Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 599 292
  • 68 339

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein juuri korppujauhoja. Puoltoista litraa tuli että kyllä sillä muutamat lihapullat ja linströminpihvit tekee...

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oonkohan mä jotenkin ahdasmielinen, kun toi Palanderin Kalle on mulle vähän liikaa. Lienen ihan hirveä ihminen.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tein juuri nuoremmalle tyttärelle A2 kielen (alkaa neljännellä) hakemuksen ja siihen tuli ykkösvaihtoehdoksi ranska. (nimimerkit @Gennadi ja @Krepo tykkäävät tästä). Vanhempi otti espanjan joku vuosi sitten. Olisi aika kivaa, jos lapset osaisivat ranskaa ja espanjaa siinä vaiheessa kun iskältä unohtuu kielitaito. Tyttäret siis molemmat englanninkielisellä luokalla ekasta luokasta lähtien, joten sitä ei tarvitse enää erikseen opetella.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mulla ei ole palan havaintoakaan miten tehdä solmuke.

Tuli kutsu juhliin jossa tuo olisi suotavaa, ei vaatimus. On tässä aikaa opetella.
Ja en todellakaan sorru näihin valmisjuttuihin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla ei ole palan havaintoakaan miten tehdä solmuke.
Oon joskus vaklannut netistä, miten se tehdään. Se ilmeisesti tehdään kuin rusetti, ja jollain magiikalla siitä tulee sellainen kuin siitä kuuluu tulla. Ei kyllä aavistustakaan, onko helppoa vai vaikeeta.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jäi kyllä levy pyörimään päälle aivan liian pitkäksi aikaa tämän mahdollisen narsistikuvion ympärille. Kun en saanut millään edes purettua mieltäni oikealla tavalla ulos kenellekään. Jäin liian pitkäksi aikaa pyörittämään ajatusta vain oman pääni sisälle ja se ei kyllä tehnyt lopulta hyvää. Ajatuksesta meinasi tulla minulle pakkomielle.

Kun oikeasti tutkin yhteen aikaan oikein tietoa mitä se narsismi on ja olen alkanut kiinnittämään nyt niitä samoja merkkejä valitettavasti esimieheni koko persoonassa merkille. Olen ollut huolissani ja pyörittänyt pitkään ajatuksia vain oman pääni sisällä. Päässä pyörinyt vain tämä kuvio kun sitä ei saanut purettua edes kenellekään pitkiin aikoihin oikealla tavalla ja oikein ymmärrettynä. Tein siinä matkan varrella sitten isojakin virheitä ja lopulta kaikki valitettavasti päättyi totaaliseen turhautumiseen asunnossa ja tuli päästettyä ajatukset vähän liiankin kovaäänisesti ulos turvasta. Mutta nyt on vihdoin tunne että joku saattoi jossain ymmärtääkin ajatukseni ja ymmärtää että minulla oikeasti on tietoa ja kokemusta asioista.

Päteä en missään vaiheessa halunnut, halusin vain vähän kertoa mietteitäni mutta se oli todella vaikeaa ja ajatuksesta meinasi kyllä nyt tulla jopa pakkomielle ja se alkoi häiritsemään liikaakin jo elämääni. Matkalla oli erittäin paljon väärinymmärryksiä siitä lähtien varmaan kuinka oma persoonani on nähty. Tarkoitus on ollut vain tuoda suorapuheisesti tietoihin, kokemuksiini ja siihen perustuen mitä olen joutunut töissäni näkemään ja tehnyt tulkintoja sen mukaan. Hirveän isot muurit oli edessä kun kukaan ei oikein ymmärtänyt ja kuunnellut. Ja lopulta kaikki nyt sitten purkautui ulos täysin väärällä tavalla eli jopa huutamisella asunnossani. Olin niin läpeensä turhautunut jo.

Mutta nyt on tunne että vihdoin joku jossain kuunteli ja ymmärsi ja voin vihdoin jatkaa matkaani ja vaihtaa levyä. En edes todellakaan ole ollut koskaan varma olenko oikeassa. Mutta nyt matka vihdoin jatkuu.

Siinäkin on ollut jo kasa väärinymmärryksiä kun on ajateltu että käytän narsismi-sanaa ja näitä muita arvostelevassa mielessä vaikka olen nyt kyllä tuonut näitä ajatuksia ihan sairauteen liittyen esiin eikä tarkoituksenani ole ollut ketään loukata. Mutta nyt vaihdan kyllä oikeasti jo levyä, totaalisesti. Otan virheistä opiksi ja toivon ettei asunto lähde alta. Huumorilla nämä asiat ja kokemukset pitää vähän muuten minun ottaa mitä on matkan aikana tapahtunut. Eikä pidä liikaa taakseensa jäädä katsomaan ja vinkumaan.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
@vilperi sen vinkin antaisin, että nyt kannattaa keskittyä siihen, että hoidat omat hommasi mahdollisimman hyvin ja jätät nämä esihenkilöäsi koskevat hommelit taka alalle. Mitään saavutettavaa ei siulla ole tällä agendallasi kuitenkaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@vilperi sen vinkin antaisin, että nyt kannattaa keskittyä siihen, että hoidat omat hommasi mahdollisimman hyvin ja jätät nämä esihenkilöäsi koskevat hommelit taka alalle. Mitään saavutettavaa ei siulla ole tällä agendallasi kuitenkaan.

Se on kyllä ihan totta. Pidän kuitenkin itse varani tämän esimiehen kanssa koska vahva epäilys kyllä on nyt. Tiedän kuinka tällaisia persoonia pitää käsitellä ja menen niillä taidoilla eteenpäin.

Erikoinen elämän vaihe takana ja olen kyllä nyt jotenkin jäänyt liian pitkäksi aikaa pyörittämään tätä asiaa mielessäni. Mutta ei taakse kannata liikaa katsella, ottaa oppia virheistä ja kuittaa loput huumorilla. Nyt jäi jostain syystä järkyttävän pitkäksi aikaa levy kyllä pyörimään tämän yhden asian ympärille mutta vihdoin vaan eteenpäin. Eiköhän tämä asia ole nyt minun kannalta toistaiseksi käsitelty.

Moi @vilperi ! Olenkin miettinyt, että miksihän sieltä suunnalta ei ole muistaakseni hirveästi tekstejä tullut viime aikoina.. Mutta nyt näin että olet kirjoittanut jotain ja luen tuon myöhemmin ajatuksella läpi sit..

Nyt väsy kun "rankka" eka päivä takana jälleen kuntouttavassa työtoiminnassa.. Kaksi kertaa viikossa käytävä. 74km yhteensä bussissa istuttava päivän aikana koska matkat. 16 euroa ja 40 senttiä kyyti yhteen laskettuna on tietty halpa kun ajattelee.

Nick Neim

Jäsen
Väkisinkin tulee mieleen @vilperi tuosta ylläolevasta tapauksesta, että jos tuollaisenkin asian saa pyörimään pään sisällään lähes pakkomielteisesti, joka lopulta purkautuu turhautumisena ja huutamisena omassa asunnossaan, niin voisi olla mieltä virkistävää ja ajatuksia puhdistavaa säännöllisemmin käydä juttelemassa jonkun ammattilaisenkin kanssa. Mielestäni tässä vuosien varrella on ollut merkille pantavaa huomata kirjoituksissasi sitä, että kehität erilaisista asioista pakkomielteitä ja levy jää junnaamaan kovin helpolla päälle, mikä osaltaan on omiaan luomaan ylimääräistä stressiä, paineita ja turhautumista. Myös siis sellaisistakin asioista, joista moni muu kohauttaisi vain olkiaan.

Tietenkin pelkkien foorumikirjoitusten perusteella on turha heitellä mitään syvempiä analyyseja tai leikkiä kotipsykologia, mutta viitteitä siihen, että tarvitset muunkin kanavan kuin Jatkoajan omien fiilisten purkamiseen, on olemassa. Pistä vinkki ainakin korvan taakse, vaikka et sille kokisikaan minkäänlaista tarvetta.

Tämä ihan kaikella hyvällä.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Viikonloppuna oli rannekello pysähtynyt, joten kävin tänään ostamassa Citizenin. Ei osanneet liikkeessä ottaa palaa pois rannekkeesta, joten olisivat lähettäneet sen viikon reissulle sitä varten. :D

Pitää käydä huomenna kellosepällä töitten jälkeen...

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mielestäni tässä vuosien varrella on ollut merkille pantavaa huomata kirjoituksissasi sitä, että kehität erilaisista asioista pakkomielteitä ja levy jää junnaamaan kovin helpolla päälle
Tuon lihavoidun osion huomaa jo ihan tuosta vilperin pitkästä kirjoituksesta. Toistoa on aika paljon...

Ota @vilperi yhteys vaikka sinne asuntolaan missä asuit ennen omilleen muuttamista. Siellä on niitä ohjaajia ja ammattilaisia ja joihin sinulla on jo olemassa yhteys. Jos heidän kanssa juttelu ei tunnu sopivalta, niin he ainakin osaavat hyvin neuvoa jonkun muun paikan mihin mennä juttelemaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Väkisinkin tulee mieleen @vilperi tuosta ylläolevasta tapauksesta, että jos tuollaisenkin asian saa pyörimään pään sisällään lähes pakkomielteisesti, joka lopulta purkautuu turhautumisena ja huutamisena omassa asunnossaan, niin voisi olla mieltä virkistävää ja ajatuksia puhdistavaa säännöllisemmin käydä juttelemassa jonkun ammattilaisenkin kanssa. Mielestäni tässä vuosien varrella on ollut merkille pantavaa huomata kirjoituksissasi sitä, että kehität erilaisista asioista pakkomielteitä ja levy jää junnaamaan kovin helpolla päälle, mikä osaltaan on omiaan luomaan ylimääräistä stressiä, paineita ja turhautumista. Myös siis sellaisistakin asioista, joista moni muu kohauttaisi vain olkiaan.

Tietenkin pelkkien foorumikirjoitusten perusteella on turha heitellä mitään syvempiä analyyseja tai leikkiä kotipsykologia, mutta viitteitä siihen, että tarvitset muunkin kanavan kuin Jatkoajan omien fiilisten purkamiseen, on olemassa. Pistä vinkki ainakin korvan taakse, vaikka et sille kokisikaan minkäänlaista tarvetta.

Tämä ihan kaikella hyvällä.

Muuten hyvää pohdintaa ja varmasti tottakin. Nyt jäi taas levy pyörimään päälle aivan liian pitkäksi aikaa ja se on huono juttu. Joskus tapahtunut samaa myös ja se on ikävä piirre minussa. Mutta tällä kertaa ei tainnut kyllä mahdollinen murehdittava asia kovin vähäpätöinenkään olla.

Todellisuudessahan oikea narsismi sairautena on vakava sairaus jolla voi olla pahatkin vaikutuksensa myös kanssaeläjiin ja ympäröivään yhteisöön. Ei kannata kyllä vähätelläkään nyt jos puhutaan oikeasti narsismista sairautena. Se ei ole vain pari hassua piirrettä luonteessa.

Nick Neim

Jäsen
Muuten hyvää pohdintaa ja varmasti tottakin. Nyt jäi taas levy pyörimään päälle aivan liian pitkäksi aikaa ja se on huono juttu. Joskus tapahtunut samaa myös ja se on ikävä piirre minussa. Mutta tällä kertaa ei tainnut kyllä mahdollinen murehdittava asia kovin vähäpätöinenkään olla.

Todellisuudessahan oikea narsismi sairautena on vakava sairaus jolla voi olla pahatkin vaikutuksensa myös kanssaeläjiin ja ympäröivään yhteisöön. Ei kannata kyllä vähätelläkään nyt jos puhutaan oikeasti narsismista sairautena. Se ei ole vain pari hassua piirrettä luonteessa.
Kyllä kyllä, en sitä kiellä, etteikö tilanteesi voisi olla stressaava tai haastava, eikä tarkoituksena ollut vähätellä tapaustasi. Näin esihenkilötyötä tekevänä tiedän, minkälainen vaikutus huonolla ja epäpätevällä esihenkilöllä on esimerkiksi työilmapiiriin, kun sitä on joskus joutunut vierestä katsomaan.

Se, mihin halusin puuttua, oli tapaasi käsitellä asia. Jos ihan puhtaasti ja rehellisesti sanon, niin mielestäni olet käsitellyt asian äärimmäisen huonosti, vaikka olisitkin itse asiassa 100% oikeassa. Kuiskuttelu työkaverien korvaan narsistisesta lähiesihenkilöstä ei ole oikea tapa, ei sinulle, ei työkavereille, eikä edes sille mahdollisesti narsistiselle esihenkilölle. Jos koet esihenkilösi toimissa jotain selkeitä ongelmia, puutteita tai suoranaisia vikoja, on asia ja tieto vietävä lähiesihenkilösi esihenkilölle, ja aina konkreettisin esimerkein. Selän takana puhuminen ja kuiskuttelu ei työilmapiiriä ainakaan paranna, ja usko pois, että esihenkilöidenkin tietoon tulee kautta rantain aina jotain sellaista, jota heidän korville ei ollut tarkoitettu. Pahimmillaan tuollaisen jälkeen ainoastaan pahempi soppa on vain keitettynä. Ja tuollaisen asian mielessä pyörittäminen siihen pisteeseen asti, että se purkautuu omassa asunnossa raivoamisena/huutamisena, ei todellakaan ole hyvä juttu. Tarvittavat toimenpiteet tilanteen edistämiseksi (esihenkilön esihenkilölle keskustelu) ja sen jälkeen olet tehnyt voitavasi, ja jatkaa matkaasi eteenpäin. Mikäli epäkohtia tulee lisää, niin niistä sitten uutta ilmoitusta ja keskustelua tarvittaessa. Olet silloin tehnyt kaiken tarvittavan, eikä asiaa tarvitse (ainakaan toistaiseksi) käsitellä sen enempää tai sen suurempana.

Konkreettisia esimerkkejä siis aina, no miksi? No sen takia, kun 48 alaisen joukosta Töppönen tulee kertomaan, kuinka Löppönen on aikaansaamaton paska, joka ainoastaan lusmuilee töissä ja haukkuu vielä pomojakin runkkareiksi. Löppösen kanssa keskustellessa asia ei kuitenkaan hänen mukaansa ole näin, ja hän lähes varmuudella kysyy, että mitä hän sitten on mukamas jättänyt tekemättä. Saattaa varmaan vielä keskustelussa mainita, että joutuu korjaamaan Töppösenkin jälkiä lähes päivittäin, ja haluaisi eri vuoroonkin kuin Töppönen. Sen jälkeen meillä on kahden henkilön sana sanaa vastaan, ja esihenkilön on lähes mahdotonta puuttua tilanteeseen millään tavalla, ainakaan olematta puolueeton. Alkuperäisen valituksen perustana onkin ehkä ollut enemmän epämiellyttävä henkilö, kuin itse valitetun henkilön työsuoritus.

Tilanne on onneksi parantunut huomattavasti, kun meidän esihenkilötiimi on painottanut, jankannut ja toistanut sitä, että kaikista toisen henkilön käytökseen perustuvasta tai työsuorituksiin liittyvistä valituksista ilmoitus mahdollisimman pian meille esihenkilöille, jolloin meillä on todennäköisemmin tarjota jotain konkreettista henkilön kanssa keskustellessa. Muuten koko asian käsitteleminen on hyvin hankalaa, vaikeaa ja joskus jopa mahdotonta. 48 alaisen joukostakin löytyy jos jonkinlaista vipeltäjää, ja luonnollisesti kaikkien työntekijöidenkään kemiat eivät keskenään kohtaa. Valituksiin on aina puututtava, mutta ratkaisut ovat lähes mahdottomia, jos esihenkilöllä ei ole todisteita/konkretiaa valituksen tueksi ko. henkilön kanssa keskustellessa.

Viet siis selkeästi asiat ja epäkohdat joita olet havainnut esihenkilösi käytöksessä tietoon hänen omalle esihenkilölle, ja annat asian olla. Se riittää kyllä, eikä asiaa tarvitse sen enempää pyöritellä päässä.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jeps, tätä en kyllä kiellä nyt missään nimessä ettenkö olisi hoitanut ja käsitellyt tätä kyseistä asiaa päin honkia. Mutta ei sitä nyt pidä liikaakaan mielessä pyöritellä ja surkutella vaan vähän huumorillakin katsoa menneeseen, ottaa virheistä oppia ja vastuuta, kantaa vastuu siitä mitä on tehnyt, ja mennä elämässä eteenpäin. Vihdoin ja viimein.

Asioiden käsittelyyn, niistä huolestumiseen ja ärsyyntymiseen on varmasti vaikuttanut sekin että olen tainnut aiemminkin elämässäni vähän vastaavanlaisen tapauksen kohdata ja siitä ei jäänyt kauniit muistot. Melko paljon ainakin samanlaisia piirteitä ja juttuja koko nykytouhussa alkanut ilmentymään kuin ennen että olen ajatellut että voiko näissä olla jokin yhdistävä isompi kuvio ja syy taustalla.

Mutta nyt tosiaan vihdoin eteenpäin elämässä ja lopetan täysin asian käsittelyn. En tässä hulluksi tai vainoharhaiseksi ole tullut mutta olen vain huomioinut tiettyjä juttuja mitkä on herättänyt epäilykseni ja siitä se soppa on alkanut.

Päin vittua minä tämän tapauksen olen kyllä varmaan tähän mennessä hoitanut mutta nyt vain nokka vihdoin eteenpäin. Lähinnä olen tässä naureskellut menneille ja koittanut oppia virheistä. Miettinyt että mitähän vittua tuli taas kohellettua mutta kaikki on ollut kyllä ihan tietoista toimintaa. Olen lähinnä vain sitten ääneen oikein naureskellut, se on vain minun tapani käsitellä asioita.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Millainen olisi Jere Karalahden ja Tammisen Tamin jälkeläinen? Harmi että ovat samaa sukupuolta niin emme saa koskaan tietää. Hyvä se on ettemme saa tietää. Maailma hajoaisi. Valuisimme mustaan aukkoon ja siellä on huhujen mukaan vittumaista.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jani Toivolallakin on lapsi, vaikka hän on sinkku ja ja ja vihreä.

Voi mua ikivanhaa patriarkaalista miesselittäjää!! Unohin että uusi aika ja vielä hullummat kujeet. Eikä sukupuolia ole. Nyt hävettää. Jere olisi varmaan se suhteen mommy vaikka Tamilla on isommat titterit. Kaikki on mommyja tietty. Saa olla mikä vaan. Jos mä sanon että mulla on vagina niin sitten mulla on. Siihen on turha tulla lässyttämään että empirea ei oikein tue.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Turha Kaukalo oot nyt nimimerkkisi mukaisesti Turhis. Kaukalo ei nyt vaan tajuu.

Mä olen sentäs isoisäkin, vaikka sinkku ja homo. Vihreä en sentäs ole. Paitsi joskus kateudesta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Turha Kaukalo oot nyt nimimerkkisi mukaisesti Turhis. Kaukalo ei nyt vaan tajuu.

Mä olen sentäs isoisäkin, vaikka sinkku ja homo. Vihreä en sentäs ole. Paitsi joskus kateudesta.

I KNOW!

Olen biologian vanki. Olen ihan kauhea ihminen. En ymmärrä mistään mitään. Mä en oo isoisä, enkä sinkku, enkä nyt siis laske jos joskus viime vuosituhannella pari kertaa EI SE MERKITSE MITÄÄN VITTUILKAA IHAN RAUHASSA KYLLÄ MINÄ TIEDÄN. MÄHÄN ohoh kapslokki jäi päälle olin joskus vuoden vihreiden jäsen kato kun luontoasiat mutta en mä kehdannut olla pidempään kun ne on niin ääliöitä mutta kateellinen luonne olen.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Joku ruotsalainen päätti hankkia itselleen seitsemän kilometriä ajetun Saabin runsaalla 50 000:lla eurolla.

Faijallani oli aikoinaan samanlainen 96, tosin ruskea, ja lapsena elättelin toivetta, että jonain päivänä kyseinen auto olisi minun, koska olin täysin hullaantunut siihen. Syynä ei ollut pelkästään auton ulkonäkö, vaan koko paketti höystettynä vieläpä kauniisti hyrräävällä nelitahtimoottorilla.
Faijani ei kuitenkaan osannut arvostaa tai kunnostaa autoaan, joten hän möi sen joskus 1990-luvun alussa jollekin naapurille polkuhintaan.

Ysikutosia näkee nykyään todella harvoin tiellä, sillä useimmat ovat romutettu jo aikapäiviä sitten. Sääli, sillä kyseessä on kuitenkin legenda ja todella tyylikäs auto omalla tavallaan.

96 herätti minussa uinuvan saabistin ja sillä tiellä ollaan edelleen, vaikka merkki on kuopattu jo vuosikymmen sitten. Ysikutosta en välttämättä hankkisi, mutta hyväkuntoisen alkuperäisen 900 Hatchbackin tai vaihtoehtoisesti 9000 CS Aeron, jotka kummatkin saavat sydämeni sykkimään joka kerta, kun niistä jomman kumman näen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy