Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 599 292
  • 68 339
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@alwahla jos minulla ei olisi ollut puutetta rahasta, olisin maksanut tuosta enemmänkin. Ensimmäinen autoni oli postilaatikonpunainen 96 ja jälkeenpäin olen miljoona kertaa harmitellut, että sen pois möin.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miten hitossa tämän Nordea ID:n saa toimimaan jotta voisin hyväksyä tapahtuman? Kun syötän PIN-koodin niin sen jälkeen möllötellään siinä sinisellä sivulla jossa lukee "Nordea ID-sovellus on valmiina käyttöön" ja muuta turhaa eikä tapahdu mitään. Kun menee selaimelle niin ei sielläkään tapahdu mitään.

Muutenkin ihan huumoriosastoa Nordealta. Haluaisin siis tehdä muutoksia luottokorttini ominaisuuksiin.

- Nordea Mobilesta ei löydy sellaista kohtaa.
- Verkkopankista ei löydy myöskään.
- Kysäisenpä nopeasti Nordean chatista niin homma selviää.
- "Terve. Olen Nordean Chatbot, kuinka voin auttaa". Jaahas..
- Soitan asiakaspalveluun jossa on ruuhkaa. 45 minuutin päästä ihminen vastaa ja kertoo että VANHASSA VERKKOPANKISSA voi tehdä nuo muutokset.
- Muistaakseni tuo uusi verkkopankki on ollut jo aika monta vuotta käytössä.
- Ja tästä sitten päästäänkin tuonne viestin alkuun.

JA VITTU EDIT: Viimeisenä vaihtoehtona poistin Nordea ID:n ja asensin uudestaan. Nyt tarvitsenkin sitten aktivointikoodin jonka saa KIRJEESSÄ n. viidessä arkipäivässä. Edit: löytyi kohta jossa voi tunnistautua toisen pankin tunnuksilla, jes! Oho, yllätys, ei toimi vaan graafinen ympyrä pyörisi vaikka maailman loppuun asti.

Eletään vuotta 2022, joko olen piilokamerassa tai sitten nämä on tehty kännissä ja läpällä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ei ollut koronaa nyt jo toista kertaa, kun reissukaverilla moinen on. Pari rokotetta kun olen kerennyt ottamaan.

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät; lentosuukko KooKoolle
Miten hitossa tämän Nordea ID:n saa toimimaan

Ei sitä saakaan. Ainakaan aina tai edes joka kerta. Pankinvaihto on hermoja säästävin vaihtoehto.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun kaalilaatikko oli valmista niin pistin perään pullat paistumaan. Menee tämä vapaapäivä näinkin. Kohta voisi vaikka lähteä hiihtämään naapurin pellon laduille. Paitsi että täällä on tunnin tuheltanut lunta niin voi olla että lumi takertuu suksen pohjiin. Ei ole ihan "joka-kelin-voitelut" kunnossa. Mutta ainahan sitä voi käydä kokeilemassa...

Liitteet

• IMG_20220126_124404_HDR.jpg
    IMG_20220126_124404_HDR.jpg
    995,7 KB · kertaa luettu: 73

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli maanantaina heitettyä talven ensimmäiset flibat. Hämärässä valaistuksessa vaikutti hyvältä idealta lähteä kiertämään isohkoa vesilätäkköä "nurmikon" puolelta, mutta siinähän olikin sitten helvetin liukasta ja epätasaista. Riittävän varovaisella kävelytyylillä kyllä pystyy yleensä korjaamaan eteen- tai taaksepäin horjahduksia pahassakin paikassa, mutta sivusuunta on vaikeampi.

Oikea jalka lähti luistamaan oikealle ja kun koitin korjata vasemmalla, se lähti luistamaan vasemmalle. No, kun en nuorempanakaan spagaattiin taipunut, katsoin että on parasta heittää polvilleen mahdollisimman hallitusti. Päädyin sitten siihen vetiselle jäälle jonkinlaiseen perhostyylin maalivahdin torjunta-asentoon ja vielä perse maassa, niin oli mukava kävellä loppumatka (onneksi vain muutamia satoja metrejä) likomärissä housuissa. Olisihan se vesilätäkön yli käveleminen varsin hyvin vettä pitävissä kengissä ollut paljon pahempi nakki.

Heti ei tuntunut kummenpaa kipua, mutta ilmeisesti sen verran kivasti repäisi nivusissa, että oli ma-ti-yönä vähän vaikeuksia nukahtaa ja tiistaina kävely etenkin portaissa vaivalloista, mutta ihmeen nopeasti tuo kuitenkin parani, eikä tarvinnut katkaista elokuusta 2020 alkanutta askelmittarin minimitavoitteen täyttymisputkea.

Päättäisi nyt, onko vesi- vai pakkaskeli. Muutaman viikon sisään on ollut useana päivänä harvinaisen ärsyttävät kävelykelit.

K

Kiekkokatsoja

Aika hauska otsikko iltalehdessä. Jopa totuudenmukainen. Itse juttua en lukenut.
Kolumni | Päivi Räsänen tuomiolla, Isis-naiset vapaina – mitä ihmettä!

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kun kaalilaatikko oli valmista niin pistin perään pullat paistumaan. Menee tämä vapaapäivä näinkin. Kohta voisi vaikka lähteä hiihtämään naapurin pellon laduille. Paitsi että täällä on tunnin tuheltanut lunta niin voi olla että lumi takertuu suksen pohjiin. Ei ole ihan "joka-kelin-voitelut" kunnossa. Mutta ainahan sitä voi käydä kokeilemassa...
Perhana, kun tuota kuvaa vilkaisin, alkoi koko kroppa huutamaan tuoretta pullaa - aaaaahhh! Meillä kun on tuo pullansyönti nykyisin vähän niinkuin pannassa sattuneesta syystä. Toki, ainahan sitä yhden voisi syödä, mutta kun niitä on, niitä myös menee...

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika hauska otsikko iltalehdessä. Jopa totuudenmukainen. Itse juttua en lukenut.
Kolumni | Päivi Räsänen tuomiolla, Isis-naiset vapaina – mitä ihmettä!
Kuulostaa ihan Ukkolan kolumnilta. Ei, en avaa lehteä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Meillä kun on tuo pullansyönti nykyisin vähän niinkuin pannassa sattuneesta syystä. Toki, ainahan sitä yhden voisi syödä, mutta kun niitä on, niitä myös menee...
Meillä pullan syönti on aika minimissä. Saatan uunituoreena syödä 1-2 kpl mutta muuten vaan lähinnä kyläillessä ja kun on vieraita. Mieheni syö vielä vähemmän pullaa. Leivoin pullaa kun olin kavereiden iltapilkille luvannut kahvit ja pullat. Loput pullat laitoin pakkaseen joista voin sitten sulatella kun tulee vieraita.

Glove

Jäsen
Pullaa en ole leiponut ainakaan viiteen vuoteen, voi olla enemmänkin. Jouluksi ostin kaksi joulutorttua, mutta sitä edellistä kertaa en edes muista. Tämän talouden leipomiset hoitaa muutenkin nuorin tyttöni aina kun se on käymässä. Viime viikonloppuna teki mutakakkua.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hieman huono munkki ollut tällä kertaa säiden puolesta täällä Fugessa. Hirmuinen tuuli ollut ja pilvistä on ollut. Heti, kun täältä lähdetään takaisin, niin näyttää lämpenevän ja aurinkokin loistavan. Joskus ollut toisinkin toki. Pitkässä juoksussa menevät tasan. I assume!

Suosikkijoukkue
Hieman huono munkki ollut tällä kertaa säiden puolesta täällä Fugessa. Hirmuinen tuuli ollut ja pilvistä on ollut. Heti, kun täältä lähdetään takaisin, niin näyttää lämpenevän ja aurinkokin loistavan. Joskus ollut toisinkin toki. Pitkässä juoksussa menevät tasan. I assume!
Toivottavasti ne pari kuukautta kun siellä olen, on ilmat kohtiilla. Siis riippuu toki siitä, että saanko paikan ja kämpän.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kovasti tuntuu korona vaikuttavan täällä Fuengirolassakin. Moni paikka on kiinni, toki talvella muutenkin, mutta nyt tuntuu olevan enemmän, kuin yleensä. Hinnatkin ovat mielestäni halvemmat kuin aiemmin täällä ollessani.

Aikas pitkälti porukka käyttää maskeja ulkonakin. En osaa sanoa, että onko pakollistakin? Ravintolat auki pitkälle yöhön ja vain yhteen paikkaan kysytty korona passi sisälle mennessä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kehtasin käydä Burger kingissä. Pari päivää sitten kun järjestin pienen shown siellä. Rasvattomalla maidolla ei ollut osuutta asiaan eikä kirnupiimällä. ES:stä tai Megaforcesta en kerro!

Pari päivää kun on telkkarissa vilissyt niitä mainoksia. Ehkä nyt saa sielu rauhan.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kaalilaatikko on hyvää, olin pitkään harhaluulossa etten tykkää siitä, rohkaistuin tekemään itse ja olipa suun myötäistä apetta. Leipomuksissa olen varsin kädetön, onnistunut töpeksimään jopa pataleivän joka pitäisi onnistua vähän koulutetulta apinaltakin.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Kehtasin käydä Burger kingissä. Pari päivää sitten kun järjestin pienen shown siellä. Rasvattomalla maidolla ei ollut osuutta asiaan eikä kirnupiimällä. ES:stä tai Megaforcesta en kerro!

Pari päivää kun on telkkarissa vilissyt niitä mainoksia. Ehkä nyt saa sielu rauhan.
Siis, katotko sä telkkaria?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lapsi oli mennyt ja lukinnut itsensä postin pakettiautomaattiin. On varmaan ollut mukava kokemus...

Jotenkin tuntuu painajaismaiselta jutulta. Hyi helvetti.

Glove

Jäsen
Tulipa kokeiltua kuinka paljon mökää lähtee tietokoneen kaiuttimista. Omaan makuun ihan ok voluumeja tyrkkäs nuo Harman/Kardonin kaiuttimet, mutta en tiedä tykkääkö naapurit samasta musiikista kuin minä, niin pistin vähän pienemmälle.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tulipa kokeiltua kuinka paljon mökää lähtee tietokoneen kaiuttimista. Omaan makuun ihan ok voluumeja tyrkkäs nuo Harman/Kardonin kaiuttimet, mutta en tiedä tykkääkö naapurit samasta musiikista kuin minä, niin pistin vähän pienemmälle.
Kokeile vielä kovalla volyymillä. Jos naapurit tykkäävät, he jopa takovat seinään rytmiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy