Mustanaamio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tampereen Ilves
Vaikeahan tuohon on mitään vakuuttavaa, tai ylipäätään mitään, kantaa ottaa. Pomon homma on lähinnä saada asiat rullaamaan, sääntöjen mukaan. Eli onko kyse siitä tekemisestä, joka pitää tulla tuutista ulos ja mennäänkö jokseenkin samoilla vaatimuksilla ja säännöillä kaikki? Toki välillä on tilanteita, että kaikki ei pelaa, ei muuten pelaa lätkässäkään kaikki yhtäpaljon tai erikoistilanteissa. Lopputulos ratkaisee.Minusta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään ja syy on s. . . . totta vaikka kuullostaa varmaan täysin mahdottomalta.
Empatiakyvyn puute on näkyvimpiä oireita, tai valehtelu. Nämä nyt ainakin tulee väistämättä mieleen. Työntekijöillä on yleensä edustaja, luottamusmies tai työsuojeluvaltuutettu, joihin kannattaa olla yhteydessä. Tärkeää on saada merkintä järjestelmään, että asiaan on puututtu tai yritetty puuttua. Yksittäisen ihmisen kannalta on tärkeää sanoa EI, en hyväksy, mutta työstä ei voi kieltäytyä. Pitää huolehtia, ettei mielipidettänsä ilmaise yksin. jos tilanne on sen luontoinen.
Kyseessä on millaisen vallan toiselle antaa ja nimen omaan antaa. Ei karjuvaa ja uhkeilevaa pomoa kannata pelätä, tilanteen voi vaikka nauhoittaa ja kuvat. Vaikka salaa.
Asian voi viedä myös HR henkilöille, joiden vastuulla on työhyvinvointi. Yhdessäkään vakavasti otettavassa yrityksessä ei hyväksytä henkilöstön pahoinvointia. Ei sitä pois saada, mutta sen syihin halutaan puuttua. Työläinen on kallis ja sen pitää olla kunnossa, jotta siitä saadaan enemmän irti. Se ei aina ole mukavaa.
Onhan sitä sitten kaikenlaista saikuttajaa, jonka työt tekevät muut. Siihen tarttuminen ei aina pääty hyvin.
Aika pitkään on työtä ja työuraa ollut, nyttemmin pomona, olen oikeasti tapellut kuspäitten kanssa ja saanut siitä sitten kärsiä, on jopa eristetty muista, kun ei leipäläpi pysynyt kiinni. Otin loparit ja nössömpi porukka tuli sanomaan, että olin oikeassa ja minua kohdeltiin väärin. Tähän tokaisin, että ei minua ole kohdeltu väärin, teitä muita on.