtautuminen sinuun johtua ihan vain omasta käytöksestäsi työpaikallasi?
Tässä on tosiaan nostettu kaksi vaihtoehtoa esille. Kumpi on todennäköisempää, se että naapurit juoruaa tekemisistä työpaikalle ja työkaverit alkaa katsomaan kieroon vai se että jos on omalla nimellä ja naamalla kertonut näitä epäilyjään sosiaalisessa mediassa ja/tai blogissa ja sen jälkeen työkaverit alkaa katsomaan kieroon? Mistään nyt en mitään tiedä, mutta lähtökohtaisesti oman asunnon sisällä tapahtuvat asiat jäävät myös sinne jos niitä ei itse eteenpäin kerro.

En mä nyt mikään Sherlock Holmes ole, mutta noista kahdesta vaihtoehdosta kallistuisin silti tuohon jälkimmäiseen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sikke Sumari näyttää aika paljon Dani Filthiltä. Jakaisin kuvat Kuin kaksi marjaa-ketjuun jos en olisi näin humalassa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse makasin yhden naisen kanssa samassa sängyssä. Sitten kysyin haluaako se panna. Ei halunnut jostain syystä. Sitten en painostanut asiaa vaan koomasin loppuyön.
Tästä juolahti mieleen tarina kaukaiselta 90-luvulta. Oltiin exän kanssa erottu sopuisasti ja viihdyttiin hyvin yhdessä vielä seukkailun jälkeenkin. Exä oli tuolloin töissä laivoilla ja jokusen kerran lähdin risteilylle mukaan, kun mistään ei oikein mitään tarvinnu tuolloin maksaa. Nykyään taitaa olla toinen meno. Noh, olin taas yhdellä tällaisella risteilyllä ja exän tuuri päättyi siihen.
Lähdettiin sen kunniaksi pienelle kapakkakierrokselle kaupungille ja kuinkas kävikään, exän jossain kauempana asuvan työkaverin viimeinen juna kerkes lähteä ja tämä nainen oli vähän hukassa, kun ei olis halunnu hotelliyöstä maksaa. Mukava nainen, ei ruma eikä kaunotar, vähän Reverentin kovasti arvostamaa naisellista pyöreyttä, varsinkin arviolta DD-kupin hinkeissä. Herrasmiehenä tarjosin tälle leidille yösijaa omasta keskustayksiöstäni. Nainen otti pienen empimisen jälkeen tarjouksen vastaan ja siirryimme Reverentin residenssiin. Muistaakseni parit paukut siinä vielä otettiin ennen nukkumaanmenoa ja siirryttiin samaan sänkyyn nukkumaan.
Olen monta kertaa jälkeenpäin miettinyt, miksi siinä sitten kävi miten kävi, eli mitään ei tapahtunut. En alkanut vonkaamaan, vaikka tiiviisti toistemme kainaloissa nukuttiin koko yö. En ollut liikaa kännissä ja olin vähän päälle parikymppisenä isoja tissejä palvova testosteronitulivuori, eli pillu kiinnosti hyvinkin paljon (kiinnostaa toki vieläkin, mutta ei siinä määrin mitä tuolloin). Aamulla sitten leidi kiitti yösijasta ja lähti kotiinsa ja oli myöhemmin maininnut exälle Reverentin olleen todellinen herrasmies.
Tarinan loppunäytös tapahtui ehkä runsas vuosi myöhemmin. Oltiin uuden tyttöystävän kanssa risteilyllä ja menossa buffaan joko aamiaiselle tai lounaalle. Kassalla seisoi tämä sama nainen, joka vähän hymyili ja vinkkasi päällään salin suuntaan sanoen että menkää vaan, talo tarjoaa. Uusi tyttöystävä vähän ihmetteli jutua, mutta en alkanut tarinaa sen enempää avaamaan, kuittasin vaan vanhana kaverina.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Sikke Sumari näyttää aika paljon Dani Filthiltä. Jakaisin kuvat Kuin kaksi marjaa-ketjuun jos en olisi näin humalassa.
Itse en pysty näkemään yhtenäisyyttä näissä kahdessa henkilössä sitten millään.

Sikke Sumaria en tosin ole nähnyt livenä missään Danin useamman kerran kyllä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sunnuntal-aamu alkamassa. Jos tästä nyt lopulta saisi taas normaalin arjen käyntiin. Vähitellen. Aamukahvit tuossa äsken join ja puuroa söin. Nyt on vain pakko pistää elämä taas takaisin äkkiä raiteilleen. Alan olemaan jo aika henkisesti loppu, suureksi osaksi omastakin syystä. Mutta jos tästä nyt hiljalleen saisi taas sen normaalin elämän takaisin. Se on varmaan vaan tehtävä lopulta jämäkästi, ryhdikkäästi vaihdettava sivua. Eikä jauha enää sanaakaan noista kokemuksistani ja tiedoistani.

Olin ennen kuitenkin fiksu, itsestään huolehtiva aikuinen ihminen joka ajatteli itsenäisesti ja otti vastuun omasta elämästä. Sitten ajauduin tähän paskaan kierteeseen ja elämä on lähtemässä melko lapasesta. Nyt tämä elämä on äkkiä käännettävä takaisin uomiinsa. Tänään katselen rästiin jääneitä tv-ohjelmia ja kulutan varmaan lähinnä vain lepäilemällä sunnuntaita.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Pakko todeta @vilperi , että nyt alkaa olla sen verran sekavaa tarinaa, että toivottavasti oikeasti käyt ammattilaisen juttusilla. En tiedä huomaatko, mutta toistat samoja asioita kolme-neljä kertaa samassa viestissä, sekä samoja viestejä moneen kertaan palstalle. Ja ilmeisesti myös blogiisi ja omalla nimellä Facebookiinkin? Valitettavasti en usko, että se elämä palaa raiteilleen ihan niin nopeasti, kuin tunnut olettavan. Ei taida olla kaikki ihan kunnossa mielenterveyden kanssa, eikä alkoholi varmasti edesauta asiaa.

Eikös sulla jo syksyllä alkanut olemaan ongelmia jälleen mm. pelaamisen kanssa, ja nyt jos alkoholi ja pakkoajatukset tulleet kuvioon, niin se on lyhyeen aikaan melko paljon negatiivisia mielenterveydellisiä asioita. Toivottavasti itsekin tämän näet ja haet tarvitsemaasi apua
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No minä nyt viimeisen kerran itse myönnän että jäin jauhamaan tiettyjä asioita aivan liian pitkäksi aikaa sosiaaliseen mediaan. Levy jäi päälle niin kuin olen monet kerrat todennut ja suoraan myöntänyt. Mutta parempi nyt vain lopulta luovuttaa näiden asioiden jankkaaminen ja läpi käynti. Aika virhehän se oli alun alkaenkin näitä lähteä jauhamaan julkisesti. Mutta olen sen verran suoraselkäinen mies että kannan vastuun tekemistäni virheistä.

Mutta nyt on vain parempi luovuttaa kokonaan näiden asioiden jauhaminen, antaa pölyn laskeutua, ryhdistäytyä, ottaa itseään niskasta kiinni, korjata nuo vitun joulukoristeetkin vihdoin pois ja valita sitten kuitenkin just se onnellisuus vaikka kuin näiden asioiden loputon jankkaaminen ja joku helkkarin raivoaminen ja päteminen.

Täällä alkaa naapuritkin olemaan varmaan minua kohtaan jo hiiltyneitä noiden raivonpuuskien takiakin mutta kannan niistäkin vastuun ja annan pölyn nyt laskeutua kunnolla, rauhoitun ja alan olemaan vähän hissummin.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
"Psykoosilla tarkoitetaan tilaa, jossa henkilön todellisuudentaju on heikentynyt ja hänellä on huomattavia vaikeuksia erottaa, mikä on totta ja mikä ei."
---

"Harhaluulot saattavat kehittyä selityksiksi harha-aistimuksille tai henkilö voi kokea itsensä perusteetta vainotuksi, poikkeuksellisen tärkeäksi henkilöksi, jumalaksi tms. Psykoottisilla suhteuttamisharhaluuloilla ja merkityselämyksillä tarkoitetaan kokemuksia, joissa henkilö antaa esimerkiksi toisten ihmisten eleille, television kuuluttajille, esineiden väreille jne. harhanomaisia merkityksiä."
---
"Päihteiden ja etenkin kannabiksen käyttö lisää riskiä psykoosin puhkeamiselle erityisesti niillä henkilöillä, joilla on muutenkin lisääntynyt sairastumisriski."
---
"Kuormittavaan elämäntilanteeseen liittyvä stressi on haavoittuvalla henkilöllä riskitekijä. Kun stressi ylittää sopeutumiskyvyn, ihminen voi sairastua psyykkisesti."
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No ei tässä nyt sinällään hulluksi olla varmaan tulossa. Pirun sitkeästi vaan jaksoin jankuttaa noita ajattelujani tuonne sosiaaliseen mediaan. Täältä taas sitä höpö höpö puhetta tulee. Mene hoitoon! Tällaista suunnilleen se oli pitkän aikaa ja minä vain jankutin ja jankutin samoista asioista. Sain varmaan hullunkin leiman otsaani siinä samalla. Ja riehuin asunnossani niin että pelkään että naapurit ovat hiiltyneitä minuun. En tiedä, voin olla väärässä. Mutta paha pelko on persiissä. Ja silleen

Nyt on aika kyllä vaihtaa tosiaan levyä ja rauhoittua. Vähän ottaa hissummin ja rennommin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös